Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Die Opel diesels zijn zo slecht als water diep is. Door de regel was het met 100.000 km einde verhaal. Slecht aanpakken, vooral ’s winters (beetje helpen met startpilot)
De 2300 was wel iets beter meen ik, hoewel het in principe hetzelfde blok is.
’t Is gewoon een cih blok, aangepast voor zelfontsteking met op de plaats van de stroomverdeler een inspuitpomp.Ik heb vorig jaar ook wel gedacht aan een belastingvrije station op diesel maar ik wou niet zo’n traag ding en en dan kom je al snel uit bij een mercedes 300d of turbodiesel en dan nog zijn het geen sprinters.
Je kunt natuurlijk een 2300 turbo in een Rekord hangen o.i.d.
2300 Turbo heeft ook in een Rekord gelegen maar volgens mij alleen in de E2 vanaf ’83/’84. De turboloze 2300 lag ook in de E1
Ik weet evt. ook nog wel een Commodore Voyage voor je omgebouwd naar 2300 td (ook op papier)Ik ben op gas gaan rijden en dat bevalt me tot nu toe goed. Wel vaak tanken (heb maar 55 l tank) met een gemiddeld verbruik van 1:8.
Als ’t een vectra b is kunnen het ook de bussen zijn die in de uiteinden van de draagarmen zitten. Deze willen ook wel eens lawaai maken
origineel gepost door robertzone
Had dit probleem ook(zie corsa-gedeelte).Toen kwam hij er wel door met zelfs een afwijkende lamda-sonde meting. Deze was 1,06 ipv ideaal 1,0.
Dat is eigenlijk ook een afkeur, je lambdawaarde moet tussen de 0.97 en 1.03 zitten (uitzonderingen daargelaten)
Ik zou er dan persoonlijk dan c20xe in hangen. Dan ben je goedkoper uit.
Als ik jou was zou ik even een mailtje naar de rdw sturen en het verhaal even uitleggen. Daar kunnen ze je vraag wel beantwoorden.
Ik weet ook niet welke auto je wilt importeren maar ik zou wel rekening houden met de verlichting. Omdat ze in Australie links rijden is het lichtbeeld van de koplampen ook net andersom als hier. Dat is niet toegestaan. Als je dus een auto koopt die alleen daarginder maar rijd heb je een probleemSucces!
De 3.6 krukas is nu in de aanbieding bij Risse voor 2.666 euro!
Ziet er goed en je verwacht mooi weer zo te zien. Je wisserarmen komen waarschijnlijk nog wel
Weet iemand ook of ik de as van een Rekord E4-bak kan gebruiken voor een Rekord E 5-bak?
Ik ben van mening dat een TE, 400 e.d een TE of 400 is als het op kenteken staat. Dus in geval van de rode TE zou ik zeggen nieuw/ander chassis, nr. overzetten en je hebt een echte TE. Pak je een willekeurige manta A koets dan is het m.i. een replica.
Maar goed zoals al gezegd is, er wordt veel gerotzooid met nrs e.d. dus lang niet alles is te achterhalen.Henk400rr heeft het wel eens gehad over technisch en historisch:
als je bijv een ascona 400 het en je hangt hier een 1600s in blijft ’t een 400 (historisch gezien). Pak je bijv. ascona en je bouwt hem om tot (technisch)400 (niet van echt te onderscheiden) dan blijft ’t een gewone AsconaVanmiddag op de A1 bij deventer in de buurt een bruine A met aanhanger. Atje zag er zo op het oog goed uit
Vananvond rond 19.40 een paars/rode B op de vriezenveenseweg in wierden thv tuincentrum wierden. Kenteken was iets met 77 erin meen ik
Henk400rr je had toch ook zo’n link voor de berekening welk tandwieltje voor de telleraandrijving je moest hebben? Zou je die nog ’n keer neer willen zetten?
M’n Manta en m’n Rekord geven allebei te veel aan en ik zou het wel ’n keer willen aanpassen, vandaarbvd
Zo te horen lijkt ’t me een drijfstanglager. Hoef je je de komende tijd niet te vervelen!
origineel gepost door Kadett C
Ik wil gaan proberen een vijfbak van een ander merk achter m’n 1200 ohv te hangen. Moet mogelijk zijn met een pasplaat.
