Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
henk 400rr
DeelnemerDe monza/senator Getrag 265 bedoel je zeker, de M3 bak is sterker.
henk 400rr
Deelnemerorigineel gepost door mr-turbo
origineel gepost door henk 400rr
focus even op het deel “lander” in “Flatlander” ;)Ah dat verklaart eea:P
Ik dacht dat hij inmiddels nederland ontvlucht was ?ja en nee, hij komt zo nu en dan terug.
De man in kwestie die dit bedrijf runt is een zakenpartner, dus je hebt meer met hem te maken en als je onderdelen van hem koopt kan hij flexibel zijn met de prijs, maar als ze van ot zijn, dan wordt het verhaal anders.henk 400rr
DeelnemerDat valt wel wat mee, iedere handelaar heeft “juichers” en “afkrakers” in z’n fanclub, als de prijs en het materiaal goed is…
Verweg de meeste handelaren reageren slecht op mails, het beste is telefoneren of langs komen.
henk 400rr
Deelnemerfocus even op het deel “lander” in “Flatlander” ;)
henk 400rr
DeelnemerGedluld wordt beloond, er is wat nieuws te vertellen over de Phantom-grip.
Deze sper is getest in de autocross en daarbij wordt hij zo belast dat uiteindelijk het diff kapot draait, er is ook getest op de weg (straatauto’s) en dit zou geen enkel probleem moeten zijn.
Dus voor het betere trap-/mishandel werk is het niet aan te raden, voor wat normaler rijverkeer moet hij goed z’n werk doen.
henk 400rr
DeelnemerIs geleverd in C-kadett en ook alfa had deze bak, dacht dat hij ook gehomologeerd was voor de A-ascona (weet ’t even niet zeker)
Denk dat je beter af bent met een BMW M3 Getrag bak dan met een ZF, onderdelen schaars (en duur) en vrijwel altijd kut-schakelen, maar dat is mijn mening.
Hoeveel vermogen, geen idee, denk dat de ervaringen verschillen, de 1 trapt hem met 150Pk al stuk, de ander heeft geen probleem met 200 pk.
henk 400rr
Deelnemerja, dmv de stuurstangen, ’t camber kan alleen door de bovenste fuse stukken 180° te verdraaien.
henk 400rr
DeelnemerIk neem aan dat we het hier over de originele uitlaat hebben:
de demper in de voorpijp was een extra (geruis)demper en zit vaak op de latere types, je kan hem weglaten, echt veel meer geluid heeft hij daardoor niet.Pijpen zijn verder even lang, met of zonder.
En ook de 1900 voorpijp was er met een brede flens.
henk 400rr
DeelnemerVolvo? zit er een volvo 6-piter in?
Maar aluminium carters kun je ook aanpassen, of de motor een tikkie hoger zetten.
@ jo heeft al eens zo’n bmw stuurhuis met bekrachtiging in z’n A-manta gebouwd.
henk 400rr
Deelnemerhet zou kunnen, als het goed gedaan is hoeft dat geen probleem te zijn, helaas zaagt het merendeel gewoon een paar windingen eraf en dan ligt hij niet echt lekker in z’n rubber.
persoonlijk zou ik voor het 40er setje gaan, dat kan vaak met de originele schokbrekers of goede koni’s rood of geel en je bodem/uitlaat e.d. blijven dan ook wat meer weg van het wegdek en met al die bulten e.d. is dat wel nodig.
2e punt is dat dan de bocht over de achteras wat meer ruimte heeft, zeker als je een groep A pijp hebt.
henk 400rr
Deelnemergeen idee, BMW wellicht? de E30 serie?
