Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
henk 400rr
Deelnemer:agent
henk 400rr
Deelnemer:agent
henk 400rr
Deelnemer:agent
henk 400rr
Deelnemer:agent
henk 400rr
Deelnemer:agent
henk 400rr
Deelnemer:agent
henk 400rr
Deelnemer:agent
henk 400rr
Deelnemer:agent
henk 400rr
DeelnemerIk denk het niet, die is ook druk aan het verzamelen.
henk 400rr
DeelnemerNee, dit zijn niet de juiste deuren, veel wijkt zover af van het origineel dat het niet interessant is.
Maar ik heb geduld, ooit rolt er wat voorbij en anders maken we het zelf wel. ;)
henk 400rr
Deelnemerorigineel gepost door mantaray
mmmm reeds verkochtik denk dat ik weet aan wie:P:P
Helaas “piste ik ook naast de pot” :(
Waren wel ex-manta 400 deuren, zonder kaartenbak iemand in Valkenswaard is de gelukkige.
henk 400rr
DeelnemerMarc ten velde
henk 400rr
Deelnemerorigineel gepost door city77
owja en de geleiders kan je allemaal nog bestellen bij de dealer, heb er net allemaal nieuwe in mijn senator zitten :PKlopt, die nog wel, de bovenste geleider niet meer en er zijn 2 types 3.0 24V, de ene had andere geleiders dan de bekendere c30se.
henk 400rr
Deelnemerhmm :hmmz ik reageer wat bot misschien, ik heb daar wel zo mijn redenen voor.
Nou Henk, ik denk wel dat je weet dat mij dat geen drol uitmaakt, ik ga andere hier niet afzeiken. Het zou alleen in mijn voordeel kunnen zijn als er niet zo heel nauwkeurig naar de homolegatie gekeken wordt. Kan ik misschien ook eens met dat ding in Nederland rijden.
Gr, Marcel
Weet ik en mee eens.
voor de rest: u2u
origineel gepost door Jaccoooo
heb ik hier nou ook al een discussie aangezwengeld,met die vraag die ik stelde over een 16v blok op een ander forum:(Welnee, zolang het maar niet een “waarom hij wel en ik niet” ellende gaat worden.
Ik blijf het zeggen, beter kun je dit soort zaken bij de bron zelf halen dan je laten lijden door verhalen van anderen.
Laat de eigenaar/rijder je het verhaal eens persoonlijk uitleggen, in het verleden deden ze ook niet moeilijk daarover.henk 400rr
Deelnemeris al verkocht
henk 400rr
DeelnemerIk weet alleen dat er bepaalde wijzigingen toegestaan zijn buiten de homologatie om, welke precies, dat weten alleen de betrokkenen met meer kennis van zaken. Ik heb wel wat gehoord, maar laat me daar niet over uit.
Ik krijg een beetje een “deja-vu gevoel” :mad: dus als je wil zeiken, zeuren of zaniken, zoek die lui dan op en bespreek het met hun.
Jullie moesten eens weten welke auto’s niet geheel conform homologatie gebouwd zijn. Maar als jullie graag willen klagen over deze auto’s en ook daadwerkelijk wat met die kennis willen doen, neem contact op met de KNAF.
henk 400rr
DeelnemerAls het gabriëls is: Ik ken z’n werk en niet van die geruchten die de ronde deden, maar ik heb het materiaal in m’n vingers gehad, eigenlijk schandalig dat daar nog geld voor gevraagd is.
Ik ben ook bij de toeleverancier van Risse geweest van die koppen, kop ombouwen kostte vorig jaar 1300 euro incl. toelevering 24V kop.
Degene die @city bedoeld is een andere persoon, die vraagt voor het klaarmaken van het onderblok en laswerk van Kop en kleppendeksel 2000 euro.
Maar dan ben je er nog lang niet, de motor moet je dan zelf bouwen, nokkenassen moet gekocht worden, uitlaat spruitstuk, inlaatspruitstukken,….enz.Toevallig is dit 1 van z’n projecten:

Dit reed mee in de rally van Hengelo
In ieder geval, de goedkoopste versie is de 2.0 (zuigers en drijfstangen 24V in combinatie met een 2.0 krukas) goedkoopste nokkenassen kosten zo’n 850 euro.
