Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
henk 400rr
Deelnemermoet ingescand worden, heb daar geen digitaal werk van.
Kleur is gewoon de signaalblauw van Opel in de jaren ±’74-’77
31 maart 2010 om 21:18 In reactie op: Iemand misschien ervaring met de remblokken van EBC? #17650011henk 400rr
DeelnemerGebruik Green stuff en alleen voor op de baan, bevalt erg goed, geen last van fading maar rij zonder kappen en met koelslangen, het piepen intereseert me niet zo, als ze hun werk maar goed doen.
Groot nadeel is het inrijden voordat je ze echt kan gaan gebruiken, doe je dit niet, dan slijten ze als sneeuw voor de zon.
betere aanrader is Ferrodo, kan gelijk goed gebruikt worden en piept minder, voor A-B werk en ook wat pittiger werk goed spul.
henk 400rr
DeelnemerDan heb ik zeker altijd geluk gehad, maar ik gebruik ook geen moeren met een bolle kant, alleen de originelen met een conus.
henk 400rr
DeelnemerStandaard brandstofdruk op een injectiesysteem v/d manta is 2,5 bar, er werd ooit gezegd dat de ouwe L-jetronic 3 bar hadden, maar vreemd genoeg heeft die dezelfde regelaar als op de LE jetronic, dus..
ik heb beide systemen gehad en keer op keer was die gelijk, dus ook de oude had 2,5 bar, mischien was het wel zo bij K-jetronic, geen idee.
henk 400rr
Deelnemerorigineel gepost door Ghanz
dus een andere steekmaat zou wel moeten passen henk?binnen een marge van een paar mm zijn daar wel aparte ringen voor te krijgen die dit overbruggen zodat je de velgen weer goed vast kan zetten.
henk 400rr
Deelnemerorigineel gepost door Kermitkiller
en waar is ie naartoe gegaan henk :thumbup:thumbupHij staat nog hier maar gaat richting Hellevloetsluis.
het is wat met gemengde gevoellens, maar je kan niet alles houden.
henk 400rr
DeelnemerHet kan heel goed de steek zijn, daarvoor zijn wel aparte moeren/ringen te krijgen die dit overbruggen (autostyle bijv.)
Dat er een verschil in de conis is dat klopt, maar dat hoeft niet de reden te zijn, tenminste dat gaat niet zo vlot als beschreven.
Ik draai al jaren de velgen met dezelfde moeren vast en er is nog nooit iets los gekomen.
Meet anders de steek even op met een schuifmaat, dan weet je het zeker.
henk 400rr
DeelnemerAls het de Hella of optilux types zijn dan kun je ze als mistlampen schakelen, ipv een aparte schakelaar gebruik je de draad van het grootlicht om het relais aan te sturen.
Op deze manier branden ze alle 4 bij grootlicht, anders doen allen de buitenste (dimlicht) of de binnenste (grootlicht) het.
als het een Irmscher type is, dan hoef je niet zoveel aan te passen, daarbij zit grootlicht/dimlicht al op de buitenste en heb je er een extra grootlicht lamp bij in de middelste, ook die kan je schakelen als exta “mistlamp”
henk 400rr
Deelnemerorigineel gepost door postbusmanta
Nou, zal ik dan maar de oudste foto’s plaatsen?Let op: de foto’s zijn aangeleverd door Ton Doornekamp en Marco Sohns.
(Bedenk dat de club in 1983 is opgericht).1983 bezoek aan opelfabriek te Rüsselsheim:

