henk 400rr

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 2,326 tot 2,350 (van in totaal 2,770)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: (rij)technische vraag #17468451
    henk 400rr
    Deelnemer

    nieuws: na maar weer eens bellen want we werden niet gebeld wat wel zou, de gasboer heeft geen contact gehad met de importeur, het blijkt dat de L. de behanger dezelfde instellingen gedaan heeft als waar 5 maanden geleden de ellende mee begon.

    Dus 5 maanden verder en we zijn weer bij af, en ik kan weer met een kutrijdende auto over de weg omdat 1 eigenwijze ** z’n eigen koers vaart.

    Goed, we hadden nu een “voorrangs behandeling”, over 2 weken mogen we de auto weer brengen, dat wordt inmiddels …(ben de tel kwijt) de 9e of 10e keer.

    Al met al duurt dit veel te lang, je wordt iedere keer aan de kant gezet, als er klanten bij zijn dan mag je als er wat is morgen wel weer komen, “dan gaan we hem gelijk aanpakken”, zonder een klant erbij is er geen tijd en moet je weer weken wachten.

    Ik wil nooit weer een gasauto. :fy1

    stelletje prutsers :argue

    In reactie op: Problemen met koppeling [update 1] #17477784
    henk 400rr
    Deelnemer

    Kijk even of de hevel nog wel op z’n plek zit, soms zit hij d’r half op om wat voor reden dan ook en dan ontkoppelt hij ook niet, ik zo even met een zaklantaarn in de kom schijnen en kijken of alles zit zoals het moet zijn.

    In reactie op: (rij)technische vraag #17468450
    henk 400rr
    Deelnemer

    De gasboer zou contact opnemen met de importeur, daar is het wachten op. In ieder geval heb ik nu steun van de Dealer die zegt dat het benzinesysteem 100% goed is.

    Van mij mag het eruit, op benzine rijden is veel goedkoper dan gas op deze manier en minder stress en ergenis.

    In reactie op: (rij)technische vraag #17468448
    henk 400rr
    Deelnemer

    4 dagen verder en na wat overleg hier heeft m’n vrouw het verder geregeld.

    Ik ben het wat zat om iedere keer maar weer die kant op te gaan en weer…etc.

    Afijn.

    Auto is sinds gisteravond weer thuis en “alles in orde mevrouw” vanmiddag brande de motorstoringslamp alweer….

    en dus…

    weer bellen…

    en ja…

    Het deugt niet..

    Kan niet…

    Kan wel..

    In reactie op: (rij)technische vraag #17468447
    henk 400rr
    Deelnemer

    De mijne zit er een jaar langer in en ik hoop voor je dat je niet meemaakt wat ik meemaak. (u2u)

    In reactie op: (rij)technische vraag #17468445
    henk 400rr
    Deelnemer

    Ik wou de naam niet roepen, maar inderdaad, die ja en dezelfde ervaring.
    Ben het inmiddels zo zat dat ik spijt heb het er ooit in heb laten bouwen ook heerst bij mij sterk de neiging om de instalatie eruit te halen, ik erger me de hele tijd dood en dat zou niet moeten bij zo’n auto.

    Ook die “hikjes”of “dipjes” heb ik onder andere last van, de laatste keer was het zelfs zo erg dat ik dacht dat dat ik wat geraakt had op de weg.
    En zo kan ik nog wel 3 kantjes vullen met belevenissen, maar ik probeer het netjes te houden, dus doen we maar niet.

    Garantie of niet, ik wil dat het opgelost wordt, er moet eens een kundig iemand met die auto aan de gang. Ik heb hem iedere dag nodig en rij aardig wat kilometers.

    Ook heb ik meer te doen dan dat gelul van zo’n kerel maar iedere keer aan te horen.

    In reactie op: (rij)technische vraag #17468441
    henk 400rr
    Deelnemer

    Hou je vast: 4 tandwiellen totaal, 3 hadden een verschil van 1 tand, 1 stond goed.

    Overigens, de dealer vertelde me; “nog 1 tand verschil, dan zijn de klepjes krom”, volgens hem was er nog niks aan de hand.