Is dit ivm met een 6-pitter? naar mijn mening kan je dan beter even een uitsparing in het carter maken dan met de stuurinrichting te lopen “knoeien”, ’t is maar een idee.
henk 400rr
Deelnemersommige veren zaken na verloop van tijd door, vaak waren het wel de Jamex versies die dat deden.
je kan het zien aan de windingen, bij een 40er setje zit er een rij windingen dicht bijelkaar, bij de 60ers niet, ook hebben de 40er setjes vaak originele schokbrekers (qua formaat) en de 60ers dikkere en kortere schokbrekers omdat je anders veel te snel de rubbers in duikt.
dus.. kijk er even onder, dan weet je het wel, ik denk dat het een 40er setje is gezien de hoogte van de achterkant.
henk 400rr
Deelnemerover het dashboard ombouwen, “zoekt en gij zult vinden”:
origineel gepost door manta1977
Als je de draden voor de toerenteller en de oliedrukmeter getrokken hebt, hoef je alleen de volgorde van de draden in de zwarte ronde stekker achter op het dashboard te veranderen :)
beetje oneerlijk is het wel met de nickname eronder, het is een vertaling van een duits plaatje van het OHF
henk 400rr
DeelnemerDe Getrag 242 is eigenlijk een dieselbak en dus in de regel rekord en senator, uiterlijk en innerlijk bijna hetzelfde als de Getrag 240.
De Getrag 264 is een 4-bak en zat vrijwel alleen in de Monza/senator, oude versie was 262
de algemene 4-bak had bij mijn weten niks met ZF of Getrag te maken, waarmee wel, geen idee.
Er waren ook rekords met een zwaardere uitvoering van deze 4-bak en ook wel met een electrische overdrive.Er is nog veel meer te vertellen, maar daar heb ik geen zin in. :)
Maar aangezien je een 18S hebt en met 5-bak dan heb je een 240
henk 400rr
Deelnemero,oh
dat wordt sleutelen en niet zo’n beetje ook, deze zit normaalgesproken op de uitgaande as en houd dat tandwiel vast voor de KM aandrijving.

henk 400rr
Deelnemerhier doet hij ’t ook weer, bedankt :thumbup
henk 400rr
Deelnemerook hier problemen, eens kijken of dit wel wil (reactie geven)
kon vroeg op de avond nog via de subgroepen op het forum komen, dat wil nu ook al niet meer.
Alleen vandaag gepost werkt nog.
henk 400rr
Deelnemerorigineel gepost door Marjln
nou om heeeeel precies te zijn:‘Autohandboek’
Opel
Ascona & Manta
Alle modellen t/m 1982
Sleutelboek voor onderhoud en reparatieMaar misschien kan ik gewoon niet lezen hoor, dat is ook nog een optie ;)
‘
Ik denk dat je het verkeerde onderdeel zit te bekijken, voor een kachelhuis moet je inderdaad onder en achter het dashboard zijn, voor de kachelradiator dus niet (zie bovenstaande)
henk 400rr
Deelnemerhet is of een spaghettie spruitstuk of eentje van een injectie (E) motor.
inlaatspruitstukken zijn vaak afgestemd op de carburateurs, ik neem aan dat je eentje voor 40ers zoektDenk wel even aan het thermostaathuis, bij sommigen moet je eigenlijk een bijbehorend thermostaathuis kopen.
henk 400rr
DeelnemerDaarom, je stuurt alleen de warme lucht het passagiercompartiment in of richting motorruimte, maar hij stroom altijd door normaalgesproken.
Bij de A-serie was dit anders, die heeft wel een kraantje.henk 400rr
DeelnemerStaan bovenop de hoedenplank en in de hoek van iedere kant in het gedeelte wat wat dieper ligt, daarbij zit er een beugel bij die je weer nodig hebt om hem te bevestigen.
In de hoedenplank zit per kant ook weer een vierkant gat.
Misschien heb ik ergens nog een file-tje daarover
’t is dat zwarte bakje in de hoek hier op de afbeelding
henk 400rr
DeelnemerDat denken engelsen ook bij onze uitvoeringen.
henk 400rr
Deelnemeruitlaat komt toch ook aan de andere zijde dan bij de manta achter uit? :hmmz, voor hangt het er van af of je wel of geen spaghettie spruitstuk neemt in de hoeveelheid werk.
henk 400rr
Deelnemerbak is gelijk, dus schakelpatroon ook.
Grappig feit is dat bij de A-manta/ascona de engelse versie de ruitewissers exact gelijk was aan de andere europese modellen, bij de B-types was dit niet zo.
henk 400rr
DeelnemerSommige renaults en citroëns doen dat al jaren, dus het kan wel.
-
AuteurBerichten