Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
henk 400rr
Deelnemer……en die ligt nu bij mij thuis, dank je wel :thumbup
Hiermee kan ik voorlopig weer even verder, zodra ik weet welke kleur wat is, dan komt het wel goed.
henk 400rr
DeelnemerEen 1.6i? van kadett of Astra? en hoe bedoel je met een draad?
Zoiets?

henk 400rr
DeelnemerIk stuitte nog op een Nederlandse site: –>MKP Parts bv<–
Daar staan ze dacht ik ook, kan zo 123 geen pulsgegevens vinden.Ja aan elkaar koppelen, ik heb 2 instrumenten die beide zo’n pulsaansturing nodig hebben, aangezien ik de telleraandrijving op de bak heb waar ik dus de pilsgever voor de KM-teller op wil hebben (ik zal wel moeten denk ik) was het plan om daar ook erbij een pulsgever voor de tripmaster bij op te zetten.
Het lijkt mij dat ik 2 van die dingen moet hebben, simpeltjes beiden aansluiten op 1 pulsgever zal wel niet kunnen denk ik.
Zoals ik het zie op de foto kan deze eraf geschroeft worden en de draad die zal dan wel de m18 zijn, dan is de lengte ongeveer een cm of 7. Is degene (AJ= 7 pulsen
kan ook een mechanische aandrijving bij in) net zo lang? als deze dan met zo’n lengte uit steekt wordt het moeilijk deze dus heel te houden, de aansluiting op de bak zit namelijk schuin naar onderen gericht.Dit topic kan al haast naar een andere rubriek geloof ik :D
henk 400rr
DeelnemerOk, ik ben zo aan het zoeken dat het me wat begint te draaien voor de ogen, maar tot nu toe:
Ik moet in ieder geval eentje hebben die op m’n bak past, dat kan dus wel zonder het tandwiel, maar de draadaansluiting moet wel die M18 (x1,5?) zijn. Prettig is dan wel dat er bekabeling aan zit, zo te zien zit die er normaal niet op.
En dan moet ik volgens mij dus een 2e hebben, ook weer dezelfde voorwaarden, maar ik moet deze 2 aan elkaar koppelen, de 1 is voor de teller, de ander voor de tripmaster (vandaar)
als ik dan de lijst bekijk:
AA= 6 pulsen
…
AH= 6 pulsen
voor lcd instrumenten
AJ= 7 pulsen
kan ook een mechanische aandrijving bij in
….Dan zou het dus een keus moeten worden uit deze dingen, maar hoe lang zijn ze eigenlijk? die ik heb (en niet past dus) is vrij plat.
Of kan ik met 1 zo’n ding beide aparaten aan sturen?
henk 400rr
DeelnemerOmdat ik geen idee heb hoe die dingen eruit zien: heb ik er dan wel wat aan? of ie zoiets gemakkelijk ergens op te bouwen?
Ik probeer er ook nog achter te komen welke er het beste op gemonteerd kan worden, alle hulp is welkom wat dat betreft.
[edit]
Ik heb ontdekt dat volgens geleerden niet zoveel uitmaakt welke en dat Senator B bijv. rijdt met eentje die 8 impulsen geeft, sowiso moet deze teller nog ingesteld worden en of hij dan 8 of 6 doet is niet het belangrijkste.Dus iets in die richting en ik heb het idee dat een complete handiger is, de aansluiting op de bak zelf heeft qua draad dezelfde als de oudere kadett’s, als dat nooit veranderd is wordt het alleen maar beter qua keuze.
Senator A heeft ze ook voor hun LCD schermen maar daar zal het aanbod wel erg zeldzaam van zijn.
Dus, ik denk een 6 of een 8
henk 400rr
DeelnemerVolgens de site is hij instelbaar voor wegimpulsen van 500-400 000 lmp/km.
Helpt dat?
henk 400rr
DeelnemerIk weet niet of dit helpt bij het kiezen van de juiste pulsgever: –>inst.boekje<–
henk 400rr
DeelnemerDaar kwam ik net ook achter..
Hij is voor deze:

En volgens de site is deze (de meter) instelbaar
henk 400rr
DeelnemerAls het goed is verhuurt die wel, maar het is wel de bedoeling hiermee in een rally te rijden.
henk 400rr
Deelnemeruiteraard zit die schakelaar weer in verbinding met een stuurstroom die je of van je plus afpakt of je contactdraad of je (groot)licht of wat dan ook.
Deze stuurspanning helpt je dus om het relais te schakelen die op zijn beurt er weer voor zorgt dat de lampen ingeschakeld worden
86 is je stuurdraad
30 is je constante plus
85 is massa
87 zijn dan weer de stroomdraden naar je lampen.De lampen hebben zelf ook weer een massa nodig om te branden.
Lijkt mij vrij duidelijk, denk er anders maar even over na dan valt het kwartje vaak wel. ;)
henk 400rr
DeelnemerJe moet het zo zien er zijn 2 lampen op 1 relais en dus ook 1 schakelaar, als je er 4 wil doen dan heb je 2 relais nodig, maar die kan wel op dezelfde schakelaar aangesloten worden.
De schakelaar zelf is niks anders dan een onderbreker, die hoeft niet persé een aansluiting te hebben op de massa, hij kan ook een stroomkabel onderbreken.
henk 400rr
Deelnemermisschien dat dit helpt:

