Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
henk 400rr
DeelnemerIk zie ze zo niet liggen, maar ik mag hopen dat je ook de voorste binnenschermen/schudbord bewaard hebt, dat zat namelijk ook in de kadett 400 gelast.
27 december 2009 om 21:05 In reactie op: bezig met revisie van een 2.0S (weer pech motor er weer uit) #17575022henk 400rr
Deelnemerorigineel gepost door knoll
klopt het trouwens dat varajet 2 niet echt super carburateur is? ..Ja en nee, veelal gebruikt en toegepast, maar altijd luchtlekkage bij de gaskleppen en speling, qua sleutelen is hij wel weer de betere carburateur, erg ingewikkeld is hij niet.
Overigens is het nog niet de ergste, de Dubbele Zenith was een waar drama en is ook niet lang gebruikt. In het begin gebruikten ze vaak de Solex, enkel en dubbel, daarna kort de Zenith op de 1.9S en de enkele Solex en vanaf de 2.0S en 1.8S en alle andere motoren na 1980 kregen een carburateur van Varajet. Sowiso was de automatische choke bij al die dingen een klein drama, vaak werden ze ook vervangen door een choke met kabelbedienning.
De enkele solex had ook nog een versie met een automatische sproeier, een vrij lang silindrisch ding wat naarmate de leeftijd vorderde wel eens voor storingen zorgde door valse lucht te veroorzaken.
Overigens was de gasklep van de E-versies in het begin ook oorzaak van veel storingen, ook hier valse lucht via de gasklapstang, helaas officieel alleen op te lossen door aanschaf van een nieuw gasklephuis, een beetje handige sleutelaar draaide bronzen busjes om de speling weg te krijgen.
Maar zo heeft elk ding wel z’n voor- en nadelen.
27 december 2009 om 18:36 In reactie op: OPEL MANTA 400 2,4 16V GRUPPE B ROTHMANS ORIGINAL te koop op #17568776henk 400rr
DeelnemerDie is inmiddels al 3x voorbijgekomen, maar bedankt voor de moeite.
’t gaat om deze auto:
27 december 2009 om 18:33 In reactie op: bezig met revisie van een 2.0S (weer pech motor er weer uit) #17575015henk 400rr
DeelnemerDie van een 2.4, 3.0 (12v) en 2.6 (12v) zijn dezelfden en misschien nog wel te bestellen bij de Dealer.
27 december 2009 om 00:41 In reactie op: OPEL MANTA 400 2,4 16V GRUPPE B ROTHMANS ORIGINAL te koop op #17568773henk 400rr
DeelnemerHier een berichtje van de vorige eigenaar:
Der Opel Manta 400 war mal ein Strassenauto.Er wurde von Roland Grötsch aus Mitterteich mit viel Liebe so aufgebaut.Ich habe damals das Auto von Roland gekauft.Den 400er habe ich dann vor ca.8Jahren nach Belgien verkauft.Es ist interessant wenn man liest,wie aus einem Strassenauto ein 400er Gruppe B wird. Das Fahrzeug ist wirklich schön,ist aber halt nur ein Strassenauto gewesen.
henk 400rr
DeelnemerVolgens mij kwamen die steekassen uit een achteras met aangepaste lagerschalen, de achteras zelf is ooit bij mij terecht gekomen en alweer vernietigd.
@Manta-aero: Mijn achteras van de AcDelco is een rekord diff met steekassen van Manta-B, ik plof in die onderdelen dus ik kan nog wel even vooruit.
