Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
origineel gepost door ckad
Zo’n LPG injectie wil ik ook nog ooit erop gaan bouwen. Het beste gaat dat op een c30ne blok met motronic. Daar heb je alle sensoren opzitten incl de lambda sonde.Dit is wel weer een duurder systeem. Werkt wel mooier.
origineel gepost door rekord-e
@henkjan: Hoeveel liter LPG gaat er in je ringtank? Ik wil in mijn rekord Car-A-Van ook gas inbouwen, maar dan wel met een ringtank.Ralph
Ik heb een 53 liter tank, met een vulling van 80% (=maximaal) zit je dan op zo’n 44 liter.
Ik kom hier dus zo’n 300-350 km ver mee.
De tank is hoger dan de reservewielbak diep is, dus hij steekt boven de laadruimte uit. M’n vader heeft er een houten bodem in gemaakt zodat de laadruimte vlak is en ik links en recht nog een paar opbergvakken heb.
Een voordeeltje van zo’n hogere bodem: de versterker past er net onder dus dan is die ook mooi weggewerktIk heb bij m’n 2.4 een backfireklep tussen de luchtmeter en het inlaatspruitstuk zitten. Heb je een backfire dan slaat de klep dicht en kan de druk weg via openingen in de zijkant.
Ik meen dat je voor een honderd of 6 al een installatie hebt dan moet je ‘m zelf nog inbouwen en laten keuren.
Ik heb zelf zo’n 1250-1300 euro betaald dat was incl backfireklep en ringtank.
’t Rijdt wel aardig, ik merk zelf weinig dat hij op gas loopt. Verbruik bij de mijne ligt zo rond de 1:8.
Als de schijf dik genoeg is zou je ‘m nog evt kunnen laten afdraaien maar nieuw is inderdaad ’t beste
apk en wegenverkeerswet zit verschil in.
Bijv. vrachtwagens mag nu allerlei verlichting op zitten als ze bij de apk maar niet werken. Als je deze lampen gebruikt op de weg en ’t mag niet is dat de verantwoordelijkheid van de bestuurder.Even over de automatische hoogte regeling: Deze hoeft er voor de apk niet op te zitten.
Ik heb ze zelf even gemaakt door er wat uit een velletje pakkingpapier te knippen.
Schijven kun je toch ook halen bij bijv leoparts? Kosten ongeveer 55 euro p/st ex btw.
8 november 2009 om 18:58 In reactie op: ff een klein vraagje over het belastingvrije en keuren #17545969Een invoerkeuring bij de RDW stelt weinig voor, ze kijken of de papieren kloppen bij de auto. Als je bijv. een monza hebt met een 6.0 V12 (ik noem maar iets geks) en die staat op de fahrzeugbrief dan wordt dat hier gewoon overgenomen.
Als je de apk er direct bij doet komt er ook een technische keuring aan te pasToerenteller zit wel verschil in.
Mijn Rekord heeft ook een klok met toerenteller, voltmeter en ipv een oliedrukmeter een econometer (jaren 80 he). Dus misschien even zoeken naar een Rekord klokkieorigineel gepost door DevilraY
Europese Unie landen en Europese lidstaten zijn 2 verschillende dingen.
Om tot de unie te behoren moet je bijvoorbeeld dezelfde munteenheid hebben. The UK is bijvoorbeeld wel een lidstaat maar geen lid van de Unie. Ierland wel, misschien dat dat in dit geval nog wat helpt ?!m.a.w. als een auto-motor combinatie in de Europese Unie op kenteken staat moet dat ik elk EU land overgenomen worden.
Daarom worden.werden er veel amerikanen via duitsland naar nederland gehaald.Blijft ie wel lopen als je ze aanzet?
Van de Golfjes 2 gingen ze nog wel eens vastzitten. Golf 3/4 heeft daar volgens mij minder last van.
Ik heb voor mezelf nog een set liggen van een Astra G, dat ’s hetzelfde principe.
De eerste Astra G met 2.0 diesel (DI 16V of x20dtl) hadden nog 4 gaats naven en schijven achter (later hadden de 4 gaats trommels en de 5 gaats schijven). Ik had zelf het idee om deze schijven te gaan gebruiken maar daar is ’t bijgebleven…..Als je de gasafsluiter rechtstreeks bediend moet hij gas binnenkrijgen, dit kun je horen lopen. En als hij dan ook een vonk heeft dan moet hij het doen.
Moet je trouwens de injectoren niet aan de massakant onderbreken? Misschien dat de dikke rode draad ook voor de ontsteking is?Ik gok zo maar wat, misschien heb je er wat aan.
Als je temp. meter na 14 km pas ’n keer uit de hoek komt zou ik toch de thermostaat verdenken
Gesimoniseerd? Wat is dat als ik vragen mag?
