Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
henk 400rr
DeelnemerAls dat waar is, dan ben ik 2,5 keer zo duur uit als nu (exclusief brandstofkosten)
en het zou goedkoper worden vlgs. Eurlings
henk 400rr
DeelnemerAlles wat 1 letter heeft in de achterkant (K,R,D,..enz) is een standaard nokkenas.
Tuners (nokkenasleveranciers) gebruiken vaak langere codes, ook omdat die meerdere merken/motoren nokkenassen leveren.
9 december 2009 om 19:44 In reactie op: Opel Manta B GSI Jawel, gelukkig hebben we eindelijk de fot #17562307henk 400rr
Deelnemerja
in ’88 zijn ze opgehouden met het maken van de B-manta, alles wat erna dan vlgs bouwjaar later is dan 88 zijn allemaal manta’s die later op kenteken zijn gezet. Het kunnen demonstratie auto’s geweest zijn of auto’s die uit de voorraad zijn gekomen van 1 of andere dealer.
Het vervelende in dit land is dat datum afgifte kenteken vaak wordt gebruikt (verward) alszijnde bouwjaar van het voertuig.
In veel gevallen klopt het wel, maar dus niet altijd, een voorbeeld zijn auto’s met een bouwjaar/maand van januari van het nieuwe jaar, uiteraard zijn dat auto’s van het jaar ervoor, maar iedereen gebruikt toch het nieuwe jaar alszijnde bouwjaar van de auto.Vroeger werd er veel op voorraad gekocht, tegenwoordig steeds minder tot bijna niet, simpelweg omdat opslag gewoon te duur is en vrijwel direct vanaf de fabriek is goedkoper. Deomonstratie auto’s (showroom modellen) bijf je echter wel houden.
henk 400rr
DeelnemerOok alweer weg :D
henk 400rr
DeelnemerAch jawel, dat kan best.
Overigens met een spacer verklein je de ET waarde, dus zet je onder ET1 een spacer van 5mm dan wordt de ET theoretisch gesproken ET-4, voor een hogere waarde zal een stukje van de velg afgedraaid moeten worden.
henk 400rr
Deelnemerorigineel gepost door louwe 16 klepper
…ben je toch ook al aan t investeren aan carterpan / motorsteunenenkel de koppeling is dan iets makelijker…
Louwe, het is een 1.8S dus carterpan en andere delen heeft hij al.
origineel gepost door dopey6699
…Ik rijd sinds een jaar een 1800S uit 1982en het uiterlijk en interieur is al helemaal naar mijn smaak. ik had begrepen dat de 18s makkelijk(???) om te bouwen is …
Alle informatie welkom!henk 400rr
Deelnemer@jo heeft ook eentje van een BMW eronder.
henk 400rr
Deelnemer’t ligt er ook aan welk type vliegwiel je hebt of je de koppeling kan gebruiken.
henk 400rr
Deelnemerorigineel gepost door louwe 16 klepper
…een gas isntalatie verdient zich eigenlijk altijd terug
cker als je veel km,s rijd…Als hij heel blijft wel ja.. :mad:
(niet pers. bedoeld)
henk 400rr
DeelnemerOK, die manta stond in Almelo te koop niet? zo’n paarse?
henk 400rr
Deelnemervia de GT-club (P.Susselberg?) schijnt ook zo’n setje aangeschaft kunnen worden
henk 400rr
Deelnemerorigineel gepost door 2000
Volgens mij wordt de electrische bekrachtiging van een corsa (D?) tussen het stuurhuis gezet. werkt goed!Corsa C of Corsa B, die van een B is kleiner maar ook storingsgevoeliger.
Er is een tijdje geleden al een topic aan gewijd hier (door moi) dus via de zoekfunstie moet die nog wel te vinden zijn.
henk 400rr
DeelnemerSow? ik weet niet exact waar maar er was een plaats waar het openbaar vervoer plat lag vanwege het feit dat zij hun data via Vodafone regelden.
