Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
henk 400rr
Deelnemerorigineel gepost door asconaboy
origineel gepost door Brammmm
Vandaag op de markt in Valkenswaard 2 B-ascona’s gespot. 1 witte stond op een oprijwagen, de andere was oranje en reed er een achter aan. Er waren ook een paar volvo’s en een C-kadett bij.Vermoed dat ze een dagje Zolder hebben gedaan want er zat bij elke
auto een rolkooi in:P helaas geen foto’s. Maar ze waren van opel team oost.Kenteken witte: hj-54-ht
Kenteken oranje: 30-uk-31die oranje ken ik wel was geen dagje zolder maar dagje Valkenswaard rally examen
Even het juiste plaatje erbij ;) Die witte was van een andere examen kandidaat die vlgs mij de auto leende, de auto zelf was van Dolf Dekking en had de achterkant wat verbouwd op de baan.

henk 400rr
DeelnemerNou, ik ben ergens wel nieuwsgierig of de constructie zo wel kan, of dat er nog een deel bij zit wat nog niet op de foto te zien is.
Ik denk als dit het is, je best een grote kans hebt dat hij een 4-link systeem na gaat doen, alleen niet op een handige manier.
Aangezien verder alle aanpassingen er wel goed uit zien, ben ik dus benieuwd hoe dit afloopt.
henk 400rr
Deelnemerquote]origineel gepost door louwe 16 klepper
ok dan:thumbup:thumbupga je der n 4 link systeem van maken??….[/quote]
Dacht van niet zo te zienorigineel gepost door mantaevo

achteras omgebouwd voor onder de manta volgen van de week nog fotos over de sper inbouw

steekassen ombouwen naar 4×100
henk 400rr
DeelnemerIk haal het niet, auto is nog steeds niet klaar, wacht nog steeds op onderdelen.
Misschien dus even buurten.
henk 400rr
Deelnemerorigineel gepost door Redmen
ga van de week me tunnel huis los halen en kijken hoe de versnellings bak past gebruik trouwens een 2.2
versnellingsbak is wat beter dan die van de 2.0 want dat is wachten tot ie kapot gaat of je moet heel rustig rijden :hmmzDat gerucht is gelul, beide bakken zijn identiek aan elkaar, het verschil zit hem in de lengte van de schakelstang.
Ook voor de 2,5 liter is deze gelijk, zelfs de diesel ….enz.Ik vermoed dat men de koppeling/vliegwiel bedoeld zoals opgemerkt.
henk 400rr
Deelnemer106? zo’n klein model peugeot? ik ben benieuwd.:thumbup
henk 400rr
DeelnemerDat is mooi, als alles goed gaat ben ik bij de Veenendaal als de Tank S rally te vinden.
henk 400rr
DeelnemerJa hiero :thumbup , maar eerst volgende week nog even naar de Veenendaal sprint.
henk 400rr
DeelnemerHebben jullie alweer de of een auto klaar?
henk 400rr
DeelnemerHet deed al wat goedkoop oost europees aan, maar ik ken dit model niet zo. :hmmz
In ieder geval heeft de persoon een aantal “fans” een plezier gedaan door het aantal Dacia’s in Nederland te reduceren met 1. :thumbup
henk 400rr
DeelnemerWat was dit voor merk auto?

henk 400rr
Deelnemerorigineel gepost door Redmen
…..
probleem is nu dat het gaspandaal niet meer in getrapt kan worden maar daar verzinnen we wel wat opHandgas? ;)
henk 400rr
DeelnemerGeweldig :thumbup veel succes gewenst, ik zie jullie hopelijk wel een keertje voorbijkomen.
henk 400rr
Deelnemerorigineel gepost door B-ascona fr
origineel gepost door henk 400rr
klopt en klopt, eentje heeft een tik van een vangrail gehad, maar kan nog wel gerepareerd worden vermoed ik.wil je ze kwijt henk????:angel
sorry, lees niet al te vaak meer hier.
Maar ik denk erover na.
henk 400rr
DeelnemerDe GT had opdezelfde plek waar de manta zijn kromme pook had een recht pook naar boven, de motor staat bij een GT verder naar achteren.
Maar het is dus dezelfde aanpassing.
henk 400rr
DeelnemerEven een quote-je;
Origineel gepost door henk 400rr
Hier ook nog even:Nee, de Getrag 240 is qua bakafmeting en overbrengingen overal gelijk het verschil zit hem in de bovenplaat, die is alleen bij de B-manta 5 cm korter dan bij de rest.
De getrag 240 bij de 1.8S B-manta heeft wel weer dezelfde overbrengingen, maar is dus uiteraard qua aansluiting op de motor verschillend.
De getrag 242 is de dieselversie van de 240 serie en die kan ook achter een normale CIH op 1 bevestigingspunt na, dat is bij de startmotor, bij de diesel zit dat punt verder naar buiten.
verder nog even wat info mocht je de pook willen verplaatsen tbv. C-kadett of A-manta :
De handleiding is gebaseerd voor een Opel GT, maar (op de pook na) gelijk aan de A-manta/ascona.
Je hebt wel Acrobat reader nodig voor het lezen van deze handleiding.


