henkjan_80

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 335)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Vraag #17574262

    Volgens mij is ’t tegenwoordig dat de auto moet blijven voldoen aan de aanvullinde apk-eisen. Dus als het cilinderaantal wijzigt is dit dus niet van toepassing

    In reactie op: Vraag #17574251

    ’t handigste is misschien wel een stokverrotte Commodore A proberen te vinden, complete aandrijflijn overzetten en klaar. Maar goed, moet je eerst zo’n commo vinden

    In reactie op: Vraag #17574246

    En als ’t iets meer mag kosten hang je d’r een dikke zespitter in. Gezien het bouwjaar stelt het keuren naar 6 cilinder geen bal voor (geen typegoedkeuring nodig).
    Misschien kun je nog makkelijk aan een goede 6 pitter komen dan aan een 2.4 maar het is uiteraard jouw feestje.

    In reactie op: GEZOCHT Radiator Rekord E1 2.0E NU MET 'N PROBLEEMPJE #17571601

    Mooi!

    Dat hoor ik dan wel even

    bvd….

    In reactie op: Iets aparts #17572526

    Volgens mij zijn ze een beetje aan het lassen geweest ofzo en van een carburateur spruitstuk een injectiespruitstuk gemaakt.
    Op de 3e foto zie je op de rechtse helft van het spruitstuk nog een stuk van de “blitz” dus zelf gegoten is het niet

    In reactie op: manta b c30se met 5bak #17570725

    Bij dealer? Heb ik ze een paar jaar terug nog weggehaald maar we zijn nu natuurlijk wel een paar jaar verder.
    Anders zou ik eens informeren bij een goede automaterialenzaak

    In reactie op: GEZOCHT Radiator Rekord E1 2.0E NU MET 'N PROBLEEMPJE #17571599

    Dat je ze nieuw kan krijgen wist ik maar om er nu zo’n 250 euro voor neer te tellen…..’t moet wel een beetje leuk blijven. Ik kan nog eens informeren wat eentje netjes moet kosten.

    @henk
    : bij mij zit de rechterwater aan de zijkant en niet zoals bij de manta/kadett aan de rechterachterkant.
    @bettus accu: ik heb een brede. Op mp adverteerd ook iemand uit emmen met een nieuwe radiator maar die heeft een rechter waterslang aan de achterkant zitten ipv aan de zijkant, ik weet niet of dat bij de jouwe ook zo is? Is hij eventueel te versturen?

    Bedankt voor snelle reactie allemaal. Ik zal tevens nog eens informeren naar een nieuwe voor een mooie prijs

    In reactie op: bitter met monza velgen? #17570310

    De smalle 400’s stonden volgens mij op 6j of 7j velgen.
    7j is volgens mij niet geleverd op de Monza. ET wijkt ook aardig af (49 om 36/23) dus dat lijkt me onwaarschijnlijk

    In reactie op: 16v ombouw of LPG installatie… #17559966

    Wat een gesinterde plaat nu kost weet ik niet. Een koppelingsset compleet voor een c20xe zit op zo’n 235 ex btw. Diameter is 228mm dat is dezelfde als van een c24ne

    In reactie op: et waarde vraag #17562023

    Als de velg past met een ET vanaf 3 past ie met ET 1 ook. Alleen ’t lijkt me dat je met wielen met zulke lage ET-waardes niet fatsoenlijk over straat kan

    In reactie op: auto uit belgie invoeren #17562128

    Datum wat op de papieren staat is maatgevend. Als er staat dat de eerste ingebruikname in 1988 was dan word ook 1988 aangehouden.
    Vergelijk het maar met de laatste Manta’s. Die waren bouwjaar 1990 terwijl de produktie in 1988 gestopt is.

    In reactie op: 16v ombouw of LPG installatie… #17559954

    Als ik jouw was, student dus, dan bouwde ik lpg in. lpg is 3x zo goedkoop als benzine. Als je dat geld wat je ermee bespaard niet naar de kroeg brengt maar apart zet kun je zo mooi sparen voor de 16v ombouw.
    Heb je ook nog even de tijd om onderdelen te zoeken want als je alles op de korte termijn moet hebben koop je troep of je koop ’t te duur

    In reactie op: stuurbekrachting??? #17559605

    In duitsland zit meen ik ook een bedrijf die stuurhuizen van een bmw aanbied aangepast voor een manta. Hoe en wat en wie weet ik niet meer, met google ben ik daar terecht gekomen.

    btw: elektrisch is inderdaad gevoelloos maar beter dan dan niets


    @redmen
    : Stuurhuis van een monza is compleet anders dan van een Manta, de stuurpomp kun je wel gebruiken

    In reactie op: steek commodore c #17560029

    De latere types 3-serie (o.a. E46 vanaf 1998) hebben een hogere ET van 47 dus dat past altijd (Commo C heeft standaard 49 meen ik?)
    De mooiste ET is denk ik rond de 35, ’t ligt ook aan de bandenmaat, of de auto verlaagd enz.