henk 400rr
DeelnemerDat heb ik dus hier al verteld
origineel gepost door henk 400rr
Het kan wel als je jezelf aanmeld voor een cursus, dan mag je die auto als curcusauto gebruiken, maar ook weer niet te wild als bij soms bij rally gebeurd, daar zijn wel weer redelijke kosten aan gebonden.Goedkoper is gewoon weg 1 of ander bospad inslaan en hopen op een goede afloop.
Veel andere mogelijkheden zijn er niet, Rallykliniek doet wel zoiets voor personeelsfeestjes e.d. maar ook daarbij krijg je een cursusauto en mag je niet met eigen auto.
Als je een keertje (legaal en goedkoop) wil gaan rijden met eigen auto zonder al te veel risico dan kom je vaak bij driftcurssen, clubdagen op zandvoort of een potje slalom bij Lelystad uit.
Je kan ook met een ploegje Niederrein afhuren en dan een dagje gaan blazen.
Er is wel wat mogelijk, maar of het wat is wat je zoekt..
henk 400rr
Deelnemerorigineel gepost door Duurt

Hoewel de laaste ook wel wat van een Irmcher manta heeft gezien de hoge achterkant. Aan de roosters te zien is het het eerste type A.
Is deze misschien ook bekend bij onze belgische collega’s?Wat ik me kan herinneren van die foto is dat het inderdaad om een Irmscher zou gaan en niet om een TE uitvoering.
henk 400rr
DeelnemerHij hep ‘m verwijderd, de stiekemerd :P
adv. was van 1 uit België (Frans Peter)
henk 400rr
Deelnemerheeft geen zin, je kan alleen per post verwijderen.
henk 400rr
DeelnemerDie is al lang verkocht, @Duurt heeft hem.
henk 400rr
DeelnemerHier even een paar links:
–>van Limpt/Garvelink<–
–>prodrive<–
–>rallyexperience<–
Deze is voor een drifcursus:
–>driftcursus.nl<–Wees wel snel want de meeste cursusen vinden alleen maar in januari plaats en dat 1x per jaar.
henk 400rr
DeelnemerHet kan wel als je jezelf aanmeld voor een cursus, dan mag je die auto als curcusauto gebruiken, maar ook weer niet te wild als bij soms bij rally gebeurd, daar zijn wel weer redelijke kosten aan gebonden.
Goedkoper is gewoon weg 1 of ander bospad inslaan en hopen op een goede afloop.
henk 400rr
DeelnemerIk denk dat deze link wel interessant voor je is: –>klik hier<–
Daar staat wel het 1 en ander over welke bak en hoe te herkennen.
Persoonlijk zou ik voor de gemakelijkste variant gaan, dezelfde bak emt een andere motoraansluiting, kosten technisch en ombouw technisch de betere keuze.
Maar je moet het zelf weten.henk 400rr
DeelnemerIk weet zo niet of beide uitvoeringen dezelfde einoverbrenging hebben, wel dat het ene kwestie is van een ander baktype, het materiaal daarachter is qua pasvorm gelijk dus daar hoef je niks aan te doen.
Wel zou ik het middelste lager even bekijken van je tussenas, vaak zijn die kapot of gescheurd
Of het een R25 of 28 is, hangt af van het bouwjaar en uitvoering, je moet even kijken wat voor telleraandrijving je hebt (kabel of pulsgever) en of de koppeling hydrolisch is of ook met de kabel.
Voor de 2.0 moet je dan dezelfde uitvoering kiezen als de 2.4 maar dan dus met de andere komvorm.henk 400rr
DeelnemerEentje voor een OHC/DOHC motor van een 1.8 of 2.0 liter Omega A dus.
henk 400rr
DeelnemerDe laatste keer heb ik een paar diffs gesloopt om ze te krijgen, je moet toch wat.
Levert die nog meer of was het een particulier?
henk 400rr
DeelnemerKon je die shums nog bestellen bij de dealer? of heb je ze ergens anders weg?
henk 400rr
DeelnemerKwestie van de juiste mensen benaderen die je wat willen laten zien en uitleg geven.
Maar goed, het is niet voor iedereen weg gelegd, niet iedereen is even handig.
-
AuteurBerichten