Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Witte rook kan duiden op een lekke koppakking… Blijft je koelwater goed op pijl? Of moet je die regelmatig bijvullen?
Verstuurd vanaf mijn HTC One_M8 met Tapatalk
Goed onderhoud is een pre, en dat heeft de Corsa OPC toch best wel nodig om optimaal te blijven lopen…
Merk je nu ook verschil na de beurt? Of lijkt het toch wat meer hetzelfde als het was?
Wat een allejezus dikke bak! :wors
Voor degene die ook echte carbon onderdelen willen hebben (je kan allerlei onderdelen custom op aanvraag laten maken):
http://www.ebay.nl/sch/nidan.2.dan/m.html?_nkw=&_armrs=1&_ipg=&_from=” onclick=”window.open(this.href);return false;
:wors
Hier de beloofde fotos van mijn nieuwe update: de 100% carbon diffuser (met grotere vinnen).
Was lastig om te plaatsen omdat het carbon heel lastig meegeeft in de ronding… Maar het resultaat mag er wel wezin vind ik. :thumb




Dat is een goed teken ja.
Kan natuurlijk ook zijn dat de katalysator aardig verstopt zit.
Ben erg benieuwd wat er allemaal naar voren komt met de grote beurt. :thumb
@RemcoV wrote:
Bij 4/5 jaar zal hij de deur uit gaan, dus ik zou zeggen zet alvast wat opzij! :jerry
Das een goeie timing, na een jaar of 5 ga ik misschien weer eens rondneuzen haha. :thumb :afro
Ben benieuwd wat je binnen krijgt! :D
Ik kijk niet echt nauw naar de brandstof. Voor het gevoel rijdt het allemaal hetzelfde, het verschil in vermogen merk ik niet bij dagelijks gebruik. Blokje loopt altijd netjes. 325pk en 500nm trouwens op 98 deed hij vorig jaar bij EDS. :)
Ohh, idd dan heb jij de goeie brandstof als je 325 pk haalt :thumb :thumb
Dikke auto hoor, hoop deze in de toekomst ook te mogen rijden! :agent :wors
De update houd ik nog even als verassing hehe.@RemcoV wrote:
Mee eens! :jerry De lip maakt de voorkant, vind ik zelf, echt helemaal af. Ik twijfel nog of ik de zilveren inserts in de voorbumper zwart zal maken. Nu steekt het nog lekker af.
Hij is inderdaad wel wat gekieteld. Ik rij meestal op wat voor handen is, zij het 95, 98 of 102. Verschil merk ik zelf eigenlijk niet, om dat te meten zou je hem met de verschillende brandstoffen echt op de bank moeten hebben. :D
Ja, ik zou zeker die zilveren inserts zwart maken, past nog mooier bij de lip en staat agressiever. :thumb
Gewoon zo hoog mogelijk octaan tanken, is het beste voor de OPC. Bij Klasen zijn al een aantal Astra J OPC’s voorbij gekomen die tussen de 262 en 269 pk halen en die hebben allemaal 95 octaan in de tank.
Bij 98 halen ze tegen de 280 pk en hoger dan 98 natuurlijk nog meer.
Ik heb morgen ook een hele mooie update die binnenkomt, zal morgen dan ook ff een nieuwe foto plaatsen :kewlpics :afro
Oh en gister nog ff 3 mooie filmpjes geschoten:
https://www.youtube.com/watch?v=C3Ah1FC2gXM&index=1&list=PL11gFGNiW6cclyKP2V9Bm15FvC2S2fmrF” onclick=”window.open(this.href);return false;
Super dik ding! Ook een enorm vette toevoeging die bumperlip, dat maakt em echt helemaal af! :wors
Heb je em ook gechipt? Op 98 octaan of hoger kun je flinke pk winst boeken dacht ik. Heeft standaard dezelfde soort ECU als de Corsa OPC Nurburgring die meer afgesteld is op bepaalde octaangehaltes. :thumbup
Ohhh KWIJL!! :wub :wub :wub :wors :wors :wors
Komt deze OPC trouwens bij de Opel dealer van Heerenveen zo’n anderhalf jaar terug?