    In reactie op: vering manta 3.0 24v ? #17558242

    origineel gepost door Keesjr
    Voorveren van een W124 diesel en dan zelf proefondervindelijk op de juiste lengte maken, veren van een 200 D (4 cilinder) zijn nog lekker comfortabel op straat, niet te laag gaan want dan slaat de vering telkens in de bumpstops.
    Veren van een 300 D zijn een stuk stugger, dus vooral geschikt voor een circuit-auto.
    Denk zelf dat veren van een 250 D (5-cilinder) een mooie tussenmaat is………
    Als je de veren zelf op lengte gaat maken, hou dan de voorkant om te beginnen één á twee centimeter te hoog, de veren zullen nl. altijd nog wat inzakken na verloop van tijd, en een te lange veer kun je altijd nog eens een stukkie verder inkorten, stukkie er aan zetten ga nie werreke nie………:hmmz

    Kun je evt ook bestellen bij de dealer, kosten ik meen ongeveer 55-60 euro p/st ex btw
    Als je ’t zeker wilt weten kan ik ’t zo voor je navragen

    In reactie op: Rekord E2 iets niet in orde met verwarming. #17558482

    Inderdaad mooie strakke auto. Alleen die velgen….niet mijn smaken, maar smaken verschillen gelukkig.

    En wat de koude lucht bedtreft: de eerste Astra (F-type) heeft ’t nog hetzelfde

    In reactie op: remmen upgrade #17557524

    Ik zou daar wel van uitgaan. Met die 4-pots remklauwen verpomp je wel wat meer remvloeistof dan de standaard remmen. Misschien dat de hoofdremcilinder van een Senator of Omega een goede optie is?

    In reactie op: Rekord E 1.8S in Manta B 1.8S? #17556958

    origineel gepost door yungjojo9
    Er zit een 20 CIH in.
    Hij is wel origineel 1.8S OHC op papier, maar weet niet wat nog origineel is en wat niet.

    Is er geruild met de mijne? Want die is ooit van cih naar ohc gegaan:P

    In reactie op: kachelradiateur senator A #17556508

    origineel gepost door m400
    Die parafant plaat(plastic) even wegpakken en dan zie je em zitten

    Bedankt, ’t is dus niet zo’n heksentoer als bij sommige auto’s ;)

    In reactie op: kachelradiateur senator A #17556504

    Dan moet ik ‘m ook maar eens doorspoelen want bij wordt nou ook niet echt behaaglijk.
    Ik ben het op zich wel met GSE eens dat de luchtverplaatsing niet echt overhoud, ik moet er wel bij zeggen dat ik de kachel liever wat warmer zet dan de aanjager harder laten lopen.

    btw: Als ik bij de kachel motor van een Rekord E wil moet ik daar dan via de buitenkant bij?

    In reactie op: opel rekord 20s op lpg #17554517

    origineel gepost door Ghanz
    op gas H-J ?

    die dikke 6 pitters zijn echt dure verbruikers :jerry

    dus dan klopt het wel…

    idd op gas. Mag nog wel iets zuiniger maar hij stinkt niet onmeunig ofzo dus ’t lijkt me dat ’t met de afstelling wel o.k. is.
    Misschien dat ’t blokje niet fijn meer is maar die heeft ong. 120.000 gedraaid dus dat lijkt me sterk.

    btw ik betaalde in de buurt gisteren net geen 45 cent voor een liter , hier in ’t dorp betaal je een duppie meer

    In reactie op: M'n lieve buurman #17552191

    Mooie plaat!

    Zo zie je maar: beter een goede buur dan een verre vriend!

    In reactie op: opel rekord 20s op lpg #17554509

    M’n Rekord 2400 gemiddeld 1:8 (snelweg en binnendoor 75/25) en zo’n 1:9 met op de lange afstand

    In reactie op: Vraagje over 3.0e Senator. (update) #17538017

    nieuw erin kan altijd nog…..

    In reactie op: Roken en tokkelen 3.0 CIH #17537020

    origineel gepost door The_Undertaker
    Trouwens, even over dat roken, ik verbeeld mij altijd, dat als er veel olie verbrand, dat dan de wolk al naar wit wil uitslaan, zonder dat daar per se koelwater voor nodig is, klopt dit, of moet de wolk dan hardblauw worden zeg maar?

    Wit is ook goed mogelijk (weet ik uit ervaring)

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 335)