Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Moet zeggen dat voordat ie eergisteren is ingeruild, met een halve tank er een flesje forte doorheen gedraaid.
Daarna was het toch weer aardig in orde. Maar ja het is nu voor de volgende eigenaar ;)@GTS Power wrote:
Tuurlijk wel!!!
De regensensor heeft als hoofddoel om je interval automatisch aan te passen aan de hoeveelheid regen.
Wel dien je de ruitenwissers eerst aan te zetten voordat de interval het overneemt. De gevoeligheid is te regelen met het scroll wieltje op je hendel.Weet je het zeker / werkt dit dan in jouw Vec?
Mijn regensensor gaf altijd een foutmelding dus heb dat nooit kunnen testen.
Aan de andere kant had ik ook een verlichtingsschakelaar met een “auto”-stand. Daarvan dacht ik ook dat bij schemering de verlichting automatisch zou inschakelen … niet dus, de auto-stand is voor het automatisch aanzetten van de verlichting zodra de motor loopt.:shock: Schuren? met schuurpapier?
Da wist ik nie dat dat zo moestRick,
Hou er wel rekening mee dat de regensensor er volgens het instructieboekje voor zorgt dat;
de ramen/schuifdak automatisch gesloten worden indien het regent.
Dus niet, het automatisch bedienen van de ruitenwissers ;)
Heb je electrische ramen in je Vectra? waarschijnlijk dan in de DDM (Driver-Door-Module) van de afdeling Carrosserie kijken of ie gedetecteerd is, met een Tech 2 of OPCom. Heb je geen electrische ramen, is het mijns inziens onnodig een regensensor te gebruiken.Groet, Henk.
Mooie kar ;) idd aparte kleur.
Zeg die koplampen, dat heb je goed gedaan! Is dat zo’n rotklus om te doen ?Met enigzins gemengde gevoelens moet ik mededelen dat de Vectra de deur uit is. De Omega heb ik maandag ingeruild voor mijn huidige automobiel.
Aan de andere kant ben ik weer terug bij waar het ooit mee begon: BMW.Let wel, ondanks de problemen van de laatste tijd heb ik wel 30dkm fijn geknald met de Vec C2 Sport V6 cdti. Ook vind ik het nog steeds een mooie auto, met fijne sportstoelen en die laadruimte natuurlijk. Ook zal ik de elektrisch wegklappende trekhaak missen, die is echt geniaal!!
Mensen, bedankt allemaal …
@jraaf wrote:
Je dient echt flink te ‘gassen’ met dat blok.
Mooi gesproken :D :thumbup
Heb ook wel eens gehoord dat regelmatig fiks belasten het olieverbruik ook ten goede komt.@pbakker wrote:
lmm is geheel nieuw en heeeeel schoon en ook de rest straalt de nieuwigheid ervan af
:hmmz heb je hem pas?
Tja, kan van alles zijn. Check eerst maar eens luchtfilter, inlaat, Luchtmassameter, bougies, brandstoffilter, motorkabelboom.
Wanneer heeft ie voor het laatst onderhoud gehad? Ook bekend of er foutcodes zijn opgeslagen?Stap voor stap werken ;)
@speaker wrote:
Die is ook veilig te tunen. Bij EDS hebben ze ook meteen een ander progje voor je automaat. Sharig ( SFR is zn forumnaam ) had het met zijn automaat ook laten doen. Doe je het niet ,dan hoor je elke keer een klik/tik bij schakelen. Op de lange termijn kost dit je bak.
Kennis van zaken, goeie tip :thumb
14 september 2012 om 21:23 In reactie op: hoe meld ik een radio af en moet dit echt ( MAG WEG) #18066126@jos e wrote:
of zou het ook zo kunnen werken??
Nee. Anders zou je er toch 1 kunnen jatten en in je eigen auto stoppen…
1. Met een Tech2 in de donor-auto afmelden (diefstalbeveiliging resetten) Hiervoor heb je de securitycode van de donor auto nodig.
2. In je eigen auto de diestalbeveiliging weer aan zetten met een Tech2.Als je ervoor kiest om in je eigen auto niet de diefstalbeveiliging aan te zetten, merk je dat vanzelf.
Bij de dvd90 die ik gebruikte had ik om de 30 sec een piep door de speakers, en cd CID gaf om de 30 sec een irritante melding waardoor je nix meer ziet.
Succes ;)Dat kijkglaasje met groene balletje is meen ik de algehele staat van het accuzuur.
Kapotte cel heb ik ook meerdere malen gehad.@CommoCruiser wrote:
Gaat de kapotte-lampjes-detector van de boordcomputer dan niet over de zeik ?