@Ascona19 wrote:
@herrflick wrote:
Nu zit ik zomaar eens te denken, misschien is je turbo ook zwaar vervuilt. De mijne is bij 75k km vervangen doordat de as niet meer stabiel in de behuizing zat, als ik nog langer had doorgereden met die turbo, dan waren de schoepen tegen het slakkenhuis aangekomen en voor metaalslijpsel in de cilinderkop gezorgd…
Ja zeker even laten uitlezen. Gewoon aangeven dat ie een flink pak vermogen tekort heeft, zoeken hun maar uit wat het is.
Duur grapje :vertag
Met 27k aan kilometers lijkt mij dat soort schade niet aan de orde. Maar zeg nooit nooit.
Op wat voor manier was je turbo vervuild?
En maar vragen of de orginele software er wel op staat.Dat ie vervuild is dat denk ik zelf hoor. Mijne was niet vervuild, alleen de as zat niet meer goed gecentreerd waardoor de schoepen het slakkenhuis bijna zouden raken.
Als je 27k aan kilometers aan korte stukjes rijdt zonder de motor goed heet te stoken, dan kan er snel van alles kapot gaan en / of sneller slijten.
Nu zit ik zomaar eens te denken, misschien is je turbo ook zwaar vervuilt. De mijne is bij 75k km vervangen doordat de as niet meer stabiel in de behuizing zat, als ik nog langer had doorgereden met die turbo, dan waren de schoepen tegen het slakkenhuis aangekomen en voor metaalslijpsel in de cilinderkop gezorgd…
Ja zeker even laten uitlezen. Gewoon aangeven dat ie een flink pak vermogen tekort heeft, zoeken hun maar uit wat het is.
Als zon 1.6t onder de fabrieksopgave zit qua vermogen dan weet je gewoon dat ie onderhoud nodig heeft…
Hoe meet onder de fabriekopgave hoe meer onderhoud…
Ik had standaard voor het chippen bij klasen 250 nm aan de wielen…. Was zon 275 nm aan de krukas
Na het chippen 304 nm aan de wielen, ofterwijl 337 aan de krukas.
212 nm is veel te weinig, ook aan de wielen…
260+ nm (op de krukas) is fabrieksopgave. Er word altijd gemeten met overboostfunctie.
Alleen als je niet vol het gas intrapt heb je 230 nm. Bij volgas heb je altijd overboost waardoor je 260+ nm hebt.
Wat was je koppel bij de run? Die zou rond de 260 NM moeten zijn ongechipt.
187 PK is zeker acceptabel dan. Maar dan nog vind ik het een beetje aan de lage kant.
De 1.6T in de Corsa OPC staat er juist om bekend dat ze normaal gesproken meer vermogen hebben dan de opgave op papier.
Hier een voorbeeld daarvan: –> https://www.youtube.com/watch?v=–MfXnxy_oI” onclick=”window.open(this.href);return false;
Maar die paar PK zullen zeker weer terug komen na een grote onderhoudsbeurt. :thumb
Dik zeg! Ik kom hier in Friesland nooit een OPC rijdend tegen… :wors
Koppelingset is binnen! :thumb


Merk is Sachs.
Wist niet dat deze topic bestond :jerry
Voor de GTS een 8! :thumbup
We hebben nog ff bij jou Corsa staan kijken. Je hebt er ff veel aan gedaan :wors
Wat word het volgende Opel/Opc treffen?Haha tnx! De jouwe ziet er ook erg goed uit! :thumb
Ik was niet diegene met de groende wielen, ik stond ernaast. ;)
Er is nog een update onderweg, die had ik er graag op willen hebben voor de meeting… Een 100% Carbon diffuser met grotere vinnen.
Zal binnenkort eerst weer 6/7 weken varen, dan zie ik wel wanneer de volgende meeting is.
@Ascona19 wrote:
Ik rij te weinig met de Corsa begrijp ik al wel.
