henk 400rr

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 2,301 tot 2,325 (van in totaal 2,770)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: 2.4 inbouw; eerste keer starten >> problems #17482887
    henk 400rr
    Deelnemer

    origineel gepost door Paullus
    .. met 2.2 injectie en een 2.0 kabelboom. …

    En dat kan dus al niet, gebruik of 2.2 materiaal of 2.0 materiaal, als je alles doorelkaar gaat husselen komt het nooit goed.

    wel is het zo dat 4 injectoren gelijk zijn en soms de LHM, de rest niet.

    In reactie op: Problemen met koppeling [update 1] #17477799
    henk 400rr
    Deelnemer

    informeer even bij “Dutch power trading”, verweg de goedkoopste en de service is goed: http://www.dutchpowertrading.nl/

    Raymond Peters is de eigenaar.

    Persoonlijk zou ik voor een organische sportkoppelingsplaat gaan, maar dat moet je zelf weten.

    In reactie op: (rij)technische vraag #17468469
    henk 400rr
    Deelnemer

    @yoyo: geeft niks dat het niet opbeurend is. Vorig jaar toen ik erover nadacht om deze op gas om te bouwen werd me verteld doorde gasboer dat het geen enkel probleem was deze op gas te bouwen, de dealer waarna ik dus na veel problemen terecht kwam vertelde me ongeveer hetzelfde verhaal.

    Normaliter leverd ook opel wel gasinstalaties, maar met deze serie zijn ze ermee opgehouden omdat het niet goed ging en dus kwamen ze met een negatief advies om deze om te bouwen op gas.

    De gasboer ontkent dit weer en blijft volhouden dat het een goede instalatie is.

    maar goed… ik wind me weer op…

    Ik zal het eens voorleggen daar wie weet komt er een helder advies waar ik verder mee kan.

    In reactie op: raar geluid koppeling manta #17482315
    henk 400rr
    Deelnemer

    Klopt, er zijn erbij die de motor eruithalen, soms is dat een keus als je een 5-bak hebt, maar ik prefereer liever de bak omdat ik dan geen pakkingen of iets dergelijks hoef te vervangen.

    Losse druklagers zijn bijna niet meer te krijgen, tegenwoordig heb je setjes waarbij de plaat, drukgroep en druklager in zit, misschien omdat je koppeling al te diep zit dat je beter de hele bende kan vervangen, het hangt er wat van af wat je vindt bij het demonteren, als hij al zwaar koppelt en/of de plaat te dun is, ik geloof dat ze standaard 9,5mm dik zijn.

    In reactie op: (rij)technische vraag #17468466
    henk 400rr
    Deelnemer

    De brandstof aanduiding doet het weer.

    Verder ben ik hier en daar aan ’t informeren want er is iets wat ik niet echt kan plaatsen. De garage hier in de buurt schiet al gelijk in de stress als het woord Opel en gas in dezelfde zin zit dus daar heb ik verder ook weinig aan.

    ’t punt is, eenmaal op gas verder geen gekke dingen, behalve dan het hikje bij het accelereren en het idee dat het niet echt loopt zoals het lopen moet.

    Nu wordt het wat ingewikkeld;
    – staat de instalatie op gas rijden ingesteld dan heb ik bij koude motor als de motor dan op benzine rijd ’t idee dat hij niet lekker loopt, eenmaalmop gas geen gekke meldingen wel ’t idee dat er meer in zit er zijn wat punten waar de auto wat sloom aanvoelt.

    – staat de instalatie op benzine, dan is er geen probleem met koude motor en verder zijn er geen opmerkingen over verlies trekkracht of ander zaken.

    Ik heb me laten vertellen dat ze het verder niet kunnen meten of er verschil is, alleen als de intalatie te rijk afgestelt staat of niet is zowat het enigste wat ze kunnen zien.

    dus ik loop wat stuk momenteel en weet het even niet.

    1 ding is zeker; tevreden ben ik niet.

    In reactie op: Opel Senator/Monza/Commodore/Rekord/KAD GESPOT #17366841
    henk 400rr
    Deelnemer

    vanmiddag lichtblauwe senator nabij surhuisterveen

    In reactie op: raar geluid koppeling manta #17482313
    henk 400rr
    Deelnemer

    Druklager hoogstwaarschijnlijk.

    ..en in jouw geval is de koppeling laat ipv vroeg, vroeg is als hij al koppelt als je het pedaal aanraakt.

    In reactie op: Kopbouten 1900 N #17482181
    henk 400rr
    Deelnemer

    1.6, 1.9, 2.0, 2.2, 2.4, 2.5, en 3.0 6- en 4-cilinder (met 2 kleppen per cilinder) motoren hebben dezelfde kopbouten, alleen de 6-pitter heeft een paar meer nodig.

    Ingewikkeld doen hoeft niet, je kan ze gewoon bij een automaterialenzaak bestellen.

    In reactie op: ombouw 1.2 naar 2.0e #17482100
    henk 400rr
    Deelnemer

    origineel gepost door Lemx
    Vergeet niet een injectietank en een retourleiding.

