henk 400rr

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 2,351 tot 2,375 (van in totaal 2,770)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: (rij)technische vraag #17468435
    henk 400rr
    Deelnemer

    Nou, de afgelopen 3 maanden waren er een aantal problemen met de gasinstalatie, de problemen die de instalatie gaf lijkt (nu)volgens de garage aan de verdamper (G3 inst.) deze is vandaag dan uiteindelijk vervangen en ik weet dat ze hem redelijk op z’n flikker hebben gegeven om te kijken of de klachten nog ergens te bespeuren waren, op zich is dat niet erg, ik rij zelf ook niet als een bejaarde, als het maar binnenin het werkgebied blijft van de motor en die is vrij ruim.

    Ik weet niet of ze daar ook weer een andere afstelling hebben gedaan dan normaal, maar de afgelopen keren hebben ze dat ook gedaan met de (blijkbaar defecte) verdamper, dat heeft niet echt tot dit soort temperatuurafwijkingen geleid.

    De motor zelf is goed, door deze ellende is deze nog een paar keer flink nagekeken of het ‘m daar niet aan lag en dat was niet zo. Op benzine waren de klachten er verder niet, hoe het nu is weet ik niet, de auto is net terug en heeft nog niet op benzine gelopen.

    Dat hangen met dat gas is niet echt ongewoon, maar het lijkt erop dat het wat erger geworden is, ook dus dat schokje bij (ik noem het maar zo) de overgang naar de 2e trap.

    En Oh ja (haast vergeten) de verdamper die er nu in zit is een grotere broer van de oude de 1e was <140Kw, die van nu <140Kw.

    In reactie op: spaghettie spruitstuk 2,4 ascona #17468299
    henk 400rr
    Deelnemer

    Qua uitlaatspruitstuk is het gatenpatroon gelijk van de 1.6 t/m de 2.4, dus het past zonder enkel probleem.

    Het enigste (probleem) waar je tegenaan loopt is dat het ene spaghettiespruitstuk de andere niet is, er waren nogal wat fabrikanten en de 1 loopt net iets anders dan de andere.

    De kans is dus aanwezig dat je iets licht moet aanpassen (evt. verbuigen) aan de uitlaat onder de auto.

    henk 400rr
    Deelnemer

    Moet je zien wat dat wel niet kost om je gelijk te krijgen.

    Ik heb het indertijd ook beleeft, een negroïde man met donkere kleding die savonds op een onverlicht fiets van links kwam en dus niet uitkeek.
    Getuigen erbij en politie, waarna een melding ging naar de verzekering die me prompt 5 treden naar beneden zette, ik had echter getuigen en een politierapport waarop duidelijk aangegeven was dat ik geen schuld had, de verzekering had daar geen boodschap aan.

    Het heeft heel wat moeite gekost om m’n gelijk te krijgen en wat bleek later, de fietser in kwestie was niet verzekerd en dus kreeg ik mijn schade niet vergoed.
    Het meeste waar ik me nog kwaad om kan maken is dat de fietser niks geclaimd had en de verzekeringsmaatschappij me dus automatisch maar terug gezet had in treden vanwege de wetswijziging.

    Maar op het moment dat het gebeurde was nog de oude wet van kracht waarbij je dus kon aantonen dat je geen schuld had en je dus in zo’n geval ook niet aansprakelijk gesteld kon worden. Door veel bellen e.d heb ik uiteindelijk wel m’n gelijk gekregen en werd ik weer in ere herstelt, maar ik heb later gemerkt dat ze nog steeds dat soort gegevens gebruiken om je een hak te zetten als het zo uitkomt, ook na de periode dat officiëel dat soort gegevens vernietigd horen te zijn.

    De verzekeringsmaaatschappij was de Aegon.

    Ik zou dus dit soort schade in eerste instantie nog niet melden richting een verzekeringsmaatschappij, komt de persoon alsnog met claims als whiplash, trauma’s over ongeboren kinderen ten gevolge van dit ongeval, dan kun je alsnog wel die honden wakker gaan maken.

