Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
henk 400rr
Deelnemerorigineel gepost door janboe rally
nee helaas niet
uit utrecht
:P:P’t leek me al stug, maar goed.
henk 400rr
DeelnemerEr is me gevraagd een reactie neer te zetten op dit topic.
Vanuit de 400 Club is dit topic doorgenomen en kort samengevat heeft men de indruk dat er niet duidelijk wordt ingeschat welke kwalliteit de 400 club levert en of ze nu van rubber zijn of zelfs polyester. Ook worden vraagtekens gezet of hun prijs gerechtvaardigd is.
Daarop reageert de 400 club als volgt:
De geleverde windsplits zijn van het soort materiaal welke bijna identiek is aan het materiaal wat voor de originele windsplits gebruikt werd. Er is echter 1 belangrijk verschil, de originelen gingen kapot aan de gevolgen van UV-stralen (zonlicht) dit materiaal is daar redelijk goed tegen bestand, het mag zelfs “imuun daarvoor” genoemt worden.De kostprijs van het materiaal per windsplit is daarom ook zo’n €90,-, per twee zit je dan op €180,- aan materiaal kostprijs, hierna moet de metalen strip nog gemaakt worden en ook de vorm van de windsplitters.
Zonder verder uit te wijden over alle bedragen mag begrijpelijk zijn dat dus de €250,- per set dus net kostendekkend is voor de makers.
dus…. ook gezien de vraagprijzen voor ouwe windsplitters, buiten het feit of ze mooi zijn of niet en je er nu wel geld voor over hebt of niet.
In ieder geval mag duidelijk zijn dat van een absurde vraagprijs geen sprake is, helaas is het zo dat grondstofprijzen heden ten dage er niet goedkoper op zijn geworden.
henk 400rr
DeelnemerIk zie de naam “Pascal Jansen”, is dat dezelfde Pascal Jansen uit Nijverdal?
henk 400rr
Deelnemerorigineel gepost door Keesjr
Henk 400rr z’n AC DELCO Manta staat in het artikel!……
’t was wel m’n auto, maar reed zelf niet ;)
henk 400rr
DeelnemerAls alles vlgs plan gaat rijden we mee, ben momenteel nog druk bezig met de auto.
henk 400rr
DeelnemerIk zag dit ook bij vrij veel auto’s en vroeg me dat zo af.
Het resultaat bij een kuil in de weg zal wel anders zijn dan bij een bult zo te oordelen.
henk 400rr
Deelnemernetjes :thumbup
is de auto een beetje kopzwaar? of ligt ’t ergens anders aan.
henk 400rr
DeelnemerHelaas, kan niet, ik heb elders afspraken.
Succes gewenst voor wie gaat rijden. :thumbup
henk 400rr
DeelnemerWat daar gelijk in past zonder een andere tussenas is de Getrag 265 5-bak, met verlenging van de tussenas past er ook een Getrag 240 in.
henk 400rr
DeelnemerKlopt, maar zo werkt het altijd en overal. Zolang het niet je bezit is, wordt of kwijt wil is het verder ook niet belangrijk.
@kermitkiller: leuk verantwoord :D , maar juist dan is het belangrijk als je onwetenen voorziet van je expert-mening ;) dus kom op.Tot nu toe gaat deze discussie niet ver, er zijn een paar meningsverschillen, maar verder is er niemand kwaad berokkend door foute uitspraken of zo.
We hoeven tenslotte niet allemaal dezelfde mening te hebben.henk 400rr
Deelnemerorigineel gepost door Kermitkiller
nou wat weer een heerlijke discussie ga ik me ook eens in mengen uhhh toch maar niet :P:P:P
..Bang voor kritiek? :D
maak je geen zorgen, als men dat heeft dan klagen ze vaak wel op een ander forum daarover waar ze denken dat je niet zit of achter je rug, dus eigenlijk veranderd er niet zoveel. ;)
Dus geef je mening, als dat nog nodig is, er zitten hier wel meer eigenaren en experts die zeker hier wel mee te maken hebben en ook al niks zeggen.
henk 400rr
DeelnemerIk vind persoonlijk dat een chassis nummer alleen (met bijbehorend kenteken) niet bepalend is voor de originaliteit van de auto, dit omdat er erg veel omgekat wordt hetzij legaal als ilegaal.
