henk 400rr

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 1,876 tot 1,900 (van in totaal 2,770)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: 5 gaats assen #17574650
    henk 400rr
    Deelnemer

    Helaas zal ik wel moeten, maar goed, het lijkt wel wat een trend te worden, ik heb ook stickers besteld en deze zouden ook al 2 weken terug klaar zijn, de ene keer als ik er kom moet ik een andere man hebben en bij de andere keer als ik de andere man tref moet ik bij de eerste zijn… :swear

    plotseling hebben ze het druk geen tijd terwijl in het eerste verhaal ze zeker met 1 week klaar zouden zijn.

    en zo weet ik er nog wel een paar.

    Trouwens, net een telefoontje gehad vanuit Duitsland, en ze nu moeten echt onderweg zijn.

    “fingers crossed” dat het zo is en dat ze nu echt de juiste leveren, helaas heb ik nu wel veel meer kosten gemaakt dan noodzakelijk was.
    Vanwege tijdnood heb ik al weer anderen moeten laten maken.

    In reactie op: 5 gaats assen #17574648
    henk 400rr
    Deelnemer

    Nu dit toch omhoog is;
    Harry Schippan is een dikke afrader, heb spullen besteld en betaald in november, begin december verkeerd spul gekregen, dus mailen/bellen en het zou in orde gemaakt worden, eind december zou ik alles in huis hebben, dat werd na lang aandringen (waar blijft het) eind januari. en…
    Wederom de verkeerde spullen, dus weer bellen/mailen en nu reageert de man niet meer, vorige week was het laatste en hij zou wederom spullen sturen en tot nu toe helemaal niks.

    Dus heb het weer in handen moeten leggen van de Duitse connecties. :swear

    hopelijk succes, want ik wil gewoon hebben waarvoor ik betaald heb.

    Onthou de naam goed, de z….

    In reactie op: het kadett400 project #17596189
    henk 400rr
    Deelnemer

    origineel gepost door Christian-tsx
    tja, dan haal ik mezelf veel meer werk op de hals dan nodig is.
    het past allemaal mooi zo, en het was goed te doen op deze manier.
    als ik echt alles van een manta/ascona neem, had ik beter een ascona kunnen kopen:jerry

    een manta binnenscherm is echt veel anders dan een kadett binnenscherm,

    maar waarom zou jij dat persoonlijk wel doen dan? wat zijn daar de voordelen van?

    Je moet het zo zien; simpelgezegd heeft de schokbreker 2 bevestigingspunten nodig en zolang de lijn goed is maakt het geen ruk uit hoe dat eruit ziet.
    Je manier van bouwen is anders dan ik het zou doen, persoonlijk zou ik dichter tegen het origineel aan zitten en ddus wel zoveel mogelijk ascona/manta corosseriedeln inbouwen met die bedoelling.

    Maar daar hebben we het al eerder over gehad, je bouwt de auto op jouw eigen manier en je loopt tegen problemen aan waar je je eigen oplossing voor kiest. Op zich een heel goed uitgangspunt en ergens ben ik al lang blij dat iemand door zet. Net wat koekie zegt zijn er meerdere oplossingen voor hetzelfde probleem, ’t is maar net wat je wil.

    Optisch gezien vindt ik het mooier als dus de binenschermen mede aangepast waren als ware het origineel, voordelen heeft het eigenlijk niet.

    In reactie op: het kadett400 project #17596185
    henk 400rr
    Deelnemer

    Klein puntje kritiek wellicht; persoonlijk vindt ik het wat jammer dat je de binnenschermen van een b-ascona/manta niet gebruikt ivm de schokbrekerpunten.

    In reactie op: manta 1800 motor steunen #17611242
    henk 400rr
    Deelnemer

    Kadett (abc), GT en manta/ascona hebben de bult zitten aan de kant van de bak, de rest niet.

    In reactie op: voorpijp vraag a manta #17611250
    henk 400rr
    Deelnemer

    origineel gepost door mantadevil
    weet dat die pijp anders is ,maar bedoel ook of de voorpijp van een a manta en c kadett gelijk is

    Het gietijzeren deel van het uitlaatspruitstuk is gelijk.

