Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
henk 400rr
Deelnemer2.2 klepdiameter is groter dan die van een 2.0, wel weer dezelfde diameter als de 2.4, maar een ander soort kleppen.
persoonlijk zou ik dat gekut met een 2.0 kop laten voor wat het is en de 2.2 kop verder ontwikkelen.
henk 400rr
Deelnemerbeter is en 2.2 kop met 1.9 koppakking en een spannende nokkenas
henk 400rr
Deelnemerorigineel gepost door larsjeG40
hoe veel bar hoort het eigenlijk te zijn bij stationair lopen?Als hij warm is, gem. ongeveer 1,5 bar, onder 1 bar gaat de lamp branden.
henk 400rr
DeelnemerSchoeptype verschilt wel eens en je hebt de 2.0 versie met vaste en visco vin en die laatste wijkt af van die van een 2.4, die is totaal anders.
Verder past het wel en werkt net zo goed.
henk 400rr
Deelnemerorigineel gepost door fluks
kop past wel maar je termostaathuis nietvertel…. :cool: … waarom zou hij niet passen
ik ben benieuwd
henk 400rr
Deelnemerorigineel gepost door Duurt
origineel gepost door mantallica
Was wel passender voor de opel liefhebber om er een getuned opelblokkie
in te hangen om bij je merk te blijven, maar dit heeft zeker ook wel wat :worsJah, wie doet dat nou een volvo motor in een manta :o :D :D
Misschien is hij ook wel naar een Volvo liefhebber gegaan en doet hij de rest weer weg:hmmz
ken ook wel manta liefhebbers die er zo over denken :D
henk 400rr
DeelnemerOok ik sluit me aan :kewlpics
en wat verrot het dat het geen 400 is ;)
henk 400rr
DeelnemerJaak smeets heeft ze wel, dit is z’n mailadres: jaak.smeets@pandora.be
henk 400rr
DeelnemerDat puntje op het bovenste kettingwiel wat vanuit het midden gezien recht boven het center staat is de stift op je nokkenas die door het kettingwiel steekt.
het is redelijk simpel, de spie op de krukas moet omhoog wijzen, dan moet de stift op de nokkenas ook naar boven wijzen en dan zit het merkteken (boorpuntje) recht tegenover het merkteken in het plaatje, meestal is dat nagenoeg recht tegenover omdat de ketting naarmate deze ouder wordt of dat de kop gevlakt is niet meer 100% er tegenover staat.
Wat de ontsteking betreft, deze kan er op 2 manieren op, dus als hij met tegenzin probeert aan te slaan bij het starten, dan moet je hem even ronddraaien.
je kan de stand van de vacuumvervroeger zelf bepalen als je even het oliepomptandwiel eventjes verdraait met een lange schroevendraaier zodat het platte uiteinde van de ontstekings er goed voor staat.
Wat vaak vergeten wordt: er zit een pakking tussen de ontsteking en het distributiehuis.
en maak je niet druk, alles wijst zich vanzelf als je er mee bezig gaat.
henk 400rr
Deelnemerorigineel gepost door Manta 24V
origineel gepost door boyanka
:agentwat is een rotte 400 phase 3 waard? ik bedoel dus kas is zo rot als kaas , blok staat vast van de stilstand en remmen ook vast.Is dat dat ding wat in een schuur staat waar ze later een muur voor gemetseld hebben? Staat ook nog een ascona bij :o
Ik heb ooit es zo’n verhaal gehoord (jaren geleden) dat zou om een ascona 400 gaan.
henk 400rr
Deelnemerorigineel gepost door mantaray
origineel gepost door henk 400rr
ik ken mensen die hun goede straatversie 400 verkocht hebben en ook nog met geld erbij zo’n ding gekocht hebben.
Er hangen zoveel factoren vanaf dat er eigenlijk niks zinnigs over gezegd kan worden.400 phase 3, ja leuk, maar naast de vraag over originalitieit, heeft de auto geschiedenis, hebben er bekende personen mee gereden, is dat aantoonbaar, is hij compleet, wat is nog goed, wat wil de verkoper ervoor hebben en wat wil je er zelf voor betalen,…enz….enz.
en dan vooral wat gaat het kosten om het weer aan de gang te krijgen :hmmz
afgezien van dat (kosten) die bovenop de aanschaf komen, een groot deel wordt dus niet meer gemaakt en/of is al niet meer verkrijgbaar en moet apart gemaakt worden.
