henk 400rr

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 2,076 tot 2,100 (van in totaal 2,770)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: help!!! achter as ombouwen #17548773
    henk 400rr
    Deelnemer

    tot nu toe 1x een as meegemaakt dat ze (bijna) niet los wilden op die manier, meestal wil dat aardig met een kg’s moker en een stuk ijzer door dat gat heen.

    In reactie op: Opel brengt goedkope Fiësta modellen #17550197
    henk 400rr
    Deelnemer

    Dat zit wel goed :thumbup

    D’r valt ook niet zo veel te vertellen over het model, op zich ben ik wel benieuwd of iemand zijn manta/ascona/kadett herkend alszijnde Fiëstamodel.

    In reactie op: Opel brengt goedkope Fiësta modellen #17550193
    henk 400rr
    Deelnemer

    Leuk zo’n topic over het Fiësta model ;)

    In reactie op: Opel brengt goedkope Fiësta modellen #17550190
    henk 400rr
    Deelnemer

    Nee, ook in rood/zwart, groen/zwart en wit met streepjes langs de zijramen.

    Op de site van de mantaclub stond ooit een grijsblauwe TE , maar of dat origineel was, dat weet ik niet, maar ik vermoed van niet.

    @Duurt, op dit moment denk ik dat gezien de verkoopprijs de gewone A bijna net zo veel verhoudingsgewijs in waarde is meegestegen.

    In reactie op: Harry Meijers 400 in de Flash #17550161
    henk 400rr
    Deelnemer

    Ach en nog met de oude en inmiddels weer nieuwe motor :D

    In reactie op: sperr #17549520
    henk 400rr
    Deelnemer

    Nee, zoals het er staat, ter verduidelijking;
    Ik heb nog nooit van iemand gehoord of gelezen dat die deze sper gekocht had en daardoor dus ook niet de berichten dat het beviel of niet.

    Wel heb ik vele topics gezien waar deze sper besproken werd.

    Het is zeker wel interessant, stel dat dit net zo goed is als een ZF-sper of Quaiffe, dan scheelt dat enorm in prijs en montage.
    Maar ik weet het niet, ik ben sceptisch, “goedkoop kan duurkoop” zijn en dan heb ik liever iemand anders die dit gaat testen. ;)

    In reactie op: sperr #17549518
    henk 400rr
    Deelnemer

    Ach de “phantomgrip”-sper, ik kon laatst al niet op de naam komen.

    Is veel over gespeculeerd en besproken, ik heb van nog nooit iemand gehoord dat hij hem gekocht had en dat het beviel.

    Ik zou zeggen, wees niet bevreesd en koop dat ding, laat dan wel even weten of hij bevalt of niet. ;)

    henk 400rr
    Deelnemer

    origineel gepost door McLambo
    En dus uitermate geschikt?

    Hij is geschikt.

    Heb nog niet eens een acona, maar twijfel of ik dit vast zal aanschaffen. Zou dit op de lokale sloop ook terug te vinden zijn? Of schaars?

    Het hangt ervan af of je op de sloop Senator A,B – Monza-A en/of Commodore C wel eens aantreft

    Zou je me kunnen vertellen aan welke kenmerken ik zo’n 3L spruitstuk kan herkennen?

    Zo dus, als op het plaatje en de nieuwere hebben aansluitingen voor een stappenmotor e.d., daarvan heeft de 2.5 een vrij slanke buis, maar nog wel de grote gasklep

    Henk, als ik kijk naar het spruitstuk van marktplaats, die in het kratje ligt, en ik kijk kan naar de vorm van de poorten, dan komt dit overeen met de kleine poorten hierboven aan de pagina. Hierdoor twijfel ik…

    Kijk nog eens goed.

    Je probleem kan worden om een goede slang te vinden tussen de LHM en de Gasklep, nou is daar ook nog wel wat aan te doen om dat probleem op te lossen, maar goede originele slangen zijn zeldzaam geworden.

    henk 400rr
    Deelnemer

    Dat is het oude type, toen waren 2.5 en 3.0E gelijk qua buis, dus: grote poorten.

