Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Leuk alternatief is een 1.4 turbo. Ze zijn wel een beetje schaars omdat er niet zo heel veel van zijn verkocht.
Zit je net onder een GSi.
Bijvoorbeeld:
-(3drs) http://ww3.autoscout24.nl/classified/254879530?asrc=st|as” onclick=”window.open(this.href);return false;
-(5drs) http://ww3.autoscout24.nl/classified/263577922?asrc=st|s,as” onclick=”window.open(this.href);return false;Als je em achteraf gaat chippen kom je uit (afhankelijk waar je dat laat doen) op +-150 PK en +-235 NM.
Inmiddels 227 pk en dik 320 nm! :afro

Dank voor je info.
Zal als ze open zijn ga overleggen met ze.
De drukgroep zou tot 290 pk aan moeten kunnen volgens hun site, dus daar zit ik niet over in.
Dan laat ik mijn druklager ook lekker zitten als er niks mis mee is. Dan wordt het hoogstwaarschijnlijk een sterkere drukgroep met de originele nieuwe koppelingsplaten. De originele platen zouden het makkelijk moeten kunnen hebben.
Originele koppelingsplaat = € 217.00 exc BTW
Originele drukgroep = € 217.00 exc BTW
Echter wordt bij het vervangen van de koppeling ook vaak het druklager vervangen.
Prijs van het druklager = € 245.00 exc BTWAfgezien van het druklager is de Sachs bij M-tech een dikke 100 euro duurder dan het origineel.
Courtenay sport is momenteel niet te bereiken, dus daar moet ik nog even mee wachten.
Als die van Courtenay alleen de drukgroep is dan is die ook best duur. Alleen staat er wel bij: ”Comprises Uprated Sachs Clutch Cover and OE Disc ”
”OE disc” zijn toch de platen die dan ook ”uprated” zijn?
Wat ook nog wel kan is deze set inclusief koppelingsplaten icm licht vliegwiel: http://www.courtenaysport.co.uk/buy-online/shop-by-category/clutch-kits/uprated-clutch-corsa-vxr-228mm-uprated-cover-and-uprated-sprung-disc/prod_984.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Hier het vliegwiel: http://www.courtenaysport.co.uk/buy-online/shop-by-category/steel-billet-flywheels/lightweight-flywheel-228mm-corsa-meriva-vxr-1-6-turbo-lel/let/ler/prod_987.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Maar dan zit je ook al aardig aan de prijs…
Al met al zou de originele koppeling dit vermogen wel moeten kunnen hebben toch?
Wat cilinder 4 betreft, dit kan ook gebeuren met een standaard Corsa OPC. Mijn OPC is gechipt bij Klasen Motors in Oberhausen. Dus dat zit wel goed.
Zal denk ik de injector zijn die vervuild raakt oid. Gewoon zorgen dat je de juiste brandstof tankt, dan verklein je de kans.
Mocht het wel gebeuren dan vervang ik de zuigers voor de versterkte variant.
Gister alles heel makkelijk en in 1 keer kunnen vinden.
Heb meer dan 226 pk en dik 320 nm!
Heel erg tevreden. Terugreis ging erg goed, motor loopt als een zonnetje.
Ben alleen wel aan nieuwe koppelingsplaten toe. Ze waren al een beetje versleten, maar met die bult extra vermogen slippen ze wel heel erg.
Ok, naja als de gps me maar in de buurt brengt. Dan vind im t vanzelf wel.
Heb dr veel zin aan iig. Schijnt een enorm verschil te zijn t.o.v. standaard specs.
Maandagochtend heb ik een afspraak.
Gps moet t adres toch kunnen vinden?
Ik kom uit friesland. Moet 2 uur en een kwartier rijden. Vind ik wel meevallen. Ik ga er voor de eerste keer heen. Vind ze vanzelf wel. :lol:
De m32 heeft fabrieks af foutieve lagers in de hoogste versnelling.
Niet alle bakken hebben dit, maar de bakken die dit wel hebben moeten geriviseerd worden zodra ze kapot gaan. Bij de revisie worden dan de foute lagers voor de juiste vervangen zodat je m32 een betrouwbare sterke bak is wat eigenlijk fabriek-af al de bedoeling was.