Ik meende Utrecht, maar ik kan er naast zitten.
henk 400rr
Deelnemerorigineel gepost door Freestyler
origineel gepost door 14XE
Het zijn geen radio signalen,het gaat via GSM lijnenEn ook die zijn weg te blazen, of beter nog, een zender ernaast op de zelfde frequentie.
900 en 1800 Mhz was dat toch??
Vraag het Vodafone, die heeft enorme storingen (gehad) dus als het kastje het van die signalen moet hebben…
henk 400rr
Deelnemerorigineel gepost door MantaTeamTwello
.. plus dat je de 16v echt warm moet gaan rijden voor je het gas echt eens kunt intrappen alu blokje…Blok is niet van aluminium, de kop wel en daarom moet hij op temperatuur gereden worden, bij CIH zijn beide (onderblok en kop) van gietijzer dus zetten evenredig uit.
henk 400rr
Deelnemerorigineel gepost door Freestyler
origineel gepost door Pastra
Maar wanneer je een 8v of 12v hebt, weet je 1 ding zeker, die lopen NIET kapot bij event. riembreukDuh, de CIH motoren hebben allemaal ketting :jerry
er zijn ook DOHC motoren met ketting.
henk 400rr
Deelnemerorigineel gepost door 2000
…. En de c20xe is in mijn ogen niet stuk te krijgen…:D ik ken eentje die binnen 80km stuk gereden is.
Maar dat gebeurt bij de CIH ook wel, beide motoren hebben hun goede en zwakke punten, het grootste verschil is het karakter van de motor tussen deze 2 en dat bevalt je of niet.
Kettingen willen ook wel breken, maar als dat zover is, dan kondigt dit zich wel aan door gerammel in het blok en de duplex ketting van de CIH met 2 kleppen per cilinder breekt niet zo snel, de enkele ketting wel weer die in de CIH met 4 klepen per silinder te vinden is.
Riembreuk komt meestal vrij onverwachts maar ook dat is wel te zien aan de riem of het risico aanwezig is of minder aanwezig.
henk 400rr
DeelnemerOok dat is niet geheel waar, er zijn wat mogelijkheden, maar kort door de bocht genomen komt het daar op neer.
henk 400rr
DeelnemerAls je koppel wil en lagere toeren, dan is een CIH aan te raden, een 16V moet het toch van z’n toerental hebben.
henk 400rr
DeelnemerDat kan wel kloppen.
Maar goed, dan nog heb je het verschil in beide systemen (mototronic/jetronic)
henk 400rr
DeelnemerIk hoorde vanmorgen nog een toelichting vanuit de technieksector en die bevestigde dat de techniek voor deze poespas veel meer mogelijkheden toelaat dan wat bekend wordt gemaakt, ook bij jongere auto’s kunnen ze het gemakkelijk koppelen aan het motormanagement systeem en kan de auto als er geen kilometerhefing betaald wordt door de bestuurder op afstand onbruikbaar gemaakt worden.
Ook werd mogelijk geacht dat de verantwoordelijke minister onwetend over de risico’s dit toestel de boel zit te verdedigen en dat hij puur op de aanwijzingen van de fabrikant dit verhaal als het enigste juiste beschouwd.
Klinkt allemaal leuk voor degene die wel betaald, maar bedenk even dat draadloos internet al een drama is en als het zo veilig was, waarom heeft een computer op internet virusscanners en een firewall nodig om te blijven functioneren en dan nog…
Wat als dit dus een nieuwe uitdaging voor Hackers is om eventjes massaal auto’s buiten werking te stellen die lekker braaf onderweg zijn, of dus je kilometerstand plotseling ver omhoog schroeven.
De extra gegevens zoals snelheid, traject gegevens e.d. die door dit kastje allemaal verzamelt kunnen worden, mogen dan zoals men het nu bekijkt officiëel niet gebruikt worden, dat dit niet gebeurt is slechts een kwestie van tijd. In het geval dat weer zo’n malloot met z’n swifje door een menigte mensen heen jaagt dan roept iedereen dat die gegevens wel gebruikt mogen worden door overheidsinstanties.