    De monteur in kwestie heeft destijds het gereedschap bestelt met instructies, maar er was geen controle gereedschap bijgeleverd.
    Lang verhaal kort: de kerven geven zonder dat gereedschap alleen maar aan dat hij in het goede gebied staat, dat extra stukje gereedschap geeft aan dat de boel op tijd staat. Dat stukje info wist hij niet.

    Afgezien van dit, om ook nog eens duidelijk aan te geven: al die tijd waren de prestaties op benzine vele malen beter dan op gas, ook de trekkracht en e.d was op benzine stukken beter.

    Dus: ik weet onderhand niet meer wat en wie ik nu nog geloven moet, ik ben niet achterlijk en je kan op je water aanvoellen dat dit zeker een bepaalde invloed gehad heeft.
    Toen destijds de instalatie verkocht was aan mij, was er volgens de verkoop geen verschil tussen gas en benzine, nu is het plotseling een gevoellig stukje techniek, en zo ben ik dus al een hele tijd bezig.

    In reactie op: (rij)technische vraag #17468439
    henk 400rr
    Deelnemer

    Het duurde allemaal weer langer dan dat de bedoelling was en ik zal proberen het kort te houden. :mad:

    De auto is dus uitgelezen bij de dealer en die kwam zoveel meldingen tegen dat die niet een oorzaak kon uitleggen, dus de boel is weer gereset en daarna is er weer een test gedaan, de man constateerd hetzelfde wat ik al 4 maanden doe en om uit te sluiten dat het verhaal op de benzine instalatie zou slaan het advies om 2 weken op benzine te gaan rijden.
    Ook is de gehele reparatie geschiedenis doorgenomen door de verschillende garages die de auto onder handen hebben genomen

    Na 2 weken was er nog steeds geen enkele storing te bespeuren, echter de monteur vond dat hij op benzine niet geheel fris liep, omdat 4,5 maanden geleden de distributieriem vervangen is en dat dit nogal nauw steekt wou hij deze controleren, die bleek bij controle niet goed te staan en hij heeft deze weer op z’n goede plek gezet, op benzine loopt hij stationair beter, in het rijden moet ik eerlijk zeggen merk ik het verschil niet zo enorm, maar goed.

    De man heeft hem ook op gas gestest en dit was rampzalig vond hij, bij het inhalen van een andere auto schokt de auto en als het pedaal wat dieper ingetrapt wordt klinken weer overal alarmsignalen. Hierop heeft hij contact opgenomen met de gasinstalateur en deze zegt dat na het opnieuw instaleren van de gasinstalatie software het probleem opgelost is.

    Die vervolg afspraak is inmiddels gemaakt, maar na 4 maanden (eind nov. 2008) ellende geloof ik nergens meer in, het gasbedrijf heeft me al enkele keren op weg gestuurd met de boodschap dat het goed was, maar na een paar honderd meter bleek alweer een nieuw probleem. :argue Ook kreeg ik sterk de indruk dat de man de afgelopen 2,5 maand bezig is me af te schepen.

    Daarnaast heb ik het verhaal van de gasboer gehoord over de laatste ontdekking en van de moneur in kwestie, beide verhalen wijken af van elkaar :o :fy1, volgens de monteur kan dit invloed hebben, maar hij denkt niet dat de geconstateerde drukverlies e.d. met de verkeerde nokkenastiming te maken heeft, wel zegt hij dat de auto nu beter loopt, de gasboer vertelde me dat de auto nu véél beter loopt, een wereld van verschil en dat de oorzaak nu gevonden is, volgens hem is het nu gegarandeerd opgelost.

    Nu heb je het verschil in verkooppraat en monteurspraat, maar geloof me na 4 maanden voor het lapje zijn gehouden, de benzine instalatie van de auto is al eerder 100% goed gekeurd, ben ik het gruwelijk zat. :swear

    Maar wat is wijsheid, na 4 maanden getreiter wil je eigenlijk wel iemand even flink “door elkaar schudden”, ik geloof de gasinstalateur niet meer, maar wellicht ben ik wat verblind in m’n boosheid. :mad:

    Overigens is degene die m’n riem gemonteerd heeft even niet aanspreekbaar, die ligt zwaar ziek thuis en onder de medicatie wat ik zoal gehoord heb. :swear

    In reactie op: windsplitters gevonden #17428769
    henk 400rr
    Deelnemer

    d’r staan momenteel 2 sets op de Duitse Ebay

    In reactie op: alle vliegwielbouten door #17465210
    henk 400rr
    Deelnemer

    let wel op: er is in het originele vliegwiel van bijv. een 2.0E maar 1 gat die voor de pasbout bedoelt is, zet je hem toevallig in de verkeerde, dan heb je overal speling.

