Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Heb ook wel eens afgekeurde knipperlichten gezien, dat zijn van die goedkope bolletjes waarvan de verf afbladdert.
Wat zijn ze toch mooi die zilveren Vectra’s.
Veel fijne kms ;)Wat zijn Insignia Sproeiers ??
[rquote=1642558&tid=115477&author=yzf1kr]
origineel gepost door blue magic
de 13e is er voor dat de kou die nog in het airco systeem zit te gebruiken, scheelt weer wat energie ;)
1. De ramen kunnen open en dicht dmv afstandbediening.
2. Als je het slot met de afstandbediening opend en de deuren dicht laat , gaat hij vanzelf binnen 1 minuut weer op slot.
3. De auto kan nooit op slot als er 1 sleutel in ligt en met de ander sleutel op slot probeerd te doen.
4. Open de bestuurdersdeur, trek 1 keer aan de hendel van grootlicht en de achteruitrijlampen en voorlampen blijven 30 seconde aan.
5. Als de mistlamp achter kapot gaat, zet de ecu de mistlamp aan de andere kant aan.
6. Druk de ‘lock’-schakelaar in de auto en op de afstandsbediening voor 10 sec. in tot het piepsignaal en de deuren gaan automatisch op/van het slot bij 30km/u.
7. Als 1 van de remlichten kapot is, gebruikt de ecu een andere ( rode ) lamp aan die kant voor het remsignaal.
8. Als je een regen-licht sensor pakket hebt dan gaan de ramen vanzelf dicht als het begint te regenen en je niet in de auto zit.
9. Als je de auto in z’n achteruit zet en de wissers voor staan al aan dan gaat de achterwisser automatisch aan.
10. Voor dubbelle Climate controle:Als de temperatuur aan beide zijden het zelfde is en je drukt kort op de regelknop van de bestuurderskant dan kan je beide zijden bedienen met deze knop. Als de bijrijders-knop weer wordt bediend dan zijn ze weer afzonderlijk te reguleren.
11. Ruitenwissers in verticale positie: zet het contact uit, trek de wisserhendel een paar seconde naar beneden en je wissers gaan in service-stand.
12. Vectra’s met ECC en bleutooth: de fan gaat minder hard blazen als er gebeld wordt.
13. Als je de auto van contact afzet, sleutel eruithaalt en je drukt daarna nog een keer op de ‘auto’ toets van de ECC, dan blijft je ventilator nog even nablazen.
14.dit is een bekende, maar toch: 2x op slot drukken voor mechanische vergrendeling.
15.Sleutel in contact, dagteller ingedrukt houden, poot op de rem en contact aan: dan gaat de service interval melding weg .
16. nieuwe/andere sleutel programeren: sleutel in contact, contact aan, en dan de deur open knop ingedrukt houden. deuren gaan even dicht en dan weer open, en dan zou hij moeten werken
17. Als je de auto op slot doet met de afstandbediening en je blijft de knop ingedrukt houden klappen de spiegels in.
18. als je de auto parkeert in het donker, doe je het knipperlicht naar links of naar rects dan gaat je linker of rechter parkeerlicht branden.Punt 8 werkt alleen in combinatie met punt 14.
19. Als je een auto met elektrische stoelen en geheugen, dan wordt de stand van de stoelen en spiegels (inc binnenspiegel) opgeslagen per sleutel opgeslagen bij het afsluiten. Open je de auto met een andere sleutel, dan zetten de stoelen en spiegels zich in de stand, behorend bij de sleutel.
[/rquote]
Aanvulling op punt 19: Ook de instelling van punt 6 en de instelling van 1x op de AB voor alleen bestuurders deur open 2e keer voor alles open worden per sleutel/AB opgeslagen.Punt 8: Dus de regensensor is er niet voor dat de ruitenwissers automatisch aan gaan als het regent ? dat dacht ik altijd, maar kwam er achter dat dat niet werkte.
Gekoeld Dashboardkastje: Open het kastje, als je aan de linkerkant een draaiwieltje ziet, kun je hiermee koele-lucht in het kastje laten blazen.
Hankook :D
Eh die goedkope asiatische troep called ‘Star Performer’ raad ik je af ….
Goedkoop maar na 10 a 15d km begrijp je waarom …Nou nou, heeel mooi geworden. Nette Station weer :thumbup
Hmm, ff kijken wat er bij mij onder zit….
225/45 R18 op de sportvelg af fabriek. Best zo.
Als ik heel eerlijk ben vind ik ze zoals ze er nu op zitten niet zo heel mooi staan.
Misschien wel met de 225/45 ?Is het niet zo dat de toerenteller bij een Vec A diesel zijn informatie krijgt van de Dynamo?
Heb je een dynamo op de sloop gehaald? Dan is daarvan de spanningsregelaar ook niet helemaal in orde.
Alle bedrading controleren van de dynamo lijkt me, anders weer inleveren als het een nieuwe dynamo is.Groeten, Henk
Hoeveel km staan er op de klok ?
Hoe zien de bougiesen kabels eruit?
Zit er voldoende olie in het carter?