Ik ga ivm met tijdnood eerst even met adapters werken, eind januari moet de auto weer klaar zijn want dan begint voor ons het seizoen alweer, daarna zie ik wel verder.Die adapters zijn sowiso nooit weg, ik heb er nog 1 staan waar ze ook wel onder kunnen.
henk 400rr
Deelnemerorigineel gepost door louwe 16 klepper
henk heeft hier wel n punt
(enkel is hij zelf toch uiteindelijk ook overgegaan naar 5 gats d8 ik;):angel)Jep, dat klopt, dit uitsluitend ivm een optische reden, vanuit technisch oogpunt blijf ik ’t onzin vinden, velgen had ik ook zat met 4-gats, nu moet ik dus weer op jacht.
henk 400rr
Deelnemer@Ruub; op zich valt het nog wel mee qua prijzen en het voordeel moet je zo bekijken dat hij zonder al te veel moeite om te bouwen is naar 5-gaats en weer terug. Als je bijv. een sper hebt of een goede as, dan heb je hem naderhand nog steeds, als je asombouw gaat doen dan komt er nog wel wat meer bij kijken, qua prijs kan dat ook oplopen en vrij gemakkelijk de prijs van de adapters voorbij stijgen.
Op zich is sowiso een ombouw van 4 naar 5-gats onzin, beide keren zijn de velgen rond en beide keren doet de auto het even goed.
Maar als je optisch iets wil, dan is het een mogelijkheid.henk 400rr
DeelnemerIk heb hem ook even veranderd, wel gek, eerst deed hij het wel.
klopt, hij was rond de kerst aan het verkassen vertelde hij, waarheen heb ik niet gevraagd, voor mij is het sowiso een eindje. ;)
Even een tip, via de “shop”-link kun je dus precies bekijken wat een setje kost en bij welke breedte, dit kun je al bekijken alvorens je een order bevestigd.
henk 400rr
Deelnemerorigineel gepost door eddepet007
ben toch wel benieuwd naar wat meer histotrie van mijn gele manta heb hem immidels alweer 2 jaar maar over vorige eigenaren weet ik niksKENTEKEN IS DL-72-FG
MISCHIEN IDEE: iets van zoekmachiene s voor kentekens met foto weet niet of zo iets mogelijk is in een topic
Nu is het zo dat ik een gele bij de onderdelenbeurs zag en volgens mij stond deze even later bij je stand toen je weer aan het inladen was, het kenteken weet ik niet uit m’n hoofd, maar als het deze auto is, dan weet ik daar wel het 1 en ander over, ook wie hem zo gemaakt heeft.
henk 400rr
DeelnemerZand erover, als ik wat tegenkom dan meld ik het wel even, ik ben zelf ook wel benieuwd welke delen ze gebruikt hebben.
henk 400rr
DeelnemerEven een kleine vergissing rechtzetten, dit is niet specifiek een i2800 bumper, maar een Irmscher bumper die ook op de i2800 zat, indertijdkon je deze gewoon los bestellen, je kreeg toen ook sideskirts uit 1 stuk en van een wat slapper soort kunststof.
Gelijk heb je wel dat ze wat zeldzaam zijn, veel verkocht zijn ze niet.
henk 400rr
DeelnemerVermeld er even bij wat voor stuur je hebt (of foto of de maten ervan), ze hebben vaak verschillende bevestigingen.
henk 400rr
Deelnemerorigineel gepost door city77
origineel gepost door henk 400rr
origineel gepost door city77
… en btw waar zet je je gasklapsensor op ?..op ’t gasklephuis lijkt me, aangezien het eentje is van een 1.8E waar ook eentje op zat, lijkt ’t voor de hand liggend. ;)
ow en sinds wanneer heeft een 1.8 gasklep 2 dezelfde gaskleppen ? en waar zitten de bevestigingsgaten voor de bouten ? en waarom heeft deze gasklep 2 veren ? waarom is de flens van de gasklep 3 x dikker dan opel ze ooit heeft gemaakt ?
dit is een bij elkaar geraapt zooitje en die gast probeert hier mooi iemand mee te naaien met de broek an.:puke
Wie weet komt het van een dual-ram systeem af, boeiend. In ieder geval als je wat beter kijkt dan zie je zo wel die punten zitten.
Beetje dom commentaar van je, vind je niet? als je het fijne wil weten, neem dan contact op met de verkoper en verwijt hem wat je zo dwars zit, ipv. hier een beetje lopen te tieren tegen mensen die niet je mening delen.
