Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik ben nu zover gekomen dat ik dat zwaar schakelen ga aanpakken, ik heb er eerst nieuwe dempers van Bilstein onder gezet en dat scheeld en berg, ik weet niet goed waar het zware schakelen nu precies in zit daar bij de versnellings bak kant daar zie ik niks geks aan en heb waar maar iets te smeren valt maar gesmeerd, aan de boven zijde zie ik eigelijks ook niets geks speling hebben de kabels niet en daar valt ook eigelijk niks te smeren maar wel iets gesmeerd.
Zou er iets aan de bak aan de hand zijn en zo ja hoe controleer ik dat?
En ik had ergens een bericht op youtube gezien hoe je die schakelkabels moet afstellen, dat gaat aan de bovenkant daar moet je aan de kabels trekken of er aan duwen allebij dus maar gedaan maar ik kreeg daar verder geen beweging meer in dus ik weet niet of die kabel al aan zijn eind zit of zat??
Iemand nog wat suggesties of een garage met verstand van dit probleem het hoeft niet voor niets, ik hoor het wel gr. Hennes
hulpveren van astra G passen ook op de zafira B 2010 maar ik weet niet meer waar ik ze heb gekocht geld ook voor de koni dempers 8750-1085 links achterkant. hebben we uitgetest omdat ik nu een astra g en een zavira B hebt.
7 mei 2020 om 13:24 In reactie op: Traag reactie gas opelzafira b z18xer benzine 1.8 motor 103kw #18374312Beetje rare omschrijving en hoop dat ik het begrijp, dus je zegt dat als je de koppeling los laat komen dat de auto daar niet goed op reageerd zijn de koppelings platen nog goed ik bedoel slipt ie niet ?
zou het niet doen die weerstanden zitten er niet voor niets
ik denk dat ik weet wat er aan de hand is , ze draaien op 2 toerentallen eerst langzaam maar als het warmer word dan schakel ie naar de hoogste stand, bij mij was het andersom die kom alleen maar op de hoogste stand en dat is in de winter niet goed, ik heb die van mij kunnen maken er zitten van die verwarmings- weerstanden in die was bij mij afgebroken en die heb ik op kunnen oprekken en opnieuw bevestig dus niet solderen maar klemmen en dat zit vooraan bij de radiateur ze ze zitten in een metaal kastje denk 6x6x6 cm. je kan er misschien het beste vanaf de onderkant bij maar je kan ook op de sloop gaan kijken of nieuw.
ik denk dat het de achteras rubbers het zijn en die zijn makkelijk te vervangen tussen de achteras en carrosserie zit een stuk metaal waarop die rubbers in zitten en die zitten met 3 bouten vast en als je dat er onder uit haalt dan kan je der beter bij dan als je probeert het onder de auto zelf te maken eerst de ene kant en dan de andere kant.
Als je het op de werkbank kan maken dan gaat het best anders top je je eigen helemaal gek want ze zitten aan elkaar geroest maar de auto goed omhoog krikken en hem dan ondersteunen op een goede hoogte zodat je er goed bij kan en het niet in elkaar storten.
Bedankt Bart je heb me goed op weg geholpen, ik ga eerst ff goed kijken waarom dat hij zo stroef schakeld en dan kan ik nog een nieuwe kabel kopen even wachten op volgende week wanneer het lekker warm is.
Ik moet nog 1 ding vragen en dat is hoe maak ik die ommanteling van die schakelpook vrij ? ik wilde even naar die versnelling kabel kijken maar weet niet hoe dat in elkaar zit ben bang dat ik meer sloop dan nodig is, ik heb een bedrijf gevonden die veel opel onderdelen kan leveren EUautoonderdelen.nl die hebben bijna alles B-)
Oke doe ik en ik zal wel vertellen hoe het afgelopen is bedankt allemaal voor het mee denken :dank-u:
Ja dat ga ik dan doen zodra het een beetje hoger in de temperatuur komt, ik was er al bang voor maar dat maak me niet uit, is dat te doen zonder onder de wagen te liggen? oja en de schakelpook zelf moet ik die ook niet vervangen?
Hallo Haasje, het is een 5 bak en de pook trilt naar mijn weten niet,
groetjes Hennes
Ik denk dat het de ketting is want daar zijn ze wel een beetje berucht mee, maar hou me ten goede ik weet van die kettingen niet veel alleen als je gaat horen dan word het hoog tijd en het is een dure beurd.
ik weet er wel iets van ik heb op mijn astra G ook het camber iets meer dan het originele negatief laten stellen met magic camber bouten dat heb ik al 2 jaar en het stuurt erg snel maar het heeft een nadeel en dat is als je normaal andere schokdempers er op zet dat staat alles nog goed als de auto geen schade heeft gehad, maar als je het camber heb laten afstellen met magic camber bouten en je gaat er nieuwe schokdempers op zetten dan moet alles weer worden afgesteld ook toespoor kost toch elke keer 75 euro , ik ga mijn astra g verkopen omdat ik een zafira wil kopen maar zafira heeft het zelfde onderstel als de astra g en daar heb ik voor en achter koni op liggen en die wil ik er afhalen en de oude dempers er weer terug zetten maar dan moet ik hem weer laten uitlijnen maar je niks aan te doen de koni,s zijn het wel waard.
groetjes Hennes
vonken de bougies wel ?
Ja ik ken er wel wat over zeggen,het probleem kan je in 2 verdelen, je heb de schakelhefboom dat is die kunststof bol en zit in de auto en dan heb je het schakelmechanisme en die zit bij de versnellingsbak moet goed kijken met een lamp en dan zie je hem wel.