    Groetjes Richard

    Ach ja, da’s ook nog zo.

    en dan dus ook nog de pomp en dat de toevoerleiding anders zit.

    De 1200’s hadden in de b-manta een kort pookje in tegenstelling tot de rest van die bouwjaren die weer een langere pook hadden, dus je kan de console zo laten bij een 5-bak, het enigste is dat de versnellingsbak steun op de carosserie 5 cm meer naar voren zit dus je moet even een apart beugeltje maken voor de 5-bak (U-vormig).

    Ze zijn in Nederland vrij zeldzaam, maar vertegenwoordigen ondanks dat niet zo’n enorme waarde als z’n meer vermogende mede types.

    In reactie op: ombouw 1.2 naar 2.0e #17482092
    henk 400rr
    Deelnemer

    valt wel mee:
    – Motor met alle opbouwdelen
    – Bak met baksteun e.d.
    – Tussenas
    – Achteras compleet met stabilatorstang e.d.
    – Remmen voor / achter
    – Hoofdremcilinder en rembekrachtiger (vermoedelijk)
    – Radiateur
    – Uitlaat
    – Voorste stabilisatorstang (vermoedelijk)
    – Middenconsole (tunnelbak) als het een B-manta is, maar kan je ook laten zitten als je een 5-bak plaatst.

    In reactie op: Opel Manta GESPOT #17319004
    henk 400rr
    Deelnemer

    Vanmiddag om 17:00 een zwarte (donkerkleurig) oprijwagen met daarop een A-manta met de kleuren, plamuur, oranje en kaalgeschuurt ijzer.

    Bij Beetsterzwaag.

    In reactie op: (rij)technische vraag #17468465
    henk 400rr
    Deelnemer

    qua rijden op gas gaat het nog steeds redelijk goed, alleen is mijn tankaanduiding er nu mee opgehouden (de let-lampjes), het motorstoringslampje heeft nog niet gebrand.
    Al het andere heb ik nog geen tijd voor gehad (druk). Bovendien moet de auto ook weer eens naar een ander garage ipv de gasboer voor het mechanische onderhoud.

    In reactie op: Opel Manta GESPOT #17318988
    henk 400rr
    Deelnemer

    Een witte A-manta met schijnbaar erg veel haast zo rond 17:20 op de weg van Franeker naar Sexbierum.

    In reactie op: getrag 240: waar zit de R? #17481438
    henk 400rr
    Deelnemer

    niet induwen, gewoon wat extra naar links drukken en dan naar voren, hij zit links naast de 1e versnellling.

    Voor de 5 moet je dus wat extra naar rechts duwen en dan omhoog.

    Dat induwen was vroeger zo bij bakken van oa Renault en Peugeot.

    In reactie op: F1 bezoek Duistland #17481016
    henk 400rr
    Deelnemer

    Ik las van de week iets over “Hotel Berlingo” en “Hotel Partner” ;)

    Campings zijn wel te vinden als je al weet waar het is, dan hoeft de zoektocht geen groot probleem te zijn, er zijn vaak sites van de stad in de buurt en daar staan alle hotels en campings wel op vermeld.

    In reactie op: Vraagjes betreffende 2.4 ombouw #17480750
    henk 400rr
    Deelnemer

    Geweldig :thumbup

    In reactie op: Vraagjes betreffende 2.4 ombouw #17480748
    henk 400rr
    Deelnemer

    Vergis je niet, die imbus eruithalen is vaak geen simpel klusje, in erg veel gevallen zit hij zo vast dat het imbusgat kapot draait.
    Dat geld wel voor meer gaten waar zo’n schroef in zit, sommige in aluminium willen nog wel eens losgaan als je er een Torx-dop in slaat.

    Die in het blok, dat maak ik dan schoon en stamp er een m8 bout in, daarna even vastlassen op een hoge stand, dan komt er genoeg warmte in zodat de bout loskomt uit het blok.

    In ieder geval, de oliedrukzender (dat potje tbv. de oliedrukmeter) kan best voor in het distributiehuis, links boven het oliefilter zou ik niet doen, rechts (als je ervoor staat) is een betere plek, daar heeft de 2.4 Omega standaard zo’n zender zitten.

    In reactie op: (rij)technische vraag #17468462
    henk 400rr
    Deelnemer

    Hoi Aart,
    Op benzine is het electrisch systeem tot 2 keer goedgekeurt door twee Opel garages, de laatste heeft dus nog ontdekt dat het distrbutieriem niet goed stond. Verder voor en na deze controles was hij op benzine steeds goed, geen gekke lampjes of iets dergelijks, nadat de riem op z’n goed plek is neergezet liep hij wel weer beter, ook op gas maar nog steeds zat er een groot gat tussen de prestaties op benzine en de prestaties op gas.
    Bovendien brande het lampje op gas binnen 1 dag opnieuw.