Sjezus.
henk 400rr
DeelnemerZiet er goed uit zo op ’t eerste gezicht, hopelijk is dit een langer blijvertje, de tijd zal het leren.
no offense. ;)
henk 400rr
DeelnemerIk ken dat, al eens eerder meegemaakt:
perfekte auto, goede basis, nog nooit aan gelast
Maar wel hééél hard nodig. ;)
henk 400rr
DeelnemerDat is al weg als ’t goed is.
Een goed alternatief is adapters van 4 naar 5-gats, dat kost zo’n 500 euro en is te bestellen in elk gewenste afmeting bij Harry Schippan
http://www.schippan-shop.de/’t is een goed adres en vriendelijke man, hij verstuurd door heel europa.
henk 400rr
DeelnemerKM stand is altijd laag omdat hij maar tot 1 ton gaat, met een 1 of 2 ervoor is het vaak meer aannemelijk.
Maar in principe onbelangrijk, kijk naar de staat van de auto en de draaiende delen, als deze goed is dan maakt het verder niet uit wat de km stand is.
henk 400rr
DeelnemerStaat de ontsteking wel goed? daar kunnen ze ook erg warm van worden.
henk 400rr
Deelnemerorigineel gepost door city77
… en btw waar zet je je gasklapsensor op ?..op ’t gasklephuis lijkt me, aangezien het eentje is van een 1.8E waar ook eentje op zat, lijkt ’t voor de hand liggend. ;)
henk 400rr
DeelnemerKan je gerust inbouwen, welke van de 2 je neemt (1.6N of 2.0S) ze zijn beide gelijk, neem de beste van de 2 zou ik zeggen.
henk 400rr
DeelnemerDat is ’t opel hecktriebler forum, daar staat ook nog wel eens wat interesants op.
Dat upgraden van een bestaand systeem is niets nieuws, een bekend voorbeeld is de L-jetronic met Alfa injectoren en een BMW luchtmassameter. Dat verehaal staat ook beschreven op Opel Tuners Source.
henk 400rr
DeelnemerGeen idee, misschien past het in ’t “megasquirt” verhaal maar ik las ook iets op een ander forum door een bestaand injectiesysteem te manipuleren vermogenswinst te halen.
Ik weet ook niet wat erbij zit, maar wel is het punt dat door een systeem alleen geen echte vermogenswinst zit, wel in combinatie met een snellere nokkenas, een beter systeem zal naar mijn mening meer economisch zijn, maar 29% motorvermogenwinst puur alleen door het systeem lijkt me wat voorbarig.Maar goed, ik (her)kende deze onderdelen niet (spruitstuk/gasklephuis)
Het gasklephuis zou nog eentje kunnen zijn van een 1.8E systeem van Kadett-D/-E, ascona-Chenk 400rr
Deelnemerorigineel gepost door MantasticB1
origineel gepost door henk 400rr
Ja en nee, om een voorbeeld te noemen;1.6N/S, 1.9S/N/E en 2.0N/S hadden 8″, de 2.0E had 8,5″ de 2.0D had zelfs 9″
hebben die dan elk ook een andere bevestigingssteek voor die drukgroep?
of zijn ze in principe uitwisselbaar?De 8″en 8,5″ hadden gelijke vliegwielen, maar een verschillende koppelingsgroep, druklager was wel weer gelijk, volgens mij zelfs ook het druklager van een 3.0, het kan zijn dat hij zwaarder is maar passen doet het zeker.
Dus er moet iets anders aan de hand zijn, ’t kan zijn dat hij verkeerd om gemonteerd is of dat de hevel niet goed op z’n plek zit.
21 december 2009 om 22:05 In reactie op: GEZOCHT Radiator Rekord E1 2.0E NU MET 'N PROBLEEMPJE #17571594henk 400rr
Deelnemerja, in ieder geval wel voor de 1.9, 2.0 en 1.8, de 2.2 had een bredere en anders van vorm.
Eigenlijk is hij gelijk aan degene in de manta/ascona 1.9/1.8/2.0 en de kadett-C 1.9/2.0, maar dan heb je ipv de lipjes aan de zijkanten en draadeind onder, dus de pennen.
-
AuteurBerichten