Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Volgens mij is ’t tegenwoordig dat de auto moet blijven voldoen aan de aanvullinde apk-eisen. Dus als het cilinderaantal wijzigt is dit dus niet van toepassing
’t handigste is misschien wel een stokverrotte Commodore A proberen te vinden, complete aandrijflijn overzetten en klaar. Maar goed, moet je eerst zo’n commo vinden
En als ’t iets meer mag kosten hang je d’r een dikke zespitter in. Gezien het bouwjaar stelt het keuren naar 6 cilinder geen bal voor (geen typegoedkeuring nodig).
Misschien kun je nog makkelijk aan een goede 6 pitter komen dan aan een 2.4 maar het is uiteraard jouw feestje.24 december 2009 om 14:07 In reactie op: GEZOCHT Radiator Rekord E1 2.0E NU MET 'N PROBLEEMPJE #17571601Mooi!
Dat hoor ik dan wel even
bvd….
Volgens mij zijn ze een beetje aan het lassen geweest ofzo en van een carburateur spruitstuk een injectiespruitstuk gemaakt.
Op de 3e foto zie je op de rechtse helft van het spruitstuk nog een stuk van de “blitz” dus zelf gegoten is het nietBij dealer? Heb ik ze een paar jaar terug nog weggehaald maar we zijn nu natuurlijk wel een paar jaar verder.
Anders zou ik eens informeren bij een goede automaterialenzaak23 december 2009 om 19:00 In reactie op: GEZOCHT Radiator Rekord E1 2.0E NU MET 'N PROBLEEMPJE #17571599Dat je ze nieuw kan krijgen wist ik maar om er nu zo’n 250 euro voor neer te tellen…..’t moet wel een beetje leuk blijven. Ik kan nog eens informeren wat eentje netjes moet kosten.
@henk: bij mij zit de rechterwater aan de zijkant en niet zoals bij de manta/kadett aan de rechterachterkant.
@bettus accu: ik heb een brede. Op mp adverteerd ook iemand uit emmen met een nieuwe radiator maar die heeft een rechter waterslang aan de achterkant zitten ipv aan de zijkant, ik weet niet of dat bij de jouwe ook zo is? Is hij eventueel te versturen?Bedankt voor snelle reactie allemaal. Ik zal tevens nog eens informeren naar een nieuwe voor een mooie prijs
De smalle 400’s stonden volgens mij op 6j of 7j velgen.
7j is volgens mij niet geleverd op de Monza. ET wijkt ook aardig af (49 om 36/23) dus dat lijkt me onwaarschijnlijkWat een gesinterde plaat nu kost weet ik niet. Een koppelingsset compleet voor een c20xe zit op zo’n 235 ex btw. Diameter is 228mm dat is dezelfde als van een c24ne
Als de velg past met een ET vanaf 3 past ie met ET 1 ook. Alleen ’t lijkt me dat je met wielen met zulke lage ET-waardes niet fatsoenlijk over straat kan
Datum wat op de papieren staat is maatgevend. Als er staat dat de eerste ingebruikname in 1988 was dan word ook 1988 aangehouden.
Vergelijk het maar met de laatste Manta’s. Die waren bouwjaar 1990 terwijl de produktie in 1988 gestopt is.Als ik jouw was, student dus, dan bouwde ik lpg in. lpg is 3x zo goedkoop als benzine. Als je dat geld wat je ermee bespaard niet naar de kroeg brengt maar apart zet kun je zo mooi sparen voor de 16v ombouw.
Heb je ook nog even de tijd om onderdelen te zoeken want als je alles op de korte termijn moet hebben koop je troep of je koop ’t te duurIn duitsland zit meen ik ook een bedrijf die stuurhuizen van een bmw aanbied aangepast voor een manta. Hoe en wat en wie weet ik niet meer, met google ben ik daar terecht gekomen.
btw: elektrisch is inderdaad gevoelloos maar beter dan dan niets
@redmen: Stuurhuis van een monza is compleet anders dan van een Manta, de stuurpomp kun je wel gebruikenDe latere types 3-serie (o.a. E46 vanaf 1998) hebben een hogere ET van 47 dus dat past altijd (Commo C heeft standaard 49 meen ik?)