Deze laatste opmerking moet je dus negeren, alleen bij de GT staat de motor wat schuin gezet.Qua tussenas kun je dit even doorlezen:
Origineel gepost door henk 400rr
– Getrag 240 5-bak: Bij een B-manta/ascona is het gewone 5-bak tussenas, bij een A-manta/ascona een automaat-as van een B-manta/ascona.
– Getrag 265 5-bak/ getrag 262/264 4-bak: in B-manta/ascona heeft wel weer automaat-as van B-manta/ascona nodig. Dan in een A- manta/ascona een automaat-as A-manta/ascona.– Getrag 240 5-bak: in een kadett coupé dus weer automaat-as B-manta/ascona en 2 cm inkorten.
– Getrag 265 5-bak/ getrag 262/264 4-bak: in een Kadett coupé dan weer automaat-as 1.6/1.9 kadett Coupéhenk 400rr
Deelnemerklopt en klopt, eentje heeft een tik van een vangrail gehad, maar kan nog wel gerepareerd worden vermoed ik.
henk 400rr
DeelnemerDaar heb ik nog 3 en een halve velg van en breder.
henk 400rr
DeelnemerDeze heb ik afgelopen weekend nog gezien

Die ziet er momenteel wel iets anders uit dan toen.
henk 400rr
DeelnemerGeen idee, misschien moet je het oplossen met de lengte van het koppelingshuis, ipv het in de prise-as te zoeken.
henk 400rr
DeelnemerDeze bak past daar achter, je moet wel weer een bijpassende tussenas hebben en de versnellingbaksteun zit in een B1 niet op de goede plek, het beste en gemakkelijkste is de beugel onder de bak aan te passen, dan veranderd er verder niks aan de auto.
Bij een ZF bak hoeft dat waarschijnlijk weer niet, wel denk ik de tussenas en een ander aanpassing is het budget, ZF’s zijn veel duurder en als je een normale ZF hebt, dan zal die ten aanzien van de Getrag 240 geen enkel voordeel opleveren, overbrengingen zijn praktisch gelijk.
henk 400rr
DeelnemerMisschien is dit wat: –>klik hier<– hier staat ook iets op van een cursus en zelf rijden, misschien is dit wat voor je, ik heb het niet goed doorgelezen, maar misschien dat het met eigen auto ook kan.
henk 400rr
Deelnemerorigineel gepost door dennisthemenace
De tripmaster word eigenlijk in hoofdzaak gebruikt voor de verbindingsroutes.
Rest gaat op zicht/schatting.
Tenzij er een heeeeel lang recht stuk is.
Maar dan word er vaak een herkenbaar punt langs de weg
als markering gebruikt om te remmen.Klopt, de laatste keer bleek hij ook erg handig te zijn met het uitzetten van de notes.
Maar ik ben het met je eens.Maar is de pulsgever van een tripmaster niet toereikend ??
Wij hebben deze erop zitten; PROBE TERRATRIP
Misschien dat je deze kunt afsplitsen voor 2 doeleinden.(even vragen)
Is vrij simpel op de voornaaf te monteren.Klopt ook weer helemaal, maar in de gedeeltes dat je hem gaat gebruiken, verkenning ed. spin je niet echt met je wiellen (mag niet eens, kan D.Kuipers beamen :D ) en dan maakt het dus niet echt uit waar hij zit.
Tenminste, zo denk ik er (nu) over, misschien dat dit later wel weer veranderd wordt of dat ik hem in de ander auto weer wel zo ga plaatsen, de dagteller is daar kapot gegaan en notes zijn dan wat lastig te maken.
henk 400rr
DeelnemerIn dit geval maakt dat niet zoveel uit.
Het zou pas uitmaken als ik een budget van een klein miljoen had, een Subaru WRC en de man op nummer 1 zenuwachtig kan maken met mijn prestaties.
Als we rijden gaan we voor de fun. :thumbup
henk 400rr
Deelnemer:thumbup
-
AuteurBerichten