Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ook even je luchtleidingen nakijken of er niks lekt. Ook bijvoorbeeld van en naar de intercooler, en de inlaatslang vanaf je luchtfilter.
Dus alle connectiepunten en slangenklemman nalopen.
Als je je auto laat chippen bij Klasen, en er mankeert wat aan, dan gaat hij (in tegenstelling tot unlimited tuning) wel nakijken wat hij eraan kan doen om het gewenste resultaat te krijgen…
De Competition 102 kun je ook als A-merk rekenen.
Die word zelfs uit eigen tanks gehaald vanaf de opslag. BP, Shell etc halen daarentegen wel allemaal uit dezelfde tanks…
Vreemde zaak, zou het niet de LMM zijn oid?
Ik had voor het chippen bij Klasen standaard al 211 pk…
De OPC heeft geen vervangbaar brandstof filter, dus je kan het systeem alleen reinigen met bijvoorbeeld dat spul van Forte. Nieuwe olie kan ook schelen en even kijken naar je luchtfilter.
Ik tank overigens altijd 102 Competition van de Firezone, dat vind de OPC erg lekker, en de motor presteert er naar mijn ervaring beter op dan de 98 Ultimate van BP… ;-)
Tot morgen! :thumb

Omdat het gister zulk mooi weer was. :kewlpics

Uiteindelijk deze koppeling besteld.
Kan 30% meer vermogen aan dan standaard…
http://www.clutch-specialists.co.uk/cg-motorsport-stage-2-clutch-kit_p31002740.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;
Afgelopen week de ”Corsa en OPC” logo’s eraf gehaald. Veel strakker zo! :agent

En er zijn ook nog een aantal grote en kleine updates onderweg… :thumb
Gebruik al jaren Continental SportContact 3 en nu recentelijk ook Continental SportContact 5.
Zijn echt top banden, wil ook geen ander merk hebben. Heb ze in maat 225-35-R18 :thumb
@spaeke wrote:
@herrflick waarmee heb jij je velgranden gedaan…? Ziet er top uit [THUMBS UP SIGN]
Tnx! :thumb
Die zijn zo gespoten.
De randkleur is de officiele OPC kleur (Arden Blue).
klopt, bij standaard auto’s zul je weinig tot geen verschil merken.
Bij oudere auto’s zonder pingel sensor zul je de voorgeschreven brandstof moeten tanken tenzij je de motor afstelt.
Fijn dat je nu toch een beetje tot inzicht bent gekomen dat het toch wel verschil kan maken. :jerry
PS: mijn OPC lust de 102 van Firezone aanmerkelijk beter dan de 98 van de BP. Hij is ook gechipt naar de 102 brandstof. :wors
Voor de laatste keer:
Een hoger octaangehalte heeft WEL invloed op het vermogen.De klopvastheid van de brandstof wordt bepaald door het octaangehalte in de brandstof.
De ontstekingstiming van de motor is weer gerelateerd aan de klopvastheid (en dus octaangehalte) van de brandstof.Dus… als je een brandstof met een lager octaangetal gebruikt, zal de ECU de timing zo aanpassen om te voorkomen dat je een vroegtijdige verbranding genereerd (pingelen).
Bij een lager octaangetal moet er later brandstof worden ingespoten dan bij brandstof met een hoger octaangetal (klopvastheid ;-) ).
Doordat de injector later moet inspuiten, heb je kwa mengverhouding minder brandstof en dus energie die je kunt laten ontbranden in de cilinder.
Minder energie = minder vermogen :wtf :wtf :wtf
Wel is het effect groter en meer merkbaar bij motoren met veel vermogen, gechipte motoren of bij turbo motoren. Bij normale motoren met relatief laag vermogen is dit niet of nauwelijks merkbaar. Dit heeft met het percentage van vermogensverschil te maken van de diverse brandstoffen.
Amen. :jerry
Eergister mijn achterlichten en 3e remlicht “gesmoked”.
Ook heb ik de mistlampomlijstingen deels in carrosseriekleur gespoten. 8-)


