henkjan_80

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 335)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Nieuwe auto! FOTO'S en vragen #17601265

    ’t lijkt me dat een A commodore nog geen hydraulische klepstoters heeft maar ik kan ’t ook mis hebben…

    In reactie op: Vraagje over aanhalen kopbouten 2.4 #17601039

    Bedankt, hier kan ik wel wat mee!

    In reactie op: Verschil waterpomp 2.0/2.4 #17600324

    Mooi!
    Bedankt voor de info!

    In reactie op: Verschil waterpomp 2.0/2.4 #17600322

    Dus in principe kan ik op m’n 2.4 ook een 2.0 pomp zetten?

    In reactie op: achteras b manta #17597399

    Een E30 is inderdaad een leuke driftauto maar een 325 wordt steeds moeilijker te vinden en duurder. Van de E36 zijn er nog zat en heb je echt een mooie voor weinig.
    Laatst nog eentje zien staan, 328i, volledig dealeronderhouden voor 2000. Vind ik op zich niet veel voor zo’n auto.

    In reactie op: c30ne inbouwen in een manta b #17597765

    Die 55 euro is alleen van toepassing als de auto blijft voldoen aan de aanvullende apk eisen.
    Daarin staat o.a. dat het aantal cilinders niet mag afwijken van wat op het kentekenbewijs staat.
    Hang je er dus een 16v of 2.4 in ben je inderdaad voor 55 euro klaar, ga je naar een 6 cilinder dan moet je dus het gebruikelijke traject door en ben je meen ik 800-900 kwijt.

    In reactie op: GEZOCHT Radiator Rekord E1 2.0E NU MET 'N PROBLEEMPJE #17571616

    Ik ga a.s. vrijdag eerst de koppakking vervangen. Waterpomp moet ik nog even kijken wat ik daarmee doe. Ik heb op de vorige motor er een nieuwe opgezet en ik meen dat ik deze toen heb overgezet naar deze motor. Dan zou betekenen dat hij er zo’n 20.000 op zit en dan vind ik het vij vlot dat hij al lek is.

    Eerst dus maar eens van de druk in de slangen af, daarna kijken we verder.

    Weet iemand trouwens waarom een pakkingset voor 2400 zo’n 100 euro meer kost dan van een 2.0 (ong. 80 euro om 180)? Blok is zo’n beetje hetzelfde dacht ik zo, kop is alleen iets anders.

    In reactie op: GEZOCHT Radiator Rekord E1 2.0E NU MET 'N PROBLEEMPJE #17571612

    Ik heb nog geen nieuwe radiator maar dat is nu niet het probleem.

    Hij lekt nu ook via de waterpomp(as), het valt mij ook op dat de waterslangen aardig hard zijn bij lopende motor.
    Ik zat te denken aan de koppakking maar ik zie niets borrelen in de radiator.
    Ik heb hier op ’t forum ook ergens gelezen dat een koppakking van een CIH zelden lek raakt.
    Mijn vraag dus is het normaal dat de waterslang van een cih zo hard wordt of zou ik inderdaad de koppakking lek hebben en dat hij het water er via de pomp en koeler uit perst? Het zou namelijk zonde zijn om er een nieuwe koeler en pomp in te hangen en dat ze binnen de korste keren weer lek zijn.

    Het gaat trouwens om een c24ne met 125.000 km op de klok. Wordt niet echt mee getrapt (komt zelden tot nooit boven de 4000 tpm), rijdt redelijk veel snelweg en op lpg

    In reactie op: waarde manta? #17597164

    Is ’t weekend al voorbij????:P

    In reactie op: waarde manta? #17597163

    Ik ben ook wel benieuwd, we wachten rustig af…

    In reactie op: achteras b manta #17597370

    Leuk idee, turbo op een 6 cil. bouwen maar als ’t alleen om ’t driften gaat dan kocht ik wel wat anders.

    Voor rond de 1500 koop je ook een nette (net wat Louwe zegt) 3 serie (e36) met 6 cilinder, en misschien voor minder ook wel.
    Ben je in een keer klaar.

    En dan nog: met een zware (opel) 6 cilinder voorin een manta lijkt het me dat ie graag rechtdoor wil ipv dwars.

    Maar als jij dit mooi vind moet je het gewoon op je eigen manier doen, allemaal hetzelfde doen is wel zo makkelijk.

    In reactie op: senator a wielprobleem–opgelost– #17595493

    ipv bod door bedoelde ik de bocht door……..
    Maakt ’t ook uit welk wegdek, nat of droog?
    Wiellagers al nagesteld?
    Set andere (lees: originele) wielen geprobeerd?

    Ik weet zo ook niet, ’t is ook lastig zo als je ’t zelf niet gehoord hebt

    In reactie op: senator a wielprobleem–opgelost– #17595491

    Knapt ie 1x of blijft ie knappen als je bod door rijdt?
    Als je een scherpe bocht neemt wringen je voorwielen dan ook?

    In reactie op: zo breed is zo,n 400 dus niet eens #17542934

    origineel gepost door manta19sr
    zoe iets kom je weer tegen als je al velgen hebt,maar toch iets te smal voor achter emt 400 uitbouw.

