henk 400rr

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 2,276 tot 2,300 (van in totaal 2,770)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Slalom Wimedo Lelystad 06-06-2009 #17487176
    henk 400rr
    Deelnemer

    Hier dan mijn selectie, wil je als berijder een origineel, dan via de u2u en er zijn een paar meer genomen dan dit.

    In reactie op: elektrisch prob #17487068
    henk 400rr
    Deelnemer

    Stel je vraag even hier: –>klik op forum gedeelte c20ne/seh<–

    In reactie op: KAN GESLOTEN WORDEN #17486702
    henk 400rr
    Deelnemer

    Beter is even de poelie eraf te halen.

    Steek even een platte schroevendraaier tussen het onderblok en de versnellingsbak steun, op zo’n manier dat je het vliegwiel blokkeert.

    Daarna is het kinderspel om de krukasbout los te halen.

    En vast doe je op dezelfde manier.

    In reactie op: (rij)technische vraag #17468488
    henk 400rr
    Deelnemer

    We zijn een weekje verder en ik durf het haast niet te zeggen (stel je voor dat er morgen weer wat uitvalt) maarreh :thumbup

    Het begint erop te lijken dat de storing dus gevonden is, de auto rijd weer lekker en tot nu toe geen gekke dingen.

    hij start goed en beter als voorheen en haast beter dan ik me herinneren kan, geen gekke loopjes ontdekt en het hikje is niet geheel weg, maar meestal nauwelijks merkbaar.

    duss… jah…. :) ik ben tot nu toe erg tevreden, nu maar hopen dat het zo blijft.

    In reactie op: Mistlampen op B2 #17483218
    henk 400rr
    Deelnemer

    De grote schakelaar heb ik met eruit gehaald door even een plaatje te knippen wat ik hier had liggen, maten waren ongeveer een 5mm breed en 1,5 dik, die heb ik op de plek van het klemmetje naar binnengeschoven totdat dus de clipjes naar binnen bogen, daarna even wrikken aan de schakelaar en hij kwam er al uit.

    De inbouw van het dashboardlampje had ik hier al eens gelezen op het forum, volgens mij onder “how to…”, op zich geen grote klus en het valt mee wat er allemaal los moet.

    Loshalen van de roosters in de bumper is wat lastig, aan de binnenkant zitten van die plastic pennen die je door moet drukken, meestal raak je ze kwijt, maar ik heb ze allemaal terug kunnen vinden en die heb ik weer gebruikt om de units vast te zetten.
    Verder is het handig om even de flap onder de bumper los te halen van het chassis, als je de pennetjes voorzichtig met een schroevendraaier eruit wipt kun je daar zo bij.

    Het lastige was een beetje zoeken wat je allemaal moet hebben, de rest wijst zichzelf en gelukkig is het anders dan vroeger, toen moest je bij elke inbouw van welk ding dan ook allemaal draden trekken door de hele auto.

    In reactie op: Mistlampen op B2 #17483215
    henk 400rr
    Deelnemer

    Nou, inmiddels zijn ze afgemonteerd en ze doen het vlekkeloos, tegen wat ik verwachte deden ze het al zonder toevoeging van een relais. Ik las namelijk dat er een relais gebruikt moest worden, maar dat blijkt dus niet te kloppen.

    Voor wie het interesseert even alles op een rij, gekocht zijn dus:
    – 2 mistlampunits
    – Een (extra) schakelaar voor de mistlampen
    – 2 lampjes voor deze units, zg. HB lamp

    – Een kabel via de dealer, stekker zit inderdaad linksvoor bij de toeters en vervangt de kabel die vanaf daar naar de temp sensor gaat.

    – Een 20A zekering, plek staat aangegeven in het onderhoudsboekje (uit m’n hoofd, middelste rij, de 5e vanaf rechts)

    – En niet te vergeten, een dashboardlampje.

    In reactie op: (rij)technische vraag #17468485
    henk 400rr
    Deelnemer

    Auto is weer terug, m’n vrouw heeft hem opgehaalt en die was aardig te spreken, vanaf morgen heb ik hem weer dus we zullen zien, eerst die z.g. “bijleer-periode” maar afwachten.

    De kortsluiting is verholpen, maar wat ze gedaan hebben kregen we niet te horen, wel 1 of ander vage opmerking waar we niks mee kunnen.

    Wat ik nu hoop is dat wellicht deze kortsluiting de oorzaak is geweest van al m’n ellende, misschien heeft iets de hele tijd slecht contact gemaakt,..affijn.

