Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Mooi zwart “bommetje” hoor. Zeker met die donkere velgen. Ik ben zelf ook bezig mijn zwarte OPC iets donkerder te maken.
Enne, die verlaagde veren zijn een subtiele, maar perfecte verbetering. Het stuitert iets meer, maar dat went snel.Beste Yann,
Jij gaat er dus ook voor, leuk! Vergis je niet, het is niet ff snel ingebouwd, dus neem de tijd er voor.
Ik ben nog bezig met de “bezel” (mooie Engelse term voor het schermrandje). Bij de DHZ-boer een dun aluminium plaatje gekocht en daarvan heb ik al een onderste rand gemaakt. Nu weer passen en meten voor de zijwandjes en als deze erop gelijmd zitten, dan alles strak plamuren en zwart spuiten. De bovenkant heeft geen randje nodig.
Het passen en meten is vooral voor de hoogte van de tablet nodig. Hij moet NET boven het stekkerblokje uitkomen en aan de bovenzijde ook nog zichtbaar zijn. Bij een te lage plaatsing kun je het onderste schermbalkje niet meer bedienen en bij een te hoge plaatsing zie je de bovenste schermbalk niet meer. Veel passen en meten dus. En dat kost tijd en die heb ik niet veel, dus het kan helaas even duren.In de afgelopen week heb ik gemerkt dat de stroomvoorziening van de batterij erg belangrijk is. Je hebt een 12v->5v converter nodig met veel capaciteit, zodat de tablet snel opgeladen kan worden. Ik heb inmiddels een sterkere converter bij Ali besteld, zodat ik minimaal 1500mAh kan halen. Zonder Timur’s Kernel Fastcharge en met een standaard USB-converter kun je niet hoger dan 500mAh komen en dan is je batterij snel leeg. Ik denk zelfs aan een permanente verbinding met mij accu en verwijdering van de batterij. Kijk maar eens op http://n7carputer.freeforums.net/ onder Hardware Mods, No battery mod.
Ik heb via AliExpress deze kabel gekocht. Als je (een deel van) deze omschrijving als zoekopdracht invoert moet je ‘m kunnen vinden:
9+1pin shielded wire Signal line super flexible PVC insulated Wire Electric cable, LED cable, DIY Connect
De winkel die ‘m levert is: Jierui Da Electronics Co., Ltd
Het is een prima kabel tegen een leuke prijs.
Hallo Jono,
Het zou misschien je koppakking kunnen zijn. Bij de garage kunnen ze dit met een druktest onderzoeken.
Zo ja, dan is het helaas niet zo’n klein probleem meer.Het is gelukt :yahoo: . De tablet zit er in en werkt goed. Navigatie, muziek, extra metertjes, het kan niet op.
Het framepje moet ik nog maken, maar dat zal niet meer zo moeilijk zijn.
Voor wie meer info wil, heb ik onder de Handleidingen een HOW-TO gemaakt.Hallo Yann,
Met een OTG (On The Go)-kabel wordt een Y-kabeltje bedoeld die bestaat uit een micro-USB aan de ene kant (ingang tablet) en twee kabeltjes met meestal een gewone USB-female en een gewone USB-male aan de andere kant. Hierop kun je de voeding én bijv. een USB-stick aansluiten. De bedoeling hiervan is dat je tegelijk je tablet oplaadt én een externe bron kunt gebruik. Nodig en handig voor in de auto dus.
De kernel-aanpassing van Timur is volgens mij uitsluitend (nog) voor de NEXUS 7 van 2013 verkrijgbaar. Waarom dit zo is moet je lezen op de website van Timur zelf (even googlen dus). Hij is overigens (nog steeds) gratis verkrijgbaar, dus dat zal het probleem niet zijn.En gaaf zal het zeker zijn!
Hallo Yann,
Voor de bevestiging van de tablet gebruik ik het zwarte kastje van de GID. Dit heb ik op de sloop voor weinig gehaald en met veel passen en meten verzaagd. Houten plankje erin en hierop aluminium beugeltjes voor de bevestiging van de tablet. Met deze beugeltjes kan ik ook iets schuiven voor de beste plaatsing.
Voor het framepje vóór de tablet heb ik ook op de sloop een oude versie gehaald. Deze was voor een de standaard GID, dus veel te klein voor het 7 inch-scherm van de tablet. Daarom heb ik ‘m afgezaagd tot de rand die aansluit op het dashboard en ik zal hiermee nog moeten knutselen, waarschijnlijk met glasvezel/polyester/plamuur.
Nu ik de laatste verloopsnoertjes binnen heb ga ik de tablet binnenkort inbouwen. Alle voorbereidingen zijn getroffen, dus het zal niet lang meer duren.
Het uit- en inschakelen van de tablet werkt via de software, dat is Timur’s Kernel. Die zorgt ervoor dat, als de voeding uitvalt, de tablet in een “diepe slaap” gaat. Ik hoef ‘m dus niet uit te zetten en als ik m’n auto aanzet is hij ook vrij snel weer paraat.
