Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
henk 400rr
DeelnemerNee, dit is de stationair toerental regeling, deze zorgt dat het toerental niet (al te ver) zakt bij het inschakelen van rand apparatuur zoals de lichten, radio e.d.
Zit normaalgesproken op de 2.0S van Rekord-E, tenminste, vaak dus.
henk 400rr
DeelnemerHet idee kwam waarschijnlijk weg van deze auto, de Tyrell-Ford P34

Ook geen succes.
11 oktober 2009 om 18:04 In reactie op: Barneveld rally (Veenhuizen Nederland rally) 10 oktober #17531162henk 400rr
Deelnemerorigineel gepost door Ascona20E
Ben geweest er was een mooi start veld
De historics waar ook mooi :wors:thumbup
wie weet wat er met fred buursma is gebeurt
ik stond op KP 3/7 en heb hem niet gezien :cryFred Buursma is niet gestart.
De organisatie heeft hem de start geweigerd door een voorval buiten het serviceterrein, er zijn bepaalde zaken waarvoor men tijdstraffen krijgt of zelfs uitsluiting.
Dat wil niet zeggen dat een ander dit nooit doet, pech voor Fred was dat dit gezien werd door iemand die de organisatie inlichte.
Jammer en helaas en niet alleen voor Fred, het was mooier geweest dat hij wel gereden had.
henk 400rr
Deelnemerorigineel gepost door jethro
origineel gepost door henk 400rr
Ja, dat moet een nokkenas van “Enem” zijn, Ik moet wel zeggen dat een I10 of E11 me meer bekend voorkomt van dit bedrijf.Bijna goed henk, het is de B10 nokkenas van de Zweedse Firma Carneborn en is in het verre verleden geleverd door ENEM.
De Directeur van ENEM oftewel Freek Staal heeft toendertijd ook met deze geheugenstam gereden met zijn Kadett-GTE.
Deze geheugenstam 312 graden gaf 25 + pk`s, mits de motor de juiste spullen had.
Dus met: kamzuigers, stage 3 cilinderkop, 45 dubbele webers en een rallye uitlaat.
In die tijd bestond de groep A nog niet, Toen was het groep 1 tot groep 5.
Bye the way……… had zelf ook zo`n geheugenstam in mijn ex van der Marel kadett-GTE.
Bestaat deze nog wel? 78-JA-47.Kijk maar ff op de achterkant van de geheugenstam, en vermeld hier wat er in geslagen staat.
:kewlpicsOke :thumbup
Wat het kenteken betreft, helaas geen gegevens bekend bij de RDW, dus hij zal er wel niet meer zijn.
henk 400rr
DeelnemerJa, dat moet een nokkenas van “Enem” zijn, Ik moet wel zeggen dat een I10 of E11 me meer bekend voorkomt van dit bedrijf.
8 oktober 2009 om 21:29 In reactie op: Barneveld rally (Veenhuizen Nederland rally) 10 oktober #17531156henk 400rr
DeelnemerRally liefhebbers opgelet; er is een grote brand aan de gang momenteel, misschien inmiddels al geblust.
Dus even een paar quotjes van een ander forum:origineel gepost door actionmedia4all.com
De brand is aan de Energieweg 22 en 20. Dat is bij de kruising van de Energieweg met de Mercuriusweg.
Voor het maken van het plaatje heb ik de afbeelding van de Rallyvillage van de website http://www.nederlandrally.nl gebruikt.en deze
origineel gepost door kraats
Ik kom net bij de brand vandaan.
Is nog lang niet uit, maar verdere uitbreiding lijkt me niet aan de orde.Het deel wat is verbrand heeft geen relatie met de rally van zaterdag. Maar mogelijk is het voor het publiek even omrijden om bij de service te komen. Want mogelijk blijft de weg nog wel even afgesloten.
Indien dit het geval is zal er bulletin verschijnen, denk ik. Met een route wijziging voor de deelnemers. Maar ook dat zal geen grote problemen opleveren.
Maar allemachtig wat een brand, zeker 3 bedrijven in de as gelegd. Triest.
henk 400rr
DeelnemerEen gezonde dochter met de naam Meike en sinds afgelopen zaterdag.
(hoe weet ’tie dat? ;) )
Felicitaties aan beide ouders en grootouders, ook namens mijn vrouw.
henk 400rr
DeelnemerVroeger was er volgens mij een soortgelijke sper te krijgen van 1 of ander Amerikaans bedrijf wat ook net zo’n werking had, deze kon volgens de leverancier zelfs een 40% sper imiteren, ik heb echter nog nooit iemand gehoord die dat gekocht had.
In ieder geval leek die sper op een paar platen die dmv een boutverbinding de procenten sper bepaalde.
Misschien is dit een verbeterde versie van die sper (als je dat zo noemen mag)
henk 400rr
Deelnemer:hmmz :hmmz Dat lijkt mij niet, ’t lijkt eerder een gefreesd onderdeel welke de beide tandwiellen vervangt of vastzet.
Er wordt ook gesproken over een 100% sper, misschien een alternatief voor laswerk.
henk 400rr
Deelnemerorigineel gepost door GSi-EVO2
origineel gepost door city77
ja idd Henk, was een super mooie tijd alleen jammer dat ik net te jong was om het daadwerkelijk te kunnen volgen destijds:cry
maar we hebben nu gelukkig snel internet en youtube :jerryweet jij toevallig ook onder welke auto’s dat X-trac geleverd of gebouwd is ? en of daar nu nog aan te komen is ?
X-trac bestaat nog steeds, kijk op de website voor zeer uitgebreide info: http://www.xtrac.com
Enneh, Beterschap, Henk!
Bedankt, inmiddels weer thuis en ook bedankt voor de link, ik zal die eens even doornemen, ik hou me niet met alles bezig en dit is ook weer een mooi leerproces voor me.
7 oktober 2009 om 17:36 In reactie op: Barneveld rally (Veenhuizen Nederland rally) 10 oktober #17531154henk 400rr
Deelnemer:thumbup dat is altijd goed :thumbup
Nog even over de lijst van de classic Demo;
H0 Albert van de Worp / Gert Jan Davelaar, Opel Astra 1992

