Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
henk 400rr
DeelnemerVeel sterkte toegewenst.
henk 400rr
DeelnemerAangezien ik wat meerdere bakken had die aandacht nodig hadden heb ik daarvoor ook onderdelen besteld en de 1e versnellingsbak is inmiddels klaar, deze was voor de Kadett.

De Kadett is vanmiddag op transport gegaan en de komende tijd gaan we ook daar nog mee bezig, er zit nog een stukje motorontwikkeling in en ik ben nog steeds niet tevreden over de remmen, de balans is nu wel goed, de vrije slag is te veel.

De Celica is ook weer terug “op de basis” en zal de komende tijd gereed worden gemaakt.

henk 400rr
DeelnemerIk ga waarschijnlijk er zelf wel mee bezig, ik heb namelijk niet 1 bak die gedaan moet worden, maar een paar meer, momenteel ligt er al 1 bak uit elkaar die ik ooit voor onderdelen gekocht had, puur om even te kijken hoe lastig dat is.

Ooit ook zo begonnen met motoren en differentiëlen, dus dit is misschien de volgende stap.
Maar het kan maar net dat ik het uitbesteed als ik tijdgebrek heb, ik zie wel, voorlopig geen haast.
henk 400rr
DeelnemerEn het probleem is dan???
wat maakt dat nu uit :wtf , maar ik merk wel dat sommige bakrevisie bedrijven zich er erg gemakkelijk van af maken, onlangs kontakt gehad met 1 in Wiewerd en Stadskanaal, beide kan je niks mee.
Je moet haast de grond onder hun voeten kussen willen ze nog wat doen.
henk 400rr
DeelnemerFijn te lezen dat je het naar je zin gehad hebt.
Ben nog wat druk met andere dingen dan met de Kadett, maar het ziet er naar uit dat ik deze week los ga.
Haal deze bak even uit elkaar, was nog een puntje met de kilometerteller aandrijving en een paar lekke keerringen, die moeten vervangen worden en dan haal ik nog ene paar andere bakken uit elkaar, dan hebben we weer reserve.
Als dat klaar is, gaat hij naar Hessel voor de verdere inspectie.
henk 400rr
DeelnemerHet is ook wat een aparte wedstrijd, het gaat niet om de snelste, maar wie er het dichtst bij de gemiddelde snelheid zit (80km/h voor de legends) en dan ook nog diegene met de minste straftijd dat te realiseren is niet gemakkelijk en vrijwel onoverzichtelijk voor het publiek, dus je weet nooit wie er wint en waarom totdat de organisatie dit bekend maakt na alle berekeningen en dan nog is protest vrijwel onmogelijk en redelijk zinloos als er straffen uitgedeeld worden.
Als journalist heb je er dus een beste kluif aan het wedstrijdverloop te vertellen.
1 maart 2014 om 10:26 In reactie op: gezocht getrag 265 en een versnellingsbak van ascona 18S rwd #18220740henk 400rr
DeelnemerDe 265 bakken zie je nog wel goedkoper voorbijkomen, kwestie van geduld.
henk 400rr
DeelnemerIk had het gezien :D , dit werd me toegestuurd:

:thumb ik heb geen idee of er meer was te melden wat ons betrof, ik zal eens kijken of ze het boekje hier verkopen.
henk 400rr
DeelnemerMarcel heeft even een compilatie filmpje gemaakt op basis van de beelden die hij op internet vond :thumb hierin de (meeste) beelden van de Ascona 400 van Frank en ons.
http://www.youtube.com/watch?v=XNhJDdrGl0o&feature=youtu.be
Veel kijkplezier :thumb
Volgende week komt de Kadett weer hier en gaan we beginnen met hem klaar maken voor de Eifel rally

