henk 400rr

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 2,101 tot 2,125 (van in totaal 2,770)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: vauxhall cavalier coupé – Manta B #17544798
    henk 400rr
    Deelnemer

    Van wat ik gezien heb, nee, het is een motor uit een Vauxhall Viva en dat was een OHV motor, je kan er natuurlijk wel een ander carburateur op zetten, mits deze uiteraard bij het motortype en inhoud hoort en goed gemonteerd kan worden.

    Hier trouwens en linkje, dan kun je zien of het dezelfde motor is: –>klik hier<–

    In reactie op: het ascona 400 topic #17431725
    henk 400rr
    Deelnemer

    Nee, dat kan je in die landen aanvragen.

    In reactie op: Ascona ombouwen naar 400 straatversie #17474507
    henk 400rr
    Deelnemer

    Als je daarmee gered bent zou ik hem pasmaken, de zoektocht naar andere zijstukken kan lang en prijzig zijn, misschien heeft Jaak Smeets ze wel, maar als je die extra investering niet wil doen zou ik ze pasmaken.

    ….en nieuw polyester wil ook nog niet zeggen dat alles vlekkeloos aansluit, ben hier thuis ook bezig (pffffrrrrrr :( )

    In reactie op: silverbird #17543982
    henk 400rr
    Deelnemer

    origineel gepost door postbusmanta

    @Henk
    :

    was inderdaad de “hollyday” en de “Sommer Bazar” :thumbup

    Bij nader inzien, denk ik niet dat degene die ik bedoel :hmmz de “holiday” uitvoering is, ik denk dat ik de manta “fiësta” bedoel, als uitvoering die hier in Nederland verkrijgbaar was.

    Als ik het niet vergeet zal ik morgen eens even spitten.

    Even voor de goede orde, de man bedoelt toch niet de “silver manta”?

    In reactie op: Ascona ombouwen naar 400 straatversie #17474505
    henk 400rr
    Deelnemer

    Hoe bedoel je? Alles glad plamuren?

    In reactie op: weer een 400 replica aangeboden #17544431
    henk 400rr
    Deelnemer
    In reactie op: scheurtjes in vliegwiel #17544322
    henk 400rr
    Deelnemer

    Niet over na denken, gooi weg dat ding.

    In reactie op: silverbird #17543978
    henk 400rr
    Deelnemer

    Ah, zie je wel.

    Frankrijk had bijv. z’n model “Guy frequilin”

    Je had hier ook wel van die dealer modellen, voor de A-manta was er ook zoiets, de naam schiet me zo niet te binnen, gokje: “holiday”?? :hmmz ik heb er ergens wel een folder/kranteknipsel van.

    Maar zo waren er nog wel meer.

    In reactie op: silverbird #17543975
    henk 400rr
    Deelnemer

    was voor de zwitserse markt volgens mij :hmmz een zogenaamd “dealergroep model” of “stickermodel”

    In reactie op: let op manta(sibculo) niet zo hard #17543589
    henk 400rr
    Deelnemer

    origineel gepost door Tiedo
    dat ding stond een tijdje geleden ook al op MP en toen stond er nog bij dat er een gat in het dak zat:wtf

    zit toch tape op :P en is dus nu dicht. :D:D

    In reactie op: D kadett 400 project: ZIE ANDERE TOPIC!! #17541796
    henk 400rr
    Deelnemer

    Opel corsa ook:

    :D :D

    In reactie op: D kadett 400 project: ZIE ANDERE TOPIC!! #17541794
    henk 400rr
    Deelnemer

    Hieronder even een foto van de 2e kadett 400, hierop is goed te zien dat de uitbouw wat anders is:

    Aan de achterzijde van ieder scherm loopt hij snel naar binnen en dat was origineel niet zo.
    Ook zat die pislelijke vleugel niet op het dak en dat rare frontje is dus ook een later toegevoegd deel.

    Bovenstaande is de foto uit “Kimberly’s racing guide” en hierop rijd Tony Pond ermee in Afrika.

