Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
henk 400rr
Deelnemerinderdaad, dat heb je goed gedacht :thumb
henk 400rr
Deelnemer@Deperik wrote:
Toch nog weer een vraag (heb hem ook al in het revisiegedeelte gevraagd :angel )
– Kan ik de drijfstanglagers en krukaslagers zo demonteren om te inspecteren.ja
Indien ze dan goed zijn kan ik ze dan weer vastdraaien met een momentsleutel, of dien ik nieuwe bouten te gebruiken?
ja, ook dat is mogelijk.
Het blok liep altijd prima, geen problemen met oliedruk oid. Alleen de kettinggeleiders waren kapot gegaan en buitenom begon de motor olie te lekken/zweten (vooral langs carterpanpakking)
wel even een nieuw ketting er op zetten en let op, het achterste lagerblok moet je monteren in de uitsterste hoeken emt vloeibare pakking, ook wat betreft de hoeken voor het carter (rubber strips overgang naar kurk)
henk 400rr
DeelnemerHoeft niet, mits de lagers niet beschadigd zijn of in overmaat versleten zijn.
henk 400rr
DeelnemerBedankt team maat :thumb
speciaal voor de service hebben nog een paar goedie’s toegevoegd.
een bankschroef voor in de aanhanger

en een karretje voor de tankinstallatie

en met dank aan “Team merchandise” de warme mutsjes voor de rally

henk 400rr
Deelnemertip: NIET de versterkte oliepomp tandwielen kopen.
2 redenen:
Doen niks, tot bijna niks
lopen vast, vooral de serie van de laatste jaren, flankspeling is te krap in het lager.MAW: bagger rommel.
Jullie zijn gewaarschuwd.
henk 400rr
DeelnemerNee.
je komt er al vlot achter, als je de pakking weglaat zitten de tandwielen gelijk vast.henk 400rr
DeelnemerLegends, historics,…etc.
Rally 200 weer GTC klasse.
henk 400rr
Deelnemer@i200opc wrote:
dank jullie wel voor de info ….er zit idd een 2.0 startmotor op ! op zoek naar zwaardere .de ontsteking goed laten afstellen en gelijk ook de kleppen .
ik hoop dat het echt de startmotor is ,anders moet ik de motor weer uit halen als die warm loopt :swear .
ik weet niet of het waar is maar volgens mij ,als de ontsteking niet goed staat word de motor ook warmer.
ik heb nog een probleempje als de motor warm is heb ik geen olie druk onder de 1500 tpm ,olie peil is goed .
daar heb ik al een topic over gezien .
ik hou jullie op de hoogte ! thanks
.Oliedrukproblemen stationair is geen uitzondering. Zijn vele oorzak voor en ook oplossingen.
Beste en goedkoopste is achter de veer van het overdrukventiel in hrt deksel 1-2 ringetjes M8 te plaatsen om de veerspanning wat hoger te krijgen.
henk 400rr
Deelnemer@H-400 wrote:
Had ik ook, de standaard startmotor van een 20E had duidelijk problemen om de 2.4 warm rond te krijgen.(Compressie wat hoog)
Ik heb dan een startmotor gemonteerd van een 2.4 tot 3.0 (Bosch 0 986 010 690) en geen probleem meer gehad.
Ter info: heb wel een batterij van 55Ah.
De standaard startmotor van een 20E heeft 0.85kw vermogen, die bovenstaande 1.40kw.Klopt, ook een punt van aandacht.
henk 400rr
Deelnemer@sjoerdie wrote:
Wat heeft de ontsteking met het starten te maken?
Loopt de motor niet gewoon heet?
Dat de zuigers gaan klemmen en dus moeite heeft met rondgooien.
En wat zou daar de oorzaak van kunnen zijn..
henk 400rr
Deelnemervoor degene die nieuwsgierig is:
200Pk en 236Nm bij 6000 omw/min, koppel zit bij 2500 omw/min al vrij hoog, pk’s klimmen dan ook al snel.
Kromme’s zien d’r goed uit.
henk 400rr
Deelnemerja, maar dan heb je ook nog L- en LE jetronic..
Het startrelais (l) of het gecombineerde startrelais (LE) dat geloof ik niet dat daar het probleem zit of dus de voorschakelweerstanden moeten kapot zijn (L).
Het lijkt erop alsof je ontsteking niet goed staat.
henk 400rr
Deelnemerwat voor type injectie systeem gebruik je…
henk 400rr
DeelnemerVanmorgen de Manta op de rollenbank gehad voor het afstellen van de motor bij Postma autosport / Motorentechniek in Balk.
Ik ben tevreden, de resultaten waren goed. :thumb
Hier 2 filmpjes van de Run op de rollenbank:
Run 1: http://www.youtube.com/watch?v=nVDaqkA4vSU&feature=youtu.be
Run 2: https://www.youtube.com/watch?v=lf5Bc4YNRZYDe pk’s en Nm’s zijn gelijk gebleven, de krommingen iets beter en ons doel was even de afstelling te controleren voordat we het avontuur SPA in gaan.
henk 400rr
DeelnemerDat komt nog wel, kreeg al een telefoontje hierover.
Maar eerst Spa, dan zien we wel hoe en wat.
henk 400rr
DeelnemerZiet er goed uit :thumb
henk 400rr
DeelnemerJa, klopt.
De eerste versie staat ook nog te koop, deze versie dook vorig jaar op, heeft een tijdje op rallycarsforsale gestaan en sinds een week was er een aankondiging dat hij geveild zou worden.
Die van mij gaat dit jaar ook weg trouwens, maar eerst even kijken hoe de wagen na Spa er nog bij staat, dan trek ik een plan van aanpak.
henk 400rr
DeelnemerDeze heeft dacht ik z’n laatste rally in 1988 gereden. Waar en of de auto weer gaat rijden en wie zou ik niet weten.
Wil je van ons nog een foto maken met de Manta, dan heb je nog 1 kans met Bouclé de Spa op 15 februari a.s.
henk 400rr
DeelnemerOch, veiling hé ;)
Even aan het rekenen geslagen; €75.000,-, valt op zich mee.
henk 400rr
Deelnemerhenk 400rr
DeelnemerDie ken ik niet denk ik, weet wel dat er een rode vorig jaar reed en dat er met Wimedo eentje in de Castrol kleuren rondrijd, zou ook rallyklaar moeten zijn.
Kan zijn dat het dezelfde is, vlgs mij kwam die vorig jaar pas met die auto op het Midlands circuit.
henk 400rr
DeelnemerEen rode zeker?
henk 400rr
DeelnemerDat geloof ik best, het is een redelijk intensief werkje en dan de onderdelen nog, zo’n Toyota zit vol met bedrading en andere zaken die blijkbaar ook weer hun nut hebben ;)
henk 400rr
DeelnemerDit is een originele ST185-CS uit Italië, eerder pagina’s van dit topic laat de bouw wel zien.
henk 400rr
DeelnemerNee.
-
AuteurBerichten
