Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
henk 400rr
DeelnemerJa en nee, om een voorbeeld te noemen;
1.6N/S, 1.9S/N/E en 2.0N/S hadden 8″, de 2.0E had 8,5″ de 2.0D had zelfs 9″
henk 400rr
DeelnemerHet hangt in dit geval niet van de bak af welke diameter koppelingsplaat heeft, 4 en 5-bak (dat gietijzeren geval en de Getrag 240) zijn wat dat betreft identiek.
Alleen de getrag 262/264 en de 265 (allen 6-cilinder bakken) hadden de grove vertanding en dus een andere koppelingsplaat.
Er is wel verschil in de hevels, ook dat hangt weer niet van de bak af, maar meer van de uitvoering van de auto, de A-serie had een andere hevel dan de B-serie en de rekord-E, Commodore-C, monza-A en senator-A modellen hadden ook wel een gietijzeren hevel, soms met een extra stuk gewicht (hoe je dat ook mag noemen) eraan.
henk 400rr
DeelnemerNou, ik kan wel klagen, maar als er verder niks mee gebeurt dan heeft dat ook weinig zin, maar hierbij even wat er naderhand gebeurt is, volgens mij was de laatste keer dat ik er wat over gepost heb in de zomermaanden;
Op vakantie kregen we iedere keer weer motorstoring, de auto is bij 3 dealers geweest waar ze de storing eruitgehaalt hebben en vertelden dat de storing zat in de lambda bank 1 en 2, alle componenten zijn vervolgens doorgemeten en er was niks aan de hand, men begreep niet waarom deze storing erin zat want alles was verder goed, hoe de storing erook in kwam, aan de componenten van de auto (buiten het gassysteem) lag het zeker niet. :swear
Dus na afloop van de vakantie de auto voor de zoveelste keer bij Adri S. gebracht en deze beweerde dat mijn katalysatoren eraan zaten te komen en dus vervangen moesten worden, weer voor de zoveelste keer in discussie met die LUL dat dit echt niet kan want de lamp ging branden maar soms ook uitzichzelf wel weer es uit en als de katalysatoren het zijn, dan is hij stuk of heel en niet tussenin, maar hij trok zijn handen ervan af, eerst katalysatoren vervangen, dan wou hij er pas naar kijken. :mad:
Met behoorlijke moordneigingen ben ik toen weggegaan en besloten dat ondanks we nog een half jaar garantie hadden we niet meer naar die eikel toe gingen. :argue
Ik heb daarbij contact gehad met @Spoelie en hij zei net als alle andere monteurs, wat Adri S. beweerd kan niet, de kans was groot dat dit valse lucht was en/of verkeerde afstelling.
Dus heb ik zelf maar de boel gedemonteerd en alle rubbers rond het spruitstuk even nagelopen/vervangen en alles bekeken waar er nu valse lucht in het systeem kon komen.
Ik ontdekte dat van de 6 gasaansluitingen op het spruitstuk er 4 los zaten, 1 was zo los dat ik een nieuw gat heb moeten boren en alles 6 heb ik toen vastgezet met loctite, ook de slangaansluitingen op het gasdeel zaten bijna allemaal los. :oEenmaal dat vervangen heeft nog en kleine week de lamp gebrand en daarna niet weer, ik kan inmiddels ook veel verder komen met een tank gas, hij loopt hij weer aardig, enkel de dooie punten zitten er nog wat in, maar hij zal nog wel een keer goed afgesteld moeten worden door iemand met echte kennis en dat zal “gasspecialst” Adri S. zeker niet zijn.
Ik ga ook zeker geen contact meer zoeken met die zak, de man is niet voor rede vatbaar, strontarrogant en blind voor elke aanwijzing die gegeven wordt.
Of de monteurs onbenullen zijn kan ik niet zeggen, ik heb 1x meegemaakt dat wat ik tegen Adri S. zei weer anders overgebracht werd aan de monteurs, ik heb ook geprobeerd dit te omzeilen door het op te schrijven, maar ook dat heeft niks geholpen.Graag wil ik nog wel pagina’s doorgaan hoe ik denk over “Gasspecialist” Adri S., maar het is kerst en ik moet denken aan m’n bloeddruk.
Dus als laatste toegift richting deze knoeier :fy1 en zeker geen goede wensen voor 2010.
Verder ga ik ook niet meer in discussie hierover, ieder zal z’n eigen mening hebben maar ik heb in de 2 jaar praktisch 1,5 jaar ellende gehad, waarbij de klachtenafhandeling zeer te wensen overliet.
