Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Het betreft de V6 Diesel idd.
Hoe test je dat, Wim?
Kunnen injectoren slijten?
Misschien een flesje injector-reiniger in de tank…Dat is nou toch weer jammer hè !! Storing weg en toch weer terugkomen met schade.
Balen voor je joh! En uit ervaring met mijn Omega weet ik dat met een lakstiftje een zilvergrijze auto bijwerken word niet mooi !!Succes maar weer – Henk
Racing Green :D :thumbup
Veel veilige kms !!Je hoeft niet je hele bodemplaat te verwijderen, als je ff onder de wagen kruipt zie je dat je maar ik meen 3 torxjes hoeft los te draaien.
Zit er ook één in de wielkast, dan open je een soort luikje waardoor je aan de achterkant van je mistlamp uitkomt.
Verder is het niet moeilijk om een complete lamp te vervangen.
SuccesFf proefrit maken, kijken of ie goed start. Bandjes kijken en effe de kap opendoen kijken of het blok niet al te vet eruitziet.
Wel APK tot feb dus als je er een goed gevoel bij hebt neem je hem zo mee voor 2000.Succes en wellicht welkom :thumbup
@Jerk wrote:
Ben je dan stoer?
Mijn meisje is ook een paar dagen door blijven rijden
Nu kreeg ik van de week de auto in mijn handjes en toen kwam ik er achter dat het oliepeil laag was (hij gaf op de bc er ook een melding over)
Maar die netjes bijgevuld op de juiste waarde en nu is het lampje (tot nu toe) uitMaar ik zal doorgeven dat mijn meisje ook stoer is 8)
Voor het zelfde geld is er wel iets ernstigs aan de hand en kun je wellicht wat slopen als je blijft doorrijden :???:
Het was een grapje hoor …Je moest eens weten hoeveel mensen gewoon doorrijden met een brandend oliedruk lampje, en dan denken :hmmz zou dat betekenen dat ik moet tanken of zo ? Ik bedoel maar …
@Hans wrote:
“INSP” is inspectie
Klopt. Geeft aan dat de olie vervangen dient te worden.
Deze melding komt in je beeld na of 365 dagen of na 15000(*) km.(*)= deze km stand is in de auto geprogrammeerd en verschilt per motor/type auto
Leuke site Paashaas! Heb op alle polls gestemd :thumbup
En nu weer terug om wat kiekjes te klikken :kewlpics@speaker wrote:
Henkio begint in eens over een 3.0 ! en 7 ltr olie !
maarja… t blijft een 1.9CDTi
Dan lees je mijn verhaal niet goed, Speaker !
Heb alleen duidelijk gemaakt waar bij mij een probleem zit.
Als je hier ook verder leest zie dat iedereen dus tegen het probleem aanloopt wat ie nou geloven moet:
De peilstok, de dealer, het boekje, OPCom of allround autogegevens…..
En wat geloof jij dan Speaker? Je peilstok?@tessat wrote:
bij mij knipperde dit lampje al een tijdje, heb hier nooit last van gehad maar nu start mijn auto niet meer, alle hij start en valt meteen terug uit. weet er iemand wat het probleem is?
En dan rij je gewoon door :shock:
Stoer 8)Misschien een stomme vraag maar wat betekent vod?
Begfrijp dat je hier de dealer mee bedoelt maar waar staan die letters voor v.o.d. ??Welkom. Mooie Vec! Heb je al een wishlist :wink:
Veel veilige kms gewenst
Henc
Heb je al compressietest gedaan bij je dealer of garage, Jorisor?
@Jorisor: lees eerst eens uit met de OPCom op foutcodes, misschien is de brandstof druk wel te hoog…
@Jurgen: Het is echt 8,25 liter olie wat er in gaat (inclusief oliefilter vervangen, zonder is het idd 7,25liter)
Ik ben gestopt bij 7,5 liter en nou staat de peilstok 1,5cm boven max en OPCom zegt oliepeil laag
Maar; toen ik de oude olie aftapte zei OPCom oliepeil goed, en de hoeveelheid die ik eruithaalde paste net niet in een 5 liter flacon.Wat is eigenlijk de kmstand van je vectra ?
Als ie zo enorm roet is het denk ik geen olie-verbruik of verbranding. Dat is meer blauwe rook en ruik je ook.
Zwarte rook is meestal (te veel) brandstof, want je zegt ook al dat je inlaat kanaal redelijk schoon is.
Dus denk aan: verkeerde afstelling motor management, lekkende verstuiver, lmm, vervuild luchtfilter, vervuild brandstof filter, etc etc.
Heb je geen OPCom? kun je zelf misschien ook al wat zien…Succes.
