Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
henk 400rr
DeelnemerRubberdeel even inspuiten met kruipolie en daarna hem erin drukken met behulp van een schroevendraaier.
Zo is het altijd gelukt bij mij, de kruipolie verdampt wel weer.
henk 400rr
DeelnemerDat zei ik dus al, maar ja…
Vermeieren heeft toen de ombouw gedaan naar de commodore as
henk 400rr
Deelnemerorigineel gepost door asconac20let
..
manta 400: FV 39 YD
..Die is in het bezit van H. Vunderink, was ooit wit, staat alszijnde originele i300 (wat het dus niet is) op een Duitse site, was ooit groenmetallic en stond bekent als de “Manta targa” en heeft nu een 3.0 24V motor
origineel gepost door asconac20let
..
manta 400: LL 84 HS
..Stond een tijd geleden te koop met de opmerking dat de motor door H. Stacy was ingebouwd, die wagen is naar België gegaan, deze was wit, maar is inmiddels omgetoverd naar een Rothmans uitvoering.
origineel gepost door asconac20let
..
manta 400: LL 63 JJ
..Daar kan ik je even niet mee helpen.
henk 400rr
DeelnemerNee, dat is niet zo, weet dat dezelfde injectoren ook op de 2.2/2.5/3.0 liter motoren zitten.
henk 400rr
Deelnemer@GT/W heeft zoiets op z’n manta, wie weet kan hij je verder helpen.
henk 400rr
Deelnemerorigineel gepost door jeroen3
das die versie met die i400 stickers op de voorschermen en achterschermen ipv de deuren toch? zitten standaard zelfde voorbumpers op als i200 (roosters ipv naar binnen geklapte flap voor de koeling)
(dat ding van manta der film als ik me niet vergis)Ik neem aan dat het slaat op het type wat ik het laatst noemde, in dat geval: nee.
henk 400rr
DeelnemerWat dat betreft wel, maar dat bedoel ik niet, ik bedoel welke partij; PVV, PVDA, Groen links, CDA, Partij voor de dieren, lokale carnavals vereniging “de bosneukers”,…etc.
Of is dat verder niet bekend?
henk 400rr
DeelnemerKan heel goed zo zijn dat die aantallen wel kloppen, d’r zijn wel meerdere uitvoeringen geweest dan de bekende rothmans gestreepte witte/zilveren uitvoering, aftermarket was er nog een rode versie en naast die was er nog een uitvoering met 110Pk en de opel sport strepen ipv. de rothmans strepen.
henk 400rr
DeelnemerMeer met de keuze veren, vaak was wel belangrijk om grip te hebben op de achterzijde, je ziet het ook wel bij de “normalere” manta’s in de rallysport.
Maar sowiso als je optrekt gaat hij met die 4-link de kont naar beneden trekken in tegenstelling tot de normale as.
henk 400rr
DeelnemerD’r waren ook Manta tanks met een zg keerklep constructie, deze waren zeker niet afdoende dicht en puur en alleen bedoeld voor de smalle vulhals van de euro95.
De paar laatste jaren van de productie van de Manta B was er een ongeregelde katalysator met bijbehorende tank als optie verkrijgbaar.
Op zich heb ik nog wel ergens zo’n klepje liggen, misschien kun je daarmee iets doen.
Een andere optie is in de huidige tankdop het ontluchtingsgaatje even af te dichten, soms kan dat vrij vlot, en soms kun je het vergeten, dan heb je weinig keus. Pest is wel dat als je een deel van de hals gaat vervangen en met elkaar verbind meteen stukje slang dat dan de bensinelucht in de auto wat sterker kan worden.
Kijk wel even uit met tankaanpassingen, ik doe het wel eens, maar alleen met veel water en reinigingsmiddel, zeker niet zomaar in tank delen zomaar gaan slijpen, zagen of lassen.
Of je moet levensmoe zijn, dan heb ik niks gezegd.henk 400rr
DeelnemerMaar goed, ontopic maar weer…
origineel gepost door x-tinction
…altijd door zo’n klote partij die er tegen in protest gaat …..Wie of wat voor “klotepartij” en is dat op basis van een vermoeden of zekerheid.
Deze wetenschap kan handig zijn met de verkiezingen in het vooruitzicht ;)
henk 400rr
Deelnemerjij snapt ’t ;)
henk 400rr
DeelnemerOplossing –> andere tankdop.
De huidige dop heeft waarschijnlijk een ontluchtingsgaatje, dat hebben die doppen niet nodig bij Manta.
henk 400rr
Deelnemerlet er ook op dat de tankdop geen ontluchtingsgat heeft, ook die fout wordt gemaakt.
henk 400rr
Deelnemerhier ook, heeft alleen (gelukkig) iets minder gekost.
als ik nu nog een setje stuurarmen had, dan kon ik ophouden met werken
henk 400rr
Deelnemer10 J niet veel duurder? :D :D
€500,- per stuk, 8J ging voor €700,- per stuk en ik ken erbij die er meer voor vragen.
en dan nog maar afwachten of ze recht zijn.
henk 400rr
DeelnemerInmiddels ook bericht gehad, jammer maar helaas, ik had nog een kleine hoop dat het nog wat werd, maar nu moeten we dus een jaar langer geduld hebben.
Volgend jaar melden we ons ook weer aan natuurlijk. :thumbup
henk 400rr
DeelnemerDat zal allemaal best, maar heb als deelnemer ook nog niks gehoord van hun.
Ik heb wel even een berichtje die kant opgestuurd of het klopt.
henk 400rr
DeelnemerIk heb wat variaties gezien in het buitenland en dan meestal ver weg van hier, maar dit… en door een Nederlander terwijl juist die wel redelijk gemakkelijk een juiste voorste deel van de spoilerset kan krijgen.
Maar goed, smaken verschillen en sommige smaken verschillen wat meer.
D’r zit een bumper van een passat in verwerkt volgens mij.
henk 400rr
DeelnemerNou! :o
henk 400rr
Deelnemerorigineel gepost door owidio
..de ascona is tenslotte mooier als een manta :P:P:D:Dgr owidio
Hoe kom je nu bij dat rare waanidee? :P :D
henk 400rr
DeelnemerAhum ;)
origineel gepost door louwe 16 klepper
..wel is sunstar bezig met een 1:18 versie van de ascona 400
helaas zijn daar nog geen foto,s van..dus blijkbaar wel ja.
henk 400rr
Deelnemerde staartstukken waren bij manta en kadett hetzelfde, ook bij GT en ascona, enkel soms heb je een stalen en soms heb je een aluminium gedeelte, slechts de dwarsbalken waren verschillend tussen manta en kadett.
de dunnere as heeft dus ook weer en dunner startstuk en een andere bevestiging dan de dikke as, maar de inbouwlengte was wel weer gelijk.
Uiteraard is er in de achteras wel weer en breedte verschil.
Maar zoals ik al aangaf, zolang je van dikke as naar dikke as gaat is de bevestiging van de tussenas hetzelfde.
henk 400rr
DeelnemerAls de Kadett 1600as een 1600S is (de dikke) en de manta as ook dan past het wel, die vlieger gaat ook op als beide de dunne versie zijn.
henk 400rr
Deelnemerkomt me bekend voor, deze zit/zat volgens mij op het Opelpowerforum.
-
AuteurBerichten