De “specialist” heeft in deze periode niks anders gedaan dan het probleem af te schuiven ipv. te verhelpen, als ik al zijn raad had opgevolgt dan was ik nog vele duizenden euro’s meer het schip in gegaan. De auto zou ook door de importeur bekeken worden en ook dat is nooit gebeurt.Ook vele keren ben ik weggestuurd met “het is verholpen meneer” en je komt er al achter dat het probleem niet verholpen is in de 1e paar honderd meter.
Ik vindt ook niet nodig dat ik me eerst kwaad moet maken voordat ik geholpen wordt, de 1e keren werd ik weggestuurd met er is niks aan de hand, terwijl de gastoevoerslangen er constant afknalden, de auto kut liep enz.Er zullen bosjes mensen zijn die hem adoreren, maar die hebben waarschijnlijk nog nooit echt problemen gehad.
Ik ben het zat, hij bekijkt het maar. :thumbdownhenk 400rr
DeelnemerZit op ascona B 2.0D en de Commodore/Monza/Senator 2,5E en op de oudere Commodore 2.8
Op de 3.0E zit dacht ik een 9,5″ daar zou hij ook wel op kunnen, datzelfde trucje deden ze ook met de 2.0S en 2.0E, 2.0S had een 8″ en de 2.0E een 8,5″, daar was het vliegwiel gelijk, de koppeling was verschillend.
Let wel, deze motoren hadden slechts 2 kleppen per cilinder en je moet niet eentje nemen waar een R25 bak achter zat, want die vliegwielen waren anders.
henk 400rr
Deelnemertuurlijk heeft zo’n stuur wel een naaf, hij zit alleen geklonken aan de plaat van je stuurwiel.
de stuurstang is vrijwel massief op dat stuk wat inelkaar kan schuiven, dus als die krom is, dan is er wat meer gebeurt dan alleen het stuur eraf halen.
de buis zelf met dat stuk gaas kun je vrij gemakkelijk weer rechtduwen.henk 400rr
DeelnemerDat klinkt goed, hij was van plan om in de youngtimers mee te doen, ben benieuwd of hij wat mee kan strijden met Robert Keil en Rob Bierman, die laatste moet de auto ook haast wel weer es klaar hebben.
Heeft Hainbach z’n motor gedaan of heeft hij een ander gevonden?
henk 400rr
Deelnemerbuiten dat: 4x uitgegraven uit de sneeuw, 2x bij m’n werk en 2x thuis.
henk 400rr
DeelnemerHij is kieskeurig, ik denk dat al zo’n 50 stuks voorbij zijn gekomen die hij niet accepteerde ;)
henk 400rr
DeelnemerIk tik altijd een schroevendraaier (ouwe) tussen de steun en het onderblok ter hoogte van de tandkrans tussen de tanden van het vliegwiel en dan deze zo dus vast te zetten.
Tot nu toe 100% succes gehad om dat ding zonder al te veel moeite los te draaien (en weer vast).henk 400rr
Deelnemer…heeft hij een originele motor er al in?
henk 400rr
Deelnemer:D je begint je naam een beetje eer aan te doen @kale :D
henk 400rr
DeelnemerDat kan heel goed ouderdom zijn, vervang ze gewoon allemaal in 1x, ben je er een tijdje vanaf en hoef je niet iedere keer het dashboard te slopen (demonteren).
met temperatuur en dit soort auto’s is het zo, als het onder de motorkap goed aanvoelt dan is het goed, sensoren, spanningregelaars (achter het dashboard) dat is verder gelijk aan de B-serie, ook aan C-kadett en weet ik waar ze het allemaal ingepropt hebben.
Je maakt je veel te druk hiermee, het is geen jonge auto waar alles op de maat afgemeten is.
henk 400rr
DeelnemerNee, dat maakt niks uit, als je maar alles van 2.0S hebt, een 2.0E heeft een andere loop van koelvloeistof door het thermostaathuis.
De kans is groot dat er eerder een afwijking zit in de meter/sensor en de motor wel goed op temperatuur komt.Geef je vrouwtje maar een paar dikke wanten mee en een sjaal, kachels zijn altijd dramatisch slecht geweest bij beide types.
henk 400rr
Deelnemerorigineel gepost door Asko
Zoww dat ziet er stevig uit!origineel gepost door mr-turbo
als “Zip-Datei” downloaden gaat niet :(Die fotokwaliteit is echt veel slechter dan bij de 400club, je kan dan beter je “luiheid” aan kant zetten en dan pagina voor pagina downloaden, of alleen de foto pagina’s.
henk 400rr
DeelnemerOk, een mogelijkheid zou ook dit in de lengte van de schokbreker te zoeken, maar dit kan ook.
Daar had je toch ook wat mee gedaan? of zit ik weer in een verkeerd topic?
wel interessant hoor, absoluut geen veroordeling van mij kant mocht het zo opgevat worden.
henk 400rr
Deelnemer:wtf deja vu?
henk 400rr
Deelnemer100 Nm
henk 400rr
DeelnemerIk zou net zeggen, ’t heeft veel van wat in het “Ascona 400 gruppe 4” handboek geschreven is, op de bovenste draagarm na.
maar dat klopt dus wel.
