Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
henk 400rr
Deelnemerer is al 5x gezegd dat het nummer op het kofferbakslot staat.
:sleeping
henk 400rr
Deelnemerorigineel gepost door asconahobbyist
ik weet dat bij een c ascona het sleutelnummer op het kofferslot staat.
De platte staaf die uit de slotcylinder komt ,daar staat ie dan op.
zou zomaar bij een manta ook zo kunnen zijn.!juist.
dat is bij de manta/ascona ook zo en daarmee kan je naar de dealer, er is echter 1 probleem;
er zijn 2 series en 1 serie konden ze een jaar of wat terug al niet meer maken bij de dealer.
henk 400rr
Deelnemerben je mal. :D
henk 400rr
DeelnemerNou, hij zit erin, kosten vielen mee: €65,-, het was even een gepriegel en veelal moest het op de tast omdat de bedrading van het gas d’r ook bijop zit, kon ik het haast niet zien.
bedankt voor de hulp. :thumbup
henk 400rr
DeelnemerOok daar ben ik voorstander van, het is gruwelijk irritant als je op het moment dat je er mee bezig bent de verkeerde spullen gekregen hebt.
Ik hoop dan dat de plek niet veel veranderd is bij de 2.6, morgen alvast even de sensor bestellen en dan weten we meer.
henk 400rr
Deelnemerhet motormanagement lampje brande al bijna zo lang als ik hem heb, was het laatst zat en heb hem eruit geflikkerd. ;)
bedankt allebei, nu weet ik ongeveer wat me te wachten staat. :thumbup
weet toevallig iemand waar dat ding precies zit? of moet de halve auto gesloopt worden om erbij te komen?
henk 400rr
DeelnemerMotor draait zeker rond, het geluid van starten is net als anders, behalve dan met die “broem” op het eind.
Het kan heel goed zijn dat het die sensor is, maar meestal geen enkel probleem en soms wel, dus ja, is zo’n ding niet of kapot, of heel? geen middenweg bedoel ik, of komt het vaker voor dat het twijfelachtig is.
henk 400rr
DeelnemerDaar heb ik een prachtige link voor: http://www.imotecgmbh.de/PS-Bausatze/CIH_2_4/cih_2_4.html
en als je die doorspit, dan kan je nog tot 3.0 liter ombouw gaan voor de 4-cilinder, prijzen staan vermeld.
henk 400rr
Deelnemerorigineel gepost door Rik Ophuis
origineel gepost door McLambo
Denk je dat het van negatieve invloed zal zijn, de grotere lengte?Nee, juist niet. Liever had ik ze nog langer gehad voor ze bij elkaar in komen. Die van het SBD-spruitstuk waren zelfs 720 mm.
Ik heb die van mij op 730mm weten te krijgen op alle 4, de inwendige diameter voor de 4 pijpen is trouwens ook niet een onbelangrijke factor.
Maar, ga zo door.
henk 400rr
Deelnemerorigineel gepost door Reno
origineel gepost door owidio
en rene ??? hoe bevalt hij ?
wel goede remmen op of niet ?
ik moest er erg aan wennen om veel later te remmen.
ik kan ook wel eens weer een keertje mee gaan slalommen.
mag daar nog steeds niet gedrift worden ? anders moet ik afkicken en weer leren strak rijden.:Pgr owidio
hallo owidio
de ascona doet het prima
dit was even een testje en helaas driften is er niet meer bij in lelystad
de eerste sprint voor de ascona word hardenberg(19 juni);)Dat mag ook wel, we hebben d’r genoeg werk aan gehad.
d’r waren nog een paar puntjes die op de i gezet moeten worden, dan is hij d’r echt klaar voor.
henk 400rr
DeelnemerIk heb ze ook wel eens met halve aanhanger spatborden gezien.
Je moet er van houden :D
henk 400rr
DeelnemerIk moet zeggen er nooit problemen mee gehad te hebben, maar draai hem ook aardig vast, niet van dat halfzachte gedoe. :D
henk 400rr
DeelnemerTeflon tape, kan je zo krijgen bij iedere DHZ.
henk 400rr
DeelnemerNiemand die opgevallen is dat de adapterplaat waar de naaf op zit van de commodore hoger is dan die van een Manta? wat weer z’n effect heeft op ’t camber.
henk 400rr
Deelnemerorigineel gepost door larsjeG40
oke oke is er ook een mogenlijkheid om hydraulische stuurbekrachtiging in te bouwen in een asconaBMW E30 type pakken
henk 400rr
DeelnemerWas zekers een leuke dag :thumbup dat moeten we vaker doen.
Rico heeft ook nog gereden, die fotos zitten er ook tussen vlgs. mij.
henk 400rr
Deelnemerkitjes van deze stuurbekrachtiging zijn te bestellen via de Opel GT club, dat is de compacte versie hiervan en al aangepast vlgs mij.
Korte stuurhuizen zijn goedkoper te bestellen bij Dutch Power Trading, komen van Quaffe.
henk 400rr
Deelnemergefeliciteerd met de kleine.
henk 400rr
DeelnemerHij is mooi geworden Raymond :thumbup, veel plezier ermee.
henk 400rr
DeelnemerNeuh, niet echt ik geloof dat ze beiden even hoog zijn.
Vroeger braken de aluminium steunen wel eens af, 1.8S had daar last van en bij de GSI (CIH) kwam het wel eens voor.
Belangrijker is of de motorsteunen zelf nog goed zijn.
henk 400rr
DeelnemerIk zou me pas druk gaan maken als het lampje brand, het klopt wel dat als je meer toeren draait hij dus meer oliedruk aangeeft.
henk 400rr
DeelnemerOnder die aluminium zit ook een dikke ronde motorsteun, aan de andere kant (origineel) niet.
henk 400rr
Deelnemerorigineel gepost door dr_antrax
origineel gepost door henk 400rr
Welnee, laat maar springen die bak, d’r zijn er nog genoeg over. :Dnog wel.. ;) denk dat over 3 jaar het aardig uitgedund zal zijn.
5 jaar terug riepen ze dat ook al en 10 jaar terug vonden ze het al onzin om nu nog een manta te herbouwen omdat er haast geen onderdelen waren.
en nu 10 jaar verder……
uiteraard wordt het minder, maar er zijn nog genoeg, dus laat maar springen/branden die bak.
henk 400rr
DeelnemerWelnee, laat maar springen die bak, d’r zijn er nog genoeg over. :D
henk 400rr
Deelnemerach, maak je niet zo druk.
-
AuteurBerichten