Voor de rest mag alles naar een model genoemd worden als de hoofdzaak ook dat model is, ik heb er weinig moeite mee als iemand een omgebouwde A-manta een TE-2800 versie noemt ook niet bij een 400 versie, i200 versie, enz.
Echter bij het origineel noemen van de auto heb ik zo m’n grens.Uiteindelijk maakt mijn mening geen flikker uit, dit omdat ik geenszins van plan ben om een dergelijke uitvoering te kopen, zou ik dat wel doen dan is mijn eigen mening over de desbetreffende auto voor mijzelf bepalend, als ik bijv. een originele 400 koop wil ik niet later ontdekken dat het chassis van een 1.6s B-manta is waarop alles is overgebouwd.
ook al zit er alles op en eraan dan zou ik me enorm besodemietert voelen.Een ander zou hierover gemakelijker denken vermoed ik, ook omdat in de meeste gevallen er “een persoonlijk belang” (wat dit dan ook is) bij zit.
henk 400rr
DeelnemerWaarom zou deze verandering onder toezicht het dan wel om een originele gaan en zonder deze toezicht het dan om een replica gaan?
Even zoals de uitleg in het algemeen is
De uitleg van origineel is het kentekenbewijs plus de staat waarbij de auto afgegeven is bij overdracht aan de 1e eigenaar.Het is wat onzin om dit te versimpelen om te zeggen dat alle TE’s van oorsprong een A-manta chassis hebben.
Ook de manta 400 heeft dat, maar niemand zegt dat als het chassis later veranderd is door een aangepast GSI chassis dat het om een origineel voertuig gaat.Iedereen roept dat het chassis bepalend is voor de originaliteit, de aanbouwdelen worden als vervangingsdelen beschouwt, volgens jullie intepretatie is het chassis nu ook een vervangingsdeel en is het nummer dus bepalend voor de originaliteit van de auto.
:D zo lust ik er nog wel een paar:D
Dat er delen vervangen worden van het chassis is logisch, qua originaliteit zit bijna niemand daarmee, maar als zeg maar in een utopisch voorbeeld het voorkomt dat 2 gelijkwaardige TE-2800’s naast elkaar staan waarbij de 1 in absolute afleverstaat is en alles origineel en dus niks aan opgebouwd/veranderd is en waarbij de tegenhanger de gerestaureert is, dan weet ik wel welke dan meer geld oplevert.
Zo slim zijn jullie vast ook wel.
Er is altijd nog een verschil tussen reatauratie en origineel.
henk 400rr
Deelnemerorigineel gepost door Duurt
TE1058 bestaat nog steeds, hij is wel opnieuw opgebouwd. …Wel grappig dat je dit dus een heropbouw noemt en dus de indruk geeft dat dit een volwaardige TE2800 is.
Omdat dit eigenlijk niks anders is dan een A manta opgebouwt met TE onderdelen, dus een replica volgens de spelregels.Zo rijdt er hier in Nederland ook nog een 400 rond met dezelfde instelling en die man wordt ook lastig gevallen met het feit dat het een replica betreft. Ook die auto is indertijd weer opgebouwt met een ander chassis.
Dit doet geen afbreuk aan de auto, maar geeft wel aan dat de grens origineel en replica wel zo wordt bepaald door liefhebbers naar eigen intepretatie.
henk 400rr
DeelnemerJe hebt zelf al het antwoord gegeven, nu zelf de keus maken wat je wil, beide oplossingen zijn goed genoeg, wel bij de automaat as letten op de pijp die de bak ingeschoven wordt, als die beschadigd is, gaat hij lekken.
henk 400rr
Deelnemeren ondanks dat blijft ’t lopen, zo’n CIH :thumbup
henk 400rr
Deelnemerorigineel gepost door Jo
Destijds zag je vaak lijnbussen / touringcars met soortgelijke achterlampen. Je weet wel, 3 stuks naast of boven elkaar in de kleuren oranje, rood en wit.