    Ik hoop toch niet dat ze dom zijn en ik kan me best voorstellen dat met al die electronica je niet direct de vinger erop kan leggen wat het probleem is.
    Het is geen probleem als men er even niet uitkomt, sommige probleemgevallen vergen nu eenmaal meer tijd.
    Maar als je keer op keer wordt weggewuift dat het verholpen is en hij weer super rijd en na dat je na ieder keer moet constateren dat het niet beter geworden is of dat er een extra probleem bijgekomen is, schept dat geen vertrouwen.
    In de meeste gevallen hadden ze dat zelf wel kunnen constateren dat het niet goed was, daar hoef je geen monteur voor te zijn.

    Ik begrijp je goede wil, maar geloof me, tips neemt hij niet aan.

    In reactie op: Mistlampen op B2 #17483213
    henk 400rr
    Deelnemer

    De kabel is bestelt en komt eind deze week binnen, iets van €49,- bij de Dealer. Relais had ik al en ik heb een complete schakelaar opgekocht voor €35,- opgekocht, volgens mij kan je de schakelaar(s) ook wel los kopen, ik heb gezien dat in een Astra G dezelfde mistlamp schakelaars zaten.

    Ik vindt het wel meer af en het verbreekt wat dat grote zwarte rooster, Optisch vindt ik het het een meerwaarde.
    Of ik ze (vaak) gebruik, ik denk dat dit wel meevalt, maar als het erop zit, moet het ’t ook doen vindt ik.

    Je kan ook eens Artaparts benaderen over deze mistlampen, wat het precies is weet ik niet, maar dat kan Arjen je wel uitleggen: http://www.artaparts.nl/

    henk 400rr
    Deelnemer
    In reactie op: (rij)technische vraag #17468483
    henk 400rr
    Deelnemer

    Ik ken het fenomeen niet, maar als het een soort van cursus is en gezien mijn ervaring betwijfel ik het nut ervan omdat hem toe te spelen.

    In reactie op: vreemd voorval op de snelweg #17483875
    henk 400rr
    Deelnemer

    Het meeste wil je ook niet weten, dus daar sluit ik me volledig bij aan.

    In ieder geval oppassen dus voor dat soort auto’s.

    In reactie op: vreemd voorval op de snelweg #17483869
    henk 400rr
    Deelnemer

    Ok, ik werd afgelopen herfst bij Heerenveen nog van de weg gejaagd door zo’n X5 met alleen de blauwe lampjes in de grille aan.

    Qua rijgedrag zijn ze inderdaad erg aggressief, ze leven blijkbaar boven de wet.

    Hopelijk zie ik ze niet al te vaak.

    In reactie op: vreemd voorval op de snelweg #17483865
    henk 400rr
    Deelnemer

    Geen idee, niet op gelet, ook hadden ze de sokken er behoorlijk in.

    In reactie op: (rij)technische vraag #17468481
    henk 400rr
    Deelnemer

    :thumbup dat adres hou ik zeker even in gedachten.

    Het is best wel een lekker auto zo’n Omega, eigenlijk zou je het zo laten, het rijd echt beter op benzine.
    Mijn vrouw vindt dat ze het maar moeten oplossen, tenslotte garantie en is het door hun ingebouwt, dus morgen gaat hij d’r weer heen.

    Ik hoorde dat de schuldvraag werd gelijk al bij ons werd gelegd, maar wederom voor de …-tigste keer, helaas. Voor het geval er gerefereert wordt naar de nieuwe mistlampen, die zijn niet aangesloten, de kabelset komt eind deze week pas. En ook al hangt de caravan er niet altijd achter, die heeft er eerder achter gezeten, ook andere aanhangers en toen was er niets aan de hand, bovendien brande de zekering woensdag er al uit voordat de caravan er weer achter gezet werd op donderdag.

    Het zal me benieuwen wat er nu weer voor verhaal aan gehangen wordt over de reden van deze storing.

    In reactie op: Mistlampen op B2 #17483211
    henk 400rr
    Deelnemer

    origineel gepost door yoyo
    Hey ik zie dat je er weer zin in krijgt?
    Loopt hij weer goed op gas?

    Btw: waar kan ik een setje mist lampen kopen voor weinig (b2) en de stekkers liggen idd achter de bumper dacht ik ,daar heb ik ook 2 stekkers los liggen.

    gr,
    Aart

    Hoi Aart, ik ben nog steeds redelijk gek met die auto, afgezien van het gekloot op gas is het een heerlijke auto om mee te rijden, daarvoor had ik hem ook gekocht, goed het is allemaal wat duurder, maar je krijgt er veel auto voor terug.

    En ik zit wat met een wrakkig lichaam, dus beter kan ik niet zitten :thumbup

    Ik ga denk ik ook op zoek naar wat originele 17″velgen, maar vis vaak achter het net.

    De lampen die ik gekocht heb gaan via een opelgarage hier, die heeft 1 of andere toeleverancier die origineel passende spul kan krijgen, dus is net zo goed als het origineel, maar kost dus wat minder, de lampen kosten zo’n €57,- per stuk (ex- of in- dat weet ik niet)

    Er ziten wel aparte lampjes in, die kosten weer een €10,- per stuk en zitten er niet bij.

