Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
henk 400rr
Deelnemertot nu toe 1x een as meegemaakt dat ze (bijna) niet los wilden op die manier, meestal wil dat aardig met een kg’s moker en een stuk ijzer door dat gat heen.
henk 400rr
DeelnemerDat zit wel goed :thumbup
D’r valt ook niet zo veel te vertellen over het model, op zich ben ik wel benieuwd of iemand zijn manta/ascona/kadett herkend alszijnde Fiëstamodel.
henk 400rr
DeelnemerLeuk zo’n topic over het Fiësta model ;)
henk 400rr
DeelnemerNee, ook in rood/zwart, groen/zwart en wit met streepjes langs de zijramen.
Op de site van de mantaclub stond ooit een grijsblauwe TE , maar of dat origineel was, dat weet ik niet, maar ik vermoed van niet.
@Duurt, op dit moment denk ik dat gezien de verkoopprijs de gewone A bijna net zo veel verhoudingsgewijs in waarde is meegestegen.
henk 400rr
DeelnemerAch en nog met de oude en inmiddels weer nieuwe motor :D
henk 400rr
DeelnemerNee, zoals het er staat, ter verduidelijking;
Ik heb nog nooit van iemand gehoord of gelezen dat die deze sper gekocht had en daardoor dus ook niet de berichten dat het beviel of niet.Wel heb ik vele topics gezien waar deze sper besproken werd.
Het is zeker wel interessant, stel dat dit net zo goed is als een ZF-sper of Quaiffe, dan scheelt dat enorm in prijs en montage.
Maar ik weet het niet, ik ben sceptisch, “goedkoop kan duurkoop” zijn en dan heb ik liever iemand anders die dit gaat testen. ;)henk 400rr
DeelnemerAch de “phantomgrip”-sper, ik kon laatst al niet op de naam komen.
Is veel over gespeculeerd en besproken, ik heb van nog nooit iemand gehoord dat hij hem gekocht had en dat het beviel.
Ik zou zeggen, wees niet bevreesd en koop dat ding, laat dan wel even weten of hij bevalt of niet. ;)
10 november 2009 om 13:55 In reactie op: Alles op een rij: Ombouwen 2,4E motor in Manta / Ascona / …e #17310012henk 400rr
Deelnemerorigineel gepost door McLambo
En dus uitermate geschikt?Hij is geschikt.
Heb nog niet eens een acona, maar twijfel of ik dit vast zal aanschaffen. Zou dit op de lokale sloop ook terug te vinden zijn? Of schaars?
Het hangt ervan af of je op de sloop Senator A,B – Monza-A en/of Commodore C wel eens aantreft
Zou je me kunnen vertellen aan welke kenmerken ik zo’n 3L spruitstuk kan herkennen?
Zo dus, als op het plaatje en de nieuwere hebben aansluitingen voor een stappenmotor e.d., daarvan heeft de 2.5 een vrij slanke buis, maar nog wel de grote gasklep
Henk, als ik kijk naar het spruitstuk van marktplaats, die in het kratje ligt, en ik kijk kan naar de vorm van de poorten, dan komt dit overeen met de kleine poorten hierboven aan de pagina. Hierdoor twijfel ik…
Kijk nog eens goed.
Je probleem kan worden om een goede slang te vinden tussen de LHM en de Gasklep, nou is daar ook nog wel wat aan te doen om dat probleem op te lossen, maar goede originele slangen zijn zeldzaam geworden.
9 november 2009 om 18:49 In reactie op: Alles op een rij: Ombouwen 2,4E motor in Manta / Ascona / …e #17310010henk 400rr
DeelnemerDat is het oude type, toen waren 2.5 en 3.0E gelijk qua buis, dus: grote poorten.
henk 400rr
DeelnemerCommo b asnaaf is dikker dan de manta b asnaaf.
Zit er geen nummer op ’t lager?
henk 400rr
Deelnemerqua vorm ophanging wel redelijk en per type (A,B of C) zijn ze weer verschillend en dan heb je nog de verschillende tussenassen.
henk 400rr
DeelnemerZo op het eerste gezicht zou ik zeggen dat het de speciale Irmscher naven zijn, deze kon je kopen om je ophanging vrij simpel om te bouwen naar 5-gats.
henk 400rr
DeelnemerKijk .. dat bedoel ik dus :thumbup
origineel gepost door Kale gek
weet eerlijk gezegd niet hoe je een manta ombouwd van 1.2 naar 2.0 vandaar, verder moet t niet te professioneel gebeuren als t maar rijd…Is toch niet zo moeilijk :D nu zit je al zo lang hier :D :D je hebt toch een keer een 6-cilinder ingebouwd e.d, dan stelt dit niet veel meer voor, maar ’t zal niet in 1 dag of een weekend klaar zijn.
henk 400rr
DeelnemerHet is een beetje hetzelfde als dat je een manta 1.2 ombouwd naar 2.0E, als je weet wat je daarvoor aanschaffen moet, dan weet je dit ook wel qua aandrijflijn.
Wat ik niet weet is of je de vooras ook meer moet versterken, dat was volgens mij wel zo bij de C-kadett, tenminste; ik zie regelmatig van die setjes voorbij komen.
