Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
henk 400rr
DeelnemerVan wat ik gezien heb, nee, het is een motor uit een Vauxhall Viva en dat was een OHV motor, je kan er natuurlijk wel een ander carburateur op zetten, mits deze uiteraard bij het motortype en inhoud hoort en goed gemonteerd kan worden.
Hier trouwens en linkje, dan kun je zien of het dezelfde motor is: –>klik hier<–
henk 400rr
DeelnemerNee, dat kan je in die landen aanvragen.
henk 400rr
DeelnemerAls je daarmee gered bent zou ik hem pasmaken, de zoektocht naar andere zijstukken kan lang en prijzig zijn, misschien heeft Jaak Smeets ze wel, maar als je die extra investering niet wil doen zou ik ze pasmaken.
….en nieuw polyester wil ook nog niet zeggen dat alles vlekkeloos aansluit, ben hier thuis ook bezig (pffffrrrrrr :( )
henk 400rr
Deelnemerorigineel gepost door postbusmanta
@Henk:was inderdaad de “hollyday” en de “Sommer Bazar” :thumbup
Bij nader inzien, denk ik niet dat degene die ik bedoel :hmmz de “holiday” uitvoering is, ik denk dat ik de manta “fiësta” bedoel, als uitvoering die hier in Nederland verkrijgbaar was.
Als ik het niet vergeet zal ik morgen eens even spitten.
Even voor de goede orde, de man bedoelt toch niet de “silver manta”?

henk 400rr
DeelnemerHoe bedoel je? Alles glad plamuren?
henk 400rr
DeelnemerNiet over na denken, gooi weg dat ding.
henk 400rr
DeelnemerAh, zie je wel.
Frankrijk had bijv. z’n model “Guy frequilin”
Je had hier ook wel van die dealer modellen, voor de A-manta was er ook zoiets, de naam schiet me zo niet te binnen, gokje: “holiday”?? :hmmz ik heb er ergens wel een folder/kranteknipsel van.
Maar zo waren er nog wel meer.
henk 400rr
Deelnemerwas voor de zwitserse markt volgens mij :hmmz een zogenaamd “dealergroep model” of “stickermodel”
henk 400rr
Deelnemerorigineel gepost door Tiedo
dat ding stond een tijdje geleden ook al op MP en toen stond er nog bij dat er een gat in het dak zat:wtfzit toch tape op :P en is dus nu dicht. :D:D
henk 400rr
DeelnemerOpel corsa ook:

:D :D
henk 400rr
DeelnemerHieronder even een foto van de 2e kadett 400, hierop is goed te zien dat de uitbouw wat anders is:


Aan de achterzijde van ieder scherm loopt hij snel naar binnen en dat was origineel niet zo.
Ook zat die pislelijke vleugel niet op het dak en dat rare frontje is dus ook een later toegevoegd deel.


Bovenstaande is de foto uit “Kimberly’s racing guide” en hierop rijd Tony Pond ermee in Afrika.
Nu is de Kadett in Nederland de nr. 1 (KM01) en hier heeft Murray Grierson mee gereden, de auto had op dat moment een rechts gestuurde uitvoering

Origineel is deze gewoon links gestuurd, deze auto heeft beide voorzienningen, als je dus beide dashboards, stuurhuis,..etc. hebt dan kun je hem in principe binnen een dag veranderen in rechtst gestuurd en andersom.
Origineel zijn de achterklep, deuren, motorkap en uiteraard de uitbouw met spoilers, bumpers van polyester.
Ramen zijn allemaal (op de voorste na) van kunststof.
De benzine tank zit achterin waar vroeger het reservewiel zat.Hoewel je het niet zo zou zeggen, de Astra RWD is een totaal andere auto dan de Kadett 400, de bodemplaat verschilt ook nogal tov de kadett, naast de technische verschillen.
henk 400rr
DeelnemerSaftey Devices kitje ;) dat bedrijf heeft ‘m gebouwd.
henk 400rr
DeelnemerIk heb de 1:1 versie gehad, originele fotos heb ik ook wel, ’t hangt ervan af welke versie van welke rally je wil bouwen.
henk 400rr
DeelnemerHet is een mooie replica, geen i400, geen i300.
Waarom deze dan wel lid is van de 400 club terwijl er geen replica’s worden toegelaten…
Hij was er praktisch vanaf het begin erbij en toen was deze regel er nog niet.Een weetje is dat deze kleurenopbouw eigenlijk op een ascona 400 thuis horen, Jens Ole Kristiansen heeft er indertijd mee gereden, ook zitten deze kleuren op de Tamiya modelauto.