Het is dus niet een eenvoudig klusje, maar wel leuk om te doen en hopelijk straks een mooi resultaat.Hallo Leon,
Het hangt er van af wat je wilt. Zo veel mogelijk origineel houden of kan het je niet gek genoeg?
Zelf houd ik het graag zo origineel mogelijk, maar je kunt natuurlijk voor een superdeluxe dubbelDIN-unit kiezen en zelfs de ventilatieopeningen ombouwen met extra meters.
Onder I.C.E. vind je meer én uiteraard veel zoeken op YouTube, buitenlandse Opel- en/of Vauxhallfora.Hallo Stoffel,
Ik denk dat het idd onmogelijk is om een CID-display in de dakconsole in te bouwen (heb je die trouwens wel in een Twintop?). Mijn GID paste net goed en ondanks dat het in de dakconsole slechter te lezen is (ik ben lang, dus moet af en toe een beetje scheel kijken) ben ik blij met het behoud van de functies.
Nu ben ik bezig met het maken van de houder voor de tablet in het dashboard en wacht nog op wat verloopkabeltjes uit China. Als het project klaar is, zal ik weer een ‘How to’ maken.
Zo te zien ga jij voor een achteruitrijcamera als extra optie op een nieuwe Android-unit. Zeker een leuke en handige gadget! Ik zou ‘m t.z.t. ook op de Nexus kunnen aansluiten, maar ik moet daar nog over nadenken. Eerst maar eens zorgen dat alles netjes werkt.
Probeer jij ook je navigatie op het gewone display te krijgen i.p.v. op de Android-unit zelf? Dat lijkt me nl. wel heel belangrijk, want tijdens het rijden steeds naar beneden moeten kijken lijkt mij lastig en gevaarlijk.Succes met je klus. Ik ben benieuwd naar je vorderingen.
Inmiddels is de eerste stap gelukt: mijn display is verplaatst naar de dakconsole. Zie de How to onder de Handleidingen.
Als in te bouwen tablet heb ik een Nexus 2013 gekocht en inmiddels geroot en voorzien van Timur’s Kernel (nodig voor de “Fixed Installation”, de “Firm sleep” en het gelijktijdig opladen en gebruiken via de OTG-kabel). Ook staat er al veel leuke software op, zoals Torque (voor de extra metertjes), Here We Go (gratis, offline navigatie) en andere. Nu nog tijd vinden om het in te bouwen.
Zijn er inmiddels al (meer) ervaringsdeskundigen?Het eerste deel is gelukt!
Zie mijn How To onder de handleidingen bij Astra H voor het verplaatsen van de display.Hallo Rob,
In 2016 heb ik ook een Astra H gekocht en had dezelfde wensen. Zie ook mijn topic “Tablet in Astra H” onder I.C.E.
Het heeft even geduurd, maar na veel zoek- en leeswerk en het verzamelen van alle spullen, ga ik binnenkort mijn display verplaatsen naar de dakconsole en een Nexus-tablet inbouwen. Ik probeer hiervan een “How to” bij te houden, dus als het gelukt is, kan ik je meer vertellen.Hallo Maarten,
Ook ik heb al een aantal maanden een Astra H OPC en ben tegen hetzelfde probleem aangelopen. Bij mij zit er een CDC40 in, zonder AUX-mogelijkheid. Ik ben van plan om een NEXUS-tablet in te bouwen, waarop ik muziek en navigatie heb. Dat via de CDC40, zodat de BC en stuurwielbediening in takt blijft. De spullen heb ik allemaal al in huis, dus het is zeker dat hij erin komt, maar wanneer kan ik nog niet zeggen.
Ik maak wel een beschrijving, dus als het project af is, kunnen anderen er van profiteren.
Ben benieuwd wat jouw keuze zal worden.
Gr. HilkoPeter,
Zelf heb ik deze gekocht. Alles is perfect over te zetten en het Opel-logo lijkt op het origineel (niet zo’n goedkoop plaklogootje).
De originele baard wel overzetten. O ja, ook even geduld hebben met de levertijd.5 december 2016 om 08:18 In reactie op: Iphone 5/5s/6/6s/7 als navigatie/muziek i.c.m cd70 navi Astra H 2009 #18334014Netje gedaan, hoor! En een duidelijk fotoverslag.
Die 12V-aansluiting kan idd nog iets netter.
Zelf heb ik daarvoor een los trafootje (12V->5V 5A) waarop ik een USB-plug ga solderen en daarna onder dashboard wegwerken.
Zie: https://www.aliexpress.com/item/DC-DC-12V-24V-to-5V-5A-Buck-Converter-Voltage-Regulator-Step-Down-Power-Supply-Module/32464372931.html?spm=2114.13010608.0.0.3YmgylZo, dat zijn pas “verborgen kosten”. Zijn ze van goud of zo?
Of zijn ze zo speciaal dat je eigenlijk op je boardcomputer al had moeten zien dat ze versleten waren?Als ik de kosten voor een rembloksetje voorzijde van mijn Astra H OPC opzoek, dan kom ik nog niet eens aan de 10%!?