Als je die kunststof kogel wilt vervangen moet je dat van binnen losmaken 4 schroefjes en dan moet je onder de auto die schakelstang losmaken en dan kan ie er vanuit binnenkant auto de schakelstang er uit halen, en die kant je bestellen bij de opel dealer want je kan er nergens aankomen ik weet niet wat het kost, het schakelmechanisme die ken je wel hier en daar bestellen en kost rond de 45 euro.
als je alles weer wilt afstellen ff met zo,n 2 anders kom je handen te kort, dan is het slim om de accu er uit te halen anders kan je der niet bij daar op de versnelling bak zit en knop met een veer en die moet je induwen dus even een beetje aan die schakel handel bewegen tot die knop ergens invalt en als dat zo is moet jein de auto een boortje 4 of 5 mm. weet ik zo niet meer daar ik een gaatje steken en dan die stang weer aandraaien en dan zal ie wel weer beter schakelen.
Sommige types hebben ook nog een thermostaat in de buurt van die riem althans bij mij, als dat zo is kan je beter dat ook meenemen anders als de thermostaat het toevallig begeef kan de riem er weer af.
Maar andere types hebben dat gelukkig niet.
Ik heb een astra g station en ook ik had allerlei problemen alles uitgelezen:p0300 misfire en p0130 02 sensor ij heb mijn bougies kabels nagekeken bougies punten strakker gezet en een bosch sensor besteld en nu loopt ie weer zeer aardig maar tocht niet helemaal jofel er zit nog iets in wat hij niet laat zien met uitlezen, bougies zie er een beetje te wit uit moet een licht koffie bruin zijn,moet er wel bij vertellen mijn auto loopt op g3 gas dus,de waardes op gas zijn weer anders dan op benzine en dat zou niet mogen,sensor van de uitlaatspruitstuk is vervangen gisteren die van de lambdasonde maar op gas geeft ie aan ongeveer 600mv en op benzine geeft ie rond de 50 mv aan ja ik laat het verschil alleen maar zien pin me niet vast op fouten, maar goed ik weer gezocht op het internet toen ik een oud bericht van het opel-forum zag :http://Opel-forum.nl/forums/topic/snel-advies-gevraagd-z16se-goede-motor/ , je moet dit maar eens goed lezen dan zal je zien dat het om carter ontluchting vervuiling gaaten wat er om heen zit, ik ga mijn motor ook goed schoon maken kleppen deksels egr klep en die carter ontluchting slang.
groetjes HennesNou weinig reactie gekomen op mijn vraag, maar maak niet uit ik ben een hele goede site tegen gekomen met zeer goede uitleg over foutcodes:
https://www.obd-codes.com/ik heb ongeveer het zelfde probleem, ik heb toen mijn dis ontsteking ook vervangen maar het probleem is nooit weggegaan, hoe kan ik mijn dis bobine controleren ? dit zijn mijn codes:
Ik ben in het bezit van een Opel astra-caravan 8 kleppen 1600cc 62kw, weet even niet zo snel het motor type.
Ik heb hem uit gelezen en kreeg de volgende meldingen.
cill. 1 misfire detected – not present
O2 sensor 1 circuit-too few rich/lean and lean/rich switches-present
O2 sensor 1 open circuit-not present
multiple cill. misfire detected-not present
moet er bij vertellen dat mijn auto op G3 rijd
moet zeggen dat ik er niet zo veel verstand van hebt, misschien kan iemand mij op weg helpen, ik heb deze melding al een tijdje maar hij loopt niet slecht alleen zou ie beter kunnen optrekken en ik heb een enkelen keer mee gemaakt dat die ie een enkelen seconden uit viel dus geen vonk denk ik ja waar begint men te zoeken, ik dacht steek eerst even me licht bij het opel forum op.
alvast mijn dank.Wat is gerritspeek ?? sorry ik ben er al achter hahah
Maar toch allemaal bedankt hoor ;) en als er nog mensen zijn in de omgeving van Zaltbommel die zijn auto wil laten uitlezen, dan ist die welkom.
Ik heb het al gevonden op het internet alles in het Nederlands : http://www.mvwautotechniek.nl/Motor/OBD/obd-foutcodes.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;
Ja dat klopt, ik had al eens zo’n setje Xenon met die kastjes er bij maar inderdaad ik kreeg geen mooi beeld en heb ze toen ook verwijderd, ik ga me medeweggebruikers niet verblinden dat is levens gevaarlijk vooral op wegen waar ze zo nodig de verlichting uit doen, nou ik heb wel eens gereden over zo’n weg waar het ook nog eens een beetje regende ik zag bijna niks meer en ik kende die weg ook niet dus dubbel op :-|
Oke , ik snap het dan ga ik daar me geld niet aan uitgeven, bedankt
Vandaag me auto laten uitlijnen ze zijn er precies 1 uur mee bezig geweest, ik was de eerste die met magic camber bouten :???: ik heb hem op 1.5 graad laten zetten en wat toespoor en ik moet zeggen hij rijd als een nieuwe auto, is veel stabieler en stuurt zo een auto het moet doen ik raad het iedereen aan, volgende fase misschien koni sport dempers er op maar dat moet ik even bekijken die kosten bij mister auto 180 euro per stuk maar wel bij mister auto op de Belgische site, ik snap dat niet dempers worden in Nederland gemaakt maar bij mister auto Nederland die hebt ze weer niet :shock:
-
AuteurBerichten