    In reactie op: spaghettie spruitstuk 2,4 ascona #17468297
    henk 400rr
    Deelnemer

    Die zijn ook niet gemaakt, het zijn allemaal 2.0 spruitstukken.

    Daarnaast, zo’n spruitstuk doet toch niks in +pk’s, je kan ook wel je eigen spruitstuk behouden.

    henk 400rr
    Deelnemer

    origineel gepost door sebastiaankadettcabriogsi
    er zit ook wettelijk een kleine maar aan het verhaal “de fietser is beschermd” als je als autmobulist er echt niks aan kan doen (je staat bijvoorbeeld voor het stoplicht te wachten en een fietser rijdt jou perongeluk aan…

    zoals hierboven staat ben je wellicht niet schuldig maar wel aansprakelijk, maar als je kan aantonen dat je er echt niksaan kon doen zoals hier boven beschreven kan het zijn dat verzekerings technisch je niet voor 100 maar bijvoorbeeld voor 70 of 50 % schuldig bent en dan jou verzekerings maatschpij dan ook dat betreffende persentage hoeft te vergoede van de schade aan de tegenpartij

    hoorde me docent verzekerings leer het vorrige week nog zeggen….

    Dat is al een hele tijd niet meer zo, je was aansprakelijk tenzij je kon aantonen dat je er echt niks aan kon doen, dit aan de hand van een politierapport en/of getuigen. In sommige gevallen kreeg je nog schade uitgekeerd, mits de fietser dus ook verzekerd was en dit opgegeven heeft.

    Zo’n 10-12 jaar geleden hebben ze dat omgezet naar dat de volledige aansprakelijkheid ligt bij de automobilist.

    henk 400rr
    Deelnemer

    origineel gepost door GlennGSI

    origineel gepost door kadettsr
    Dus waarschijnlijk draai ik ook nog voor mijn eigen kosten op en eventuele aan de fiets van tegenpartij?:O

    Wat zou dat krom zijn zeg:wtf

    K heb uhm echt nog proberen te ontwijken, maar helaas lukte dat al niet meer.. Meneer reed op een soort van oude wielrenfiets met krakkemikkige remmetje en kon dus niet meer tijdig stil staan.. Had de vaart er ook aardig in

    als hij echt tegen jou aanreed kun je misschien nog wat regelen…

    Als meneer het speelt via de officiële weg, kun je dat echt vergeten, als meneer niet al te slim is en hij het zo probeert te regelen en ervan uitgaat dat het helemaal zijn schuld is, dan kan je een vergoeding krijgen.
    Maar dan alleen uit onwetenheid van de fietser.

    En ja, zoals de wet nu geregeld is draai je voor je eigen kosten op en als de fietser ook gaat claimen zak je ook onderuit met je no-claim van de verzekering.

    Dus hoop dat de fietser niet gaat claimen, doet hij dat wel probeer het zo op te lossen buiten de verzekering, anders kost het je nog meer geld. En je moet ook nog steeds je eigen onkosten betalen.

    henk 400rr
    Deelnemer

    De regel is dat je als automobilist ten alle tijd aansprakelijk wordt gesteld in het geval dat met een ongeval met je auto waarbij een fietser of voetganger betrokken is.

    Maar er is nog altijd een verschil tussen strafrechtelijk schuldig en verzekeringstechnisch schuldig.

    Verzekeringstechnisch ben je dus ten alle tijde schuldig (beter woord is aansprakelijk), strafrechtelijk dus niet gezien je verhaal, was je strafrechtelijk ook nog schuldig, dan kon je daar ook nog voor vervolgd worden.

    Je bent dus niet fout, niet schuldig, maar wel aansprakelijk voor de kosten van degene die met een fiets. (dus zo te lezen niet goed bezig was)

    In reactie op: 2.4. 2.0e cill kop #17467591
    henk 400rr
    Deelnemer

    De eigen kop is beter, de 2.0 kop op een 2.4 heeft de neiging bij 5500omw/min wat te smoren. (kleinere kleppies en andere wat smallere kanalen)

    Koppakking is hetzelfde, koppakkingset uiteraard niet.

    henk 400rr
    Deelnemer

    In mijn (ex) 4 deurs ascona heb ik destijds achterin de originele gordels gebouwd van ascona-b, deze zaten op de hoedenplank, die van een Manta pasten daar niet in, er was geen ruimte.

