Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Welkom bij de blauwe Veccies club:cool:
Henk.11 april 2011 om 18:16 In reactie op: UP 11/04/11 Zwarte Vectra GTS Elegance 1.8 16v 2004 , CD70 , #17847254Okee. Is 200 euro dan redelijk voor een gebruikte cid?
Dus even optellen:
Cid: 200
Rooster: 110
cd70: ?
Kabel: 60 (zag m op Marktpl, en op je foto’s)
Uhp4: 120
En dan ben ik er nog niet…Geen idee wat een gebruikte cd70 doet maar zit al op €500,-
:mad: ik weet het nog niet…11 april 2011 om 15:26 In reactie op: UP 11/04/11 Zwarte Vectra GTS Elegance 1.8 16v 2004 , CD70 , #17847252Ik zie inderdaad een paar cid’s op marktplaats. Kreeg een reaktie terug, cid was niet afgemeld voor een leuk prijsje…
En dan? Naar wie moet ik hem dan opsturen, en wat kost dat? Of moet ik daar maar niet aan beginnen ?Ohja, en ik zie op je foto’s ook een ander luchtrooster… heb je dat ook nodig voor een update van gid >> cid ?
Alvast bedankt ;)
Eerst vaststellen of dat het probleem is, lijkt mij.
10 april 2011 om 19:12 In reactie op: UP 11/04/11 Zwarte Vectra GTS Elegance 1.8 16v 2004 , CD70 , #17847243Mooie update met interessante foto’s !
Deze update staat bij mij ook op het verlanglijstje, maar net zoals CorsaGSI al zegt, toch een beetje huiverig voor de aankoop van bepaalde dingen.Maar, ik zie dat er bij jou een cd70 in is gegaan. Welk merk is dat? Op Marktplaats staat ook een set (nav+cid) van siemens en ziet er weer anders uit.
En zit er ook verschil in cid’s ? welke heb ik nodig voor welk merk of maakt dat niets uit?En wat houdt tpms in?
Sorry hoor al die vragen ….
Wat lukt er niet dan?
Eh, ze staan niet in epc getekend ??
:wtfCdtje wat erbij zit: gelijk wegflikkeren!
Opnieuw de software en drivers installeren van mediafire:
[rquote=1882428&tid=117943&author=Edwin1104]heb jij daar een plaatje van toevallig anders heb je hier een link waar je de drivers kan halen
tevens kun je daar de nieuwe software ook ophalen versie 1.39 6 talig o.a nederlands.
Maar ja dit is natuurlijk je eigen verantwoording. Als je echt maar een opcom china clone hebt dan is dit geen enkel probleem
Succes ermee.hier de link
http://www.mediafire.com/?79vezszjvrf8awf[/rquote]
Dan connect je eerst de opcom+kabel aan je wagen dan aan laptop, dan start je Opcom op je PC.
Zo werkt het bij mij ook. Lukt dat niet, laat ff weten of lees dit gehele topic nog een keer goed door ;)Nou ik heb ze dus ook, aan 2 kanten. En ook EGR :o
Misschien rammelen de wervelkleppen wel als ie koud is :hmmz
Wanneer de Vec op temperatuur is loopt ie als een lier, alleen koud geeft ie ‘geluiden’ .
Leuk zo’n hightech diesel…[rquote=1888011&tid=144228&author=jraaf]Er zijn 2 interval inspektie aanduidingen.
1=flexibele interval. Hierbij wordt door de computerlarij in je vec gemeten wat je er mee gedaan hebt en aan de hand daar van geeft ie aan dat je een inspectie mot hebben.
2=starren interval, alleen bij de 1.9 diesel overigens. Deze wordt gebruikt als je minder km rijdt dan gebruikelijk is met een diesel.Bij de diesel 1.9 kun je ‘m op de volgende manier zelf resetten. Weet niet of dit ook voor overige motoriseringen werkt.
Contact met sleutel op 0 stand zetten
dagkmteller knop indrukken en 3 seconden ingedrukt houden.
Dan dient er in je toerenteller display een insp = een km stand te verschijnen. dit geeft aan over hoeveel km je een inspectie moet.
Knop ingedrukt blijven houden en je rempedaal intrappen en vast houden.
Nu op contact zetten, dan moet het inspectie signaal gaan knipperen, boel (pedaal en knopje) vast houden tot de stand op insp 50.000 staat. Als ie ingestelt is op de starren interval (diesel) verschijnt er insp 30000
Vervolgens de boel los laten en klaar is het.Safe driving Jurgen[/rquote]
:thumbup:thumbup voor deze tip van Jurgen!
Interval reset werkt ook voor de Z30dt 6-bak!Groeten, Henk.
Wat zijn wervelkleppen? en wat doen die ? Kwam ze tegen in de Opcom, maar
Nog nooit van gehoord :hmmzVandaag Onderhoud gepleegd met de teller op 200dkm.
Na demontage van het bovendeksel van de motor schrik je toch wel en beetje:

