Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Volgens ’n onderdelensite zit er alleen achter de 30H/E een 240 mm plaat, de 2.0, 2.2, 2.5, 2.8 en de 23dt hebben een 228 mm plaat
Die dorpels en wielranden komen nog bij mij weg. Mocht je een wielrand ’n beetje verknooien dan kan ik je nog wel aan ’n nieuwe helpen:jerry
Succes met de restauratie
Als je een motorwijziging hebt met een motor waar geen typegoedkeur voor is voor jouw auto, zoals in jouw geval (Corsa B c20xe is dus geen typegoedkeur voor) dan moet je altijd een geluidstest doen.
Neemt het motorvermogen met meer dan 40% toe dan moet je ook een weggedragtest doen maar dat hoeft in jouw geval dus nietVandaag even het milieuboek erbij gepakt: Als er een motor met een andere motorcode is gemonteerd moet je kijken of er een zelfde type auto in staat met eenzelfde motor (stel je bent van 1400 naar 1600 gegaan dan kijken of er dezelfde auto in staat met 1600) volgens die gegevens afstellen. Is dat niet het geval dan staat ie er niet in en dus volgens mij dan 4.5% of 3.5%.
Tevens staat vermeld dat als het brandstofsysteem afwijkt (bijv. dubbele carburateurs o.i.d.) hij dus ook niet in het boek staatIn het verleden was zo als je bij de roetmeting de toerentallen niet goed voor elkaar kon krijgen je de motorcode moest controleren. Als er dus een andere motor in zat moest je dus keuren als zijnde zonder roetmeetgegevens dus daarom kwam ik op mijn redenatie
origineel gepost door manus
origineel gepost door henkjan_80
Als de manta origineel is zal ie er zeker in staan. Bijv. de mijne heeft een 2.0 ohc motor, die bestaat origineel niet dus 3.5% co.Dit klopt niet.
Bij de APK word er altijd uitgegaan van het oorspronkelijke kentekenbewijs wat voor de auto is afgegeven.Als de auto dus aan de hand van het kentekenbewijs terug gevonden kan worden in het milieueisenboek dan geld ook het co percentage wat daarbij hoort ook al is er een motor met een andere motorcode gemonteerd.
Ik heb dus een Manta GSI en die staat vast wel in het boek. Bij die omschrijving staat de motorcode (20E) en die klopt dus niet met mijn auto (20SE). Dan ga ik ervan uit dat het voertuig niet in het boek staat dus 3.5%. Je brengt me wel een beetje aan het twijfelen ik zal het milieuboek er nog eens bij pakken
btw: volgend jaar mei wordt allemaal iets simpeler dan gaat het milieu boek eruit en is het of 4.5% of 3.5%.
De kleur is voor de apk geen probleem. Voor de wegenverkeerswet moet ie wel kloppen
Als de manta origineel is zal ie er zeker in staan. Bijv. de mijne heeft een 2.0 ohc motor, die bestaat origineel niet dus 3.5% co.
Wat de gordels betreft als je auto een datum eerste toelating heeft van voor 1990 hoeven er geen gordels in te zitten. Dus als je kenteken van 91 is en de auto is voor het eerst toegelaten in 89 heb je geen probleem.
In jouw geval lijkt het om een importauto te gaan, ik vraag me dan wel af waar ie wegkomt. In duitsland zijn de gordels al lang verplicht (sinds de 70er jaren??), vandaar.En er zit nog een raamgeleider in het achterraam. Netjes gedaan maar niet mijn smaak
Mag ik vraen wat je nu hebt betaald? Ben daar wel ’n beetje benieuwd naar
Bij overschrijven heb je volgens mij deel 2+3 (of deel 1b en 2) nodig
Als ik jou zo hoor, weinig benzine, heuvel op en af en het filtertje voor troep……. heb je de boel niet gewoon verstopt zitten?