Het is maar net wat je wil, maar als je zo’n 5 a 6000 euro budget hebt en je wil een gegarandeert goede en betrouwbare motor met levensduur, dan is dit bedrag te doen, maar krap. zeker als je niet alle kennis en kunde hebt en je afhankelijk bent van derden. PK’s en vermogen kunnen dan tegenvallen, omdat er hier en daar bezuinigd moet worden om niet het budget te overschrijden.Ga je voor meer pk’s e.d. dan klimt het bedrag al vlot tegen een vanaf 8 a 10.000 euro, dit omdat je dan ook veel duurder zit met de uitlaat en inlaat, bovendien komen er dan onderdelen in die vaak 16x aangekocht moeten worden, vaste stoters, klepveren…enz.
Vindt je dit veel of is het onzeker dat je deze ombouw kan betalen, doe het dan niet, goedkoper is een 2.4 bij een tuner op de balie te zetten met de boodschap “maak r maar wat van” dat kost zo’n 4,500 euro maar dan heb je ook echt wat.
Het is echt zonde als je halverwege dit moet laten schieten dat geld krijg je er nooit meer uit.
Voor diegene die een kop gekocht hebben of laten maken, pers zo’n ding af of laat het doen, het kost even geld, maar het bespaart echt erg veel geld als blijkt dat hij niet dicht is.
Laat je goed informeren of zoek goede info hoe zo’n motor opgebouwd is en weet ook waar je op moet letten zoals o.a. de afstelling van de nokkenassen hoogstwaarschijnlijk staan er merktekens op de tandwiellen van de 6 cilinder versie en die zijn dus anders dan voor de 4 cilinder versie.
Wees er ook bewust van dat deze koppen al behoorlijke km’s en draaiuren hebben, veel zal dus in ieder geval gecontroleerd en zelfs vervangen moeten worden, slijtage punten zijn vaak klepgeleiders en vervang zeker de distributiekettingen en geleiders, niet alle geleiders zijn nog verkrijgbaar, dus dat is al 1 probleem waar je rekening mee moet houden.Pas je budget aan, aan je wens als je die mogelijkheid hebt of pas je wens aan aan je budget. Als je revisie al duur vindt van een gewone cih, moet je hier echt niet aan beginnen. qua kosten is dit geen lollig projekje.
Dit even ter informatie voor diegenen die niet alle ins en outs kennen.
henk 400rr
DeelnemerKnap! :thumbup
Ongetwijfeld heeft hij veel geoefend, maar ik zou al blij zijn als ik de helft kon.
henk 400rr
DeelnemerVan hetzelfde en bedankt :thumbup
henk 400rr
DeelnemerZou ik de wachtwoorden mogen hebben van de file c20xe en blow ups?
Alvast bedankt, groeten, Henk
henk 400rr
DeelnemerJammer, ik had er nog aan gedacht wat foto’s te nemen. wel heb ik wat van die zwarte en en kitcar corsa genomen.
Verder een leuke maar vermoeiende dag gehad en we kregen nog “bezoek” van een ford focus toen we langs de proef stonden te kijken. ;)
Mooie acties gezien op dat punt, zeker van Wolves een paar knappe staaltjes gezien van wagen beheersing. :thumbup
henk 400rr
DeelnemerWij doen niet mee dit keer, dus we gaan ook kijken, wel alleen op zondag, op zaterdag heb ik geen tijd.
Succes gewenst aan deelnemers :thumbup
henk 400rr
Deelnemerhee, bedankt :thumbup ik heb ze nog niet allemaal gezien, ik was wat druk met de nasleep van zo’n rally.
Ik hoop dat jullie ons optreden leuk vonden, wij hebben ons on-board uitstekend vermaakt. De auto bevalt goed, hopelijk is het voor herhaling vatbaar. ;)
henk 400rr
DeelnemerErug leuke dag gehad en hierbij een fototje die ik vond op het net.
:thumbupMet dank aan alle hulp en de organisatie.

henk 400rr
DeelnemerAuto is klaar, dus we komen. :thumbup
-
AuteurBerichten