Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
henk 400rr
Deelnemer6cm per kant als ik me niet vergis.
henk 400rr
Deelnemerer is een verschil tussen assen tot en met 1600N en vanaf 1600S en groter.
De vanaf “S” is dikker, de tot “N” is een dunne as. Bij de B heb je nog een uitzondering op de regel, de 1300 as, deze is ook weer een dikke.
een 2.0 As in een A kan, maar dan heb je een B-as, zoals bekend mag zijn is de 2.0 pas in de B-manta verschenen.
henk 400rr
Deelnemertoch even -offtopic
Gefeliciteerd hé :thumbup
:P :D
henk 400rr
Deelnemerorigineel gepost door manta19sr
ascona is trouwens een replica:( erg strak maar helaas 4 gaats..Dat gemauw over die bouten altijd :puke
vindt de keus van het type velg veel erger en dat er een “sport” voorspoiler op zit ipv de juiste.
henk 400rr
Deelnemer’t is maar net wat je gewend bent, mijn manta(s) trekken sneller op dan de Omega, maar daar heb ik hem ook niet voor gekocht.
Deze is uitermate geschikt voor de afstanden die ik rij, de manta totaal niet.Waar ik niet zo blij van wordt is dat iedereen maar tegen m’n auto aan zit te rijden en te beuken, ik heb net alweer een deuk ontdekt bij het autowassen :fy1 ben je wat zuinig op een auto heb je dat weer.
Ik denk dat ik maar bewakingscamera’s op de auto zet, of een vangrail rondom monteer, godv… de godv..
henk 400rr
Deelnemerof dat 400 topic.
Maar je hebt gelijk.
henk 400rr
DeelnemerVaak gestelde vraag en vaak beantwoord.
Ik volg altijd de weg van het water, dus de dichte windingen bovenop.
Een ander volgt de letters en zet ze andersom.
maakt het wat uit? nee, zolang je de dikkere maar voor zet en de dunnere achter.
henk 400rr
DeelnemerHet klopt, sinsdien eigenlijk geen probleem gehad dat de auto slecht trekt en ook geen motorstoringslamp of meldingen meer gezien.
De typische gas-probleempjes zijn er nog wel zoals ’t hikje bij het optrekken en hij blijft op benzine wat pittiger, maar dat was vroeger ook wel zo met gas-auto’s.
Schouten beweerde bij verkoop van de instalatie dat dit niet zo was, maar dat klopt dus niet.Vooralsnog ben ik een blije (gas) omega rijder :thumbup
henk 400rr
DeelnemerDacht toerenteller rond 100mm en de km-teller 80mm in doorsnede en de rest rond 52mm.
:hmmz
henk 400rr
DeelnemerBeide 400 types, ascona en manta hadden min of meer hetzelfde dashboard, dus zo’n vlakke lange plaat met (veel) meters erin.
Verschil is er pas per land en opbouwer, sommige versies hadden in het midden nog een extra plaat zitten, de Duitse versies (bijv.) hadden dit niet.
De tunnel is wel anders bij een ascona 400 tov die bij een manta 400, maar ook weer anders dan het bekende 5-bak tunneltje wat je wel eens ziet.
henk 400rr
DeelnemerOp zich maakt het niet zoveel uit, de meeste 400’s zien er al niet meer geheel origineel uit als indertijd, vaak zie je dat die delen nu afgedicht zijn met aluminium platen.
henk 400rr
DeelnemerAscona had de normale spiegels welke op meer ascona’s te vinden zijn.
En het zijn geen “Engelsman” spiegels, niet van een Engelsman, maar van een duitse firma genaamd “Engelmann”. De manta 400 rally had die spiegels wel weer.
Wat die ruimte achter de zittingen betreft, zowel ascona als manta had dat gewoon open, dus geen aluminium plaat.
Safari uitvoeringen vlgs. mij ook niet, maar dat is moelijk traceerbaar hoe dat origineel allemaal was.De afmetingen van dat gat was bij de manta iets anders, er werd wel meer origineel blik verwijderd bij zo’n auto dan je in eerste instantie zou zeggen. ;)
henk 400rr
DeelnemerAscona 400 werks had deurpanelen, evenals de 1e manta 400 werks, kort daarna werd dat anders dmv de kunststof deuren.
Engelmann spiegels hadden ze ook niet.
henk 400rr
Deelnemernee, goed, dan kun je nog wel even doorgaan, maar het basis idee vindt ik wel geinig, het is meestal dezelfde uitbouw die je ziet en dan vindt ik eentje met ronde uitbouw wel een lekkere afwisseling van de regel.
henk 400rr
DeelnemerPrachtig, eindelijk wat anders dan de vierkante uitbouw, alleen de rothmans striping past daar weer niet bij.
