Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
henk 400rr
DeelnemerDe CC is korter dan de Coupé (±6cm), de achterkant is mede daardoor anders en dus is de ruimte tussen de achterlichten en de bumper breder van een CC tov de Coupé (±2cm?).
Vlgs fabriekopgaaf is de totale hoogte weer gelijk.Wat het dak betreft, hij lijkt op de foto gelijk, toch is het dak van de CC hoekiger en vanaf de zijkant te zien is dat hij iets langer rechter door loopt.
Er wordt ook gezegd dat het voorraam anders is, ook door de vorm van het dak, ik betwijfel dat, maar ’t zou kunnen.


henk 400rr
Deelnemerhelemaal goed. :thumbup
henk 400rr
Deelnemernou, nee

henk 400rr
Deelnemerzoveel bonnetjes geeft de OMCN nu ook weer niet af, als het om die €1,50 al overgaan moet…
@sw16V; ik zag nog wel redelijk wat materiaal voor wat jongere opels, maar gelijk heb je, er moet wel iets tussen zit wat je toevallig zoekt of nodig hebt.
Toevallig meer uitgegeven dan vorig jaar en uiteraard weer met andere dingen thuis gekomen dan wat ik zocht.
henk 400rr
Deelnemerorigineel gepost door Emiel-Manta
en problemen zijn er om? …….precies :P
en dat bmw verhaal dan? die schijven heb ik zo bij de hand, en klauwen voor de 325 moet ook niet zo’n punt zijn!
echter zal ik dan zelf een adapterplaat moeten maken, omdat ik daar zo geen voorbeeld van heb?
en dan zelf even kijken hoe dat ik uit ga komen met de maten + waar dat ik de adapterplaat precies moet monteren. maar welke klauwen zijn het best aan te raden bij deze schijf dan? gewoon de originele 325 e30 schijven met bijbehorende klauw?niet dat ik dadelijk (naar mijn idee) alles heb aangeschaft, maar achteraf blijkt dat ik er iets anders voor had moeten kopen?
Goed, de allersimpelste en gemakkelijkste weg om schijfremmen op je achteras te krijgen:
– eerst steekas eruit en maak even een vulplaat van diezelfde dikte dat normaal je ankerplaat dik is. Plaats daarna de steekas even weer in de achteras.
– Monteer je BMW schijven op de steekas.
– Plaats daar het type klauw van je keuze op (kan zijn vectra 2.0 of Omega of…..) met of zonder handrem. (in het geval zonder moet je dan een hydr. handrem in je remsysteem maken)
– Zet de klauw op druk, dmv lucht bijv. zodat de klauw met remblokken en al klemt op de schijf.
– maak 2 stripjes van resp. min 8mm-10mm dik met een draadgat en monteer die aan je remklauw, vervolgens hecht je die goed vast aan je achteras. let op dat de bovenkant van de schijf min. 2mm ruimte heeft tov de remklauw.
-Remklauw eraf halen, steekas uitnemen en aflassen.Andere kant precies hetzelfde en het is klaar.
Misschien niet ieders keuze, maar dit werkt simpel, snel en doeltreffend en je remklauw zit gegarandeerd recht op je schijf en ja, APK goed.
Vindt je dat niks, kun je ook zelf een plaat maken die op de steekasbouten vastgezet wordt en dan een losse strip aan de remklauw in het geval dat deze langs elkaar lopen en dan kun je de beide strippen weer aan elkaar vastlassen.
en je kan nog heel officieel doen en dmv wat meetwerk een adapterplaat los maken.
hier een voorbeeld van zo’n schets van een Duitser, hij maakte weer gebruik van Audi schijven, welke klauw als hij gebruikte, dat vertelde hij weer niet:http://img36.imageshack.us/img36/566/ankerplatte.jpg
Denk er wel even om dat je remdrukregelaar nog steeds gericht is op trommels achter, dus die zal ook vervangen moeten worden voor eentje die gericht is op schijven voor en achter.
’t stelt geen ruk voor, als je bezig bent wijst alles zich vanzelf.
26 oktober 2009 om 21:17 In reactie op: Alles op een rij: Ombouwen 2,4E motor in Manta / Ascona / …e #17310008henk 400rr
DeelnemerDe rail is eigenlijk alleen goed pas te maken op het 2.2 spruitstuk, nadeel daarvan is dus dat je een grotere gasklep wil hebben en die zit daar niet op en die van een 6-cil past daar weer niet op.
ander nadeel is dat er veel 2.2 spuitstukken zijn met kleinere gaten naarde inlaat en weinige met de grotere gaten.6-cilinder spuitstukken zijn ook verschillend onder elkaar, niet alleen zit je met bouwjaar, maar de oudere 2.5 en 3.0 hadden dezelfde luchtbuizen, de nieuwere niet, die zijn onderling weer verschillend en bovendien hebben die ook weer een ander injectie-systeem met bijbehorende aansluitpunten.
Je moet ook niet alleen kijken naar de doorlaat naar je inlaatpoorten en de diameter gasklep, maar ook naar de luchtinhoud van de luchtbuis, ook daar krijg je verschillende resultaten mee, kijk maar naar die dingen van Lexmaul, ook die luchtinhoud was groter dan e originele voor de 2.0CIH.
Verder is het een kwestie van kiezen en aanpassen of zelf maken.
Als je het 2.4 systeem wil houden met bijbehorende injectoren, dat kan, maar dan moet je ze op de oude manier monteren zoals dat het geval was bij de 2.0 CIH.
Of je past de 2.4 luchtbuis aan als je een aluminiumlasser kent of het zelf kan doen.26 oktober 2009 om 21:05 In reactie op: alles op een rij: Ombouw naar dubbele carburateurs #17310264henk 400rr
DeelnemerHangt ervan af hoe smerig hij is en hoe lang deze niet gebruikt is, in veel gevallen is de carburateurreiniger genoeg, maar soms ook niet.
henk 400rr
DeelnemerGoed lezen, je haalt 2 dingen doorelkaar.
het is een stukje geschiedenis van wat wanneer leverbaar is of was en wat mogelijk is.Er wordt zeker wel gebruik gemaakt (ook aftermarket) van die krukassen, maar die worden ook weer zo aangepast met andere drijfstangen /diameters van kruktappen e.d., maar het is niet zo dat de dieselkrukas zonder enige aanpassing gebruikt werd voor die 2.4 motor.
henk 400rr
DeelnemerVoor ombouw rekord E1 4-bak naar 5-bak is alleen de complete 5-bak met bijbehorende tussenas genoeg.
Het kan zijn dat de versnellingsbaksteun niet op de goede plek zit (kan 5cm schelen, maar weet dat niet 100% zeker)
Prise-as steekt in de krukas van je motor door je koppelingsplaat heen, daar zit een lagertjewaar het uiteinde van die as weer in rust, afmetingen zijn bij 4- / 5-bak gelijk.
De aandrijfas of tussenas is dus anders, bij de 5-bak is hij korter en dikker omdat de uitgaande as van de 5-bak dikker is.
henk 400rr
Deelnemercheck Ebay Duitsland eens.
Er was ook ooit een set die aangeboden werd met schijven en handremschoentjes zoals origineel op Opel, maar dan voor de starre manta/ascona/kadett achteras, schitterend setje overigens.
@Louwe: dat “prelude verhaal” is anders, dat ging om prelude schijven voor in combinatie met de Volvo 244 remmen.
Voor achterasschijven kun je ook BMW schijven gaan gebruiken, sommigen doen ook Vectra schijven van voor naar achteren, audi schijven, afgezien van de BMW schijven moesten ook de voorgestelde audi schijven (audi 80 of 100) uitgedraaid worden om ze passend te krijgen, er werden ipv de VW klauwen ook wel Ford scorpio remklauwen gebruikt, maar ook die zijn net zo kut te stellen als VW.
Lang verhaal kort, vele mogelijkheden, ieders z’n eigen probleem.
henk 400rr
Deelnemer’t lijkt er niet eens op… sorry hoor, maar..:thumbdown
zo heb ik nog een replica 4×4 astra, maar dan niet uitgebouwd en slechts voorwiel aangedreven.
henk 400rr
DeelnemerBij een A zit hij aan de bodem onder de achterbank vast, vlak voordat de remolie via de slang naar de achteras gaat, op de as zelf zit alleen het T-stukje.
Het is wel zo dat er nogal veel verschillende remdrukverdelers zijn, zo is er ook een type remdrukverdeler die op de hoofdremcilinder zelf zit, dan lijkt het zo dat er niks is, maar hij is er wel degelijk.
henk 400rr
DeelnemerAch ja, de “lusten en lasten” van een relatie.. :D :D
henk 400rr
Deelnemer:hmmz d’r schiet me zo’n liedje van Marco Borsato door m’n hoofd, iets met dromen..
Geen idee waarom..
:D
henk 400rr
DeelnemerHier nog enkele actiefotos van mij, ik heb niet zoveel veschillende auto’s gefotografeerd ivm het wat natte weer.
Maar geen dank en voor het geval er meerdere zijn die dit willen, helaas, slechts enkele uitverkorenen krijgen deze kans. :P