en hier de echte

henk 400rr
DeelnemerIs na te lezen in de boeken, maar ook kun je hier dat nalezen: http://www.manta-news.de/index05.html, even de tekst “30 jahre opel manta” aanklikken en halverwege vindt je dat terug.
Wat nu precies afgeleid is van de Rekord D, geen idee, misschien de wielen wel ;) als ik moest gokken dan zou ik zeggen de achterkant.
henk 400rr
Deelnemerorigineel gepost door Stender
Manta is afgeleid van Chevy Monza ;)..en rekord-D (hoe gek dat ook klinkt)
henk 400rr
Deelnemerweet je dat wel zeker? of haal je wat door de war?
henk 400rr
DeelnemerLeuk ding trouwens, ziet er goed uit.
origineel gepost door rico523
..Schijnt trouwens dat een africaanse Ascona B standaard een commodore as heeft, echter wel met 4 gats steekassen.gr rico
Dan heeft hij een Rekord-D achteras.
origineel gepost door rico523
Heeft iemand toevallig foto’s van de motorophanging van een TE2800, ik vermoed dat een i300 motorophanging op eenzelfde manier geconstrueerd is.gr rico
Dan kun je meer aan foto van de ophanging van een i2800 en die ophanging lijkt weer sterk op de 6-cilinder ombouw die je wel eens voorbij ziet komen.
henk 400rr
DeelnemerHij lijkt meer op een type renault Apline

henk 400rr
Deelnemer@Louwe: klopt en klopt, de man heeft blijkbaar geen benul hoe een kadett 400 eruit ziet en wat het is, maar goed, zijn probleem.
Ik hoop dat evt. kopers dat wel weer hebben.henk 400rr
DeelnemerEven weer ontopic: je kan ook voor 7J’s doen en achter 8J’s en dan beide met spoorvebreders, als je dat subtiel doet, dan staat het net zo goed en de banden zijn goedkoper en gemakkelijker te krijgen.
Wil je toch breder, dan kan je altijd nog een setje velgen naar Rindt-velgen brengen om te verbreden/veranderen, kost wel wat, maar als je de velgen goedkoper/sneller kan krijgen dan kun je nog heel veel voordat je op de prijzen zit van de leverbare velgen.
henk 400rr
DeelnemerGrappig weetje is dat de onderste geen i300 is, ook geen i400, maar een replica, gewoon Manta B met normale assen ten tijde van deze foto (als ik goed geïnformeerd ben).
Het is namelijk de auto van Hans Vunderink en deze is later omgebouwd met een 3.0 24V met Targa dak, eerst in het groen en nu blauw, de achteras is ook pas gedaan nadat deze omgebouwd werd tot targa uitvoering.
henk 400rr
DeelnemerInlaat kanalen zijn allemaal anders tov elkaar, dat geld ook voor de uitlaat kanalen overigens, de maten tov de onderkant kop verschillen van elkaar en bij de 2.2 en 2.4 zitten de pennen op een andere plek.
Maar het is wel degelijk mogelijk om die spruitstukken op een 2.4 of 2.2 kop te krijgen, maar dan moet je wel wat creatief zijn met gaten boren en een ondersteuningsplaatje om het spruitstuk voldoende de klemmen.
origineel gepost door Asko
Ik denk niet dat @rabbitopc de injectoren bedoeld;
je zou wel eens kunnen komen te zitten met de tabellen die
in de motronic 1.5 staan, die zijn gebasseerd op de 2.4 motor,
dus die zal bij een bepaald aantal toeren en positie van de LMM een hoeveelheid
benzine inspuiten die de 2.4 nodig heeft. Dat dit ook optimaal is voor een 2.0 betwijfel ik.Mijn mening daarover is dat dit systeem meer toerental gerelateerd is dan de cilinderinhoud en dat de injectoren weer gebaseerd zijn op de cilinderin houd, het mototronic systeem is daarbij veel scherper (geconcentreerder) afgeregeld dan het oude LE-jetronic systeem.
Op zich compenseert hij ‘m ook wel weer via de metingen in het systeem, dus ik verwacht geen problemen. Als de LE-jetronic met dezelfde inspuithoeveelheid goed werkt voor de 2.0, dan zal een 2.4 systeem dat ook doen voor de 2.0.
Wat ik mij los daarvan afvraag of de injectoren van een 2.0 OHC ook weer gelijk zijn aan de 2.4, ik zou zeggen ja, maar anders kun je nog altijd die injectoren overbouwen als dat niet zo is.
henk 400rr
Deelnemerorigineel gepost door PaulvanhetEnde
….de E kadett heeft ook een bepaalde uitbouw die hier op lijkt.
deze is weer breder als op de corsa zitten. misschien dat iemand het weet hoe deze heet.succes ermee
Ik geloof dat je een type Irmscher uitbouw bedoeld voor de E-kadett, ergens heb ik wel wat fotos of een folder liggen van zoiets, is qua idee wel hetzelfde, maar de uitbouw is veel ronder naar buiten toe.
-
AuteurBerichten