De mooiste ET is denk ik rond de 35, ’t ligt ook aan de bandenmaat, of de auto verlaagd enz.origineel gepost door Keesjr
Voorveren van een W124 diesel en dan zelf proefondervindelijk op de juiste lengte maken, veren van een 200 D (4 cilinder) zijn nog lekker comfortabel op straat, niet te laag gaan want dan slaat de vering telkens in de bumpstops.
Veren van een 300 D zijn een stuk stugger, dus vooral geschikt voor een circuit-auto.
Denk zelf dat veren van een 250 D (5-cilinder) een mooie tussenmaat is………
Als je de veren zelf op lengte gaat maken, hou dan de voorkant om te beginnen één á twee centimeter te hoog, de veren zullen nl. altijd nog wat inzakken na verloop van tijd, en een te lange veer kun je altijd nog eens een stukkie verder inkorten, stukkie er aan zetten ga nie werreke nie………:hmmzKun je evt ook bestellen bij de dealer, kosten ik meen ongeveer 55-60 euro p/st ex btw
Als je ’t zeker wilt weten kan ik ’t zo voor je navragenInderdaad mooie strakke auto. Alleen die velgen….niet mijn smaken, maar smaken verschillen gelukkig.
En wat de koude lucht bedtreft: de eerste Astra (F-type) heeft ’t nog hetzelfde
Ik zou daar wel van uitgaan. Met die 4-pots remklauwen verpomp je wel wat meer remvloeistof dan de standaard remmen. Misschien dat de hoofdremcilinder van een Senator of Omega een goede optie is?
origineel gepost door yungjojo9
Er zit een 20 CIH in.
Hij is wel origineel 1.8S OHC op papier, maar weet niet wat nog origineel is en wat niet.Is er geruild met de mijne? Want die is ooit van cih naar ohc gegaan:P
origineel gepost door m400
Die parafant plaat(plastic) even wegpakken en dan zie je em zittenBedankt, ’t is dus niet zo’n heksentoer als bij sommige auto’s ;)
Dan moet ik ‘m ook maar eens doorspoelen want bij wordt nou ook niet echt behaaglijk.
Ik ben het op zich wel met GSE eens dat de luchtverplaatsing niet echt overhoud, ik moet er wel bij zeggen dat ik de kachel liever wat warmer zet dan de aanjager harder laten lopen.btw: Als ik bij de kachel motor van een Rekord E wil moet ik daar dan via de buitenkant bij?
origineel gepost door Ghanz
op gas H-J ?die dikke 6 pitters zijn echt dure verbruikers :jerry
dus dan klopt het wel…
idd op gas. Mag nog wel iets zuiniger maar hij stinkt niet onmeunig ofzo dus ’t lijkt me dat ’t met de afstelling wel o.k. is.
Misschien dat ’t blokje niet fijn meer is maar die heeft ong. 120.000 gedraaid dus dat lijkt me sterk.btw ik betaalde in de buurt gisteren net geen 45 cent voor een liter , hier in ’t dorp betaal je een duppie meer
Mooie plaat!
Zo zie je maar: beter een goede buur dan een verre vriend!
M’n Rekord 2400 gemiddeld 1:8 (snelweg en binnendoor 75/25) en zo’n 1:9 met op de lange afstand
nieuw erin kan altijd nog…..
origineel gepost door The_Undertaker
Trouwens, even over dat roken, ik verbeeld mij altijd, dat als er veel olie verbrand, dat dan de wolk al naar wit wil uitslaan, zonder dat daar per se koelwater voor nodig is, klopt dit, of moet de wolk dan hardblauw worden zeg maar?Wit is ook goed mogelijk (weet ik uit ervaring)
-
AuteurBerichten