Ja en raad eens wat er gebeurd met het motorvermogen als de PINGEL sensor de ontstekingstiming aanpast bij een lager octaangetal? :-)
Juist… minder vermogen ;-)
Ik bem het met Maurice eens.
Lees dit topic maar eens terug GSE.Dan zul je versteld staan van wat voor verschil diverse brandstoffen maken. ;)
Gefeliciteerd!! Veel rijplezier toegewenst!
In Nederland zijn er bijna geen Meriva OPC’s te vinden omdat deze hier nooit officieel geleverd zijn.
Dus ik denk dat er weinig mensen zijn die ervaringen kunnen delen.
Misschien op een duits opel forum om advies vragen?
Gelukkig ben je niet naar ziptuning geweest!
Mocht je weer geinteresseerd zijn in het chippen dan hoef je iig niet te zoeken… Klasen of EDS. ;-)
Groeten
Meld je ook eens aan op http://www.corsa-d-drivers.nl om meer info te krijgen voor het tunen van een Corsa OPC. Dan zal iedereen ziptuning afraden.
Ziptuning help je je auto mee om zeep!!
Ze zijn niet gespecialiseerd in de motoren van opel.
Als je daar heengaat dan schroeven ze de turbodruk veel te hoog en laten ze de injectors maximaal sproeien waardoor je een grote kans op een gescheurde zuiger (meestal nummer 4) krijgt.
Ziptuning moet je dus echt niet doen.
Als je zeker weten goeie tuning wil moet je idd naar Klasen of EDS gaan. Die zijn in deze motoren gespecialiseerd en zorgen dat de motor optimaal wordt afgeateld zonder het blok te overbelasten.
Datzelfde dacht ik meteen na het chippen! “Had ik veel eerder moeten doen”. Ik heb 4 jaar zonder remap gereden dus ik weet het verschil erg goed.
Het rijd gewoon veel soepeler, daarbij stelt Klasen je gaspedaal ook opnieuw af zodat de auto niet zo nerveus meer aanvoelt. Je kan nu veel beter lineair gas geven.
Dat is ook veel beter voor de motor ivm het warmrijden.
Zorg er sowieso ook voor dat je de motor eerst goed warm rijd (dus bij koude motor niet in de toeren jagen of volgas geven en ervoor zorgen dat de turbo niet of nauwelijks op druk komt) anders heb je in het ergste geval kans op een gescheurde kop of lekke koppakking. Het zijn opzich erg sterke blokken, alleen warmrijden is bij deze erg belangrijk!
Heb em afgelopen december laten chippen bij klasen motors in oberhausen.
Niks anders dan geweldig. Is echt overdonderend wat een extta power en snelheid dat meebrengt.
Uiteindelijk (met grotere intercooler, voorkatvervanger, inlegluchtfilter en milltek catback non resonated uitlaatsysteem) 227 pk en meer dan 320 nm koppel!
Waarschijnlijk als je motorisch / uitlaat niks veranderd kom je op +- 210 pk en 300 nm koppel uit.
Met een OPC kun je zuiniger rijden wel vergeten. Daar heb je em ook niet voor. Nu is ie na het chippen wel iets zuiniger geworden, maar dat gaat bijna nergens over.
Hele mooie opc in de mooiste kleur ;-)
Heb je er ook plannen mee?
Ik heb alleen een keer een gescheurde voorveer gehad. Die klapperde alleen bij oneven wegdek.
Bij vervanging vd veren meteen een setje verlagingsveren eronder gezet.
Het geluid wat jij beschrijft heb ik nog nooit in de OPC gehad en ik heb nu 97dkm op de teller staan.
Dit geluid heb ik wel gehad bij mijn peugeot 106, waar toen de homokineten kapot waren.
Dat is waarschijnlijk de homokineet of aandrijfas.
Even bij de Opel garage langsgaan en met de monteur even een stukje gaan rijden om het euvel voor te leggen.
Welkom! :thumb
http://www.imgdumper.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;
na het uploaden de bovenste link kopieren en die plakken in je post. [img]LINK[img]Veel rijplezier met je OPC, ga je geen spijt van krijgen! :agent
-
AuteurBerichten