Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
henk 400rr
Deelnemerjûst, maar dat was ook al gemeld
origineel gepost door H-400
De pré-serie van de Manta-400 had ook de zwarte bekleding idem Ascona-400
met de rondere rugleuning.
En ook de zwarte dakhemel.
23 stuks gemaakt.henk 400rr
Deelnemerminder kut dan een zespitter
probleem ontbreken koudstartinjector is niet zo’n groot probleem als gedacht wordt, hij werkt ook pas in combinatie met de dikke bruine injector die dus ook aangesloten moet worden.
Verder doet hij het er wel mee en merk je er verder niet veel van als deze ontbreekt.Plaatsen van de 5e injector is niet zo moeilijk, je kan het dopje uit een 2.0 buis tikken en die in de 2.2 buis zetten.
’t maakt ook geen ruk uit welke van de 2 systemen erop zit, zeker niet bij a-b werk.
henk 400rr
DeelnemerJa, je kan er gewoon 2.0 injectie opbouwen.
2.0 injectoren zijn gelijk aan 2.2 injectoren (de gele) ze zitten ook op de 2.5 en de 3.0 12 kleppers.
dus..
henk 400rr
Deelnemer1200 B-type heeft ook een kleine achteras en bijbehorende rommel, daar was op zich geen verschil met de A-types, muv de 1.3 en de 1.8 want die kwam pas bij het B-type
Maar goed, eigenlijk was dat ook al genoemd:
origineel gepost door plummeuh
1.2 S OHV en 1.2 N OHV is altijd kleine achteras.
1.6 S CIH is dikke achteras
1.6 N CIH is kleine achteras
1.9 S CIH en 1.9 N CIH: dikke achteras
1.3 S OHC is dikke achterasAlthans zo was het volgens mij origineel. Naderhand zullen veel voertuigen over een tijd van dertig jaar wel enige aanpassingen ondergaan hebben. Over verhoudingen is het moeilijker discussiëren…
Iemand die dit kan bevestigen?
Ik weet bijna wel zeker dat het met de pk’s te maken had en dat er boven de 60pk een dikkere as gemonteerd werd.
hard bewijs…. jah… ik zou de werkplaatshandboeken in kunnen duiken, misschien, heel misschien dat er iets in staat, maar daar heb ik even geen zin in :angel
sorry.
henk 400rr
DeelnemerIk heb indertijd een oude tang gehad waarbij ik aan ieder bekje een stripje gelast heb, ongeveer ter breedte van het stukje blik wat omgevouwen moet worden gebruikt, dat ging vrijwel perfekt.
Voor de rest is het een beetje bij-tikwerk en zorgvuldig slijpen, de hoekjes heb ik eerst uitgeboord voordat ik de driehoekjes eruit sleep met de haakse slijper.
succes.
henk 400rr
DeelnemerLijstje moet goed zijn, maar net wat je zegt, het is geen garantie dat het er nog onder zit.
Zelfs niet bij een ouwe L** weg, heb het meegemaakt met originele 1.9S, nooit aan gesleuteld alles origineel, maar wel met 2.0 kop, rara :D
henk 400rr
Deelnemer1e vraag: geen vervanger, slechts andere carburateur
2e vraag, ja dat past, zoalng het maar om een CIH motor gaat, enkel de uitlaatflens kan van een 1.9 smaller zijn dan die van een 2.0, sommige 1.9’s hadden al en bredere flens, de oudere niet.
henk 400rr
Deelnemer1e vraag, nee, moet kunnen en tegelijkertijd hangt het af van je type velg.
2e vraag; kan je zelf maken, stelt eigenlijk geen ruk voor, je slijpt hem aan 1 kant (bvk de kant aan de koets) door en haalt daar zo’n 10cm tussenuit, in het ene las je de dikker draadstang (M20) aan de andere de moer M20 en “klaar is Klara”
slechts 1x instellen doe je door de auto op de as op te krikken zonder stang en dan draai je hem zo dat hij goed in het gat past.
Of het veilig is hangt van je laskwalliteiten af.
henk 400rr
DeelnemerAan de bougiezijde van de kop en links naast het dekseltje, dat zit dus verwerkt in de code van de kop.