Als je een auto wilt laten keuren met een motor waarvoor geen typegoedkeuring voor die auto bestaat, MOET je sowieso een GELUIDSTEST ondergaan.
Blijkt dat er meer dan 40% vermogenstoename is dan origineel dan moet je dus ook een weggedragtest doen.
Als je perse een c20xe d’r in wilt kun je zeggen ik betaal de volle mep of evt. een c18xe pakken (minder dan 40% vermogenstoename) en die opboren naar 2.0 maar daar spaar je dan maar 290 euro uit; weinig geld voor veel werkWat ook al gezeg is een x20xev erin dan blijf je ook binnen de 40%
Als je het netjes op papier wilt hebben zit je sowieso vast aan de geluidstest, dan maakt die laatste 300 euro ook niet meer zoveel uit’n Combo heeft volgens mij minimaal loadindex 83 nodig. Dus als je daarboven zit is ’t in principe o.k.
Anders moet je maar ’n keer schudden met je hoofd…..
Dat het veel geld gekost heeft ben je gauw weer vergeten (denk ik)Koekie, op marktplaats zoekt nog iemand een 1700 motor voor een Rekord. Dus als je d’r nog vanaf wilt…….
Dan heeft ie wel goedkoop rondgereden:P Een Ascona was toendertijd denk ik ongeveer net zo duur als een Manta en een dikke Manta zat volgens mij rond de 17000/18000 gulden? (Misschien iemand die die periode bewust heeft meegemaakt en het exact weet?)
Als ie nu 9000 vangt heeft ie zonder afschrijving rondgereden.
btw persoonlijk zou ik hem denk ik niet weg doen als ik zo’n auto nieuw had gekocht en zo lang gehad zou hebben. Maar goed ieder z’n ding
Vanmiddag rond 16.30 reed een grijze b de a35 op bij hengelo-zuid richting delden
Je kunt een “nep h4” lampen krijgen. Dat zijn lampen met een duplofitting en met een h4 lamp erop. Philips levert ze sowieso in 40/45 W. Wel minder dan H4, wel meer licht dan duplo. De code van de lamp (bijv. h4 of h7 e.d.) weet ik niet meer
origineel gepost door Robbie1974
Deze?
Volgens mij wel
origineel gepost door Robbie1974
Rode (sport)? in Den Ham.Volgens mij heb ik die vandaag gespot rond 17.30 op de Hexelseweg bij Hoge Hexel. Kenteken begon met GZ, zat een man met een bos lichte krullen achter ’t stuur. Zat volgens mij sport striping op de zijkant
Als je een motor erin hebt liggen die origineel nooit geleverd is zo’n auto (een Corsa 2.0 in jouw geval) m.a.w. waar geen typegoedkeuring voor is moet je sowieso naar lelystad voor een geluidstest. Als het motorvermogen met 40% is gestegen komt er idd een weggedragtest bij. Je moet een verklaring van de fabrikant hebben waarop staat hoeveel vermogen de gemonteerde motor leverd.
Ik heb het laast nog even opgevraagd: Geluidstest 366 euro en weggedragtest 290 euro.
Als je mij om een mening vraagt zeg ik: Als je graag een c20xe erin wil en op kenteken kost je dat sowieso 366 euro voor een geluidstest en persoonlijk wou ik geen gezeur hebben om die laatste 290 euro. Dan maar ’n paar keer thuisblijven van de kroeg:Porigineel gepost door Robbie1974
Nou daar staat ie dan…. :cry
Waar staat deze? Is mij nog wel 1000 waard:P
Die schade is ook niet van vandaag of gisteren, dat ding is rood verroest
Is bij mij in de buurt en aangezien ik zo’n zelfde (Ascona met uitbouw) in de schuur heb te staan te wachten om aangepakt te worden is dit misschien wel sneller, maar ja het geld he. Het moet rollen zeg altijd en dat doet het ook goed alleen de verkeerde kant uit
-
AuteurBerichten