    De huidige stand van zaken is dat het lampje nu uitblijft, hij loopt dus ook niet meer in z’n noodprogramma), maar ergens ben ik er niet helemaal gerust op dat het nu over is of helemaal goed is.
    Er is nog een klein hikje te bespeuren en ik merk een soort trilling aan m’n gaspedaal, maar dat kan ook een onbalans in de wiellen zijn, dat soort zaken ga ik deze week even mee bezig, daarna laat ik hem nog 1 maal aan de hartbewaking zetten bij een onafhankelijk bedrijf, als die zegt dat het goed is, dan zal het allemaal dan wel eindelijk voorbij zijn.

    In ieder geval ben ik gematigd optimistisch, aangezien deze computer vlgs de gasboer “zelflerend” is moet het eerst maar eens een tijdje goed zijn, hij is al eens eerder een week goed geweest en daarna was het ook weer drama.

    “fingers crossed” :) zogezegd.

    In reactie op: Deel restauratie Manta SR (nu met foto’s!) #17480177
    henk 400rr
    Deelnemer

    origineel gepost door JOZO
    Gelijk een vraag:

    Zijn deze nog nieuw te vekrijgen?

    Zit ook op ouder type BMW voor ’88, anders moet je Menderink even bellen, die heeft ze wel.

    In reactie op: Bastos-Texaco 400rr manta19sr *opbouwen! #17478254
    henk 400rr
    Deelnemer

    origineel gepost door manta19sr
    ok vandaar.zag een aantal dingen die zo “origineel” leeken.

    Juist wat je opnoemde is niet origineel en lijkt ook niet op hoe het er origineel uitzag op een zg. werks-400.
    Het zijn wel weer rally onderdelen of aanpassingen voor de rallysport.

    Deze auto heeft wel rallys gereden en vlgs. de eigenaar zou het om een Hainbach gebouwde gaan, dat is later weer ingetrokken, ook omdat dit niet kon kloppen.

    Maar goed, dat maakt verder niet zoveel uit, deze man wil voor Slowly-Sideways gaan rijden met deze auto en heeft zich meer geconcentreerd op de buitenkant. Ik weet niet of hij daar al voor goedgekeurd is want ik geloof dat hij ook nog niet klaar is.

    In reactie op: Bastos-Texaco 400rr manta19sr *opbouwen! #17478251
    henk 400rr
    Deelnemer

    origineel gepost door manta19sr
    juist dat is hem,echt prachtige wagen.heb je miss een link voor me,kan ik eens verder kijken en ff uitzoeken ivm stickers enz,
    is dit een origineel of een echt perfecte replica?

    Laat ’t woord “perfect” maar weg, het is wel een originele 400, maar dan een straatversie van oorsprong.

    In reactie op: het ascona 400 topic #17431702
    henk 400rr
    Deelnemer

    Stof is nog nieuw leverbaar, al is het niet die stof van toendertijd, dat mag niet want er zit patentrecht op en Opel houd altijd de patenten en geeft niks vrij.

    Maar een vergelijkbare stof is wel degelijk nieuw te koop.

    In reactie op: (rij)technische vraag #17468459
    henk 400rr
    Deelnemer

    Ik heb hierbij ook vermogensverlies, ik neem aan dat dit komt doordat hij constant op z’n noodprogramma loopt, ik hoop dus ook als hij dat niet meer doet m’n vermogen ook weer terug is zoals het behoort te zijn.

    M’n vrouw haalt momenteel de auto weer es op, ik kan die kerel niet meer zien, luisteren doen ze toch niet, dus het heeft ook geen zin om d’r heen te gaan.
    Ik verwacht dat binnen no-time de ellende weer terug is, ik hoop alleen dat ik het mis heb. Als het weer niet goed is dan ga ik kijken voor een ander adres.

    Eerst maar weer afwachten wat nu weer het effect is van hun reparatie.

    In reactie op: (rij)technische vraag #17468456
    henk 400rr
    Deelnemer

    Ik kwam dit toevallig tegen: –> Tros Radar, A. Schouten<–

    Nog meer “fans”

    Morgen weer een afspraak onder garantie, iemand nog tips naar iemand die er wel verstand van heeft?

    In reactie op: (rij)technische vraag #17468454
    henk 400rr
    Deelnemer

    Ik hoop(te) het ook, blijkbaar moet je je kwaad maken voordat je serieus genomen wordt.

    In ieder geval, dec. 2008 is het er nieuw ingezet, rond april hadden we al een dikke maand ellende voordat het probleem goed aangepakt werd en nu sinds eind nov. dus dit gelazer.
    Inmiddels zo’n 50.000 km gereden waarvan bijna de helft met alleen maar problemen en we soms ook niet op gas konden rijden.

    Volgende keer maar weer een diesel.

    Maar binnenkort wordt het opgelost, hetzij door de instalatie te repareren of dat het eruit gaat, maar ik ga niet de auto hierom verkopen.

25 berichten aan het bekijken - 2,301 tot 2,325 (van in totaal 2,770)