Nee, het waren duidelijk echte Irmscher-veren, want dat stond er in het wit op. Zal ze nog eens oppoetsen om de overige cijfers en letters te bekijken (bijv. bij de winterwissel).
Bedankt voor jullie info. Mijn vermoeden is bevestigd, hij is verlaagd.
En voor als je van stugge veren houdt, rijdt hij inderdaad prima. Niets meer aan doen dus.
Wel vreemd dat ik op de Irmscher-website geen info over verlagingsveren van Astra H OPC kan vinden. Bij alle Astra (GTC)-modellen las ik “niet voor OPC”.29 augustus 2016 om 10:38 In reactie op: de grote OPC verzamel fotoshoot! (modellen gezocht!) #18325498Haha, ik dacht het niet ;) . Ben tevreden, hoor met mijn “black beauty” :thumb .
En het ardenblauwe randje op mijn OPC-logo, de ardenblauwe remklauwen en de subtiele ardenblauwe stiksels in mijn lederen pookhoes zijn helaas onvoldoende om mee te kunnen doen.28 augustus 2016 om 16:18 In reactie op: de grote OPC verzamel fotoshoot! (modellen gezocht!) #18325496Mooi foto’s, hoor. Helaas maakt mijn “zwarte schaap” geen kans.
Succes met de blauwe fotoshoots. Ben benieuwd naar het resultaat!http://www.aliexpress.com/item/3-15-set-car-styling-hood-grille-grill-badge-with-opc-logo-emblem-brands-marks-black/32599337595.html?spm=2114.13010608.0.107.Agn6rS” onclick=”window.open(this.href);return false;
Hoi, op mijn Astra H ontbrak ook nog zo’n embleempje in de grill, dus ik heb ‘m hier besteld. Hij is nog onderweg.
Heb al veel ervaring met spullen van Ali en tot nu toe nog steeds prima kwaliteit voor een lage prijs. Je moet alleen wel even geduld hebben.Ik weet het, het is als “vloeken in de kerk” :fy1 maar …..
de spoiler van mijn klep (Astra G Station Sport) kwam steeds tegen het langere “zwiep”antennetje aan en dat irriteerde me. Daarom een haaievin gezocht en die van VW zag er gewoon het beste uit en deed het prima. Vandaar! (zal het nooit meer doen :???: )Hallo,
Op mijn vorige Astra (G) had ik een VW-haaievinnetje gezet met tussen het rubber en dak een kitlaagje van zwarte Polymax.
Lijmt en vult perfect en met de natte vinger heel mooi af te werken.
Water is inderdaad een grote sloper….Succes met de klus!
9 augustus 2016 om 16:15 In reactie op: FKsport ASTRA H OPC (update 29 Juli; no wiper + sticker) #18319997Hallo FK,
Je knipperlichtsurroundings vind ik een mooie, subtiele aanpassing.
De “clean-ass” zonder wisser ziet er ook netjes uit, maar persoonlijk stoor ik me er niet aan. Ga je in het kader van de “clean-ass” ook je merk- en type-aanduidingen verwijderen?
(Ik deed dat altijd met auto’s uit de lagere klasse en nu met dit “topmodel” heb ik daar ineens geen behoefte meer aan ;) )Hoi Astra H…..,
Jij bent zo te lezen al een stuk verder dan ik. Leuk om te lezen en ik ben uiteraard benieuwd naar je vorderingen.
Dat het, ondanks dat het te doen lijkt, toch een hele uitdaging is, blijkt wel uit je “uitstel” ;-)Ondertussen ben ik erachter gekomen dat ik een eenvoudige AUX-aansluiting op mijn CDC40-systeem wel kan vergeten. De enige mogelijkheid is via een DAB-module en daar moet ik dan ook weer naar zoeken en tegen extra kosten. Die FM-modulator zorgt zeker voor het omzetten van een extern signaal naar een radiofrequentie? Wat blijft er dan over van de geluidskwaliteit?
Een alternatief zou een downgrade naar de CD30 zijn, maar daarvan weet ik inmiddels dat de geluidskwaliteit minder is dan wat ik nu heb. Geen optie dus.
Een veel mooier alternatief is natuurlijk de upgrade naar een CD70 met CID, maar die zijn door hun populariteit redelijk duur en niet zo uitgebreid als een tablet.
Ik blijf verder broeden op het idee….In de tussentijd al wel een Russische How To gevonden. Zie de links hieronder. De foto’s zeggen veel, maar de vertaling via Google Translate is bagger :-(
Link naar het Youtube-flimpje: https://www.youtube.com/watch?v=7q1B4CobGmc” onclick=”window.open(this.href);return false;
Link naar de Russische How to: http://opel-club.md/blogs/astra-h-z18xe/android-vmesto-shtatnogo-yekrana.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Link naar software voor de tablet: https://timur.mobi/dashboard.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
-
AuteurBerichten