    Nu is de Kadett in Nederland de nr. 1 (KM01) en hier heeft Murray Grierson mee gereden, de auto had op dat moment een rechts gestuurde uitvoering

    Origineel is deze gewoon links gestuurd, deze auto heeft beide voorzienningen, als je dus beide dashboards, stuurhuis,..etc. hebt dan kun je hem in principe binnen een dag veranderen in rechtst gestuurd en andersom.

    Origineel zijn de achterklep, deuren, motorkap en uiteraard de uitbouw met spoilers, bumpers van polyester.
    Ramen zijn allemaal (op de voorste na) van kunststof.
    De benzine tank zit achterin waar vroeger het reservewiel zat.

    Hoewel je het niet zo zou zeggen, de Astra RWD is een totaal andere auto dan de Kadett 400, de bodemplaat verschilt ook nogal tov de kadett, naast de technische verschillen.

    In reactie op: D kadett 400 project: ZIE ANDERE TOPIC!! #17541788
    henk 400rr
    Deelnemer

    Saftey Devices kitje ;) dat bedrijf heeft ‘m gebouwd.

    In reactie op: OPEL MANTA 400 Bastos. #17543293
    henk 400rr
    Deelnemer

    Ik heb de 1:1 versie gehad, originele fotos heb ik ook wel, ’t hangt ervan af welke versie van welke rally je wil bouwen.

    In reactie op: Manta i300 #17542767
    henk 400rr
    Deelnemer

    Het is een mooie replica, geen i400, geen i300.

    Waarom deze dan wel lid is van de 400 club terwijl er geen replica’s worden toegelaten…
    Hij was er praktisch vanaf het begin erbij en toen was deze regel er nog niet.

    Een weetje is dat deze kleurenopbouw eigenlijk op een ascona 400 thuis horen, Jens Ole Kristiansen heeft er indertijd mee gereden, ook zitten deze kleuren op de Tamiya modelauto.

    en hier de echte

    In reactie op: hoezo verkrachte manta #17542656
    henk 400rr
    Deelnemer

    Is na te lezen in de boeken, maar ook kun je hier dat nalezen: http://www.manta-news.de/index05.html, even de tekst “30 jahre opel manta” aanklikken en halverwege vindt je dat terug.

    Wat nu precies afgeleid is van de Rekord D, geen idee, misschien de wielen wel ;) als ik moest gokken dan zou ik zeggen de achterkant.

    In reactie op: hoezo verkrachte manta #17542654
    henk 400rr
    Deelnemer

    origineel gepost door Stender
    Manta is afgeleid van Chevy Monza ;)

    ..en rekord-D (hoe gek dat ook klinkt)

    In reactie op: D kadett 400 project: ZIE ANDERE TOPIC!! #17541781
    henk 400rr
    Deelnemer

    weet je dat wel zeker? of haal je wat door de war?

    In reactie op: Manta i300 #17542764
    henk 400rr
    Deelnemer

    Leuk ding trouwens, ziet er goed uit.

    origineel gepost door rico523
    ..Schijnt trouwens dat een africaanse Ascona B standaard een commodore as heeft, echter wel met 4 gats steekassen.

    gr rico

    Dan heeft hij een Rekord-D achteras.

    origineel gepost door rico523
    Heeft iemand toevallig foto’s van de motorophanging van een TE2800, ik vermoed dat een i300 motorophanging op eenzelfde manier geconstrueerd is.

    gr rico

    Dan kun je meer aan foto van de ophanging van een i2800 en die ophanging lijkt weer sterk op de 6-cilinder ombouw die je wel eens voorbij ziet komen.

    In reactie op: hoezo verkrachte manta #17542644
    henk 400rr
    Deelnemer

    Hij lijkt meer op een type renault Apline

    In reactie op: D kadett 400 project: ZIE ANDERE TOPIC!! #17541778
    henk 400rr
    Deelnemer

    @Louwe: klopt en klopt, de man heeft blijkbaar geen benul hoe een kadett 400 eruit ziet en wat het is, maar goed, zijn probleem.
    Ik hoop dat evt. kopers dat wel weer hebben.