In ieder geval lijkt het vaak leuker dan het is, maar je loopt erop leeg (financiëel) dus of je hebt het er voor over of niet, je wordt er in ieder geval niet veel rijker mee.
henk 400rr
Deelnemereen plaatje bij het praatje

henk 400rr
Deelnemerik ken mensen die hun goede straatversie 400 verkocht hebben en ook nog met geld erbij zo’n ding gekocht hebben.
Er hangen zoveel factoren vanaf dat er eigenlijk niks zinnigs over gezegd kan worden.400 phase 3, ja leuk, maar naast de vraag over originalitieit, heeft de auto geschiedenis, hebben er bekende personen mee gereden, is dat aantoonbaar, is hij compleet, wat is nog goed, wat wil de verkoper ervoor hebben en wat wil je er zelf voor betalen,…enz….enz.
henk 400rr
DeelnemerHeeft de motor een carburateur dan stel hem op het merkteken bij het vliegwiel af, heeft de motor injectie dan stel je hem af op het merkteken op de voorste poelie.
Type kop, nokkenas, type ontsteking heeft er in dit geval weinig mee te maken.
henk 400rr
Deelnemerorigineel gepost door McLambo
Even een zijdelings vraagje over kentekens.
Die van mij is een van de eerste met gele platen DP-xx-xx, maar nu zitten er van die ‘moderne’ platen met een blauw randje erop.
De originele platen zitten er ook nog bij, mag ik die er op zetten?Blauwe platen (is toch al redelijk vaak voorbijgekomen) mag alleen gevoerd worden voor autos tot en met datum kenteken afgifte 31 december 1977, daarna mag alleen geel en tegenwoordig alleen geel met het blauwe vlak met NL.
Dus als je oude gele hebt die dat niet heeft, moet je nieuwe kentekenplaten aanvragen, is niet alleen APK afkeur, ook strafbaar.
Hier nog even wat interessants, voor sommigen misschien wel handig als je auto ouder is dan 1977, maar je toch met een gele plaat zit:
van Oldtimer Nederland
BLAUWE KENTEKENPLAAT
Wanneer mag een oldtimer de blauwe kentenplaat voeren?
Historische voertuigen met een datum van toelating voor 1 januari 1978 mogen de (donker)blauwe kentekenplaat met witte letters voeren. Voordat de blauwe kentekenplaat wordt afgegeven, wordt gecontroleerd of op het voertuigbewijs een datum van toelating van voor 1 januari 1978 vermeld staat en het kenteken bestaat uit een combinatie van 4 cijfers en 2 letters. Als aan alle eisen is voldaan mag een ongelimiteerd aantal platen gekocht worden. Blauwe kentekenplaten zijn voorzien van een keurmerk bestaande uit de Nederlandse leeuw en de tekst ‘RKM’. Het keurmerk, en met name het volgnummer, moet duidelijk herkenbaar blijven, want aan de hand van dit volgnummer kan de maker van de kentekenplaat achterhaald worden.In 1978 is de Rijksdienst Voor het Wegverkeer (RDW) overgegaan op een nieuw combinatiesysteem met 2 cijfers en 4 letters. Auto’s met een datum eerste toelating na 31 december 1977 moeten de gele (GAIK) platen met het Eurovignet voeren. GAIK staat voor: Gecontroleerde Afgifte en Inname van Kentekenplaten (GAIK). Elke GAIK-kentekenplaat is voorzien van unieke codes en echtheidskenmerken, waardoor controle achteraf mogelijk is. Zowel de afgifte van de kentekenplaten als de inname zijn strikt geregeld.
(Her)uitgifte oude kentekens
Voor geimporteerde klassiekers kan men bij de RDW een ‘ouderwets’ kenteken aanvragen, mits de datum eerste toelating voor automobielen voor 1978 en voor motorrijwielen/bedrijfsvoertuigen voor 1973 ligt. Deze regeling is een aanvulling op de al langer bestaande mogelijkheid om historische voertuigen, die door het verlies van kentekenpapieren een recente nummerplaat bezitten, weer van het oorspronkelijke kenteken te voorzien.Voertuigen die vanwege hun historische waarde door liefhebbers in Nederland zijn geimporteerd, krijgen van de RDW bij registratie een ‘klassiek’ kenteken uitgereikt. In overleg met de Federatie van Historische Automobielclubs (FEHAC) heeft de RDW enkele speciale series ‘ouderwetse’ kentekens ter beschikking gesteld met name voor geïmporteerde klassiekers. Personenvoertuigen van voor 1978 krijgen bij de kentekenregistratie na invoer automatisch een ‘ouderwets’ kenteken. Bedrijfsvoertuigen krijgen na invoer bij kentekenregistratie een kenteken uit de serie BE-00-00 en motorrijwielen een kenteken uit de serie ZF-00-00. Voertuigen die voor die tijd zijn ingevoerd kunnen nu alsnog in aanmerking komen voor deze series ‘ouderwetse kentekens’, mits de datum eerste toelating voor automobielen voor 1978 en voor motorrijwielen / bedrijfsvoertuigen voor 1973 ligt. NB: De RDW hanteert de datum eerste toelating. Indien deze niet aangetoond kan worden, maar wel het bouwjaar, dan gaat de RDW uit van het bouwjaar.