PS, vroegah zei men altijd: Roet is Goet :mrgreen:Even over het olie peilen:
Bij mijn beide opels vervang ik altijd zelf de olie. Als ik de carters dan vul met de voorgeschreven hoeveelheid door
[*]het instructieboekje
[*]de dealer
[*]Autodata v3.18
zeggen ze allemaal hetzelfde:
Inclusief filtervervanging Omega 5.75 liter olie, Inclusief filtervervanging Vectra 8.25 liter olie.
Rij een rondje, 10 min laten staan en dan olie peilen dan schrik je….
Echt allebei staan dan zeker 2 cm boven max op de peilstok !! Ga je naar de dealer; die zegt is helemaal okee is normaal en een bekend euvel.Bij de Vectra kan ik het oliepeil uitlezen met OPCom, als ik die vul tot aan max op de peilstok zegt OPCom oliepeil laag.
Bij de Omega begint de boordcomputer te piepen over oliepeil als de peilstok wat anders zegt.
Zeg het maar wat er niet kloptMet goed balanceren kun je nagenoeg alle trillingen verwijderen, mits alles natuurlijk in goede staat is.
Maar 100 of 200 gram lood? Wat dacht je als dat eraf komt zetten met 120 km/u :twisted:
Ik denk dat je dan plat gaat, das moord met voorbedachte reden :shock:FF wennen, net als een nieuwe bolide ‘voelt’ het wat anders aan.
Maar lekker rustig en weer goed voor uren klikken
! Hulde ! :afroVind het bijzonder vervelend voor je, en vind het ook jammer dat je het vertrouwen kwijt bent in je Vectra.
Misschien troost het om te zeggen dat ik van collega’s en bekenden ook flink wat narigheid hoor van andere merken !!
Nieuwe auto’s die niet meer starten, weigerende electronica en torenhoge reparatie kosten.
Het is overal wel wat, en soms moet je ook wat mazzel hebben.
Toch fijne paasdagen en hou moed!!Groeten – Henk.
http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=145577
Hier vind je meer info.
[rquote=1918769&tid=144414&author=Gts32v6]Zou heel mooi zijn dat de vec nu eens eindelijk doet wat hij moet doen:D
Gr. Gts32v6[/rquote]
Dat doet ie ook wel, ondanks foutcodes en waarschuwingslampjes.
Ben ervan overtuigd dat ook deze Vec weer tiptop in orde over de weg zal zoefen.
Wie is sterker, mens of machine ?Arnold,
Volgens tis zit hier de stuurhoeksensor:

De ABS multistekker (wat is dit?) Zit verwerkt in je motor-kabelboom, en zit hier:

Nogmaals, Stuurbekrachtiging heeft niets te maken met ABS/TC.
Het feit dat alle systemen storing aangeven, moet je mijns inziens systematisch oplossen. Ik denk ook niet dat alle problemen verholpen zijn met het vervangen van 1 stekker.
Zijn er al foutcodes uitgelezen ??
Veel succes, ben benieuwd.Ik zit net nog effe in Tis2000 te spitten:
1. De stuurhoeksensor zit in je stuurhuis, niet in de module (cim) achter het stuur !!
2. Jouw Vectra heeft een electrische stuurbekrachtigings pomp, welke rechtsvoor achter de bumper zit.
Zo aan jouw probleem te lezen zou ik door de monteur toch eens naar het oliepeil van de pomp laten kijken!
Het kan namelijk ook zo zijn dat er van het begin af aan net te weinig olie in heeft gezeten wat de stuurbekrachtiging vaak laat uitvallen. Dat zou ook verklaren dat er nooit een plas olie onder je wagen ligt.
Misschien alle stekkers van alle electriek die met de stuurbekrachtiging te maken hebben eens opnieuw aanbrengen…
Ook ben ik razend benieuwd wat voor stekker er in je auto gezet gaat worden :hmmz
Maar dit heeft allemaal niets te maken met TC en ABS :hmmzSucces, wielbouten zijn nogal hard om een gat in te boren.
De dealer zal natuurlijk een reparatie van 700 eur in de garantie proberen te ontlopen. En als je nou eens sam sam voorstelt?
Ben je waarschijnlijk wel van je probleem af….
Verder begrijp ik niet dat als bij jouw dealer een Tech2 specialist rondloopt, hij niet dit probleem kan oplossen omdat ie niet wijs wordt uit alle foutcodes ?Misschien helpt het je auto te parkeren dicht bij een Tech 2, en net zolang te wachten totdat de lampjes branden, dan meteen de tech 2 eraan koppelen.
Dan moet je toch foutcodes te zien krijgen of ben ik nou :swearMocht dat allemaal niet helpen en je bent uit de garantie, kunnen we dan niet met zijn allen Arnold voor eens en altijd van dit probleem afhelpen ??
-
AuteurBerichten