henk 400rr
DeelnemerHet kan? sterker, dat is ook zo, maar alleen tussen 8 en 9uur smorgens vlgs. de borden die ik vanmiddag zag.
henk 400rr
DeelnemerJa, dat klopt, worstel dit topic maar door, daar staat wel het 1 en ander –>klik hier<–
henk 400rr
Deelnemerorigineel gepost door peerke1987
@henk400
Ik zie het niet goed, wat zit er hier nou onder? waar de riem aanvast zit een G-lader/rotrex/compressor of wat is het? toch geen eaton als ik me vergis?Vraag het even aan Joeri aka @mr-turbo, die heeft hier veel meer kaas van gegeten dan ik, ik ben al lang blij dat ik het herken ;)
henk 400rr
DeelnemerDe sukkel :thumbdown ik hoop voor hem dat het toneelspel is.
(bijrijder)
henk 400rr
DeelnemerOok geen idee, ik heb wel weer foto’s van de mallen gekregen (via, via) en diegene zou een replica maken van deze auto, verder daarna nooit meer wat gehoord of gezien of dat geslaagd is of dat het projekt (zoals zovelen) afgelast is.
henk 400rr
DeelnemerSuper, heb zo nu en dan wel eens gezocht naar beeldmateriaal, maar kon hem zo niet vinden, fotos heb ik wel weer.
Bedankt. :thumbup
henk 400rr
Deelnemer@mr-turbo wel;

henk 400rr
DeelnemerAls je hem niet meer aangesloten hebt, dan moet hij haast wel ergens contact maken.
henk 400rr
DeelnemerAan de uitlaatzijde op het onderblok zit de zender.
henk 400rr
Deelnemerorigineel gepost door henk 400rr
origineel gepost door opelmantagek
Heeft er niemand nog mooie duidelijke foto’s toen mijne nog Cabrio was, heb er zelf bijna geen van wat ik toch wel jammer vind :(Ik heb indertijd fotos genomen toen het concours in Maarsenveen gehouden werd, toen was hij nog cabrio.
Nu beloof ik niks, ik ben het album kwijt waar die fotos in moeten staan, maar ik ga even op zoek.Toch wat gevonden, Concours Maarsenveen 1998:


-
AuteurBerichten