Je kunt de omwisseling van een modern kenteken (met gele platen) naar een historisch kenteken regelen via de RDW. De kosten bedragen € 37,- (tarief 2008). Je dient hiervoor een verzoek inclusief het complete kenteken (aangetekend) te versturen naar de RDW. Om er zeker van te zijn of je je kenteken kunt omwisselen, adviseren wij dit eerst na te gaan bij de RDW, alvorens je de procedure opstart. Inlichtingen RDW: telefoonnummer: 0900-0739 (10 cent per minuut). Met de nieuwe kentekenpapieren wordt, indien het voertuig een geldige APK heeft, ook een nieuw APK-keuringsbewijs toegestuurd. Nadat je het nieuwe kenteken hebt ontvangen kunt je de blauwe platen laten maken.
De omwisseling naar een historisch kenteken kunt je ook doen bij de FEHAC.
Vergeet ook niet het nieuwe kenteken door te geven aan de verzekering
henk 400rr
Deelnemer’t zal niet direct echt “zoden aan de dijk zetten”, maar elk beetje is er eentje, de 2.4 had bijv. zo’n hete-lucht schermpje onder het spruitstuk zitten, maar wel weer de gasklepverwarming.
Ik denk dat er onderhand zoveel speling zit op die “ouwe meuk” dat er geen gevaar meer is voor bevriezing, of ’t ligt ‘m aan die kwakkelwinters die we hier hebben. ;)
henk 400rr
Deelnemerorigineel gepost door H-400
Heb 8 jaar in Duitsland gewoond, in de winter was het daar echt veel kouder
en nooit problemen gehad. En deze winter ben ik naar de oude “Oost-Duitse”
grens gereden en “No problemo”.
Ja Henk, ik heb iets tegen warme lucht in m’n inlaat!Ik heb een keer een bevroren gasklep meegemaakt en dat vindt de motor niet echt fijn.
henk 400rr
DeelnemerDan is hij een keer het kenteken kwijt geraakt, in die tijd kreeg je een nieuw kenteken, tegenwoordig een 1 in het kenteken.
henk 400rr
Deelnemerdaar kom je s’winters wel achter wat daar de zin en onzin van is ;)
henk 400rr
DeelnemerDat zou heel goed kunnen. Mocht je in nood komen, van Omega-A met de R25 bak is hij even lang met dezelfde aansluitingen.
henk 400rr
DeelnemerDie van mij tikt steeds tegen de 84° aan zo’n beetje, echt warm vindt ik ’t niet, temeer omdat de astra/vectra altijd boven de 90° zat (92-93°)
Misschien is sowiso een andere thermostaat geen gek idee :hmmzhenk 400rr
DeelnemerNu dit toch over kachel en temperatuur gaat, wat is eigenlijk de bedrijfstemperatuur van zo’n omega? of is dit verschillend per motor? ’t gaat bij mij om de y26se motor.
’t valt me op dat de Omega niet echt hoog in temperatuur komt, ik heb dit al eens bij de garage gevraagd, maar die vond het niet echt abnormaal.
henk 400rr
Deelnemerja, te koop hier: –>CAE<–
en evt. ook zelf te maken, maar kijk uit, als de schakelweg te kort is, kun je de bak verniellen.
henk 400rr
DeelnemerAls je in het donker gaat rijden kun je misschien beter even een kapje over de tellers heen zetten, anders reflecteren de tellers zo in je voorruit.
Verder ga vooral zo door, ook met posten van up-dates, ik volg jullie projecten altijd wel. :thumbup
henk 400rr
DeelnemerAls ik goed geïnformeerd ben heeft Jefke Geerts deze auto gebouwd, in 1e instantie voor een soort trekkertrek (maar dan met auto’s) door de blubber.
Jefke Geerts kennen sommigen misschien wel van de knalgele ascona met de blauwe bumpers uit de rallywereld.
-
AuteurBerichten