    Vroeger werd dit aangegeven op, het vliegwiel door een “P”, ook nog wel eens een extra kenmerk op de drukgroep, maar op de meesten staat dat niet.

    Dus begin je pasbout in ieder gat te drukken en kijk waar hij de minste speling heeft, dan markeer je dat gat en dan alles monteren.

    In reactie op: Ascona ombouwen naar 400 straatversie #17474471
    henk 400rr
    Deelnemer

    beide is mogelijk, ik heb dus dat topic neergezet in het mantagedeelte.

    Die nieuwe velgen zouden zowel in 4-gats als 5-gats geleverd kunnen worden en zijn driedelig.

    1 probleem (blijkt nu)

    De Crisus in Duitsland, dit heeft ervoor gezorgd dat het op de langere baan geschoven is, degene die vanaf deze maker de velgen zou gaan verkopen, heeft een onbekende vertraging toegezegd.

    Nu maar hopen dat van uitstel geen afstel komt.

    2e mogelijkheid is ze verbreden, dat kan heel goed bij “Rindt felgen” in Duitsland, zit bij Oberhausen in de buurt, kost wel wat, maar dan heb je ze ook goed.

    Dat topic staat onder “banden, velgen en onderstel”

    In reactie op: wie kan dit zien? #17473946
    henk 400rr
    Deelnemer

    @keesjr: er is op het OHF die dat je exact kan gaan uitleggen, misschien vindt je hem wel via de zoekfunctie aldaar. Ik weet alleen dat ze 2 types BMW drijfstangen gebruikten, de ene had een dikkere tap dan de ander.

    Hij kan je ook vertellen wat er zoal nog te krijgen is een waaruit of waaraf.

    In reactie op: wie kan dit zien? #17473942
    henk 400rr
    Deelnemer

    Paul wijnands uit Amsterdam

    In reactie op: cih en stevig rijden #17469536
    henk 400rr
    Deelnemer

    origineel gepost door GSE
    ….C30SE (3.0 24V) C40SE (4.0 24V) C30NE C30LE C26NE uit de Omega A/Senator B hebben hebben de oliedruk sensor daar altijd zitten tussen pomp en filter…..
    …..Opel heeft dit gedaan omdat er uit de bouwreeks Monza/Senator A vaak klachten waren van een olielamp die ging branden na lange autobaan ritten met last en warm weer,daarom is dat gedaan.

    Wat de beste meting is weet ik niet,…..

    Ipv het gebrek aan voldoende druk probleem te verhelpen, lost men het probleem van het brandende olielampje op door de zender vlakbij de pomp te zetten waar altijd (voldoende) druk is zodat het lampje niet brand.

    Als nu dus dat lampje brand, doet deze z’n bijnaam eer aan “het te laat-lampje”, hiervoor was het een waarschuwingslampje.

    Overigens deze situatie zit nu zo’n beetje in elke Opel motor, de c24ne, c20xe, c20ne,…enz. hebben hem ook vlakbij de pomp zitten.

    In reactie op: cih en stevig rijden #17469526
    henk 400rr
    Deelnemer

    klopt, het is ook een hoog rendementspomp, betekend dat hij wat meer olie kan leveren, de druk word door het dekseltje (veer) bepaalt.

    henk 400rr
    Deelnemer

    Ah, mooi, allemaal voordelen. :thumbup

    Ik weet nog niet op welke auto ik hem ga bouwen en het hangt even van de bak af welke pulsteller ik nodig heb, misschien lossen we het ook op met zo’n potmeter.

    Ik heb eerst nog wat ander werk voor de boeg.

