Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
’t lijkt me dat een A commodore nog geen hydraulische klepstoters heeft maar ik kan ’t ook mis hebben…
Bedankt, hier kan ik wel wat mee!
Mooi!
Bedankt voor de info!Dus in principe kan ik op m’n 2.4 ook een 2.0 pomp zetten?
Een E30 is inderdaad een leuke driftauto maar een 325 wordt steeds moeilijker te vinden en duurder. Van de E36 zijn er nog zat en heb je echt een mooie voor weinig.
Laatst nog eentje zien staan, 328i, volledig dealeronderhouden voor 2000. Vind ik op zich niet veel voor zo’n auto.Die 55 euro is alleen van toepassing als de auto blijft voldoen aan de aanvullende apk eisen.
Daarin staat o.a. dat het aantal cilinders niet mag afwijken van wat op het kentekenbewijs staat.
Hang je er dus een 16v of 2.4 in ben je inderdaad voor 55 euro klaar, ga je naar een 6 cilinder dan moet je dus het gebruikelijke traject door en ben je meen ik 800-900 kwijt.25 januari 2010 om 19:51 In reactie op: GEZOCHT Radiator Rekord E1 2.0E NU MET 'N PROBLEEMPJE #17571616Ik ga a.s. vrijdag eerst de koppakking vervangen. Waterpomp moet ik nog even kijken wat ik daarmee doe. Ik heb op de vorige motor er een nieuwe opgezet en ik meen dat ik deze toen heb overgezet naar deze motor. Dan zou betekenen dat hij er zo’n 20.000 op zit en dan vind ik het vij vlot dat hij al lek is.
Eerst dus maar eens van de druk in de slangen af, daarna kijken we verder.
Weet iemand trouwens waarom een pakkingset voor 2400 zo’n 100 euro meer kost dan van een 2.0 (ong. 80 euro om 180)? Blok is zo’n beetje hetzelfde dacht ik zo, kop is alleen iets anders.
23 januari 2010 om 15:38 In reactie op: GEZOCHT Radiator Rekord E1 2.0E NU MET 'N PROBLEEMPJE #17571612Ik heb nog geen nieuwe radiator maar dat is nu niet het probleem.
Hij lekt nu ook via de waterpomp(as), het valt mij ook op dat de waterslangen aardig hard zijn bij lopende motor.
Ik zat te denken aan de koppakking maar ik zie niets borrelen in de radiator.
Ik heb hier op ’t forum ook ergens gelezen dat een koppakking van een CIH zelden lek raakt.
Mijn vraag dus is het normaal dat de waterslang van een cih zo hard wordt of zou ik inderdaad de koppakking lek hebben en dat hij het water er via de pomp en koeler uit perst? Het zou namelijk zonde zijn om er een nieuwe koeler en pomp in te hangen en dat ze binnen de korste keren weer lek zijn.Het gaat trouwens om een c24ne met 125.000 km op de klok. Wordt niet echt mee getrapt (komt zelden tot nooit boven de 4000 tpm), rijdt redelijk veel snelweg en op lpg
Is ’t weekend al voorbij????:P
Ik ben ook wel benieuwd, we wachten rustig af…
Leuk idee, turbo op een 6 cil. bouwen maar als ’t alleen om ’t driften gaat dan kocht ik wel wat anders.
Voor rond de 1500 koop je ook een nette (net wat Louwe zegt) 3 serie (e36) met 6 cilinder, en misschien voor minder ook wel.
Ben je in een keer klaar.En dan nog: met een zware (opel) 6 cilinder voorin een manta lijkt het me dat ie graag rechtdoor wil ipv dwars.
Maar als jij dit mooi vind moet je het gewoon op je eigen manier doen, allemaal hetzelfde doen is wel zo makkelijk.
ipv bod door bedoelde ik de bocht door……..
Maakt ’t ook uit welk wegdek, nat of droog?
Wiellagers al nagesteld?
Set andere (lees: originele) wielen geprobeerd?Ik weet zo ook niet, ’t is ook lastig zo als je ’t zelf niet gehoord hebt
Knapt ie 1x of blijft ie knappen als je bod door rijdt?
Als je een scherpe bocht neemt wringen je voorwielen dan ook?origineel gepost door manta19sr
zoe iets kom je weer tegen als je al velgen hebt,maar toch iets te smal voor achter emt 400 uitbouw.Standaard achtervelgen zijn toch 10j met ET 13 (of iets in de buurt?). Dan moeten deze toch ruimschoots de wielkasten vullen (zeker met ET -19 of ben ik nu gek?
origineel gepost door Opel-Fanta
Dat is ook weer een goeie.Op Internet kom ik zo een sets tegen voor Mercedes bestelwagens, minimaal €600.