Dus zolang je bak nog goed is zou ik me geen zorgen maken. Zodra je problemen krijgt dan weet je dat je na de revisie geen zorgen hoeft te maken.
Klopt idd van de intercoolers. Ze zeiden dat de EDS “very restrictive” zou zijn. Komt omdat ze zelf een intercooler (op basis van de EDS intercooler) hebben doorontwikkelt en daar natuurlijk geld aan willen verdienen.
Gaat mij erom dat ze de software goed aanpassen op mijn auto zodat ik veilig het maximale uit mijn motor kan halen.
Trouwens, hoelang waren ze bezig met het chippen? Ze schrijven voor je auto custom software toch? Geen copy-paste?
Hoe was jou ervaring daar opzich?
M32 moet tot 400 nm aankunnen. Hoger dan zullen je lagers en drukgroep het zwaar krijgen.
Ik neem aan dat je 284 pk hebt? :-P
Ik ga morgen een afspraak bij klasen maken. EDS intercooler heb ik vandaag geplaatst. :-)
Is die diffuser deels blauw gekleurd? Of ligt dat aan de foto?
13 december 2014 om 13:43 In reactie op: zuipt veel/ onregelmatige stationair / kleppen tikken #18262935Motor die loopt op 3 van de 4 cilinders kan van alles zijn.
Ik had het voorheen bij koude start omdat toen de koppakking lek was. Daardoor liep er koelwater in de cilinder waardoor de motor niet lekker startte.
Ik zou eerst de auto een grote beurt geven, nieuwe olie, nieuwe bougies (misschien ook bobine meepakken) nieuwe filters etc.
Dat zou al een heel stuk kunnen helpen.
13 december 2014 om 12:57 In reactie op: zuipt veel/ onregelmatige stationair / kleppen tikken #18262933De storingen herhalen zich als de problemen met de motor niet worden opgelost.
De storingen zijn puur ter indicatie.
Nog gevraagd naar de klepstoters?
9 december 2014 om 22:13 In reactie op: zuipt veel/ onregelmatige stationair / kleppen tikken #18262927Kans is idd groot dat door de verkeerde olie de stoters een grotere slijtageslag hebben gehad. Zou het iig wel even aankaarten.
Stoters vervangen kost vooral tijd en je moet meteen alle 16 doen omdat je nooit kan weten vanaf welke het getik af komt.
In mijn opc gebruik ik de normale 5w30 van GM. Prima olie door opel zelf voorgeschreven.
9 december 2014 om 17:33 In reactie op: zuipt veel/ onregelmatige stationair / kleppen tikken #18262925Tikkende motor ligt hoogstwaarschijnlijk aan je klepstoters. Heb ik laten vervangen en sindsdien geen last meer.
Het getik bij versleten klepstoters is voornamelijk bij koude motor omdat de olie nog niet op temperatuur is. Als je het getik ook begint te horen bij warme motor dan is het wel tijd om de klepstoters te vervangen.
Wat een dikke Insignia! Ook een super kleur in het rood.
Jaa oke, astra h opc moet met gemak 300+ pk aankunnen zonder aanpassingen aan het binnenwerk.
Ja vandaar mijn verbazing van 290pk.
En ook niet te vergeten om bij die vermogens de injectors te vervangen en andere drijfstang/krukaslagers…
Jij hebt ook een corsa opc??
Wij gaan deze maand ook naar klasen. Om de corsa opc te chippen. Heb veel goede verhalen gehoord.
Ze hebben mijn vragen anders vrij snel beantwoord via de mail.
Ze denken (incl. Voorkatvervanger, eds intercooler, k&n inlegfilter en milltek catback 63,5mm non resonated uitlaat) zon 225pk en 320nm uit mijn blok te kunnen halen zonder de veiligheidsmarge te overschrijden.
Die aftermarket lampen vind ik niet zo mooi.
Zolang ik de knipperlichten en reflectorstreepjes niet bedek dan moet het geen probleem zijn toch?
Dus die backlightspray is een lastig spulletje om aan te brengen? Als je na het aanbrengen het goed laat opdrogen en daarna meteen met polijsten begint, dan moet het wel mooi glanzend te krijgen zijn toch?
En dit?

Dikke OPC! Die glimlach kan ik met je delen. Tis een echte rijdersauto. :-)
-
AuteurBerichten