Zoals Vectra99 al zei, hoe is het met de distributieriem?Kortom vele mogelijkheden…
Succes ermee.
Wow moooie bak. Weer een C2 holadiejee :D
Welkom en veel plezierige kms[rquote=1818126&tid=108481&author=gsipiloot]ik weet dat t hier over senators gaat maar ik vindt die bodeauxrode monza gse echt zon mooi auto!:wub:wub
als ik toch eens geld genoeg had dan kocht ik een heel wagenpark aan oude opels![/rquote]
Helemaal mee eens :thumbup:thumbup
Al die mooie Senators die ik hier zie :wub
Deze oude foto van m’n eerste Senator wilde ik jullie niet onthouden.
Bouwjaar en wanneer ik hem had weet ik niet meer.
Is inmiddels omgesmolten en hergebruikt, de roest duivel had hem flink te pakken weet ik nog wel :cry
Senator 2.8 S by Henkieo, on FlickrIk vind het ook zo vreselijk jammer dat ik van m’n andere Senators nooit foto’s heb gemaakt :(
Deze heb ik vroeger ook gehad:
Commodore 2.5s [DL49PD]
Senator A 2.8s aut [HN92HX]
Senator A 3.0e aut [57XK16]
Senator A 3.0e aut [HL85DZ]
Senator A 3.0e MT5 [weet ik nie meer]Verder nog wat BMWs (320, 735aut, 732i en een 635CSi)
maar dat doet hier niet terzake.Maar blijf aub mooie foto’s maken en plaatsen van één van de mooiste auto’s ter wereld :thumbup
Welkom, wat voor auto heb je ?
Vandaag juist overal leds in geplaatst, kenteken, stadslichten en interieur.
Kenteken pulst inderdaad 5 x
Stadslichten pulsen 16 x per kant onafhankelijk van elkaar ( wel een geinig gezicht :))
Interieur bij de binnenspiegel : als je de deur lang open laat staan zodat de verlichting vanzelf dooft, wordt ook hier gepulst.Nu nog wachten op mijn OPCom voor de foutcodes :hmmz
EPC en Tis2000 staan allebei in dl :D
Tech 2 wacht ik nog ff mee.
Nog bedankt voor de info sw_reijnders en aapje1963 :wors
Veel succes met de stuurinrichting, heb hier geen kaas van gegetenHeb de Tech-2 gegoogled (mooi woord) is +/- 1000 euries, is dat wel wat voor thuis ??
[rquote=1889871&tid=144414&author=aapje1963] (dit zag ik ook op tis2000, 2005 modellen ook de signum niet)
[/rquote]Wat is tis2000 ??
Maar als je de temperatuursensor vervangt, dan moet die foutmelding toch weggaan??
Zo’n Tech 2 met toebehoren kost +/- 1000 Eur. Is dat wel wat voor thuis?Ik heb dat vandaag eens bekeken. Blijkt dus dat de Vec-C 3 zekeringkastjes heeft. Ik denk wel 60 verschillende afgezekerde groepjes. Laat er nou geen 1 zijn waar uberhaupt bij staat kenteken verlichting of koplamp rechts of enigzins verlichting ??
Alle verlichting wordt dus blijkbaar gevoed, gecontroleerd en geschakeld vanuit de verschillende control-units.[rquote=1889583&tid=117943&author=VectraDennis]als je het probleem niet oplost waardoor de foutcode ontstaat,
dan blijft de foutcode natuurlijk terug komen.[/rquote]Patie lees nou eens wat hierboven staat :)
Voorbeeld: OPCom geeft bijvoorbeeld de fout: temperatuursensor defect (of iets dergelijks)
Als je dan de accu loskoppelt, wordt de foutmelding gereset, maar je doet niets aan de kapotte temperatuursensor dan komt die foutmelding toch weer terug??Je kunt dus de meldingen weg krijgen door ze op te lossen ;)
Heb eerder bovenstaand euvel meegemaakt bij een volvo, zat geen olie meer in.
Maatje kwam aan vastzittend in 3e versnelling. Bak was heet en stonk.[rquote=1886822&tid=143964&author=jsgsi]@Henkieo
andre1058 heeft het over de benzine 2.2 motor .
Jij hebt een diesel (heeft ook wel een ketting dat wel).
[/rquote]Oeps. Da wisiknie ….
Had op die plek in de Omega een Nokia Handsfree-Unit gevonden. Die heb ik verwijderd en de stekkers gewoon netjes opgeborgen.
De radio verwijder je door in de 4 gaatjes dunne lange schroevendraaiertjes (of iets dergelijks) te steken, dan ontgrendel je 4 grendels die de radio vasthouden.
Henk.
Eh, kijk ff of er nog wel olie in de bak zit….
Ben nog druk met het 300 pagina’s dikke instruktieboek van de Vec, zal even opzoeken wat allemaal nog meer gevoed wordt door de groep waarop ook de kentekenpl verl zit.
Dat zou moeten verklaren waarom er gepulst wordt, en of het zinvol is om uit te schakelen.Anders toch maar via een relais schakelen.
-
AuteurBerichten


