Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
henry dukel
Deelnemerbeetje late reactie…. (zit eigenlijk nooit meer op dit forum).
en helaas. geen lane assist en ook geen dode hoek detectie
henry dukel
Deelnemervreemd, bij mij werkt elektrische kofferbak nog wél, waneer er een caravan achter zit.
henry dukel
DeelnemerHoi,
iemand ervaring met SBcoding.nl?
voor € 25,= kun je daar de instellingen laten aanpassen. ik ben benieuwd
henry dukel
Deelnemerik heb de “GLX” en “Turbo diesel” er door de dealer af lten halen.
in het verleden heb ik het zelf gedaan. eenvoudig d.m.v. stukje nylon draadje (visdraad). dan “zaag’ je de tape weg zonder lak te beschadigen.
helaas kun je het Opel-logo niet weghalen. Daar zit een inkeping onder
henry dukel
Deelnemerlet goed op NM die de automaat aan kan. daarom is trekgewicht ook anders dan handgeschakeld. (zie ook info op website leverancier
bij een 1.2 liter 3-cylinder de turbodruk nóg meer opschroeven, is vragen om problemen,
nog niet zo heel lang geleden was dit soort motor inhoud voorbehouden aan type Suzuki Alto… je kunt niet ongestraft druk verhogen en dan nog steeds verwachten dat een motortje 200.000 km dienst doet
op verschillende forums lees je al van motorschade (zonder tuning). laat staan mét tuning.
henry dukel
Deelnemeren ja hoor…… na 17.000 km’s heb ik weer de melding dat de auto service bezoek nodig heeft..
henry dukel
Deelnemervan de week mijn nieuwe Bumpbuddie’s geleverd gekregen. vna de week er eens onder gaan zetten en over een maandje de caravan er achter gaan hangen.
gewone hulpveren vond ik te duur; helemaal als je leaseauto rijdt en na een paar jaartjes de auto weer moet inleveren. De bumpdubbie kun je er (schijnbaar) makkelijk inbouwen en naderhand weer uitbouwen zodat je ze mee kunt nemen naar een andere (lease-)auto
Voor € 60,= kun je het altijd proberen…..
heeft iemand al ervaring met de Bumpbuddie?
henry dukel
Deelnemerwat is jullie ervaring met/zonder hulpveren?
bij mijn vorige auto (peugeot 308SW) had ik echt we lhulpveren nodig omdat ik anders iedere verkeersdrempel raakte. of zakt hij helemaal door z’n hoeven heen zodra vol beladen is?
henry dukel
Deelnemerde mijne, 1.5 diesel 130pk automaat, mag volgens RDW 1300 kg geremd trekken.
henry dukel
DeelnemerHoi,
met hemelvaart met de caravan naar Limburg geweest. ik heb de 1.5 diesel met 8-traps automaat. hier in ’t kort m’n ervaringen:
- verbruik 1 op 9,5 bij 100 km/h op cc. caravan van 1100kg beladen en auto redelijk leeg
- automaat doet het goed en soepel, bij 100 km/h 2000 t/min in z’n 7e versnelling en soms 1800 t/min. in z’n 8e
- power genoeg. heb niet het gevoel dat hij op z’n tenen loopt
- ik heb geen hulpveren en die heb je bij deze auto ook niet nodig
- wel wat meer zijwindgevoelig
- blindspot detectie werk niet met aanhanger er achter
- elektrische achterklep werkt schijnbaar ook niet. (niet zelf geconstateerd)
- de verlichting op de caravan brandt continu: super
ik rij al 15 jaar met de caravan met de meest uiteenlopende leaseauto’s maar deze doet het gewoon prima.
natuurlijk nog geen echte serieuze klimmetjes gehad, maar ik durf wel naar Kroatië.. :good:
henry dukel
Deelnemer



15 april 2020 om 13:17 In reactie op: Kofferbak opent wel electrisch. MAAR sluit niet meer #18373824henry dukel
DeelnemerHi,
ik had gisteren dezelfde ervaring. Bij mij trad het op toen ik kofferbak een lange tijd geopend had en toen weer wilde sluiten.