De conclusie was in ieder geval dat zoals de huidige techniek er nu voor staat, het een absolute afrader is en het de gemeenschap (de autorijdende burger) waarschijnlijk veel meer gaat kosten dan waar nu mee geschermd wordt.
Als je weet dat de vice-premier (minister van financiën) alleen instemd met deze toepassing “als het hem maar geen geld kost” dan weet je ook wel wat je te wachten staat en ook als dus deze fiasco op een ramp dreigt uit te lopen.
Je ziet nu al tekenen dat ook dit gebruikt gaat worden in verkiezingen, zowel PVV als VVD stemmen tegen, erg aardig van hen maar bedenk straks wel met verkiezingen dat dhr. W.Bos zelf vertelde in een interview dat “verkiezingsbeloftes” geen beloftes zijn en je als Politicus je er niet aan hoeft te houden.
Dus, wat je doet, je staat vrijwel machteloos en het hangt allemaal van die ene lamlul af die nu zijn handtekening moet zetten.
henk 400rr
DeelnemerKadett E en astra F hebben mototronic systemen met krukassensor (en meer van die onzin) duss…
die vlieger gaat niet op.
henk 400rr
DeelnemerBij de meeste peilingen heb ik zo m’n twijfels, persoonlijk vragen ze mij nooit en ik vraag me af wie dan wel en als net die ploeg geintervieuwd wordt die dat wel ziet zitten, dan heb je al een vertekend beeld.
Maar zelfs al zou er een meerderheid tegen zijn (of is) het wordt toch wel doorgedramd ondanks alles en als het later niet blijkt te werken dan willen ze niet meer terug naar het oude systeem.
Dat ging vroeger ook al zo en ik zie met dit kabinet ook geen enkele aanwijzing dat het anders zal gaan.
Maak je borst maar nat en maak alvast maar een spaarpotje voor toekomstig autogebruik, uiteraard zal het wel met 3 cent beginnen, maar daarna vliegt het met een cent per kilometer per maand of jaar wel omhoog. Ook zal de provincie zijn verlies aan inkomsten willen compenseren. Binnen de kortste keren is het onbetaalbaar voor de gewone man en/of de liefhebber.
Als het niet zo wrang was dan zou het excuus dat het goedkoper en gemakkelijker zijn en dus het voordeel voor de automobilist de meest hilarische grap zijn van dit jaar, dat dit niet zo werkt is al gebleken met de Euro, het ziekenfonds, openbaar vervoer, energie,….etc.
Alles onder het mom van “nationale veiligheid” of milieu.
Het mag duidelijk zijn dat wij burgers vee zijn die straks oormerken krijgen en de regering is de boer die klaar staat om zijn melkmachine up-te graden.
henk 400rr
Deelnemerover die verschillen met de stickers (even uit het blote hoofd);
Beide systemen zijn LE-jetronic, de 2.2 is echter wat uitgebreider, ik geloof dat hij dan ook LEJ-jetronic genoemd wordt of iets dergelijks.
2.2 heeft inderdaad een bruine sticker met ik geloof gouden letters, de 2.0 LE-jetronic heeft een witte sticker met grijze letters. de stickers zaten hierbij op de voorkant.
De oude L-jetronic, kan een gele, blauwe of rode sticker hebben, het verschil tussen die oude kasten en de nieuwere is te herkennen aan de vorm, de oude zijn vrij hoekig en recht, de nieuwere zijn ronder afgewerkt, de stickers zaten hierbij op de zijkant.
Wat inwendig (printplaat/condensators e.a. electronische termen) netreft, kan ik niks over zeggen, dat valt buiten m’n intressegebied.
henk 400rr
Deelnemer:D geen idee, maar ik was wel benieuwd wat het is.
-
AuteurBerichten