    Standaard achtervelgen zijn toch 10j met ET 13 (of iets in de buurt?). Dan moeten deze toch ruimschoots de wielkasten vullen (zeker met ET -19 of ben ik nu gek?

    In reactie op: luchthoorn gebruiken #17578877

    origineel gepost door Opel-Fanta
    Dat is ook weer een goeie.

    Op Internet kom ik zo een sets tegen voor Mercedes bestelwagens, minimaal €600.

    Ik weet niet of jij weet in welke mercedes zo iets zit, dan kan ik inderdaad eens gaan rondneuzen voor zo een!

    Deze set zit in de Mercedes personenwagens met luchtvering.
    Sowieso de S-klasse vanaf 1998 (W220) en de huidige S-klasse hebben zo’n pomp (standaard luchtvering). Tevens de E-klasse, ML, R en GL met luchtvering (airmatic).
    Schooten in Oldebroek is een sloop met vrijwel alleen mercedes, goede kans dat je daar kunt slagen

    In reactie op: rijd er iemand tegen mijn auto aan #17588857

    Ik zou ’t zeker ergens anders even laten taxeren zodat ik weet waarover ik praat. Het valt me trouwens op dat het kofferdeksel iets open staat, was dit voor de schade ook als zo of heeft hij zo’n tik gehad dat het achterpaneel krom eraan staat?

    Je kunt er natuurlijk ook verzekeringswerk van maken, goed geld beuren, schade herstellen maar wat zelf doen en geld overhouden

    In reactie op: overschrijven #17585072

    een gts kan ook een golf zijn (uitvoering van golf II rond 1985 met 1800 motor met ik meen dubbele carburateur, dubbele vierkante koplampen en nog ’n paar dingen)

    In reactie op: overschrijven #17585070

    Deel 2 (of 1b) en deel 3 (of 2) meenemen + je rijbewijs. Deel 1 (of 1a) is voor het overschrijven niet nodig

    In reactie op: materiaal soort monza/senator bumper #17583923

    Voor een E1 Rekord gebruiken ze vaak een Monza A1 bumper, die van een Senator is langer.
    Ik ga ervan uit dat het voor een E2 en A2 ook geld.

    In reactie op: sperdifferentieel #17581244

    origineel gepost door rico523
    Als ik er een 3.44 diff bij zoek, zou ie theoretisch 206 km/h moeten lopen, uitgaande van dezelfde eindoverbrenging van de 5e versnelling.

    gr’s Rico

    Dit geld dan wel voor het toerental dat een i300 op topsnelheid draait. Je hebt best kans dat hij met een 3.44 harder loopt dan origineel omdat hij het iets makkelijker kan doen. Daar zitten natuurlijk ook grenzen aan, mijn manta met een 4.22 overbrenging loopt volgens gps bijna 210 maar draait dan wel zo’n 7000 toeren zodat hij geen puf meer over heeft. Met een een langere overbrenging zou hij ook wel iets harder willen (dat ’s niet de bedoeling maar dat terzijde)

    Wil ’t allemaal precies weten dan moet je de volgende weten:
    Bandenmaat c.q. afrolomtrek
    Overbrenging 5e versnelling
    Overbrenging diff. (3.18 dus)
    Topsnelheid (220 km/h)

    Met deze gegevens kun je dus toerental uitrekenen wat een i300 draait op top. Draait hij bij wijze van spreken maar 5000 dan kun je d’r een kortere diff in zetten en meer toeren maken

    In reactie op: GEZOCHT Radiator Rekord E1 2.0E NU MET 'N PROBLEEMPJE #17571610

    @Obelix: ik heb je een u2u gestuurd, tel.nr. klopt niet?

    In reactie op: GEZOCHT Radiator Rekord E1 2.0E NU MET 'N PROBLEEMPJE #17571609

    Aan de rechterkant wel, links zit hij gewoon bovenaan aan de achterkant

    In reactie op: GEZOCHT Radiator Rekord E1 2.0E NU MET 'N PROBLEEMPJE #17571607

    origineel gepost door bettus accu
    de aansluitingen zitten aan de achterkant

    Hier had ik even overheen gelezen.
    Jammer dat ’t niet gaat passen maar bedankt voor de reactie


    @obelix
    : ik bel je wel even voor ’n afspraak

    In reactie op: luchthoorn gebruiken #17578873

    Bij bijvoorbeeld een Mercedes met luchtvering zit er ook een 12v compressor op met voorraadtank. Deze pomp zo’n 14 bar. Misschien is dat iets?
    Compressor kost nieuw iets van 300 euro incl. misschien dat je op de sloop nog een goede kunt vinden?
    Als je deze neemt, koop dan een goede, niet rauw lopende compressor omdat deze ook wel eens gaar zijn

    In reactie op: GEZOCHT Radiator Rekord E1 2.0E NU MET 'N PROBLEEMPJE #17571605

    Hij is dus niet lek in het koelblok maar aan de linkerzijkant.


    @obelix
    : als je ‘m ondertussen niet weggedaan hebt ligt er nog een baksteun voor mij bij jou. Zou ik die volgende week kunnen ophalen? ’t Heeft een tijd geduurd maar ’t kwam er niet van….

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 335)