    Of dat ook zo is bij de 2-deurs weet ik niet, maar volgens mij was er geen onderscheid tussen de beide modellen.

    In reactie op: bak aan motor steun **intresse? #17464947
    henk 400rr
    Deelnemer

    Die uit 1 stuk zit alleen op de 3.0E
    Die uit 2 stukken zit alleen op de 2.4 16V

    (origineel dan)

    In reactie op: kent iemand deze man #17453698
    henk 400rr
    Deelnemer

    :agent

    In reactie op: kent iemand deze man #17453696
    henk 400rr
    Deelnemer

    :agent

    In reactie op: CIH 16V (ingekorte 24V) #17461804
    henk 400rr
    Deelnemer

    ..dat kan, T.B’s kunnen ook net zo goed.

    Maar verdiep je goed in de materie voordat je van start gaat, als het mislukt ben je een hoop geld kwijt.

    In reactie op: bak aan motor steun **intresse? #17464942
    henk 400rr
    Deelnemer

    Is gewoon een standaard onderdeel (versnellingsbaksteun) bij dit type motor.

    Alleen de 2.4 had hem niet, die was in het carter verwerkt.

    In reactie op: kent iemand deze man #17453694
    henk 400rr
    Deelnemer

    :agent

    In reactie op: CIH 16V (ingekorte 24V) #17461802
    henk 400rr
    Deelnemer

    origineel gepost door larsjeG40
    ja er staat inderdaad dat het duur is ja…

    maar dat is mijn vraag niet ik vraag WAAROM is dit zo duur als ik het zo bekijk is het meeste gewoon zelf te doen

    maar denk toch dat het meer loont om gewoon over te stappen op een c20let

    Juist, met die laatste zin heb je het helemaal goed, kostentechnisch gezien is het niet lonend om deze ombouw te doen met de nodige risico’s van die hiermee gepaard gaan.

    Waarom dit zo duur is, dat heeft vooral te maken met de hoge arbeidskosten, vooral de kop is bewerkelijk, daarbij komt dus ook dat het onderblok aangepast moet worden.
    Je moet de aparatuur hebben, de kennis van zaken en goed aluminium kunnen lassen, daarbij komt dat het aluminium echt brandschoon moet zijn en dat red je niet met een kwastje met wasbenzine.

    Dan praat je nog slechts over de kale onderdelen, de onderdelen die gekocht moeten worden zoals nokkenassen, zuigers e.d maken het ook niet veel goedkoper.

    Ter vbergelijking, 1 nokkenas voor de cih motor kost zo’n €350,- hier moet je er 2 hebben en de kosten beginnen vanaf zo’n €850,- per set.
    de losse onderdelen zelf, kleppen e.d. zijn ook niet goedkoop en dan moet je nog een in en uitlaatspruitstuk hebben,..etc.

    In het kort komt het erop neer dat het geen kant en klare motor is maar hij is opgebouwd uit delen van andere motoren die hier en daar raakvlakken hebben zodat het mogelijk is met aanpassingen hier een draaiende motor van te maken.

    Waarom dan toch zo’n dure motor overwegen, dat ligt hem aan de smaak en beurs van de bouwer. Net zoals sommigen de voorkeur hebben om CIH te gaan rijden en dat op te voeren en de ander voor een ander soort motor kiest, c20xe, bmw, ford,..etc.

    De oorsprong van deze motor is ooit bedacht door eentje die aan slalom of bergrennen deed in Duitsland. deze liep in z’n klasse vast met de mogelijkheden van z’n auto en is toen met dit idee begonnen.