Bgrijp nu ook waarom dat zwarte deksel erop zit, wat en spaghetti !!
Olie eruit en verse 0w40 full synthetic a 11 eurie de liter erin. 7,5 liter motorolie verdwijnen volledig in het carter.
Toen kwam ik erachter dat het oliefilter speciaal gereedschap vereist :thumbdown

Ook het luchtfilter en interieurfilter zijn vervangen. En toen ik toch de onderkant aan het bewonderen was zag ik ook dat Linksvoor een ashoes een scheurtje vertoonde en de wielkuip vol met vetspetters zat. Dit hebben we ook maar even aangepakt:


En je kunt er zo lekker bij

Het scheurtje in de ashoes aan de wiel-zijde heb ik geplakt met een fietsbandenplakkertje :P en zit voorlopig weer netjes dicht.
Toch wil ik hem vervangen want er is aardig wat vet uit.
Nu nog ff uitzoeken hoe we de service-interval weer resetten, met de Opcom lukt het dus niet.Toch weer een aardig dagje centjes verdienen king:
De Opcom kost je nog geen 30 euries, één keer zelf je auto uitlezen/ programmeren en je hebt die kosten er al uit Manta Cabrio ;)
Edit: zou niet weten of je de stuurbediening of mistlampen kan activeren via de Opcom, dit is het Vectraforum.
Zijn ze niet voor 19 Inch die 225/40-ers ??
In ieder geval: als er storingen zijn, gaan er lampjes branden.
Storingen worden en blijven opgeslagen in het geheugen van de desbetreffende cpu.Dus als het de stuurhoeksensor is, zal daarvan een foutcode zijn.
Toen Ik mijn Vec de eerste keer uitlas, stonden er wat vage foutcodes in sommige cpu’s. Bijvoorbeeld: Ongeldige waardes van sensoren.
Ik denk dat het best eens een slecht contactje hier of daar zijn wat de storing geeft.Heb jij zelf een Tech 2 thuis dan?
Dan kom ik wel een keer langs :P hangen we hem eerst aan mijn Vec, dan aan de jouwe…Dagrijlicht relais. zorgt ervoor dat ook overdag lampen branden aan de voorkant van de auto.
Je ziet toch tegenwoordig veel auto’s rijden overdag met die led-verlichting aan bij op de koplampen.
Da’s dagrijverlichting :)Edit: dat linkje van jou, daar staat het precies in beschreven !
Relais (onderdeel nummer 13101741) erin klikken en klaar!
Persoonlijk vind ik dit een totaal overbodige functie :thumbdownDoe gewoon zelf de lampen aan :cool:
Hoeveel draden zitten er aan die stekker? 8?
Edit: Wellicht daytime running light relais K59 :hmmz
Geen idee, kan hem ook niet vinden in TIS.
Mis je geen schakelaar in de buurt van de lichtschakelaar ?
En waar lopen de draden naartoe vanaf de stekker ?Morgen vrij, zal dan proberen of ie op nul wil.
Wederom heb je gelijk sw_rerijnders ;) Toch gek dat het stekkertje niet gewoon ergens te vinden is …
Moet je eerst weten of het (zo) werkt, sw_reijnders. enne we hebben nie allemaal krimpsokjes liggen :P
@gerbenp: sw_reijnders heeft wel gelijk, het zijn niet de beste verbindingen die je gemaakt hebt.
Ik zal even in mijn TIS duiken om te zien of ik nog wat kan vinden.Aha. dus ik rij te rustig en te veel file rijden :hmmz
Wat kost eigenlijk zo’n DPF ?Heb de OPCom nu 2 weken in gebruik en kan niet anders zeggen dat ik er heel blij mee ben.
Verder kun je uit de Vectra wel erg veel info verkrijgen, uit de Omega wat minder.
Foutcodes Vectra: 2; stadslicht links en rechts herhaaldelijk kapot (klopt, heb ik vervangen door ledjes :angel )
Foutcodes Omega: 1; gloeicircuit storing (klopt, gloeistift 2e cilinder afgebroken)
Al met al leuk speelgoed, aanrader voor iedereen.Weet iemand hoe je de onderhouds-interval weer op Nul zet bij een Vectra ?
-
AuteurBerichten