Alleen als ik dat doe komt er een “extra” ruimte tussen de bak en het blok.
Nu “hangt” de prise-as in een naaldlagertje in het centrum van het vliegwiel.
Maar als de prise-as van de nieuwe bak korter is: hoe los ik dat dan op?
Gewoon los laten hangen? Ander lager, of andere prise-as laten draaien? Ik vrees het laatste, maar dit lijkt me nogal kostbaar, plus dat dan de hele bak uit elkaar moet, wat bij een goede bak eigenlijk niet nodig is.Groeten, MArk
Bij gebruik van een pasplaat moet je ervoor zorgen dat het vliegwiel ook naar achter komt dmv vulplaat. Hoe dat uitkomt met het prise as lager moet je dan even kijken
Louwe, hoe doe je dat met de hoofdrempomp? Heb je daar 2 losse cilinders zitten?
origineel gepost door corres
achja dat is waar ook henkjan:D
dit had je in het vorige 2.0E topic al es verteld is oo zo.
ben ook zo vergeetachtig haaha:PDan kunnen we elkaar de hand geven:D
Ik hoop dat ik ooit nog zover kom dat ik em klaar heb. Met m’n kadett duurt ook al veel langer
origineel gepost door corres
@henkjan_80
kun je niet eens wat fotos posten van je sport??
zou wel mooi zijn:thumbupNou, daar is nu weinig meer meer van over. Hij staat als rollende carrosserie in een schuur bij m’n schoonouders te wachten op restauratie. Hij is paars en voorzien van een 400 uitbouw. De bedoeling is uiteindelijk om ‘m wit te maken met de 400 bestickering erop en de assen van m’n Manta eronder te zetten want die heeft vijfgaats met schijven rondom. Motor weet ik nog niet (’t kan ook wel jaren duren voor ik eraan begin), ik heb nog een 2.2 cih liggen en tevens een 30E, 16 klepper kan ook nog, heb ik ook liggen (nieuwe type 136pk) en de Manta heeft nu een 20SE ohc motor met 5-bak dus die mogelijkheid is er ook nog.
Maar ’t zal nog wel jaren durenorigineel gepost door corres
bijna hetzelfde kenteken deze.
en de 63 heb ik
Quote:origineel gepost door corres
Deze is te koop voor ik 22.500 euro maar met een vracht onderdelen en dat het aparte spul bijv:
5-gaats onderstel
45 webers
Gloed nieuwe bmw m3 bak
div. velgen
enz. enz.Dus als mensen er nog belang bij hebben…..
Ik heb er ook wel belang bij, alleen de knip niet!
Origineel is niet meer, als ik de wielen zo kijk
Maar wel een super auto!origineel gepost door Dion-C14NZ
Nu mijn vraag,Astra G 1.8 (z18xe) naar Astra G z1.8xe met Turbo kit
Vermogens toename van 88%, (125->235pk) maar dit hoeft niet gekeurd te worden ivm het zelfde blijvende motortype? (XE)
Moet je als je meer dan 40% vermogenstoename hebt niet heen keuren? Of is dat alleen van toepassing als er een ander type motor in gekomen is?
Louwe ’t ziet er super uit! De Manta sper ligt hier nog steeds op zolder te wachten tot ie ’n keer gebruikt gaat worden maar ik ben bang dat dat nog even duurt.
Heb je trouwens een set 400 wielen erbij gekocht of zijn dat de wielen van je (ook mooie) manta?Vanmiddag tegen 17.30 reed ik achter City77 met de zwart/gele manta (ex ’n Kroacs) bij de afrit Wierden. Hij kwam me al voorbij toen ik vanaf de a35 in moest voegen op de a1 (waar hij dus reed)
Bedankt, zulke info heb ik wat aan!
Welke versnellingsbak zit er standaard achter een 2500E in Monza A2 handgeschakeld?
-
AuteurBerichten