    In reactie op: Dubbele carbs op 2.0E #17464403
    henk 400rr
    Deelnemer

    Stroomvoorziening maakt niks uit, de plus van de bobine is overal hetzelfde, hier komt stroom op zodra je de kontaktsleutel omzet.

    Als de pomp teveel druk levert, dan moet je een drukregelaar voor lage druk hebben met een retourleiding. Webers werken zo ongeveer met 0,4 bar benzinedruk.

    In principe als biesheuvel zo’n pomp levert die voor carburateurs is, kun je je afvragen of het probleem niet in de carburateur(s) zelf zit, maw: misschien sluiten je vlotternaalden niet af of zijn de vlotters lek.

    Als je twijfelt, kan je het beste eerst even een drukmeter in de brandstofleiding zetten en kijken wat voor druk er is. Voor een tientje heb je al een metertje, drukregelaars zijn wat duurder.

    In reactie op: CIH 16V (ingekorte 24V) #17461798
    henk 400rr
    Deelnemer

    Grappig genoeg aan de vraag van je, Lars, is dat notabene in een topic wat je kortgelden zelf gestart hebt over de CIH 16V al enige opheldering is gedaan over de kosten van een dergelijke motor.

    –>klik voor topic<–

    Dit topic is momenteel ook nog te vinden op de 1e pagina van dit forumgedeelte.

    dus ..tjah.. ;)

    In reactie op: restauratieproject ascona sport UPDATE 10-04 #17416559
    henk 400rr
    Deelnemer

    Vetrouw je het niet: –>link voor ondersteuningsframe maken<–

    succes!

    In reactie op: Kadett C – Cih 2.0 – carter #17462776
    henk 400rr
    Deelnemer

    Weet wel dat kit in de regel niet dezelfde temperatuurresistenie heeft evanals de eigenschappen van vloeibare pakking.

    Er is wel vloeibare pakking te krijgen met voldoende kleefeigenschappen.

    In reactie op: Kadett C – Cih 2.0 – carter #17462773
    henk 400rr
    Deelnemer

    Als je hem zo monteert een paar tips:
    Gebruik vooral de carterpakking van de dealer geen immitatie gebruiken! en gebruik genoeg vloeibare pakking .

    In reactie op: Wie rijdt welke manta #17287249
    henk 400rr
    Deelnemer

    origineel gepost door manta19sr
    mijn manta

    inmiddels zitten de originele exclusiv velgen er weer onder,zoals het hoort!

    Dit zijn geen exclusive velgen maar gewone GSI-GT/E velgen.

    Exclusive velgen hebben een zwartkleurig hart.
    zoals dit dus

    In reactie op: FIXED : cilinderkop zonder olie #17461663
    henk 400rr
    Deelnemer

    origineel gepost door robbyrood
    En door welk gaatje hoort nou WEL de OILIE te komen……………..;)
    zit in de buurt van de groene pijl…… 2 keer zelfs…!!

    Inderdaad, dat gat is een koelwaterkanaal en is in sommige gevallen zelfs afgeblind.
    Het oliekanaal is slechts een milimeter of 3 groot.

    In reactie op: CIH 16V (ingekorte 24V) #17461789
    henk 400rr
    Deelnemer

    Dat is de standaard nokkenas aandrijving van (normaalgesproken) een 3.0 24V (c30se).

    In reactie op: CIH 16V (ingekorte 24V) #17461787
    henk 400rr
    Deelnemer

    Nou, alles eigenlijk.

    Het gebruik van zo’n inlaatspruitstuk heb ik wel vaker gezien, echter deze man heeft alles zo gemaakt dat het net lijkt of alles origineel af fabriek is op zo’n 4-cilinder, ik denk niet dat hij ook nog een dual-ram systeem ervan maakt, maar ik was over al het werk aardig onder de indruk, het kleppendeksel bestaat ook uit vele puzzelstukjes in plaats wat meestal gedaan wordt door simpelweg een stuk ervan af te zagen of er tussenuit.

    Al met al, veel werk, maar ook erg netjes gedaan tot nu toe.

25 berichten aan het bekijken - 2,351 tot 2,375 (van in totaal 2,770)