Het kwam vooral voor bij de 2.2 koppen, want daar had je ook het onderscheid van met en zonder.henk 400rr
DeelnemerJe kan zelfs kunststof leidingwerk bestellen bij de Dealer als het moet, valt qua prijs ook nog wel mee.
henk 400rr
Deelnemerontopic dan maar;
Vandaag even een nieuwe achterveer gemonteerd, hij was door de midden gebroken en had op een haar na m’n remleiding gemist, dus toch weer mazzel gehad, ook mazzel dat de resterende veer er nog tussen zat gezien het punt van afbreken.
en weer wat geleerd, een verlaagde Omega rijd niet echt lekker :D
henk 400rr
DeelnemerDie koppen hebben wel meer codes dan “S” of “E”, wat ze allemaal betekenen weet ik zo niet, in ieder geval als er een “P” (Plumb) op staat dan is hij voorzien van hardere klepzittingen ivm loodvrije(r) benzine.
De “S” stond altijd voor Super, de “N” voor Normal, de “E” voor Einspritzung en dat is later veranderd in de “i”, niet te verwarren met de motoren met bijv. 2.0iE, daarbij stond de “i” weer voor Irmscher.
Dan heb je ook nog codes voor delen die alvorens de klant of auto bereikte (kop, onderblok of motor) nog even een extra revisie kregen, daar zit ook nog een code ergens voor, ik kan me herinneren ooit een kop met 2.0EX gehad te hebben, het was voor mij volstrekt een raadsel waar het voor stond, misschien is de kop nog even door de motorenafdeling gegaan, geen idee.
De lettercode “H” zou dan voor de oudere motoren inderdaad staan voor “Hydrolic” (hydro-stoters) denk maar aan de “1.9SH” motor, maar later had je ook weer de 2.0EH die dus weer mechanische stoters had.
Er wordt ook wel gezegd dat de SH motor puur en alleen voor de rekord Sprint uitvoering was, maar ik meen me te herinneren dat deze ook in de SR uitvoering zat.
Soms is er geen logica in te vinden.Olaf: homologatie is een soort keurbewijs dat de auto nodig heeft om aan race of rally(sprints) wedstrijden mee te doen, daarin staat dus beschreven met welke onderdelen de auto uitgerust mag zijn en hoe deze eruit zien.
henk 400rr
Deelnemerorigineel gepost door olafspoolder
..
Op het blok staat bij het motor nummer 22E maar ik heb het idee dat hier aan geprutst is. Aan de zijkant (de grote relief letters) staat 20.De boring van de 2.2 is hetzelfde als de 2.0 en ik heb wel eens gehoord dat er bij de 2.2 gewoon 20 aan de zijkant is ingegoten, klopt dit?
Groeten Olaf
Dat klopt, ze hadden dezelfde gietvorm.
We hebben hier in het verleden al hele topics gehad om mensen die zich belazerd voelden omdat er 2.0 in de zijkant gegoten was, dat valt hun wel op, maar even kijken naar het motornummer, ho maar.
Overgens heb ik nog een paar 1.9 motoren welke eigenlijk 2.4’s zijn, dus helemaal een garantie is het na 30 jaar nooit natuurlijk, maar als er mee gesleuteld is valt dat wel op.
henk 400rr
Deelnemer’t zou kunnen, doelstellingen worden soms ook niet bereikt ;)
In ieder geval is het hier geen onbekend motortype.
henk 400rr
Deelnemerfotos, hier mijn selectie:

nog enkelen hier:

en hier de gespotte Nederlandse deelname:

en last butt not least, de opels:

henk 400rr
DeelnemerHet pakket is binnen en alles is nu zoals het moet zijn :)
’t heeft even geduurd, maar ben blij dat ik toch alles binnen gekregen heb.
henk 400rr
Deelnemerorigineel gepost door MantasticB1
…2.0n/2.0e hebben 3.44…2.0S en 2.0E heeft 3:44, de 2.0N heeft 3:67
henk 400rr
Deelnemerorigineel gepost door Maartuh
Zijn dit de inschrijfkosten niet?
http://www.race-rally.be/2010/bsl2010/documents/LBS010-paymode-nl.pdf900 euro dus?
meedoen is inschrijfkosten plus lidmaatschap “spa legends” vorig jaar wist men mij te vertellen dat dit zo’n 250 euro inschrijfgeld was plus 600 euro lidmaatschap spa legends.
dus best pittig ja.
henk 400rr
Deelnemerorigineel gepost door m400
Tja Henk, Vatanen zal echt niet betalen om te rijden:puke:puke
Dat alles maakt het voor ons moelijker om nog iets te rijden.