Onderbouw is nagenoeg gelijk aan Opel GT, misschien helpt dat je wat.
henk 400rr
DeelnemerIk zal hem tzt even opzoeken, dat komt wel goed.
henk 400rr
Deelnemerwelke is het meest verkocht?
alstublieft, ’t is niet zo moeilijk :P :D :D
henk 400rr
Deelnemerorigineel met Manta GSI interieur? :D
….en de waarde hangt niet alleen van “het totaal geproduceerde” af ;)
henk 400rr
Deelnemerorigineel gepost door mr-turbo
Je meet geen onbalans, maar hoogteslag…
De onbalans van je wielen staat daar los van.
Maar je moet de aandrijfas wel met de hand ronddraaien als er een meetklok opstaat
:angel
Anders gaat het metertje zo snel op en neer dat je het niet kunt aflezen ;)Is duidelijk, maar mijn reactie was niet gericht op jouw reactie, maar vanwege deze zin:
maar nu …… als de motor loopt en ik zet hem in de versnelling zodat de wielen ronddraaien. dan maakt de tussenas onwijs veel herrie en trilt erg.
excuus dat ik niet duidelijk was.
kan mischien ook wezen omdat hij onbelast draait onder de auto heb hem namelijk niet op z’n wielen staan.—-> dus omdat de motor nog onregelmatig stationair loopt hoor je de speling in de versnellingsbak/splain/klok.
zal eens kijken wat hij doet als hij rijd.
eerst even voorzichtig een paar x op en neer in de straat.Daar dacht ik dus aan toen ik het las.
Ik heb ooit 1x onbalans in de tussenas gehad en het bleek dat de achterste kruiskoppeling niet goed op z’n plek zat.
(ja, ook hier gaat wel eens wat mis :angel )zit er geen speling op je kruiskoppeling(en) :)
Dat is ook mogelijk, of de naaldlagers zijn uitgelopen.
Het lager in het flexible stuk rubber kan ook nog versleten zijn of dat het rubber te slap is.henk 400rr
Deelnemerorigineel gepost door McLambo
Deze is weer net een slag breeder dan een 400 volgens mij. Mij iets te extreem. …Je slaat (onbedoeld denk ik) de spijker op z’n kop.
Het is ook geen 400 uitbouw, maar de zg. Mattig extrem gebaseerd op de 400 uitbouw
henk 400rr
DeelnemerAls hij op de assteunen rust terwijl je dit constateert, zit het hem wel in de tussenas en niet in de wielonbalans?
henk 400rr
DeelnemerWat ascona’s betreft wel, in principe allen smal, maar er zijn wel brede bestelt, maar die gingen ook gelijk de sport in. (degenen buiten de werksteams)
De uitbouwset was in principe alleen voor de sport bedoeld, bij Manta hadden ze daar weer een optie in voor de straatversie, breed of smal, bij een brede werd de koets daarop aangepast bij Irmscher.
Alle koetsen waren ook standaard ascona’s en manta’s welke aangepast werden, de chassisnrs zijn daarom ook niet doorlopend omdat ze op bestelling uit de produtie van gewone modellen werden gehaald.
Wat ik persoonlijk eigenlijk wel jammer vindt is dat je de 1e uitbouw eigenlijk nergens meer ziet.
henk 400rr
Deelnemerorigineel gepost door Tiedo
origineel gepost door Kale gek
origineel gepost door KRSA2000
origineel gepost door eddepet007
als er in 1 eu land kenteken af gegeven wordt dan moeten ze hem hier ook op kenteken zettenKlopt niet helemaal…
voorbeeld: een corsa a vanuit engeland (vauxhall nova) met een C20let op kenteken werd niet goedgekeurd hier in nederland en kreeg geen nederlands kenteken.
engeland is geen eu land of toch wel?
dat dacht ik ook al:hmmz
Toch wel.
Dit is de lijst van alle Europese lidstaten in alfabetische volgorde:
•België
•Bulgarije
•Cyprus
•Denemarken
•Duitsland
•Estland
•Finland
•Frankrijk
•Griekenland
•Hongarije
•Ierland
•Italië
•Letland
•Litouwen
•Luxemburg
•Malta
•Nederland
•Oostenrijk
•Polen
•Portugal
•Roemenië
•Slovenië
•Slowakije
•Spanje
•Tsjechië
•Verenigd Koninkrijk
•Zwedeneffe googelen en je weet ’t :cool:
henk 400rr
DeelnemerMocht je, je niet kunnen beheersen en dit toch nog gaan afdraaien, er is speciaal spul te krijgen die scheuren kan laten zien die het oog niet ziet.
Geen idee hoe ’t heet, maar heb ’t een keertje gehoord.
henk 400rr
DeelnemerControleer even of de vonk er wel is op alle cilinders en of deze blauw is of oranje, dan kan het probleem in de kabels zitten, dat kun je gemakkelijk controleren door de 1 na de ander even vast te pakken, maar er is een minder pijnlijke methode, even sproeien met een plantenspuit, vonkt er niks extra’s dan zit dat wel goed, verder wat het kan zijn, kan een lange lijst zijn.
verdelerkap bijv of aan de onsteking zelf,…etc.henk 400rr
DeelnemerDan denk ik dat het hééél moeilijk wordt.
de advertentie die ik had was trouwens van de modellen “Fiësta” (manta en ascona)
-
AuteurBerichten