Ik weet niet of jij weet in welke mercedes zo iets zit, dan kan ik inderdaad eens gaan rondneuzen voor zo een!
Deze set zit in de Mercedes personenwagens met luchtvering.
Sowieso de S-klasse vanaf 1998 (W220) en de huidige S-klasse hebben zo’n pomp (standaard luchtvering). Tevens de E-klasse, ML, R en GL met luchtvering (airmatic).
Schooten in Oldebroek is een sloop met vrijwel alleen mercedes, goede kans dat je daar kunt slagenIk zou ’t zeker ergens anders even laten taxeren zodat ik weet waarover ik praat. Het valt me trouwens op dat het kofferdeksel iets open staat, was dit voor de schade ook als zo of heeft hij zo’n tik gehad dat het achterpaneel krom eraan staat?
Je kunt er natuurlijk ook verzekeringswerk van maken, goed geld beuren, schade herstellen maar wat zelf doen en geld overhouden
een gts kan ook een golf zijn (uitvoering van golf II rond 1985 met 1800 motor met ik meen dubbele carburateur, dubbele vierkante koplampen en nog ’n paar dingen)
Deel 2 (of 1b) en deel 3 (of 2) meenemen + je rijbewijs. Deel 1 (of 1a) is voor het overschrijven niet nodig
Voor een E1 Rekord gebruiken ze vaak een Monza A1 bumper, die van een Senator is langer.
Ik ga ervan uit dat het voor een E2 en A2 ook geld.origineel gepost door rico523
Als ik er een 3.44 diff bij zoek, zou ie theoretisch 206 km/h moeten lopen, uitgaande van dezelfde eindoverbrenging van de 5e versnelling.gr’s Rico
Dit geld dan wel voor het toerental dat een i300 op topsnelheid draait. Je hebt best kans dat hij met een 3.44 harder loopt dan origineel omdat hij het iets makkelijker kan doen. Daar zitten natuurlijk ook grenzen aan, mijn manta met een 4.22 overbrenging loopt volgens gps bijna 210 maar draait dan wel zo’n 7000 toeren zodat hij geen puf meer over heeft. Met een een langere overbrenging zou hij ook wel iets harder willen (dat ’s niet de bedoeling maar dat terzijde)
Wil ’t allemaal precies weten dan moet je de volgende weten:
Bandenmaat c.q. afrolomtrek
Overbrenging 5e versnelling
Overbrenging diff. (3.18 dus)
Topsnelheid (220 km/h)Met deze gegevens kun je dus toerental uitrekenen wat een i300 draait op top. Draait hij bij wijze van spreken maar 5000 dan kun je d’r een kortere diff in zetten en meer toeren maken
5 januari 2010 om 18:57 In reactie op: GEZOCHT Radiator Rekord E1 2.0E NU MET 'N PROBLEEMPJE #17571610@Obelix: ik heb je een u2u gestuurd, tel.nr. klopt niet?
4 januari 2010 om 20:53 In reactie op: GEZOCHT Radiator Rekord E1 2.0E NU MET 'N PROBLEEMPJE #17571609Aan de rechterkant wel, links zit hij gewoon bovenaan aan de achterkant
3 januari 2010 om 18:45 In reactie op: GEZOCHT Radiator Rekord E1 2.0E NU MET 'N PROBLEEMPJE #17571607origineel gepost door bettus accu
de aansluitingen zitten aan de achterkantHier had ik even overheen gelezen.
Jammer dat ’t niet gaat passen maar bedankt voor de reactie
@obelix: ik bel je wel even voor ’n afspraakBij bijvoorbeeld een Mercedes met luchtvering zit er ook een 12v compressor op met voorraadtank. Deze pomp zo’n 14 bar. Misschien is dat iets?
Compressor kost nieuw iets van 300 euro incl. misschien dat je op de sloop nog een goede kunt vinden?
Als je deze neemt, koop dan een goede, niet rauw lopende compressor omdat deze ook wel eens gaar zijn30 december 2009 om 20:16 In reactie op: GEZOCHT Radiator Rekord E1 2.0E NU MET 'N PROBLEEMPJE #17571605Hij is dus niet lek in het koelblok maar aan de linkerzijkant.
@obelix: als je ‘m ondertussen niet weggedaan hebt ligt er nog een baksteun voor mij bij jou. Zou ik die volgende week kunnen ophalen? ’t Heeft een tijd geduurd maar ’t kwam er niet van…. -
AuteurBerichten