henk 400rr

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 2,126 tot 2,150 (van in totaal 2,770)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Eindelijk weer een B manta:D new pics #17538367
    henk 400rr
    Deelnemer

    Even ter illustratie;

    In reactie op: zo breed is zo,n 400 dus niet eens #17542928
    henk 400rr
    Deelnemer

    Geloof me, dit is echt niks, ik heb wel meerdere fotos gezien en de eigenaar is de weg wat kwijt als je z’n prijs en aanprijzing van de auto weet.

    Uitbouw is wel gewoon polyester trouwens.

    In reactie op: Manta i300 #17542755
    henk 400rr
    Deelnemer

    Ik heb er mee gereden en ik was ook niet enthousiast.

    Mischien is het was voor zo’n “burning rubber moment” ze kosten ook maar zo’n €92,- :D

    Maar je moet wel eens wat als er geen alternatief is om je versleten band te vervangen, soms kun je geen 2 jaar wachten om je banden te vervangen, ook is het prijsverschil aanzienlijk en dat haalt ook nog wel eens iemand over de streep.

    In reactie op: Manta i300 #17542753
    henk 400rr
    Deelnemer

    Dat kan, het merk Cooper levert het type “Cobra” in 265/50-15, deze wordt ook vaak wel gebruikt als alternatief.
    Helaas is deze net wat te hoog dus je moet voor dan ook een iets hogere band hebben wil je deze gebruiken.

    Ik heb zelf ook nog wel een stuk of wat liggen van deze maat, maar vindt ze wat te aanwezig.

    In reactie op: Manta i300 #17542750
    henk 400rr
    Deelnemer

    Klopt, over die banden, het was tot nu toe altijd zo dat om de 2 jaar weer een serie aangemaakt werd, clubs die ingeschreven staan, hebben de 1e keus, de rest gaat dan de bandenmarkt op.

    Bandjes zijn ook duur: ±400-±450 euro.

    In reactie op: Manta i300 #17542747
    henk 400rr
    Deelnemer

    Oh, dat werkt ook wel, alleen is de velg dan net zo diep als de voorste en dat staat op zich wat gek. Vandaar dus ook achter de 10J en de 8J versie met ET3.

    In reactie op: Manta i300 #17542745
    henk 400rr
    Deelnemer

    Als je breed gaat bouwen en je wil ook achter de 8J hebben met ET3, dan moet je flink diep in je beurs tasten en fanatiek zoeken, vroeger waren deze velgen geen zak waard omdat iedreen de 10J’s wou hebben, maar nu die banden weer moeilijk zijn, wil iedereen de ET3’s weer hebben.

    Plaats anders even een oproepje op het Hectrieblerforum en op de site van de 400 Club Duitsland en wees voorbereid op een flinke vraagprijs.

    In reactie op: zo breed is zo,n 400 dus niet eens #17542924
    henk 400rr
    Deelnemer

    Die auto staat wel te koop (al eene héle tijd) en staat van tijd tot tijd op Ebay.

    De velgjes staat tegen de bandjes aan, ze zijn niet gemonteerd, mocht je dat denken ;)

    In reactie op: Manta i300 #17542740
    henk 400rr
    Deelnemer

    origineel gepost door mantallica
    Dit is een folder van de i300, die moet ik ook nog ergen hebben liggen

    [img]..[/img]

    Grappig weetje is dat de auto op de afbeelding een 400 was.
    als je heel goed kijkt, dan zie nog een vage gele sticker met 400 op de voorspoiler.

    Exact dezelfde foto is ook voor de i400 en de i240C folder gebruikt.

    In reactie op: Manta i300 #17542739
    henk 400rr
    Deelnemer

    origineel gepost door boyanka
    ;)er zit in iedergeval wel 5 gaats onder, en ik dacht dat de velgmaat 1j breder is dan die van de 400(breed). het is even geleden dat ik hem gezien heb.

    Nee hoor, dezelfde breedtes als bij de 400, je kon indertijd nog een bredere velg bij Ronal kopen, die zijn intussen ontiegelijk zeldzaam, net als de 16″ versie.


    @Rico
    , kijk uit dat je geen TRX velgen koopt, daarvoor zijn geen (nieuwe) banden meer te vinden.

    In reactie op: Manta i300 #17542727
    henk 400rr
    Deelnemer

    Had ’t gelezen dat je met name wat zoekt over de motorsteunen, maar hier is zo verrekte weinig beeldmateriaal over, dat het niet gemakkelijk wordt, qua buitenkant en verdere technische zaken is hij identiek aan de i400.

    Ik las ergens nog een mening over dat de assen gewoon 5-gats steekassen hebben, maar voor zover ik weet klopt dat verhaal niet bij de i300, maar gaat dat wel weer op bij de i200 groep B.

    Maar… ik dwaal weer es af. :)

    In reactie op: hoezo verkrachte manta #17542630
    henk 400rr
    Deelnemer

    origineel gepost door louwe 16 klepper

    origineel gepost door opelmantagek
    Welk taxatieburo taxeert er nou zo’n auto op 13.500 klopt toch ook van geen kante lijkt mij

    nee dat was mijn gedachte ook al
    kijk met zulke prijzen:o
    dan wil ik m,n 400r ook wel te koop aanbieden
    maar inderdaad wat moet je daar dan voor vragen
    als dit al 10.000 moet opbrengen:hmmz:hmmz

    Vast dezelfde die ook de auto’s van “de grote beurt” taxeert :P

    Goed, het is niet mijn smaak en de buitenkant gaat nog, dat ziet er nog wel netjes uit al is ’t geen manta uiterlijk meer, maar de plank is wat misgeschoten met het dashboard.