    Eentje van een 2.4 is het zeker niet en dan zou er ook een lambda sonde in moeten zitten of een afdekmoer.

    In reactie op: voorpijp vraag a manta #17611244
    henk 400rr
    Deelnemer

    voorpijp manta A is totaal anders dan manta B, dit incl. de flens, maar de flens is wel om te latten op de voorpijp van manta A, dan past het spruitstuk ook weer van een manta B.

    Overigens hadden de 1e manta B’s ook een kleinere flens op het uitlaatspruitstuk.

    In reactie op: manta 1800 motor steunen #17611240
    henk 400rr
    Deelnemer

    origineel gepost door mantadevil
    kan ik deze steunen ook gebruiken om een 2.0 in de manta te zetten
    dacht zelf dat ze anders waren dan die van een 2liter.

    Kan dus niet met 2.0CIH, met 2.0OHC kan het wel

    en zo nee wat zijn deze tegenwoordig nog waard
    heb ze op me blok zitten ,maar deze kwam uit een c kadett

    geen idee

    heb al wel gezien dat ik carter om moet zetten omdat de bult net andersom zit als bij een manta

    Dat is vreemd, dat zou hetzelfde moeten zijn.

    In reactie op: WIE GAAT ER MEE RACEN op 14 Maart?! #17605159
    henk 400rr
    Deelnemer

    Ah, dan kan ik met 100% zekerheid zeggen dat ik niet mee doe :D

    In reactie op: WIE GAAT ER MEE RACEN op 14 Maart?! #17605150
    henk 400rr
    Deelnemer

    origineel gepost door js 400

    hij is niet van mij,maar van een kennis:P:P:P:P:P:P ik mag hem lenen om te kijken wat hij nu doet.

    Pas maar op, straks wil je niks anders meer ;)

    In reactie op: Ventilator Astra G #17604107
    henk 400rr
    Deelnemer

    Ik geloof dat hij het nog wel doet op de andere standen, maar nadat hij op 4 gestaan heeft is het eerst even gebeurt.

    tenminste, dat begreep ik zo van m’n vrouw.

    In reactie op: manta B aut. –> 5 bak #17599535
    henk 400rr
    Deelnemer

    Beugel?

    versnellingsbaksteun? geen idee, verwacht van wel.

    In reactie op: originele 400 te koop op mp #17580747
    henk 400rr
    Deelnemer

    nog 55.000 te gaan :thumbup en dan kom ik langs en haal hem zo op :D

    In reactie op: Toerenteller 2.0 Met Solex #17603023
    henk 400rr
    Deelnemer

    groene draad van de bobine en als het een 2.0E was (bekabeling) dan moet hij het gewoon al doen met of zonder carburateurs.

    In reactie op: manta B aut. –> 5 bak #17599533
    henk 400rr
    Deelnemer

    hmmm…ja

    In reactie op: en dan gaan we hier verder (achteras b manta) #17600771
    henk 400rr
    Deelnemer

    origineel gepost door sik

    Als je goed kijkt, dan zie dat hij de handrem geen seconden lang beet heeft, maar een aantal keren “pompt” om de auto in die positie te brengen die hij wil, de ene keer doet hij dat wat langer dan de andere keer.

    desalniettemin, knap, ik doe het ‘m niet na.

    henk, de enige reden dat hij hem niet vasthoud is dat z’n banden dan zulke vlakke kanten krijgen dat ze met 2x op zijn :D

    Ok dan :thumbup

    In reactie op: commo b achteras #17590494
    henk 400rr
    Deelnemer

    As commodore C zou breder moeten zijn, dat is ook zo met het verschil tussen de rekord-D en rekord-E as.

    Of er ook een verschil is met de commodore B as met en zonder schijven, dat weet ik niet, ik heb beide wel, maar heb het niet vergeleken.
    Misschien is de steekas gelijk en zijn de buizen weer korter.