    In reactie op: Manta i300 #17542759
    henk 400rr
    Deelnemer

    Even weer ontopic: je kan ook voor 7J’s doen en achter 8J’s en dan beide met spoorvebreders, als je dat subtiel doet, dan staat het net zo goed en de banden zijn goedkoper en gemakkelijker te krijgen.

    Wil je toch breder, dan kan je altijd nog een setje velgen naar Rindt-velgen brengen om te verbreden/veranderen, kost wel wat, maar als je de velgen goedkoper/sneller kan krijgen dan kun je nog heel veel voordat je op de prijzen zit van de leverbare velgen.

    In reactie op: Manta i300 #17542758
    henk 400rr
    Deelnemer

    Grappig weetje is dat de onderste geen i300 is, ook geen i400, maar een replica, gewoon Manta B met normale assen ten tijde van deze foto (als ik goed geïnformeerd ben).

    Het is namelijk de auto van Hans Vunderink en deze is later omgebouwd met een 3.0 24V met Targa dak, eerst in het groen en nu blauw, de achteras is ook pas gedaan nadat deze omgebouwd werd tot targa uitvoering.

    In reactie op: 20S CIH met inspuitsysteem C24NE #17541981
    henk 400rr
    Deelnemer

    Inlaat kanalen zijn allemaal anders tov elkaar, dat geld ook voor de uitlaat kanalen overigens, de maten tov de onderkant kop verschillen van elkaar en bij de 2.2 en 2.4 zitten de pennen op een andere plek.

    Maar het is wel degelijk mogelijk om die spruitstukken op een 2.4 of 2.2 kop te krijgen, maar dan moet je wel wat creatief zijn met gaten boren en een ondersteuningsplaatje om het spruitstuk voldoende de klemmen.

    origineel gepost door Asko
    Ik denk niet dat @rabbitopc de injectoren bedoeld;
    je zou wel eens kunnen komen te zitten met de tabellen die
    in de motronic 1.5 staan, die zijn gebasseerd op de 2.4 motor,
    dus die zal bij een bepaald aantal toeren en positie van de LMM een hoeveelheid
    benzine inspuiten die de 2.4 nodig heeft. Dat dit ook optimaal is voor een 2.0 betwijfel ik.

    Mijn mening daarover is dat dit systeem meer toerental gerelateerd is dan de cilinderinhoud en dat de injectoren weer gebaseerd zijn op de cilinderin houd, het mototronic systeem is daarbij veel scherper (geconcentreerder) afgeregeld dan het oude LE-jetronic systeem.

    Op zich compenseert hij ‘m ook wel weer via de metingen in het systeem, dus ik verwacht geen problemen. Als de LE-jetronic met dezelfde inspuithoeveelheid goed werkt voor de 2.0, dan zal een 2.4 systeem dat ook doen voor de 2.0.

    Wat ik mij los daarvan afvraag of de injectoren van een 2.0 OHC ook weer gelijk zijn aan de 2.4, ik zou zeggen ja, maar anders kun je nog altijd die injectoren overbouwen als dat niet zo is.

    In reactie op: D kadett 400 project: ZIE ANDERE TOPIC!! #17541774
    henk 400rr
    Deelnemer

    origineel gepost door PaulvanhetEnde
    ….

    de E kadett heeft ook een bepaalde uitbouw die hier op lijkt.
    deze is weer breder als op de corsa zitten. misschien dat iemand het weet hoe deze heet.

    succes ermee

    Ik geloof dat je een type Irmscher uitbouw bedoeld voor de E-kadett, ergens heb ik wel wat fotos of een folder liggen van zoiets, is qua idee wel hetzelfde, maar de uitbouw is veel ronder naar buiten toe.

25 berichten aan het bekijken - 2,101 tot 2,125 (van in totaal 2,770)