Dat is toch alleen stads-rem-achter-richting-lampen ?
Ik dacht niet dat ie daarvan moeilijk deed, aan de andere kant lijkt me die oranje kabel ook geen dikke verbruiker.Maar met 100nm erbij, dan lijkt me dat versnellingsbak en differentieel/aandrijfassen dat wel moeten verwerken.
En al dat geweld moet ook weer afgeremd worden. of is het allemaal verwaarloosbaar ?Als ik het goed begrijp moet je die oranje kabel aan de achteruitrij-verlichting knopen?
Als die oranje kabel bij je radio ophoud zou je hem aan je achteruitrij-schakelaar-kabel kunnen koppelen.
Wat makkeleijker is; trek hem door naar de achterlichunits, en verbind hem daar met 1 van de achteruitrijlampen.PS. NIET aan de stekker onder je asbak klooien! Das voor het uitlezen van storingen!
Succes.Pffff. €5500 kreeg ik er nog voor :(
Maandag de nieuwe Twingo voor mijn vrouw ophalen :thumbWaar zal ik eens voor gaan kijken :hmmz
@wim-v6 wrote:
Kan 2 dingen betekenen, Verstuivers blijven open staan, of drukregelaars lekken, of verstuivers lekken naar Retour.
Willem
Eh, dat zijn er 3 :thumb
Maar je hebt gelijk.
Daarom heb ik besloten om een flesje Forte te kopen, en m daarna toch maar in te ruilen…
Einde van het probleem, ik vindt het niet waard om nog zoveel geld in de auto te steken.@Big Sexy wrote:
maat wordt 215/35 bij beide maten.
Ik zou eerst de omtrek berekenen van je standaard wielmaat.
Dan de omtrek van de maat die je in gedachte had.
Zit hierin verschil, dan krijg je te maken met verkeerde waardes aangeven van de snelheidsmeter ;)
Waarschijnlijk zullen 225/45-18 en 235/35-19 beter overeenkomen met de standaardmaat.
Maar of dat past onder een verlaagde Vec-B :???:Dus de verstuiver kan vast zitten in dichte of open toestand (of ergens daar tussen in) ?
Dat werpt weer een ander licht op de zaak :hmmz10 september 2012 om 23:23 In reactie op: Interessant voor de vectra c 3.0 v6 diesel rijders #18048049Zou iemand voor mij eens kunnen kijken/meten of het normaal is dat de brandstofdruk na een nachtje
terugvalt naar 0 Mpa?
het jammere is dat zodra ik start, de Tech 2 geen stroom meer krijgt uit de stekker onder de asbak, waardoor hij opnieuw opstart. zodoende kan ik niet meten of de druk te lang wegblijft tijdens het starten…
Ik vermoed dat dat komt door haperende drukregelaar(s) wat weer betekent dat Wim-v6 gelijk had ;)vanmorgen sloeg de Vec maar weer met moeite aan! :puke
Dat is na 8 sec de startmotor laten spinnen. Daarna weer nergens last van…
:hmmzDat probleem heb ik eens gehad met een Renault automaatbak.
Dat kwam toen door het kabelboompje in de bak. Het plastic omhulsel van de kabels was aangetast door de atf-olie, waardoor eenmaal op temperatuur de olie electrisch geleidend word en dus de storing gaat veroorzaken.
Of dit bij Opel ook zo is, durf ik niet te zeggen.
Misschien is dit uit te lezen met een OPCom?Bij de foutmeldingen staat al uitleg over of ze nog steeds aanwezig zijn (present).
Not present betekent dat bij het desbetreffende onderdeel storing is geweest.
Wat je kunt doen is de stekkers van de brandstofpomp en het relais daarvan eens los te halen en na te kijken op viezigheid.
Na terugplaatsen van de stekkers opnieuw uitlezen en alle meldingen wissen.9 september 2012 om 20:13 In reactie op: Interessant voor de vectra c 3.0 v6 diesel rijders #18048048Nou. ik rij nu al 2 dagen met de Tech2 op schoot brandstofdruk turbodruk enz enz te koekeloeren.
Rijd weer als vanouds, start goed ….
Dacht vanmiddag toch even een verstuiverleiding te demonteren, maar dat is niet dus niet eventjes los te schroeven.
Heb voor de zekerheid de LMM en Turbodruk-sensor schoon gemaakt.
Ik kijk het maar weer aan een tijdjeheb voor de gein eens mn kenteken eens ingevuld voor een nieuwe renault.
ze bieden er nog €5660 + €1000 extra inruilprijs voor :hmmz -
AuteurBerichten