henk 400rr
DeelnemerDat weet ik nog niet, maar als dat zo is meld ik het wel.
henk 400rr
DeelnemerMarcel heeft even een compilatie filmpje gemaakt op basis van de beelden die hij op internet vond :thumb hierin de (meeste) beelden van de Ascona 400 van Frank en ons.
http://www.youtube.com/watch?v=XNhJDdrGl0o&feature=youtu.be
Veel kijkplezier :thumb
henk 400rr
DeelnemerDank je wel. :thumb
Achter de schermen gebeurt er nogal het 1 en ander om het voor elkaar te krijgen en je moet vaak snel reageren op onverwachte situaties, ook dat hoort erbij.
henk 400rr
DeelnemerJawel.
Van de kar niet zoveel als we van plan waren, het aggregaat ging al vlot in rook op (net motorisch nagekeken, brand de spoel op)
beetje mazzel / pechweekend, dus alles is vrij normaal gelopen. ;)
henk 400rr
DeelnemerEen wens is in vervulling gegaan om Boucle de Spa te mogen rijden.
Dit was niet mogelijk geweest zonder hulp van een aantal sponsoren, bedrijven en mensen die ons geholpen hebben.
Daarom een grote dank aan:
Nelissen Steenfabrieken & RWK: Frank Jorissen
BTOS Gevelliften
Corporate Match: Berend Andringa en Marcel Nijmeijer
Achterasrevisie Hinterachsenspezialist NL DE : Danny Sohns
The Merchandise Team: Ronald van Loon
Postma Motorentechniek
Hessel Motors; Hessel Vd Glind
Manta400.nl; Raymond Kerkhof
RW Installatietechniek
Opel400.com
Pro-racingGrote dank aan de teamgenoten:
Marcel,Renee, Jacob, Hessel, Yannick en mijn vrouw die meekwam.Ook bedankt aan Frank en Kurt die ons door het Frans-talige gebied van België geholpen hebben, ook aan Daniel en Patricia en niet te vergeten Danny die ook niet alleen Frank en Daniel assisteerde maar ook ons geholpen heeft.



Het verslag staat inmiddels ook online, met dank aan Marcel: http://www.manta-sport.nl/henk-400/index.php/verslagen-a-media/verslagen/verslagen-2014/73-boucle-de-spa-2014
henk 400rr
DeelnemerDanny was ingelijfd in het monteursteam van Frank, maar in principe waren we tijdens die rally 1 team onder Frank met 2 wagens.
henk 400rr
Deelnemerde 2.0E en S uit Rekord hadden dat wel eens, maar dan puur op de ontsteking 6-cilinder motoren weet ik zo niet, de 2.2E van Rekord had dit ook, maar 2 types, van 1 type kan je hem rustig verwijderen, van de ander niet.
henk 400rr
DeelnemerHet is een erg leuke rally qua proeven en qua sfeer om te rijden, echt iets speciaals.
Het tijdschema was erg krap en ons nadeel was de taal, geen van ons team spreekt een woord Frans en dat maakt de uitdaging des te groter.
Voor de verbindingsroutes hadden we zaterdagmorgen pas de notes gekregen, normaal krijg je dat al van te voren zodat je met de verkenningen die route kan noteren, nu was het een enorme uitdaging voor de navigator om je ook op tijd op de proef te krijgen via de juiste route, petje af voor Marcel :thumb , die had het niet gemakkelijk dit weekend.
Maar de rally en de voorwaarden / omstandigheden waar je mee te maken had, daar is haast geen andere rally mee te vergelijken.
De ontspanning begint op de proef (gek genoeg misschien), lekker spelen met de wagen en je eigen ding doen.
Hieronder even een paar foto’s, er staat onderhand erg veel op de facebook pagina.