    In reactie op: en dan gaan we hier verder (achteras b manta) #17600767
    henk 400rr
    Deelnemer

    origineel gepost door Koekie
    …hij trekt hier aan het eind van het rechte stuk op zandvoort aan de handrem.
    Dit is ter hoogte van het eind van de pitstraat en dan niet een fractie maar tot aan de tarzanbocht..

    Als je goed kijkt, dan zie dat hij de handrem geen seconden lang beet heeft, maar een aantal keren “pompt” om de auto in die positie te brengen die hij wil, de ene keer doet hij dat wat langer dan de andere keer.

    desalniettemin, knap, ik doe het ‘m niet na.

    In reactie op: en dan gaan we hier verder (achteras b manta) #17600763
    henk 400rr
    Deelnemer

    Het is maar een fractie dat je de handrem aantrekt en dat moet je aardig in de vingers hebben, doe je dat te lang dan gaat het goed fout.

    Ken Block gaat dit jaar een aantal wrc rally’s rijden dit jaar, geloof dat hij pas in Mexico z’n eerste WK wedstrijd rijdt.

    In reactie op: Vraagje Nokkenas #17601044
    henk 400rr
    Deelnemer

    Het is wel beter dat je dit doet ivm de nokkenasvorm, maar hydro kan ook, dat werd vroeger wel meer gedaan om van het kleppenstellen af te zijn.
    Als je ze beide hebt, zou ik de vaste erin zetten.

    In reactie op: Vraagje Nokkenas #17601042
    henk 400rr
    Deelnemer

    Die van de 1.9E is toevallig nog wat “scherper” dan de 2.0E, wel even opletten dat het om de “H” (1.9E) of de “R” van de 2.0E.
    In sommige gevallen zit er wel eens een andere nokkenas in.

    De “H” heeft wel weer vaste stoters, de 2.0S en de 2.0E had hydro’s

    de 2.0S is verder technisch gelijk aan de 2.0E op de nokkenas na.

    In reactie op: wat is dit voor nokkenas #17601051
    henk 400rr
    Deelnemer

    Als het om een originele nokkenas gaat, dan zit de “H” normaalgesproken in de 1.9E motor en de 2.0EH motor.

    105pk in de 1.9E en 115pk-120pk in de 2.0EH, deze laatste zat geloof ik alleen in de kadett-C.

    In reactie op: 2.2 met 2.0 e kop. #17598809
    henk 400rr
    Deelnemer

    origineel gepost door mr-turbo
    Vergeet niet dat de 2.2 niet alleen grotere kleppen heeft, maar ook de (hogere)poortvorm en poort volumes zijn een stuk beter geschikt voor meer vermogen.

    op de “schweden kopf” zie je dat ook weer terug.

    In reactie op: 2.2 met 2.0 e kop. #17598808
    henk 400rr
    Deelnemer

    Dan vlak je die 2.2 kop toch af als je meer compressie wil (vele wegen ;) )

    Die vw motor is vast eentje met een doorstroom kop ipv het type kop wat op de cih zit, ik vindt ’t eigenlijk geen goede vergelijking om op basis daarvan te zeggen dat een 2.0 kop beter is omdat de vw motor ook met kleiner kleppen beter presteert.

    Maar verder heb je wel gelijk, een beetje goede pk-motor kost veel geld en op zich kan je met een 2.0 ook vrij ver komen.

    Over die compressieruimten verschil, ’t is mij nooit echt duidelijk geworden waarom een 2.0E kop meer compressie zou leveren dan een 2.0S kop, ik heb beiden nagemeten maar kan geen verschil ontdekken.

    In reactie op: 2.0 E kop vervanen door 1.9 #17600219
    henk 400rr
    Deelnemer

    Erg veel downtuning is het niet, als je een std. motor met std. nokkenas gebruikt dan heb je er eigenlijk weinig last mee, klepjes zijn als het goed is wat kleiner, maar bij de std. nokkenassen valt het reuze mee voordat het een probleem wordt.

    Pas als je in toerenbereik gaat klimmen mbv een spannende nokkenas wordt het wat een probleem.

25 berichten aan het bekijken - 1,876 tot 1,900 (van in totaal 2,770)