Nog even en het gaat met de Legends net zo als met de “oude Boucle de Spa” ten onder aan het eigen succes( lees, te duur)Dat Vatanen niet betaalt is niet echt verrassend, als je het boekje bekijkt dan zie je al heel veel prominenten waarbij je je kan afvragen of die wel de volle mep betalen of uberhaupt wel iets betalen.
henk 400rr
Deelnemerqua oldtimer geweld en dan moet je er niet heen gaan om de snelheden, maar er is veel oud materiaal en vaak ook groep B spul, dat is de Eiffel rally, die is ergens in Juni in Daun (D)
Verder heb je in België nog wat classic rally’s en in Duitsland is er ook zoiets.
henk 400rr
Deelnemerorigineel gepost door Maartuh
haha ja zo kreeg ik ze niet op de foto’s hoor!
Was weer gaaf inderdaad, qua schijt aan de regels publiek vond ik het op zich wel meevallen, soms ff een lomp figuur, maar die werd door de rest al snel teruggeroepen. Wat gebeurde er allemaal waar jij hebt gestaan dan?Flinke sneeuw nog gekregen tijdens de clementine RT, en terug was het best link met de zomerbandjes + haarspeldbochten naar beneden :O
@mantasport heeft de route kaarten, ik weet het niet meer, clementine was er volgens mij ook tussen.
Maar bij de eerste proef stonden we tegen het lint, maar heb een groot deel van de fotos weg kunnen gooien omdat er steeds van die hufters voor de lens sjouwden en verderop stonden ze gewoon op de proef.
bij de 2e zagen we ook gewoon volk lopen op de proef waar dus alweer gereden werd ook op plaatsen waar het niet kon stond simpelweg volk, deze proef werd later afgelast doordat er teveel volk in de bossen op de proeven stonden.
Bij de derde proef weer hetzelfde en ook weer idioten die gewoon voor je lens komen te staan terwijl je zelf al tegen de weg aan leunt.
Niemand werd er ook maar op aangesproken als je er wat van zei deed men of konden ze je niet verstaan, schelden, wat toch wel internationaal begrepen zou moeten worden hielp ook niet :D
En veel bier, enorm veel gele kratjes Jupiler, ik kan me even niet herinneren dat het vorig jaar zo erg was.
ik zal in de loop van de week ook even wat fotos uitzoeken.
henk 400rr
Deelnemerorigineel gepost door m400
origineel gepost door McLambo
Ik meen volgens mij ook ergens gelezen te hebben dat iedereen met een rijbewijs en een auto die aan de vereisten voldoet (auto moet tussen 78 en 85 gemaakt zijn ofzo) mag meedoen aan de classicJe mag idd zo meedoen, er zijn weinig regels, echter wel effe 1000euro storten:o:o
Is het alweer omhoog? vorig jaar was het zo’n €850,- (pffrrr)
henk 400rr
DeelnemerWij zijn geweest (@manta-sport en ik) en ..ik ben kapot, eerst even een dagje bijkomen, het was weer leuk, erg druk en veel onvoorstelbaar “schijt aan alle regels”-publiek.
henk 400rr
DeelnemerIk heb d’r ook nog 1 liggen, komt van een 265 (toering) bak af, zat geloof ik op een 5 serie.
henk 400rr
DeelnemerIk heb verhalen gelezen over mensen die helemaal geen telefoon hadden, dat konden bewijzen en toch de bekeuring moesten betalen.
Ook mensen die konden bewijzen dat er niet gebeld was, gingen niet vrijuit, de ambtenaar z’n verhaal werd als waarheid beschouwd.Daar zijn al hele rechtzaken over geweest en niemand heeft tot nu toe zijn gelijk gekregen.
-
AuteurBerichten