Volgens mij komen ze daar ook vandaan, de rode.Dat klopt, de eigenaar was volgens mij vrachtwagenchauffeur en heeft indertijd gezegd dat ze ook uit die wereld vandaan kwamen.
Volgens mij was dat tijdens een praatje met marco Sohns op een concours wat je dan via de luidsprekers hoorde.
henk 400rr
DeelnemerZo even bijkomen van 2 dagen rally:
Leuke acties gezien en minder fraaie waarbij ook qua organisatie iets fout ging, gelukkig voor Weijs jr. liep dat goed af.Ik heb even gelet op de 106 en die ging erg lekker volgens mij, ook een buitenlandse equippe was er met een 106 kitcar, erg leuk om ziets weer eens te horen, zoveel zijn er daar ook niet van gemaakt.
Een ander klein autotje wat indruk maakte was een grijze clio.De mannen met het grote geld teleurstelden niet, allemaal aan elkaar gewaagd zo te zien, ik denk dat dit een erg leuk jaar wordt qua rally.
Helaas erug weinig van de sprinters gezien, wij waren net onderweg dus slechts een gedeelte gezien.
Helaas de mannen van HTS waren ook vrij vlot klaar en zo waren er nog wel meer uitvallers, wat erg jammer was, een aantal had ik graag even gezien.
Joost kusters erg leuk bezig, dat belooft wat het komende seizoen.
En de opels?
Meijers had naar mijn indruk een bak die niet in de homologatie past volgens mij, maar ik kan het mis hebben, het leek me nogal vardacht vlot schakelen voor een ascona bak.
Alle anderen gingen lekker en ik heb @jacco gemist, het is dus niet gelukt emt een navigator.Voor de rest de 1e Zuiderzeerally of tank S waarbij het weer lekker te noemen was :o normaliter of doorweekt of verkleumd, soms beide, nu slechts rugproblemen van het lang staan.
henk 400rr
Deelnemerorigineel gepost door Honza
origineel gepost door henk 400rr
106? zo’n klein model peugeot? ik ben benieuwd.:thumbupZo’n kleintje ja…

De onze, toen hij nog was… RIP :(
Ik denk dat hij een wat andere 106 bedoeld

Hier hebben we toch aan te danken waar we nu zijn :thumbup
Dacht niet dat het HART-team van die ascona-400 gebruik heeft gemaakt.
Wel een Manta i200.

Hoe is het trouwens met die rijder die als laatste in de Peugeot gezeten had voor deze afbrande?
12 maart 2008 om 18:06 In reactie op: Alles op een rij: Ombouwen 2,2E motor in Manta / Ascona / …e #17309694henk 400rr
DeelnemerDaarvoor geld dit topic: –>klik hier<–
henk 400rr
DeelnemerHad het al gelezen..verschrikkelijk nieuws weer.
Sterkte aan de betrokkenen.
henk 400rr
DeelnemerNee, ik was met m’n eigen auto gekomen samen met m’n vrouw, met die (eigen) auto hebben we wel de verkenning gedaan.
Die auto reed ook in de stoet achter het C-kadettje met de roze bovenkant. Rene was met deze ascona gekomen en ook weer terug gereden samen met z’n zoon.
We hebben samen de cursus en examens gedaan en ik mocht ook in deze auto rijden waarvan akte :thumbup
Maar geloof me, ik moest ook nooit wat hebben van 2.0 16V’s in zo’n type auto maar deze rijd echt goed, qua geluid valt het ook niet tegen.
henk 400rr
Deelnemermet deze ;)

henk 400rr
Deelnemer;) Dank je wel :thumbup
henk 400rr
Deelnemerorigineel gepost door Brammmm
Van de schade heb ik dan weinig gezien.
De oranje’se staat sinds vandaag op MP.Ik zie het, hij rijd goed die oranje :thumbup :thumbup motor trekt als een beer en loopt echt goed.
Die schade van de witte zat bij het achterpaneel, de hele achterplaat was losgekomen inclusief de lichten, op zich zal je het niet vlot opvallen als deze voorbij komt.
-
AuteurBerichten