    In reactie op: waar komen deze naven vanaf? #17546143
    henk 400rr
    Deelnemer

    Commo b asnaaf is dikker dan de manta b asnaaf.

    Zit er geen nummer op ’t lager?

    In reactie op: D kadett 400 project: ZIE ANDERE TOPIC!! #17541807
    henk 400rr
    Deelnemer

    qua vorm ophanging wel redelijk en per type (A,B of C) zijn ze weer verschillend en dan heb je nog de verschillende tussenassen.

    In reactie op: waar komen deze naven vanaf? #17546140
    henk 400rr
    Deelnemer

    Zo op het eerste gezicht zou ik zeggen dat het de speciale Irmscher naven zijn, deze kon je kopen om je ophanging vrij simpel om te bouwen naar 5-gats.

    In reactie op: 2.0 e in kadett b #17545688
    henk 400rr
    Deelnemer

    Kijk .. dat bedoel ik dus :thumbup

    origineel gepost door Kale gek
    weet eerlijk gezegd niet hoe je een manta ombouwd van 1.2 naar 2.0 vandaar, verder moet t niet te professioneel gebeuren als t maar rijd…

    Is toch niet zo moeilijk :D nu zit je al zo lang hier :D :D je hebt toch een keer een 6-cilinder ingebouwd e.d, dan stelt dit niet veel meer voor, maar ’t zal niet in 1 dag of een weekend klaar zijn.

    In reactie op: 2.0 e in kadett b #17545685
    henk 400rr
    Deelnemer

    Het is een beetje hetzelfde als dat je een manta 1.2 ombouwd naar 2.0E, als je weet wat je daarvoor aanschaffen moet, dan weet je dit ook wel qua aandrijflijn.

    Wat ik niet weet is of je de vooras ook meer moet versterken, dat was volgens mij wel zo bij de C-kadett, tenminste; ik zie regelmatig van die setjes voorbij komen.

    Onderbouw is nagenoeg gelijk aan Opel GT, misschien helpt dat je wat.

    In reactie op: silverbird #17543995
    henk 400rr
    Deelnemer

    Ik zal hem tzt even opzoeken, dat komt wel goed.

    In reactie op: wat is er geliefder ASTRA f of CALIBRA?? #17545577
    henk 400rr
    Deelnemer

    welke is het meest verkocht?

    alstublieft, ’t is niet zo moeilijk :P :D :D

    In reactie op: silverbird #17543990
    henk 400rr
    Deelnemer

    origineel met Manta GSI interieur? :D

    ….en de waarde hangt niet alleen van “het totaal geproduceerde” af ;)

    In reactie op: tussenas maakt herrie #17545024
    henk 400rr
    Deelnemer

    origineel gepost door mr-turbo
    Je meet geen onbalans, maar hoogteslag…
    De onbalans van je wielen staat daar los van.
    Maar je moet de aandrijfas wel met de hand ronddraaien als er een meetklok opstaat
    :angel
    Anders gaat het metertje zo snel op en neer dat je het niet kunt aflezen ;)

    Is duidelijk, maar mijn reactie was niet gericht op jouw reactie, maar vanwege deze zin:

    maar nu …… als de motor loopt en ik zet hem in de versnelling zodat de wielen ronddraaien. dan maakt de tussenas onwijs veel herrie en trilt erg.

    excuus dat ik niet duidelijk was.

    kan mischien ook wezen omdat hij onbelast draait onder de auto heb hem namelijk niet op z’n wielen staan.—-> dus omdat de motor nog onregelmatig stationair loopt hoor je de speling in de versnellingsbak/splain/klok.

    zal eens kijken wat hij doet als hij rijd.
    eerst even voorzichtig een paar x op en neer in de straat.

    Daar dacht ik dus aan toen ik het las.

    Ik heb ooit 1x onbalans in de tussenas gehad en het bleek dat de achterste kruiskoppeling niet goed op z’n plek zat.
    (ja, ook hier gaat wel eens wat mis :angel )

    zit er geen speling op je kruiskoppeling(en) :)

    Dat is ook mogelijk, of de naaldlagers zijn uitgelopen.
    Het lager in het flexible stuk rubber kan ook nog versleten zijn of dat het rubber te slap is.