H1 Gerhard Zeier / Maikel Neijenhuis, Saab 99 Turbo 1978

H2 Wim Coremans / Nicky Grysou, BMW M3 1989

H3 René van den Noort / Ronaldo Lier, Opel Manta 1985
H4 Eric de Ridder / Theo Huurdeman, BMW 2002Tii 1972

H5 Fred Buursma / Dennis Bouw, Opel Kadet GT/E 1979

henk 400rr
Deelnemer:thumbup mooie foto’s allemaal, volgend jaar staat deze rally opnieuw op de planning en ik ga ervan uit er dan wel bij te zijn. :thumbup
henk 400rr
DeelnemerIk zou het zo even niet weten, als ik weer thuis ben zal ik dat eens uitzoeken, ik hoop volgende week.
henk 400rr
DeelnemerWelch heeft er 2 gehad, ik denk dat dit dus een detail is waaraan je het kan zien of het de originele is of de door hemzelf gebouwde kadett.
ik weet ook pas sinds een jaar of 2 dat er meer waren, soms is het een kwestie van de juiste mensen toevallig treffen.
ik heb altijd de rallycross gevolgd vanaf begin jaren ’90 toen veel van het groep-B materiaal daar nog rondreed, geweldige periode was dat. :thumbup
henk 400rr
Deelnemer’t is wel een koplamphouder, de hele voorkant is namelijk 1 geheel, dat zie je ook op de andere foto’s.
vorig jaar spraken we met de mensen van opel dat ze er mee bezig waren om de auto weer origineel op te bouwen en eigenlijk zou hij dit jaar al zover zijn, ik heb nog niks gezien echter en ook ben ik dit jaar niet bij de grandprix geweest.
op de site van raymond (via deze link) http://www.manta400.nl staan de foto’s van die auto die ze daarvoor wilden gebruiken, dat was dus 1 van de oefen 4×4’s
henk 400rr
Deelnemererug mooi :thumbup als liefhebber mag ik graag dit soort berichten lezen, ik hoop ook dat deze mensen ook doorzetten om eentje te bouwen, ik hoor al jaren mensen die een kadett 400 bouwen en nog nooit is er eentje verschenen.
John Welch heeft inderdaad 2 gehad, de 1e was de exparijs dakar, maar die is later gestript en de bodemplaat /groep is doorverkocht aan een kerel met een ford cosworth, die wou het hele zaakje gebruiken maar dat ging niet door en die heeft het zaakje dus vernietigd.
de 2e kadett is door hem zelf gebouwd, maar wel is deze naar verluid vrijwel gelijk gweest aan het origineel.nogmaals: er zijn er meer dan 3 geweest, opel zelf is bezig eentje klaar te maken en die zal tzt wel te zien zijn bij ’t oldtimer grandprix op de nurburgring.
henk 400rr
Deelnemerin kimberly’s racing guide wordt beweert dat de bodemplaat van een ascona 400 is en niet de manta. typisch is wel dat er een paar punten zijn die meer gelijkenis hebben met de manta dan met de ascona body, vraag jezelf even af wanneer deze auto werd gebouwd dan weet je wel wat klopt.
Als matter de koets gebouwd heeft dan moet het terug te vinden zijn op de koets zelf en dan geen genagelde plaat maar gelast. ik heb die fotos van de 1e kadett 400, maar waar ik nu lig kan ik daar niet bij (ziekenhuis).
vraag mcsherry maar eens of hij dat aantonen kan dmv een foto en dan mag hij ook zoveel mogelijk fotos van die auto laten zien, ik ben wel benieuwd welk nummer de auto heeft. Dit moet diegene zijn waar M. Black mee gereden heeft, indertijd zou de auto in onderdelen verkocht worden, ik geloof dat Sydny Meeke motorsport dit heeft voorkomen en die had de auto in de verhuur, ik wist niet dat hij alweer verkocht was.In ieder geval: wij hebben indertijd via via contact gehad met de toenmalige chef van de opel motorsportafd. die ook verantwoordelijk was voor de astra versie en later met mensen van de historische afdeling bij opel die o.a. het beheer hebben van dit soort auto’s.