Laat de vrouw het maar niet horen :jerry
Enorm bedankt voor jullie tips en adviezen we gaan hier zeker mee aan de slag.Het kan wel ff duren voordat we weer bij Unlimited Tuning op de bank staan.
En dan hopen dat er een beter resultaat uitkomt.
@herrflick wat was jij snel vertrokken gisteren ;)Mvg Michel
Klopt, we hadden nog andere afspraken in Amersfoort. Volgende keer blijven we langer. :thumb :vertag :D
@Ascona19 wrote:
@wim-v6 wrote:
T ding moet gewoon 192pk leveren op 95 benzine.
Daar is ie op afgesteld.Hoe gebruik je de auto??.
Stond in de deuropening bij UT toen ie op het gas ging.De katalysator had er knap moeite mee in ieder geval.
Rook alsof ie relatief korte ritten maakt of relatief rustig bereden word.Bougies kunnen tegenwoordig vaak 90.000km mee.
Benzine filter is net de vraag of hij deze wel heeft, niet elke moderne opel heeft deze namelijk.
Luchtfilter ken je makkelijk zelf controleren.
Mocht je iets van een sport inlegmat hebben vervang deze dan door een origineel papierelement.En ga met verse olie erin een keer GOED op het gas in duitsland houd m dan ook goed op het gas voor bepaalde langere tijd.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
Wim jij hebt een goede neus.
Idd er worden geen hele lange ritten mee gereden 2x daags maximaal 25 kilometer.
En ja mijn meisje rijdt er heel rustig mee. Ze presteert het om 1 op 12,5 te rijden met de Corsa.Daarnet het luchtfilter eens losgehaald niks bijzonders te zien. Bougies er ff uitgehaald maar mooi koffie bruin. Al had ik wel het idee dat de 2 bougies aan de rechterkant van de motor bruiner waren.
De slangen van en naar de turbo gekeken en gevoeld maar ook niks bijzonders te zien. De motor 2000 toeren laten draaien en toen nog eens alles gevoeld maar je hoort niks fluiten of sissen.
Binnenkort maken we een afspraak met de dealer voor groot onderhoud. Dan ook maar eens vragen of ze willen uitlezen of alle waardes goed zijn. En ja, dan ook maar eens lekker gas geven in Duitsland.
Daarna nog maar eens laten meten.Jullie horen de uitkomst.
Mvg Michel
Dan lijkt eens even flink doorgassen (met hoog octaan benzine natuurlijk ;-) ) een goeie oplossing na de grote onderhoudsbeurt.
De OPC houd niet van langzaam rijden, daar vervuilt de motor alleen maar door.
@Ascona19 wrote:
@herrflick wrote:
Ook even je luchtleidingen nakijken of er niks lekt. Ook bijvoorbeeld van en naar de intercooler, en de inlaatslang vanaf je luchtfilter.
Dus alle connectiepunten en slangenklemman nalopen.
Als je je auto laat chippen bij Klasen, en er mankeert wat aan, dan gaat hij (in tegenstelling tot unlimited tuning) wel nakijken wat hij eraan kan doen om het gewenste resultaat te krijgen…
Hoe doe ik dat het makkelijkste? Starten en kijken en luisteren?
Ik ga er vandaag mee bezigJa, starten en even onder de auto naar de intercooler slangen voelen.
Het liefst even met 2 personen doen zodat de ander even gas kan geven (niet enorm in de toeren jagen!!). Gewoon even dat de turbo een beetje opspoelt zodat er druk op de slangen komt te staan.
In het ergste geval kun je ook nog een lekke intercooler hebben, maar daar heb ik geen ervaring mee hoe je dat kan controleren. Logischerwijs zul je dat ook moeten voelen denk ik…
Mocht dat wel het geval zijn, dan zou ik deze vervangen voor een aftermarket (grotere) intercooler.
Tip: Als je je voorbumper er even afhaalt kun je overal een stuk makkelijker bij…
-
AuteurBerichten