6 oktober 2009 om 20:07 In reactie op: Verbruik Monza/Senator [3 of 4traps of versnellingen] #17527943origineel gepost door GSE
Dunlops heb ik doorheen geremt.In mei had ik nog vrij goede banden toen zijn die remmen erop gekomen en die banden na 2 maanden kaal,in Juli heb ik er weer nieuwe opgelegt en die waren 2 weken terug zo goed als kaal en heb er nu weer Dunlops op liggen.
Maar ik kan zel zeggen dat al mijn remkracht bijna op de vooras komt omdat ik voor grotere schijven heb van 330mm en 2 zuiger klauwen (zelfde als een corvette C5) en ik heb de hoofdremcilinder van en B-Omega MV6 genomen met een 1 inche boring voor de vooras en achter maar een 20mm boring,daarom gaat bijna al mijn remkracht naar de vooras achter is nog allemaal serie spul.
Ik rem ook altijd hard,bij de 90km/h kan ik de vooras makkelijk laten blokkeren op droog asfalt.
Dat vind ik vrij snel voor ’n dunlop, maar zoals je zelf al zegt ligt ’t ook aan de remstijl.
Ik ken ze ook die een set pirelli’s met 10.000km kaal hebben zonder burnouts en dat soort dingen (ESP) maar dat zijn dan alleen de achterbanden. Voorbanden zijn dan nog goed (zeg zo’n 50-60%). Maar dan wordt er gereden met ruim 450 pk en als je die vaak gebruikt dan gaat ’t ook hard’t Kan natuurlijk ook zijn dat je motor niet meer fris is dus teveel lagerspeling waardoor de oliedruk te ver daalt.
Ik moet er wel bij zeggen dat ik daar zelf geen last van heb gehad terwijl m’n motor aardig ver heen wasGewoon gaan rijden (evt. af en toe benzine met loodvervanger zoals blitznl30 zegt mocht je een auto hebben die nog niet tegen loodvrij kan) en kijken hoe lang hij het volhoud. 100.000 km moet toch geen probleem zijn lijkt me. Als je 10.000 p/j rijdt kun je 10 jaar rijden.
De kop eraf halen kan altijd nogDie heeft er volgens mij een tijd terug er ook al op gestaan. Zoals vermeld heeft de verkoper hem 10 jaar in bezit en de bonnen bewaard m.a.w. de geschiedenis zit erbij.
2 oktober 2009 om 09:45 In reactie op: Verbruik Monza/Senator [3 of 4traps of versnellingen] #17527936Verbruik is natuurlijk afhankelijk van rijstijl maar ook van de kwaliteit benzine die er getankt wordt. Mijn ervaring is dat ik op brandstof van shell/esso/bp enz. zuiniger rijdt dan op brandstof van de “witte pomp”
Tevens is de bandenmaat ook van belang, voor de berekening van het juiste aantal km’s (afrolomtrek) maar hoe breder hoe meer rolweerstand (ligt ook aan ’t merk). Ik heb ooit een Polootje gehad, 1300tje, met origenele 155 bandjes liep ’t ding 155-160 en met 195 amper 140
@GSE: ik vraag me trouwens af welke banden je erop hebt liggen omdat je er al 2 setjes doorheen geremd hebt…Net met als zoveel dingen vind ik bij banden ook: goedkoop is duurkoop
Past denk ik niet. Had de mijne ook maar ik heb dan een E1. Die hadden ze zo ingebouwd dat ie met het carter op de vooras lag en het versteviginsprofiel hadden ze uit de kap gezaagd zodat ’t net kon. Ik heb er nu het spruitstuk van een 2200 op zitten, van een 2400 is veel hoger, ook hoger dan van zo’n 6-pitter
origineel gepost door TonSR
moet je ff de verzekering vragen henk,ouwe bak :o dagwaarde paar honderd:vertag:vertag:angel
vgr tonsr.1 of 2 jaar terug stonden ze te koop voor 20.000-25.000 dus zo’n beetje de helft van de vraagprijs
Nou eddie, jij zit ’t kortste bij!:jerry:jerry
origineel gepost door louwe 16 klepper
origineel gepost door henkjan_80
Als je rond de 400 pk uitkomt zou ik misschien nog wel voor een chevy as gaan. De kleine chevy steek is 120.? mm, dus een bmw wieltje zou nog wel passen.kleine chevy steek is geen 5x 120
m,n blazer heeft ook kleine steek maar 5×120 past niet;)Ik denk dat een blazer geen kleine maar grote steek heeft. Blazer is 4×4 en da’s meestal groter.
BMW wielen passen zo onder een caprice classic en dat is volgens mij de kleine steekWat is een mooie prijs?
-
AuteurBerichten