    In reactie op: (rij)technische vraag #17468478
    henk 400rr
    Deelnemer

    Goed, en weekendje rust en de stand van zaken, m’n vrouw zal morgen even bellen, gezien de stress status van het gebeuren doe ik d’r niet meer aan mee.

    Tot nu toe reed de auto minder slecht dan eerst met een paar puntjes zoals het hikje bij het optrekken en het rare loopje bij koude motor als de gasinstalatie ingeschakeld staat (klacht is bij volledig benzine syysteem draaien niet aanwezig) wederom niet echt goede trekkracht en echt mooi lopen doet hij niet.

    Sinds afgelopen woensdag rijd hij perfect en waarom?

    Kortsluiting in het gassysteem, hij rijd dus alleen maar op benzine. :cry

    Tjah erg kut en duur omdat we net een weekendje weg gingen, maar ik heb wel heerlijk kunnen genieten van een Omega die eindelijk weer eens rijd zoals hij moet rijden. :thumbup

    Maar ja, ik betaal ik me wel scheel aan een gasinstalatie en de bijbehorende kosten waar ik geen fluit aan heb.

    Ja, ik heb garantie, of ik daar wat aan heb, maar eerst moet die klaploper maar eens aan de gang met wat hij afgeleverd heeft.

    In reactie op: Kopbouten 1900 N #17482184
    henk 400rr
    Deelnemer

    Aanhaalmoment blijft gelijk en je kan ze rustig gebruiken.

    Je kan zelfs de oude bouten nog wel gebruiken, mits natuurlijk de gaten (imbus of torx) niet beschadigd zijn, het zijn geen rekbouten zoals bij de OHC motoren.

    In reactie op: Mistlampen op B2 #17483208
    henk 400rr
    Deelnemer

    Bedankt ik zal er even achteraan. :thumbup

    In reactie op: 2.4 inbouw; eerste keer starten >> problems #17482894
    henk 400rr
    Deelnemer

    Motoren met het stalen carter met de oliebak aan de achterkant hadden iets van 3,5 liter inhoud, 3,8 met oliefiltervervanging.

    maar vul hem eerst maar even met 3,5 liter en peil dan even hoever je ervan af zit tot aan het maximum, dat vul je dan weer bij en na de 1e keer motordraaien controleer je het even opnieuw (na 5min. stilstand)

    In reactie op: Opel Manta GESPOT #17319023
    henk 400rr
    Deelnemer

    hydraulische handrem denk ik. ;)

    In reactie op: (rij)technische vraag #17468476
    henk 400rr
    Deelnemer

    Dat gaat ook wel gebeuren, onderhand is het wel duidelijk met Schouten: Of hij kan het niet, of hij wil het niet.

    Aangezien er wel mensen tevreden zijn, lijkt het me zo dat het niet echt aan het type auto/motor ligt.

    Maar eerst even rust :thumbup en dan zal ik de zaak weer gaan bekijken.

    In reactie op: (rij)technische vraag #17468474
    henk 400rr
    Deelnemer

    Het hele verhaal is bekend, ik maak iedere keer weer hetzelfde mee.

    De 1e keer dat hij stuk was geloofde hij me niet en wou me dus ook niet helpen, lachend “meneer dat kan niet” wou hij de hoorn er al op gooien.

    Na anderhalve maand ellende en vele discussie’s kwamen ze erachter dat door hun fout inderdaad het verhaal klopt, maar voordat ze er wat aan deden moest bij de heldeuren wegkomen. Ik heb toen dus ook anderhalve maand op benzine moeten rijden, ook is dat zo in de afgelopen 5 maanden ettelijke keren gebeurt.

    Lekker, nieuw dure instalatie en als d’r wat is wordt je weggewuift.

    voor de rest [cencuur] ik wordt alweer pissig.

    WRAAAAAAAH

    ..soo dat lucht op.. king:

    :D

    In reactie op: (rij)technische vraag #17468472
    henk 400rr
    Deelnemer

    Waar zitten jullie nu dan met de GTS? weer Schouten? of Visser?

    Zelf ben ik er nog niet meer mee bezig geweest, heb het even druk met ander dingen en een afkoelperiode leek me wel even een goed idee.

    In reactie op: Mistlampen op B2 #17483205
    henk 400rr
    Deelnemer

    Ohw, dat zijn denk ik geen goedkope berichten, de auto kan dus van de krik.

    Even bestellen bij de dealer? wat kost zoiets trouwens?

    In reactie op: 2.4 inbouw; eerste keer starten >> problems #17482892
    henk 400rr
    Deelnemer

    Dat hangt van het carter af wat je gebruikt, het aantal cc’s heeft daar geen invloed op.

25 berichten aan het bekijken - 2,276 tot 2,300 (van in totaal 2,770)