    In reactie op: Foto's Slalom "wimedo"lelystad 24-10-2009 #17540709
    henk 400rr
    Deelnemer

    Je was in ieder geval leuk bezig Kees. :thumbup

    In reactie op: Velgenmaat onder Manta A (7J of 8J) #17542440
    henk 400rr
    Deelnemer

    Heb ik ook zo onder de mijne.

    In reactie op: deuen manta coupe en cc #17541729
    henk 400rr
    Deelnemer

    achteras is exact hetzelfde

    In reactie op: D kadett 400 project: ZIE ANDERE TOPIC!! #17541767
    henk 400rr
    Deelnemer

    @Christian: De kadett 400 is een prototype geweest, ook daarom is er nooit iemand op het idee gekomen daar een kitje van te maken, ik vond het wel grappig dat de kit van de D-kadett 400 weer sterke overeenkomsten had met de Corsa spint C van Irmscher.

    Beter een idee goed gejat dan slecht bedacht zullen we maar zeggen. ;)

    Als je wat weten wil mag je altijd wel contact opnemen, ik vindt het en leuk en ambitieus project, ik hoop dat je hem klaar krijgt, dat zou ik wel erg leuk vinden.

    In reactie op: 20S CIH met inspuitsysteem C24NE #17541978
    henk 400rr
    Deelnemer

    nee hoor, de hoeveelheid is nagenoeg gelijk aan de oudere injectoren alleen is hij zo berekend dat deze nauwgezet meer bedoeld is voor de 2.4, vlgs mij zaten ook die weer op de 2.6 en 3.0 types.

    Ter vergelijking, de oud injectoren van de 2.0E zaten ook op de 2.2, 2.5 en 3.0 liter motoren, ook die zijn goed genoeg voor een 2.4, mits natuurlijk het om standaard motoren gaat.

    In reactie op: 20S CIH met inspuitsysteem C24NE #17541976
    henk 400rr
    Deelnemer

    Nee, dat is te dun, daar krijg je problemen mee, bovendien kan je thermostaat ook in de weg zitten.

    In reactie op: Herstart Opel Club Noord #17521863
    henk 400rr
    Deelnemer

    nou.. ik weet het niet ;) er is nog eventjes gesproken over een reunie al dan niet met meeting bij de Ringo bar, of dat verder serieus wordt… ;)

    De tijd zal het leren :D :angel

    In reactie op: het ascona 400 topic #17431722
    henk 400rr
    Deelnemer

    @Makko: De letter “R” wat hier vaak toegevoegd wordt achter “400”, houd in “Replica”.

    @Louwe: De site waar deze ascona opstond met al z’n gegevens is helaas off-line, ik zal es kijken of ik wat boven water kan vinden.

    @Bettes accu: beetje ja en nee verhaal, de stoelen zijn wel dezelfde als de 400 manta, maar zullen vast uit een i200 gehaald zijn. Voor een origineel interieur ascona 400 moeten ze eigenlijk zwart zijn, maar dan is de tunnel meteen ook anders.
    Qua vorm zijn die stoelen ook anders.

    In reactie op: 20S CIH met inspuitsysteem C24NE #17541974
    henk 400rr
    Deelnemer

    Als je het thermostaathuis ook pakt van een 2.0E, dan raak je die ook wel weer kwijt, je moet wel even creatief zijn met de stappenmotor.

    In reactie op: het ascona 400 topic #17431717
    henk 400rr
    Deelnemer

    “Road car” is gewoon straat auto is dus geen rallycar of rallyuitvoering.

    Hier meer pic’s, ’t is wel een nette bak, maar €30.000,- lijkt me te enthousiast.

    In reactie op: D kadett 400 project: ZIE ANDERE TOPIC!! #17541759
    henk 400rr
    Deelnemer

    origineel gepost door Christian-tsx
    ..het wordt sowieso geen exacte kopie van een 400, dan zou ik ook een ander blok moeten halen.
    ook moet ik hoogstwaarschijnlijk de uitbouwset zelf maken.
    deze wordt niet zo breed als het origineel, is me net iets té breed.
    ..

    Tip: de uitbouwset van de Irmscher Corsa Sprint is nagenoeg hetzelfde, is alleen voor een kleiner autotje gemaakt. Dus, als je voorbeelden zoekt..

    In reactie op: Nieuw aanwinst.. Manta "400" #17541927
    henk 400rr
    Deelnemer

    Succes met de bouw, let wel op de strepen als je zo’n rothmans uitvoering na wil bouwen, de meeste hebben ze niet 100% goed zitten.

    voorbeelden hoe ze er indertijd echt uitzagen zijn genoeg op internet te vinden.

    In reactie op: 20S CIH met inspuitsysteem C24NE #17541971
    henk 400rr
    Deelnemer

    Ja dat kan wel, maarrrr..

    Je distributiehuis van 2.0S heeft geen voorzienning van de krukassensor, dus je moet ook zo’n 2.4 distributiehuis erop zetten en niet te vergeten de poelie.

    Daarnaast kunnen die systemen erg zinnig zijn, dus je moet wel 100% zeker ervan zijn dat je de juiste 2.4 componenten monteert.

    Verder slechts kleine aanpassingen en wat creatief denkwerk, maar het is te doen.

25 berichten aan het bekijken - 2,126 tot 2,150 (van in totaal 2,770)