henk 400rr
DeelnemerIk weet niet precies waar we geëindigd zijn, maar we hadden veel straftijd, dat lag hem niet altijd aan ons, maar de organisatie communicatie onderling was niet echt formidabel te noemen.
Hoofdzaak dat we meededen was voor de fun en “het meemaken van”, klasseringen en hoge klasseringen heeft ons niet zo bezig gehouden, ook is dat niet haalbaar tegenover de enorme rallyervaringen van veel deelnemers.
We hebben ons verder goed vermaakt op de proeven en lekker gespeeld met de wagen.
henk 400rr
DeelnemerOok hier benieuwd naar het resultaat, nog even doorzetten dus. :thumb
henk 400rr
Deelnemer:thumb
Het verplaatsen van de zender werd door garage’s indertijd vaak gedaan na klachten van eigenaren over oliedrukproblemen op advies van Opel zelf.
Datzelfde gold voor de viscovin, deze werd vaak weer vervangen door de oude vaste vin als de motor te warm werd.
Zo zijn er nog wel meer van die truukjes. ;)
henk 400rr
Deelnemer@H-400 wrote:
@Henk: m’n witte Manta heeft zo’n versterkte oliepomp met tussenplaat en deksel. Komt van Risse en zit er zeker 15 jaar
onder, was reeds gemonteerd door de vorige eigenaar. Maar ik heb snel een thermostaat-gestuurde oliekoeler gemonteerd,
kan ik iedereen aanraden.
Ik veronderstel dat deze “oude” versterkte pomp wel z’n ding doet, zo te zien aan de oliedrukmeter wel.
@i200opc: als je lagers echt veel speling hebben (versleten) verlies je gewoon via de smering die ze krijgen de nodige oliedruk.
Heb je die “tandflankspeling” gecontroleerd?Hey Herman, ik ga hier even op in:
oude pompen waren van wel redelijke kwaliteit (zit ook verschil in) de eersten waren typetjes die nauwsluitend in elkaar zaten, montage was geen enkel probleem, risicoloos.
later serie hadden een ruimere pasvorm op de ring, schaafden vaak aan de eerste tijd en zorgden voor aluminiumsplinters in de olie.
weer een latere serie en nu nog verkrijgbaar had ook datzelfde probleem, maar had een enorme kans vast te lopen waardoor dus ook (en daar mag je blij om zijn) de borgpen van de verdeleras afbrak zodat dus ook de motor afsloeg.
die ouden vindt je haast niet, de latere serie lastig, de nieuwere geven problemen. Al met al blijft nog steeds 1 ding hetzelfde: ze doen niet veel en meestal niks.
Het punt is dat de meesten iets toe voegen aan iets waarvan ze niet weten wat het überhaupt al deed voor de toevoeging, maar gaan prat op de verhalen en nemen dat voor waarheid aan.
Ik heb dit al vaker verteld, maar het blijft maar net wat je als hobbyist gelooft. Als je er het volste vertrouwen in hebt dat het wat doet, prima, mijn geld is het niet, maar er zijn betere en ook wel goedkopere oplossingen.
Je zegt het zelf al, de oliedruk is goed, maar waardoor komt dat? je neemt aan dat het de pomp is, de pomp zou alleen maar meer opbrengst geven, de druk wordt bepaald door het overstortventiel en dat zit in het dekseltje. Daarbij is de plek van montage van de druksensor ook erg bepalend, vroeger zat hij altijd achterin de motor, later omdat er altijd klachten waren hebben ze de sensor naar voren gezet vlakbij de pomp.
Drukprobleem opgelost! (tadaaah)
Nog zo’n ding: is de sensor wel goed? is de aanduiding wel goed? distributiehuis? hoe goed is die? de olie? juiste dichtheid? leeftijd van de olie? merk?,…etc.
allemaal zaken die invloed hebben, meeste marginaal, maar als de druk zakt tot het punt waarbij het net rood oplicht, dan is er paniek.Verder is zo’n blok altijd onderhevig aan slijtage, de 1 wat meer dan de ander, de ene levert std. ook meer vermogen dan de ander. Het mooiste is als je weet wat hij voor de aanpassing deed, dan weet je ook naderhand of het wat doet of niet of juist geen goede dingen doet.
henk 400rr
DeelnemerAdvies is wel nieuwe zuigerveren te monteren als je gaat honen.
sowieso dan even de volgorde in de gaten houden en achter 1 van die veren zit nog een spiraalveer.
henk 400rr
Deelnemer’t komt voor dat de pin ook ingesleten is en dan heb je inderdaad een probleem hiermee, 9 van de 10 keer is dit best goed gereedschap wat je hiervoor kan gebruiken.
henk 400rr
DeelnemerDit gereedschap moet je hebben:

henk 400rr
DeelnemerWij zijn er ook benieuwd naar, maar dat zien we dan wel weer, finishen en lol is belangrijk, de klassering zien we wel na afloop.
Dan zien we elkaar daar wel, ik weet op dit moment nog niet waar we staan met de wagen, hopelijk kan ik dat voor de tijd nog even aangeven.
-
AuteurBerichten