    In reactie op: pook afstand gertrag 265 #17470448
    henk 400rr
    Deelnemer

    Dat zal deze wel zijn: http://www.cae-racing.de/shifter_opel.htm#marke1

    Ik heb ook iets dergelijks gebouwd, heeft verder eigenlijk niks gekost dan een beetje geduld en wat creatief laswerk.

    De enigste reden voor mij was eigenlijk niet de schakelweg verkorten, maar de achteruit zo blokeren dat deze alleen gebruikt kan worden als er een knopje omhoog getrokken word. Zo’n beetje op dezelfde wijze als bij de oude 4-bak.

    henk 400rr
    Deelnemer

    Moet ik nog bekijken, ik heb gelezen dat er wat dat betreft een paar mogelijkheden zijn, ik heb een ombouw gezien op een mini en eentje op een oude volvo, ford e.d.

    Zoals ik het even vluchtig bekeken heb moet er een snelheids afhankelijk signaal, misschien dat een pulsteller van de bak kan of een andere pulsteller.
    De ombouw die ik een beetje doorgenomen heb, daar hebben ze een potmeter er tussen gesoldeerd.

    Ik zie wel als het zover is.

    In reactie op: cih en stevig rijden #17469511
    henk 400rr
    Deelnemer

    Zit hem meer in de verhouding slag en diam. zuiger. ook is vlgs mij het net andersom, langere slag met kleinere zuiger, wat beter is voor de toeren.

    Maar goed, een CIH kan best “getrapt” worden, mits goed warmegedraaid, maar voor welke motor geld dat wel niet. Het bewijs zit wel in de historie, de motor wordt al zo’n 30-40 jaar gebruikt in de race/rally , wel aangepast, maar nog steeds CIH.

    Probleem is vaak dat iedereen ervanuit gaat dat een ouwe motor nog fabrieks-pk’s levert en net zoveel kan hebben als tig jaar terug.

    In de volksmond:
    Een CIH staat wel bekend als een oliezuiper, maar ook weer een erg taaie motor. Ook in OHC’s heb je goede en minder goede, ik zweer altijd bij een 2.0 OHC, die zijn mij altijd goed bevallen, de 2.0 DOHC is ook goed, ik vond ze altijd wat “rauw”, verder zeker een interessante motor. Ecotech motoren, daar ben ik wat minder een fan van.

    henk 400rr
    Deelnemer

    Hé perfect, dank je wel :thumbup Ik denk dat ik hiermee al een eind op weg ben.

    henk 400rr
    Deelnemer

    Topic titel aangepast.

    henk 400rr
    Deelnemer

    Nou, ik inmiddels wel, dus dat gedeelte is al vervuld.

    Nu nog iemand die een schema kan kopiëren en dan kan ik van start gaan.

    D’r zal vast wel iemand zijn met een vraagbaak.

    In reactie op: (rij)technische vraag #17468438
    henk 400rr
    Deelnemer

    Volgende week gaat hij nu naar een dealer waar eentje zit die (hopelijk) doel heeft over dit soort auto’s en gasinstalatie’s, de gasboer weet het op dit moment even niet, hij denkt dat er in het benzine systeem iets niet klopt, maar ik heb m’n twijfels. Dit omdat eerder al bleek op benzine dat de motorstoringslamp gewoon uitgaat na een tijdje en de auto het op benzine verder wel goed doet.

    Een eerder probleem lijkt nu opgelost, maar na 4 maanden gekut wil ik niet op de feiten voorop lopen.
    Eerst volgende week maar even afwachten.

    In reactie op: Kent nokkenas? #17469092
    henk 400rr
    Deelnemer

    ..en hier de link van Kent Cams: –>klik hier<–

    In reactie op: (rij)technische vraag #17468436
    henk 400rr
    Deelnemer

    Ok, hoe reageert een Omega V6 op het gas (gasgeven dus) bij benzine, misschien dat ik daarvan af wat afleiden kan.

    Misschien iemand die iets soortgelijks op benzine beleeft heeft.

    De motortemperatuur is nu weer normaal, het hangen aan het gas is nog aanwezig (blijft lang in z’n toerental zitten voordat hij daalt), de auto heeft er meer last van op gas dan op benzine.

25 berichten aan het bekijken - 2,326 tot 2,350 (van in totaal 2,770)