Ik heb m handmatig dichtgedaan (via sleutel werkte het ook niet), daarna werkte de kofferbak weer naar behoren.
henry dukel
Deelnemerok, hier komt ‘ie dan:
– 130 pk diesel: ondanks de hetze tegen dieselrijden, ben ik er superblij mee
– 8 traps automaat: werkt prima; schakelt wel snel terug
– comfort: prima
– comfortstoelen: zitten prima. had wel meer zijdelingse steun kunnen / mogen geven
– kofferbak: werk 75% van de tijd goed. vaak knipperen lampen wél, maar er gebeurt niets (heeft volgens mij niets met trekhaak te maken)
– panoramadak: heerlijk! gaat niet ten koste van binnenruimte
– bouwkwaliteit: na checken van de VIN blijkt dat de mijne toch in Frankrijk gemaakt is. ik moest t dashboard even inelkaar slaan. voor de rest geen problemen
– MyOpelapp: geen toegevoegde waarde
– elektronica. heb er nu 11000 op zitten. volgens boordcomputer had ik al 2 beurten moeten hebben. volgens het boekje van de 1e bij 30k. schijnt een bekend probleem te zijn.
al met al 7,5
henry dukel
DeelnemerIk heb maar een vuilniszakje aan de pook van de automaat gezet. werkt prima.
bij handgeschakeld, heb ik m’n bedenkingen maar bij automaat werkt het prima
henry dukel
DeelnemerThanks
heb meteen even een Excelletje gebouwd…
de mijn is dus geproduceerd in Frankrijk (modeljaar 2020) ze hebben daar dus een flinke kwaliteitsslag gemaakt. geen krakende portieren (wel in de demoauto), geen scheve deuren o.id.
henry dukel
DeelnemerIk heb een “echte” Duitse auto. productie Q4-2019. gelukkig is de bouwkwaliteit verbeterd. ook geen krakende armsteun meer en de deuren hangen goed.
Ik heb gelukkig de 1.5 Diesel automaat, dus geen 3-cilinder en geen moeizame handbak.
henry dukel
Deelnemerhier was het ook even proberen, lukte toen ik USB stick opnieuw geformateerd had. license file zowel in ede root als ook in de folder license gezet.
waar ik nu nog niet achtergekomen ben: wat is er verandert in de firmware? kan geen verschil ontdekken met de oudere versie firmware
henry dukel
Deelnemerwat ik erg irritant vind is dat je iedere keer moet kiezen tussen Carplay en Android auto. Kan dat niet omzeilt worden?
henry dukel
Deelnemerik heb via Wish een 360 graden universele GSM magneet houder besteld.
werkt prima. voor de kosten hoef je het niet te laten…
henry dukel
Deelnemerklopt. ik heb mijn GLX sinds januari 2020. systeem- en kaartupdates werken prima met Opel Connect, voor de rest heb ik nog geen werkende functionaliteit kunnen ontdekken.
henry dukel
Deelnemermijn stoelen blijven koud, niet verwonderlijk omdat ik de optie Winterpakket niet gekozen heb….
aan alles komt een eind, ook aan mijn budgethenry dukel
Deelnemerinderdaad bedroevend slecht. ook veel minder dan mijn vorige auto (Peugeot 308SW)
sowieso vindt ik de climate control van de GLX niet zijn sterkste punthenry dukel
Deelnemeren anders even de maat overnemen en uitzagen uit een plankje multiplex… veel meer is t niet.
er vanuit gaande dat de kofferbak an sich wel er op voorbereid is.
ik heb mijn GLX een week; deze zat er bij mij wel standaard bij, altijd bijzonder die autofabrikantenhenry dukel
DeelnemerIk ga morgen meteen even bij mijn GLX kijken… had er wel om gevraagd bij de dealer, maar dit was niet mogelijk, zeiden ze…
henry dukel
DeelnemerSinds 7 januari heb ik mijn eigen GLX, dezeheeft het probleem niet. Tijdens proefrit in augustus had ik het wel opgemerkt.
-
AuteurBerichten