15 juni 2009 om 19:21 In reactie op: Welke motorolie in een 1.9 en 1.9s blok van een Opel Gt??? #17488891henk 400rr
Deelnemer15w40 is voldoende, hele oude CIH motoren hadden 20W50, dat is te krijgen, maar hier doet hij ’t ook goed mee.
henk 400rr
DeelnemerOrigineel voor een 2.0, 2.2 en 2.4 is boring 95mm, je kan tot 97mm gaan en dat is ±100cc erbij.
Het “veilig gaan” heeft eigenlijk niet veel met de boring te maken, meer met andere zaken.
henk 400rr
DeelnemerIk heb ooit eentje gehad, ook zo’n bordeaux rode met connely leer een analoog dashboard en een 2.0 8v met 115Pk.
Ik heb hem voor het laatst nog gezien op een VDB evenement in Lelystad, de Opel dag, dat was vlgs mij ook de laatste keer dat dit evenement door hun daar georganiseerd werd.
Ik zal eens kijken of ik nog fotos heb van die auto.
henk 400rr
DeelnemerIn principe wel, maar dan moet ook die dikke sensor (bruine stekker) aangesloten zijn op je thermostaathuis, de 1 werkt niet zonder die andere.
Sla je dit over, dan kan je wat moeite hebben om een koude motor te starten, echt een probleem is het niet.(dit geld voor een 2.0 LE-jetronic systeem)
henk 400rr
DeelnemerIk heb geen idee waar die zit en hoe ik hem (evt.) zien kan, wel heb ik al prijzen gevonden en dat kan inderdaad flink oplopen, voordat ik die beslissing neem wil ik eerst weten waar hij lek is, als dan toch en duur onderdeel stuk is, kan ik altijd zelf nog even gaan kijken of het voordeliger is zelf te repareren.
Ik heb vanmiddag even bij een ander geïnformeert en die dacht niet dat de auto zo grof uitelkaar hoeft, wel konden ze me garanderen het lek te vinden, daarna zien we wel verder.
henk 400rr
Deelnemerorigineel gepost door Asko
Alle inbussen wilden gelukkig nog makkelijk los. het potje van de oliedruk past alleen niet op de plaats die henk voorstelde; rechts voor ivm het wiel van de krukaspositie.Eigenlijk past die alleen boven het oliefilter. Mag ik vragen waarom je dit niet zou doen?Ook heb ik gehoord dat de bouten voor de inlaat- en uitlaatspruitstukken met grafietvet of kopervet ingesmeerd zouden moeten worden? klopt dit en wat is dan beter, grafietvet of kopervet..
De 2.4 heeft daar een oliedrukzender zitten, maar als je hem daar wil hebben dan, daar hoort dus wel een verlengnippel bij anders past hij daar niet.
dat andere idee zou vlgs deze foto van de Risse motor ook kunnen.

henk 400rr
DeelnemerZelf weten, ik heb ze al eens kapot getrokken toen ik me vergiste met de NM sleutel.
Ik blijf erbij dat het niet verstandig is ze veel te veel aan te trekken dan nodig is, een bout kan (erg) veel hebben op trekkracht, maar er is een grens.
henk 400rr
Deelnemerorigineel gepost door kadett-c-coupe
150???? volgens mij hoefde dat maar op 100?Klopt, het aanhaalmoment is 100Nm voor de kopbouten.
Meer heeft geen zin en kan zelfs nadelig uitpakken als je ze “overstresst”.
henk 400rr
DeelnemerEen slangklem werkt het beste
henk 400rr
DeelnemerNou… Afgelopen zondag nog een apart iets, de auto viel bij het optrekken in 1x weg, maar trok daarna verder op en nog steeds op gas, het leek net of hij zou overgaan op benzine, maar deed dat net weer niet.
Verder zit er nog steeds dat hikje bij het optrekken, als je rustig optrekt dan merk je het niet, trek je hard op, dan kan het 1 tot zelfs 2x gebeuren al naar gelang je langer bezig bent in dezelfde versnelling.Maar verder qua prestatie’s ken ik hem niet terug, het optrekken gaat vlot en ook inhalen is geen heikel punt meer, verder heb ik het idee dat de motor ook rustiger loopt.
Dus nog steeds geen 100 punten, maar ik heb het idee dat dit de grens van kunnen is bij het bedrijf, misschien dat een ander bedrijf de fijnafstelling beter krijgt.
Maar wat ze gedaan hebben na die kortsluiting weet ik echt niet, dat wilden ze niet vertellen. Gezien dat de auto nu beter loopt en rijd denk ik dat deze storing al de hele tijd de boosdoender is en hoop ik echt vurig dat het hiermee opgelost is.
En dat mag ook wel eens een keer na een dikke 6 maanden ellende.
-
AuteurBerichten