Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ja Fearless je hebt gelijk eerst het camber en dan toe -spoor, zal ik ze nog nadrukkelijk zeggen voor ze er dubbel werk van gaan maken :-D
Ja dat is zo, wilde daar ook niet aan komen het gaat alleen maar over de voorkant en als dat allemaal klaar is wilde ik een center zetten zodat ik weet hoe het staat als ik het een keer los moet maken voor bv nieuwe sport dempers van koni, ja je zal wel zeggen dat kun je meteen beter meteen doe maar ja ze koste wel zo’n 200 euro per stuk, maar dan heb je ook wel wat die kun je van buiten af instellen.
even nog wat recht zetten ik heb me vergist met dat camber, dat ging over de achter kant van de auto ik zal het nu er goed bij zetten: front Camber – Street Tires (1.5 – 2 degrees negative) / Race Tires (2.5 – 3.5 degrees negative)
dus dan word het voor mij 1.5 graad negatiefja dat ga ik zeker vragen
Ja daar had ik wat aan bij Vikingspeed en nog een leuke site gevonden, Camber – Street Tires (0.5 – 1.0 degrees negative) / Race Tires (1.0 to 2.0 degrees negative) en ik denk dat ik hem op 1.2 graden laat zetten, niet te gek doen ik hoef er niet mee te racen :-?
Bedankt voor het meedenken.ja ik heb die magic caber bouten, ja sorry dat had ik er bij moeten vermelden (ff vergeten)
Bedank voor je reactie, zodra het een klein beetje beter weer word ga ik even kijken
Ik heb inmiddels mijn revisie set binnen gekregen en ga morgen het er in zetten als het past en een afspraak maken met Kees in Helvoirt, ik hoop alleen dat het past, het zou moeten want ik heb verder geen Necam Mega gezien.
Maar bedankt voor de moeite ik laat wel horen hoe het is afgelopen.Oké ik snap het dan hoef ik me er geen zorgen te maken, allemaal bedankt voor jullie commentaar.
ik heb abs, dus hoe hoog hij staat van achteren maak niet uit wat de rem verdeling betreft, bedoel dat ie niet alles op de voorkant gooit en achter bijna niks.
denk dat ik dit jaar er ff niks aan doe want zo erg is het ook weer niet, en zo als ik zij ik heb hem zelf uitgelijnd en hij stuurt erg goed naar 5 pogingen had ik het voor elkaar en het stuur staat ook recht, maar al bij al ik raad het een leek niet aan.
Ja 400 euro is wel wat duur ik zie nu op het internet er 1 van 0ngeveer 308, euro, maar ik moet er onder om te zien welk merk ik heb zeiden ze http://www.123autoparts.nl/onderdelen/84/opel/3406/astra_g_stationwagen_f35_/15344/1×6/100012/stuurdelen/286/stuurhuis” onclick=”window.open(this.href);return false;
Vandaag mijn nieuwe onderdelen laten onder zetten, maar tot schrik waren het toch niet de spoorstang einden maar het stuurhuis zelf, ja das balen, dus is er iemand die een niet al te dure stuurhuis voor mijn heeft, maar en goede gebruikt e mag ook, alleen weet ik nog niet welk merk er onder lig maar mijn kent. is 71-ll-ls 2003 station
Meestal is het niet nodig als je alleen maar nieuwe banden laat monteren, als ze er om liggen dan kan je voelen of ie goed stuurt en dan kan je hem nog laten uitlijnen als het nodig mocht zijn.
IK zou zeggen als je der geen verstand van hebt en er geen gevoel in heb ,laat hem dan maar bij een specialist afstellen, ik heb hem wel eens bij kwik fit gebracht en ik stapte in me auto en hij stuurde van geen meter meer, der zal wel iets zoals dat de spoorstang kogel niet meet oké waren maar ze stellen hem wel af zogenaamd nee dat zeg ook niet alles en zoiets zien ze niet, maar wel 65-70 euro vragen en als je niet uitkijkt dan staat je stuur ook nog scheef :???:
Ik kan mijn voorwielen wel uitlijnen als het niet te ver uit elkaar ligt de maat, het probleem is dat het stuur er scheef in komt, maar ik zal zeggen hoe je proef ondervinding je wielen kan afstellen, als je gaat rijden moet je kijken en voelen wat de auto doet als ie zoekt dus niet in het spoor blijft dan staan de wielen te ver naar buiten toe-spoor noemen ze dat, dus de wielen moeten meer toe-spoor hebben, als je een halve slag draait dan is dat veel, dus het gaat niet om een paar hele slagen, maar halve of driekwart slag, en dan weer rijden en kijken en voelen wat er nu weer gebeurd als het goed is blijf je auto in het spoor rijden met een af en toe een heeele kleine correctie dan is het goed, maar als de auto kaars recht door gaat welke richting ook ( dus schuin over de weg) waar ie moeilijk is uit te krijgen ja dan hebt ie te veel toe-spoor :( ja je moet elke keer wat aan je wielen draaien links en rechts anders staat het wiel straks scheef, dus het gaat om een klein beetje toe-spoor, als ik hem had laten uitlijnen en voelt dat ie te los stuurde dan draai ik heb bv. een achtste slag naar binnen dan stuurt ie wat vaster.
Ja het hele afstel gedoe is puur een compromis de weg is ook nooit recht en er zijn altijd bochten en dan weer meer gewicht in de auto
maar het gaat alleen als alles geen speling vertoont, gewoon proberen.Ja gevonden het waren de spoorstang eindes, ga snel bestellen en het er laten inzetten door een monteur die het gereedschap heeft en een brug, zoiets moet je met zijn tweeën zijn anders gaat het niet en als alles voor de rest 100% is dan snap je het helemaal niet meer, de ene draait aan het stuur en maakt een constante draai beweging en dan maar goed luisteren en je hand op die balg houden, en trouwens aan het stuur merk je ook iets maar in werkelijkheid is de speling vele malen erger, zou zeggen bedankt allemaal voor het meedenken.
Groetjes HennesMoet toegeven dat het kiezen heel makkelijk gaat, maar ja het is wel wat duurder en maar enkele merken.
@wijnands82 wrote:
Die van mij heeft nu 387k op de teller en heeft nog steeds de originele schokbrekers en alles alleen de homokineeten moeten vv worden
Dan zal het wel goed sturen hahah zo lang gaan schokdempers niet mee :shock:
Ja een foutje ,heb in 1969 me rijbewijs en in 1972-73 me motor rijbewijs gehaald, maar goed als die afstand niks uit maakt dan zal het wel goed zijn, en nog allemaal bedankt voor jullie reacties
Vind het allemaal een raar verhaal, denk dat zo alles verkeerd is, ik zou een normale set banden pakken met normale velgen. misschien ff bij iemand lenen
Nee heb er geloof ik nog geen problemen mee, maar ik dacht voor ik die problemen ga krijgen, maar ik zal hem volgende week even los nemen evenals het gas huis en eventueel alles schoon maken dat kan geen kwaad.
en moet dat hele subframe er onder uit? en hoe gaan ze dan er weer in? gaat dat ook met zo’n pijp je kan me zeker niks laten zien ?
en kan dat zonder brug gebeuren?
-
AuteurBerichten