    In reactie op: weer een 400 replica aangeboden #17544441
    henk 400rr
    Deelnemer

    origineel gepost door McLambo
    Deze is weer net een slag breeder dan een 400 volgens mij. Mij iets te extreem. …

    Je slaat (onbedoeld denk ik) de spijker op z’n kop.

    Het is ook geen 400 uitbouw, maar de zg. Mattig extrem gebaseerd op de 400 uitbouw

    In reactie op: tussenas maakt herrie #17545018
    henk 400rr
    Deelnemer

    Als hij op de assteunen rust terwijl je dit constateert, zit het hem wel in de tussenas en niet in de wielonbalans?

    In reactie op: het ascona 400 topic #17431727
    henk 400rr
    Deelnemer

    Wat ascona’s betreft wel, in principe allen smal, maar er zijn wel brede bestelt, maar die gingen ook gelijk de sport in. (degenen buiten de werksteams)

    De uitbouwset was in principe alleen voor de sport bedoeld, bij Manta hadden ze daar weer een optie in voor de straatversie, breed of smal, bij een brede werd de koets daarop aangepast bij Irmscher.

    Alle koetsen waren ook standaard ascona’s en manta’s welke aangepast werden, de chassisnrs zijn daarom ook niet doorlopend omdat ze op bestelling uit de produtie van gewone modellen werden gehaald.

    Wat ik persoonlijk eigenlijk wel jammer vindt is dat je de 1e uitbouw eigenlijk nergens meer ziet.

    In reactie op: Hilmersson Manta misschien naar Nederland? #17544539
    henk 400rr
    Deelnemer

    origineel gepost door Tiedo

    origineel gepost door Kale gek

    origineel gepost door KRSA2000

    origineel gepost door eddepet007
    als er in 1 eu land kenteken af gegeven wordt dan moeten ze hem hier ook op kenteken zetten

    Klopt niet helemaal…

    voorbeeld: een corsa a vanuit engeland (vauxhall nova) met een C20let op kenteken werd niet goedgekeurd hier in nederland en kreeg geen nederlands kenteken.

    engeland is geen eu land of toch wel?

    dat dacht ik ook al:hmmz

    Toch wel.

    Dit is de lijst van alle Europese lidstaten in alfabetische volgorde:

    •België
    •Bulgarije
    •Cyprus
    •Denemarken
    •Duitsland
    •Estland
    •Finland
    •Frankrijk
    •Griekenland
    •Hongarije
    •Ierland
    •Italië
    •Letland
    •Litouwen
    •Luxemburg
    •Malta
    •Nederland
    •Oostenrijk
    •Polen
    •Portugal
    •Roemenië
    •Slovenië
    •Slowakije
    •Spanje
    •Tsjechië
    Verenigd Koninkrijk
    •Zweden

    effe googelen en je weet ’t :cool:

    In reactie op: scheurtjes in vliegwiel #17544333
    henk 400rr
    Deelnemer

    Mocht je, je niet kunnen beheersen en dit toch nog gaan afdraaien, er is speciaal spul te krijgen die scheuren kan laten zien die het oog niet ziet.

    Geen idee hoe ’t heet, maar heb ’t een keertje gehoord.

    In reactie op: slecht beroerd lopen 1.6 na 17 jaar #17544903
    henk 400rr
    Deelnemer

    Controleer even of de vonk er wel is op alle cilinders en of deze blauw is of oranje, dan kan het probleem in de kabels zitten, dat kun je gemakkelijk controleren door de 1 na de ander even vast te pakken, maar er is een minder pijnlijke methode, even sproeien met een plantenspuit, vonkt er niks extra’s dan zit dat wel goed, verder wat het kan zijn, kan een lange lijst zijn.
    verdelerkap bijv of aan de onsteking zelf,…etc.

    In reactie op: silverbird #17543984
    henk 400rr
    Deelnemer

    Dan denk ik dat het hééél moeilijk wordt.

    de advertentie die ik had was trouwens van de modellen “Fiësta” (manta en ascona)

25 berichten aan het bekijken - 2,076 tot 2,100 (van in totaal 2,770)