los van dat zijn er wel artikelen geschreven hierover, daar staat het meeste wel in omtrent dit onderwerp, op een paar misvattingen na.De Kadett 4×4 turbo was trouwens niet bedoeld voor groep B maar voor groep S.
henk 400rr
Deelnemerorigineel gepost door city77
die wat in Nederland staat is idd een D kadett 400 ook gebouwd door matter, maar daar zijn er een paar meer van gebouwd, namelijk de kadett 400 en de astra mk1 rwdvan de kadett 4S zijn er maar 3 gebouwd, 2 rechts gestuurd en 1 links als zijnde een astra mk2.
de carrosserie is compleet op getrokken uit een stalen buizenframe en koolstof/kevlar panelen.
en alle aanvullende info is zeer welkom :thumbup
er zijn 5 stuks kadett 4×4 turbo gebouwd allen met het stuur links, de astra is een omgebouwde ex-dakar uitvoering, de andere is destijds in de rallyracing verdwenen in de uk. (lees gesloopt)
degene die te zien is geweest een paar jaar terug is een oefen-kadett 4×4.
van de 5 zijn er nog 4 over, 1 is de astra, 1 met de zakspeed motor en 2 oefen-4×4’s.van de kadett 400 zijn er 3 gemaakt, 2 zijn er nog waarvan 1 grotendeels origineel. de opelmotorsportafdeling heeft deze gemaakt en niet matter en in engeland is nog een tegenhanger gemaakt in de vorm van de astra rwd door saftey devices. hoeveel is de vraag, in ieder geval 1, geruchten gaan over 5 stuks.
henk 400rr
DeelnemerNog een voorrijder: :thumbup
11 september 2009 om 21:35 In reactie op: Het rallyspetakel van nederland de Hellendoorn rally 18 en 1 #17518861henk 400rr
DeelnemerSucces Renaldo, laat je vrijdag niet verrassen, de zaterdag is er ook nog.
henk 400rr
DeelnemerNiet ex-leden ook wel hoor.. ;)
Veel succes in ieder geval met dit initiatief :thumbup
henk 400rr
DeelnemerIn deze koppen zijn na het gietproces gaten geboord voor de oliegeleiding, het deel wat ze graag dicht willen hebben om de olie verder naar achteren te krijgen is afgesloten met een aluminium prop, deze is er dus in geperst (geslagen). Dit zijn de kanalen waardoor ook de olie tussen je nokkenaslager en nokkenas komen kan.
Hiermee zijn deze vragen wel beantwoord dus:
Zijn deze voor afdichting van de olie?
ja en nee dus
Of hebben deze iets te maken met de nokkenas lagering?
ook weer ja en nee
Zijn deze nokkenas lagers nog verkrijg baar?
Ook weer ja en nee.
Bij de dealer deze originele lagers krijgen wordt niks meer, wel kan je aftermarket lagers krijgen die op maat geruimd moeten worden.
Dit omdat iedere lagerpunt zijn eigen diameter heeft, de lagers zijn dus ook genummerd.3 september 2009 om 21:33 In reactie op: Het rallyspetakel van nederland de Hellendoorn rally 18 en 1 #17518856henk 400rr
DeelnemerOok ik ben in de buurt, ik denk alleen zaterdag.
henk 400rr
Deelnemer:hmmz volgens mij heb ik d’r indertijd eentje uit een Commodore B in gezet, paste niet zomaar, moeste een ander achterplaatje gemaakt worden.
henk 400rr
DeelnemerJa hoor, die doet z’n werk voldoende.
Soms kunnen de betere automaterialenhandels deze pompjes ook leveren, Biesheuvel zeker die ook Facet levert, maar de red top is wel de duurdere pomp, maar die is ook beter bestand tegen flink trapwerk, pk’s en wat “onzuinige acties” met de auto.
BCCP in Gramsbergen kan ze ook leveren, maar die is in aanvang al wat pittiger, shoppen via Ebay is vaak wel goedkoper, maar reken wel even uit of je hem inderdaad goedkoper/ gemakkelijker kan krijgen, vaak zijn de verzendkosten wat onverwacht hoger bij sommige aanbieders, meestal particulieren.
je krijgt even een u2u
-
AuteurBerichten