Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
14 april 2014 om 20:22 In reactie op: 7e Groot Internationaal Opeltreffen zondag 13 april 2014 #18154460
Juist wel. Was een stuk meer variatie qua autos
14 april 2014 om 19:55 In reactie op: 7e Groot Internationaal Opeltreffen zondag 13 april 2014 #18154458@turbosix wrote:
Super mooie wagens gezien!
Geweldig geholpen door EVMautomotive uit Almere! Zij hebben voor mij een hele lelijke deuk uit mn GTS gehaald en een diepe kras er uit gepoetst, (voor erg weinig euri’s) klasse!

Verder veel wijzer geworden over de ophanging van de Vec door de mannen van KCperformance.
Hey jij bent ook in Dronten geweest dus. Lang geleden dat ik jou Astra gespot heb ik Sneek (nu heb je dus een Vectra :afro ). Heb je mijn Corsa OPC ook zien staan op de meeting? :D :jerry
13 april 2014 om 18:32 In reactie op: 7e Groot Internationaal Opeltreffen zondag 13 april 2014 #18154429Wanneer zouden de foto’s van de site van http://www.opeltreffen.nl geupload zijn. Ben ik ook wel benieuwd naar. :-)
Ook maar eens aan het prutsen geweest met een van mijn eigen foto’s. :kewlpics

Zal misschien een bepaalde editie zijn geweest toen ze nieuw verkocht waren…
+1 :jerry
Leeuwarden –> 16:50 uur vandaag bij ’t Zaailand
Zwarte Opel Corsa met OPC line bumpers en zilveren 17′ twinspokes, glom erg mooi en zag er dik uit!
Kenteken: x-SFD-5xIemand van hier?
@co heesbeen wrote:
dan hoeven we niet meer naar de garage om dat ding sneller te maken . snelheid en kracht zit gewoon in de pomp
Dus je ”gelooft” wel in tuning? :jerry
Nog een voorbeeld: Opel Corsa OPC Nurburgring Edition anyone? ;-)
Bij euro 95: +- 195 pk
Euro 98: +- 202 pk
Octaan 100 of hoger: 211 pkHoe meer vermogen je motorblok kan leveren, hoe beter het is om een hoger octaangehalte (en betere kwaliteit brandstof) te nemen om alles goed te benutten.
Hier een voorbeeld van een Ferrari die een aanzienlijk vermogensverlies heeft omdat er euro 95 in de tank zat en geen 98: http://www.youtube.com/watch?v=J_L_X9LfrHA” onclick=”window.open(this.href);return false;
TNX! :D :thumb
Alles is gespoten. Zilver heet “Sparkle Silver” en de blauwe ramd is “Arden Blue” :-)
Vandaag velgen gespoten: :-D

Oke tnx! Vraag beantwoord. :thumbup
13 maart 2014 om 11:19 In reactie op: luchtfilter vervangen door origineel gm of bosch etc… #18222776@kaneelschep wrote:
Ik heb zo’n inlegfilter gehad in een golf gti. Merkte alleen verschil toen ik weer terug ging naar een papieren filter. Daar liep de auto beter mee.
En er is nog wat discussie over die inlegfilters van bijv k&n.
Google maar eens op inlegfilter olie en lmm….
Nu heb ik verder geen ervaring met kapot gaan, maar misschien handig om even over in te lezen voor je een beslissing maakt.Zonder ook maar 1 keer te hebben schoongemaakt ligt mijn inlegfilter er alweer 3 jaar in zonder problemen. Lmm is ook nog nooit wat mee aan de hand geweest. Kan zijn dat sommige mensen teveel olie op het filter doen na het schoonmaken ervan. Dan komt de olie op de lmm waardoor die niet goed meer kan aflezen.
13 maart 2014 om 09:51 In reactie op: luchtfilter vervangen door origineel gm of bosch etc… #18222774Al eens nagedacht over een inlegfilter? :hmmz
–> http://www.carfantasy.nl/kn-inlegfilter-opel-zafira-20-2001-11-p-187780.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
@StinG wrote:
toetsenbord kapot ? zonder leestekens is het moeilijk te begrijpen …… :afro
hier heb je er een paar, misschien C/P ertussen zetten,: ..,,!,.”:;(C/P= copy paste)+1 :jerry
Nee hij is nog niet gechipt. Zit er stiekem wel aan te denken en dan meteen een Sachs drukgroep kopen en monteren…
Liefst wel bij de dealer, zal natuurlijk wel het verschil in prijs uitzoeken tussen een vakgarage en dealer.
Maar is rond €1000,- gemiddeld een beetje correcte indicatie? Of is dat veel te duur gerekend?
Hmm oke. Dan gaat het toch een duur grapje worden denk ik? Ergens rond 1000 euro?
@Opeltje17 wrote:
Remleidingen zitten niet aan je ”koppeling” hoor ;)
Maar je remvloeistof dient tevens als ”koppelingsvloeistof” zodra jij je koppelingspedaal in trapt bedien jij d.m.v de remvloeistof de druk cilinder in de bak en die aan je pedaal vast zit.
Dat is de overeenkomst tussen de koppeling en remvloeistof, zou namelijk niet best zijn als er remvloeistof aan je koppelingsplaat zit, of je remleiding aan je drukcilinder ;)
Heb het verkeerd gezegd zie ik. :jerry
Maar het is dus wel zo dat je remvloeistof voor twee doeleinden gebruikt word. Dus misschien voordat je de hele boel gaat vervangen, eerst je remvloeistof eens gaan vernieuwen. Als dat werkt, dan is het relatief goedkoop opgelost.
Het zojuist ook geleerd dat het wel eens aan de remvloeistof zou kunnen liggen. Schijnt dat de remleidingen ook aan je koppeling ”gekoppeld” zijn.
Ik heb het inderdaad in de hoogste versnelling bij 80-90 km/u. Word komend jaar weer een leuke rekening dus…
Geloof dat deze shit rond de €1100 moet gaan kosten incl +- 4 uren arbeid.
Heb toevallig vandaag precies hetzelfde probleem gekregen met mijn Corsa OPC… Zal je topic in de gaten houden of iemand een idee heeft.
Dacht zelf ook aan versleten koppelingsplaten of de drukgroep(lagers).
:angel :hmmz
-
AuteurBerichten