:o De manta links op de foto is mijn A-manta

nooit gedacht dat die ooit in het bezit was van een (oud) clublid.
Overigens is de auto inmiddels verkocht aan een andere liefhebber die er hopelijk nog veel plezier aan zal beleven.
henk 400rr
Deelnemerorigineel gepost door mar10manta
Origineel gepost door mantaray
ach een brede b1 400 heeft ook wel wat !
ja die ken ik ook van vroegere tijden op baarlo had er zelfs velgen bij met slicks eronder . is deze 400 nog steeds levend? ik heb hem al heeeeeeeel lang nioet meer gezien
Auto staat (vlgs de laatste berichten) nog steeds bij C. Reynolds (UK) in de schuur.
Als hij ‘m al niet gesloopt heeft ;)
henk 400rr
DeelnemerKlopt, net toen ik keek kreeg ik plotseling de melding dat het niet toegangkelijk was, en was hij dus verwijderd.
Maar goed, dat kan gebeuren.
Ik kan je ook niet veel verder helpen met die stickers, het enigste wat ik kon vinden had te maken met een sterk soort bier (red horse) en een stuk of wat paarde clubjes.
Geen idee, het is wel zo dat niet iedere sticker zinvol op een auto of motor zit, velen dragen bijv. de naam Irmscher, terwijl het er niks mee te maken heeft.
henk 400rr
DeelnemerZe zijn wel gemaakt, maar enorm zeldzaam, de enigste die ik in m’n vingers gehad had, was van zo’n prijs dat ik even achter m’n oren moest krabben en 5 minuten later was hij al verkocht aan een andere manta liefhebber en die heeft hem nog steeds.
En later uiteraard, nooit weer zoiets gezien.
henk 400rr
DeelnemerDe link werkt wel, maar dan moet je dus het rode vakje “16” aanklikken.
Leuk stukje en bedankt nog daarvoor : thumbup
henk 400rr
DeelnemerGoed, dat wordt wat een “wellus nietus verhaal”, maar deze fotos zijn niet van dit jaar.
Harry Meijers had dit jaar startnummer 57, niet 55, en Eep Borgers deed dit jaar niet mee, ik heb hem zelfs nog gesproken nabij de proef in Kampen. Vorig jaar deed Eep Borgers wel mee en daarvan is deze foto, De foto van Meijers met nr. 55 zijn van 2007.
henk 400rr
DeelnemerOoh….wat sneaky :D :D
henk 400rr
DeelnemerMijn reactie moet je dus ook als “verbazend” zien, zoals ik het zie, zie ik iemand die een nickname heeft met Manta en vervolgens niet weet hoe zo’n ding eruit ziet.
plus dat de foto’s denk ik van vorig jaar zijn.Maar goed, wie weet is er een andere verklaring.
henk 400rr
Deelnemerorigineel gepost door manta1988
http://www.omroepflevoland.nl/televisie/uitzending-gemist?progId=Blik%20op%20Toenhoop dat de link werkt :)
misschien wel een leuk stukje om even te kijken, leuke manta in ieder geval en leuke driftstukjes:thumbup
en nog wat foto’s

?? dit is geen Manta, maar een Ascona en wel van Harry Meijers.
lijkt me vrij duidelijk..
en dit is Eep Borgers

en die reed dit jaar niet eens mee in de Zuiderzee rally
henk 400rr
DeelnemerJa doet ook meer in een 2.0S, klopt is met vaste stoters en kan ook wel in een 2.0S door de hydro stoters te vervangen door de vaste stoters, hydro stoters houden kan ook, maar dan loop je kans dat hij iets minder soepel loopt, waarschijnlijk merk je er in de praktijk niet zoveel van.
henk 400rr
DeelnemerXR: geen idee, in ieder geval geen kop met geharde zittingen tbv loodarme benzine
Die codes zeggen me ook niks, foto doet vaak meer wonderen.
19E nok doet veel meer in een 2.2 dan de originele nok, 2.2 nok kan je vergelijken met een 2.0S/N nok en ook iets meer dan eentje van een 2.0E en minder dan eentje van een i200
henk 400rr
DeelnemerDe originele manta gsi velgen waren 6Jx14 en ET30, leveranciers waren Lemmerz, Ronal en ATS, alledrie maakten dezelfde velg.
henk 400rr
DeelnemerDat verhaal klopt wel, maar dat is niet de reden om je injectorrail niet vast te zetten, je moet dit juist wel doen omdat anders de injectorrail van de injectorplaten kan afbreken, dat heeft niks met druk te maken, maar meer met andere zaken zoals trillingen e.d.
Het beugeltje kan je heel simpel maken van een stripje achterlangs tussen 1 van de bouten op je gasklephuis en de plek waar je massakabels vastzitten, tenminste, zo heb ik het eens gedaan.
henk 400rr
DeelnemerWe zijn er geweest en hebben slechts 2x service, 1 KP en 3x Mcdonalds bezocht, daarna stijf van de kou weer afgetaaid, helaas.
Het was in Spa nog warmer dan hier.
Hier dan de Opels in het deelnemersveld, op Reggeland Groen na, die viel helaas uit in de startrij met een gebroken aandrijfas en Renaldo, ik kreeg het niet meer voorelkaar nog een redelijke foto te maken van hun, volgende keer beter.












henk 400rr
Deelnemerjep
henk 400rr
DeelnemerAch wat zou het ;)
henk 400rr
Deelnemer:D toevallig een “christine” gekocht :D

-
AuteurBerichten