Is je bovenste draagarm en de bevestiging ervan nu niet te licht?
Zie trouwens even niet in waarom je voor circuitgebruik de staalkabel wil gebruiken, in mijn oordeel zou je dat achterwege kunnen laten.henk 400rr
DeelnemerOrigineel zit bij manta met airco de accu voorin bij de koplamp aan de bestuurderszijde, hiervoor zit een aparte plaat waar de accu op komt te staan.
henk 400rr
DeelnemerRij sinds juli 2009 met een c20xe, ben erg tevreden over het geluid en de motor.
Was ook altijd een CIH voorstander en had wel kennis gemaakt met c20xe in rwd opels maar was nog nooit overtuigd om zelf eentje te nemen totdat er een voorbeeld was dat het ook goed kon.
Het is een beetje vogelen met dempers om het juiste geluid eruit te krijgen, maar nu het zover is komt er niks anders meer in.
Om nu te zeggen dat c20xe nu beter is of slechter, beide hebben zo hun voor- en nadelen het is maar net wat je zoekt in de motorkarakterestieken.
henk 400rr
Deelnemer’t kan wel, maar de ML dringt door de lak heen en hecht voor geen meter doordat de ML niet uithard.
beetje ja/nee verhaal :D
ML krijg je alleen weg door het meeste eraf te schrapen en de restanten te verwijderen met benzine.
15 december 2009 om 20:21 In reactie op: OPEL MANTA 400 2,4 16V GRUPPE B ROTHMANS ORIGINAL te koop op #17568771henk 400rr
DeelnemerDeze advertentie is gewoon oplichterij, door een gegoogel met woorden raak je al snel het spoor bijster over waar het over gaat.
Het grootste stuk tekst is gewoon overgenomen van een boek over de manta 400 en de titelwoorden klopt wel, maar niet in die woordvolgorde.
Maar het is totaal niet wat de advetentietekst suggereerd.
Dit soort smeerlapperij zie je wel vaker bij Ebay, laatst ook nog eentje waarbij alles op duide dat het om een set velgen ging van BBS, maar er werden alleen de bouten verkocht.
henk 400rr
Deelnemerorigineel gepost door js 400
origineel gepost door Freestyler
ja die wordt nog belastingvrijalle auto’s t/m 31-12-1986
Dus vanaf 01-01-1987 blijf je gewoon betalen.
ja klopt precies.:thumbup
vooruit, ik doe ook mee :cool:
ja ze hebben gelijk
:D
henk 400rr
Deelnemer@jeremy: Somberen niet, maar ik wordt er wat pissig van dat dit soort zaken altijd maar zomaar gebeuren, tegelijkertijd leeft het gevoel van machteloosheid wat dat je er verder ook maar niks tegen kan doen.
Daardoor verlies ik wat m’n gevoel voor humor met dit soort dingen.Wat ik bedoel met die “persoonsbescherming” is het volgende, vaak heb je als dit soort lieden uitspraken doen die enigzins kwetsend zijn voor een bepaalde groep, ze vrijwel vlot met een overbelast mailadres zitten met de meeste geweldadige verwensingen en in dit geval gebeurt er helemaal niks, ik hoor en lees er niks over dat Eurlings dit probleem heeft.
Omleggen van dit soor figuren heeft net zo veel zin als water naar de zee dragen, beter zou zijn als Eurlings beter ingelicht is en minder naief zou zijn. Maar zo zijn er wel meer voorbeelden.
Uiteraard is “de buurman” omdat het tussen aanhalingstekens staat, de persoon die jezelf niet bent, dwz. “als het maar een ander overkomt dus”. Ik ben ook niet gecharmeerd van bepaalde personen in mijn omgeving en daar hebben wij ook het nodige mee beleeft en nog, “breek me de bek niet open” zogezegd.
henk 400rr
Deelnemerorigineel gepost door Jerremy
Yep, that’s life ! :jerryAuto rijden kost geld, en gaat alleen meer kosten. Dat heeft het altijd gedaan (zie statistieken e.d.)
En ja, het ziet er naar uit dat die kosten in een paar jaar ineens exponentiel stijgen.Ik zie daar de humor niet zo van in met je :jerry
vervang “exponentieel” maar door “explosief” of “belachelijk veel”
Dat die Eurlings nog geen persoonlijke bescherming nodig heeft als Wilders is mij een raadsel met dit soort voorstellen, wellicht zit Nederland vol met passief volk wat alleen hoopt dat het “de buurman” treft.
-
AuteurBerichten