Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
henk 400rr
Deelnemerorigineel gepost door boyanka
:agentrekbouten bestonden toen wel maar niet in opelszeker wel, de OHC zat al vanaffeeeh..:hmmz 1982? erin met rekbouten in de kop.
Maar goed, lekker belangrijk ;)
henk 400rr
Deelnemerd’r zijn zelfs 3 verschillende, maar geen enkele is een rekbout.
Rekbouten hebben een dunner deel in de lengte van de bout en dat hebben deze niet.maar het is 3 tegen 1 ;) dus kijk maar es.
henk 400rr
Deelnemercih met rekbouten in de kop?
5 augustus 2010 om 21:45 In reactie op: Kadett c 2.4 inj. loopt gemiddeld 1 op 5, waardoor? Nieuw pr #17707957henk 400rr
Deelnemerklikt de gasklepschakelaar wel als je even op je gaskabel drukt? (klikgeluidje) zo niet, dat moet dus wel.
Andere oorzaak kan lekkage zijn (valse lucht via de speling op het gasklephuis)
Een verkeerde afstelling van de LHM of foute waarden kan de zuiperij ook verklaren, sommige dealers kunnen die waarden weer herstellen.verder zijn er uiteraard, legio mogelijkheden met wat het kan zijn, maar 1:10 moet haalbaar zijn, 1:5 is wat te gek.
henk 400rr
DeelnemerWoeste bak! :thumbup ben benieuwd hoe deze in actie eruit zal zien.
henk 400rr
DeelnemerKan niet eens m’n manta stiekum weg brengen merk ik wel :D
Het klopt, de auto staat inmiddels op de brug en wordt weer gerepareerd voor de rally blankenheim in sept. a.s.
henk 400rr
Deelnemervoor wie het gemist heeft: http://www.hartvannederland.nl/nederland/zeeland/2010/racefreaks-veroveren-zeelandhallen/
henk 400rr
DeelnemerJeremy, het is wel gebeurt met een racewagen op een circuit, daar heb je gelijk in, maar je kan je afvragen of het onder race/sport valt of niet.
Gezien de snelheden en bedoellingen van dit soort dagen is het meer een proeven van ipv het uitoefenen van.
Bij het uitoefenen van de sport zelf liggen de snelheden veel hoger en is er competietieverband, wat je nu dus niet hebt.
Je mening wijkt dus wat af van de rest en dat mag, persoonlijk vindt ik het geen discussie waard wie nu gelijk heeft.
henk 400rr
DeelnemerDe man was niet aan het sporten, maar deed mee met de “race experience”, een dagje dat men kan proeven wat race sport is.
http://www1.omropfryslan.nl/Player.aspx?t=an&fn=320e2d9e.WMA
Dat was een kadootje van z’n familie, de 51-jarige man was net jarig geweest.
henk 400rr
DeelnemerDe persoon in kwestie kwam uit Jistrum (Frl)
http://www.waldnet.nl/wn/nieuws/29824/Jistrumer_omgekomen_bij_raceongeval.html
tragisch…
vooral de manier waardoor de man is omgekomen brengt weer een pijnlijke herinning boven.
sterkte aan de nabestaanden.
henk 400rr
Deelnemerorigineel gepost door manta_dennis
Tja Rob zo gaat dat altijd. ik ben ook e
erst voor Jan L.. naar Groningen gereden voor niets en dan vind je er een veel dichterbij.Nou, vertel.
henk 400rr
DeelnemerAch, zo loopt het soms, keuzes moeten gemaakt worden.
Misschien dat ik de auto eerst weer even opbouw, of ik vraag iemand of hij het wil doen, het kriebelt toch weer nu ik hem gezien heb.
Maar ik hoop dat je ook veel plezier beleeft aan deze auto en dat moet wel lukken schat ik zo in. :thumbup
henk 400rr
Deelnemerorigineel gepost door mantarobin
Zaterdag tijdens de eifel rallye, meerdere malen henk400rr zijn acdelco replica:wors heb nog een aantal foto’s (spiegelreflex) zal ze van de week ff uploaden!We zijn altijd blij met fotos :thumbup
henk 400rr
DeelnemerGefeliciteerd kerel :thumbup
henk 400rr
DeelnemerKan je zelf maken, moet je wel vrij dik pakkingpapier hebben, als deze nog vast zit op de deksel en heel is, kan je nog met een laagje vloeibare pakking de boel weer terug schroeven.
henk 400rr
DeelnemerKadett D, ascona C en Corsa-A hadden dit soort stoelframes, bij die van een Corsa-A waren ze dan weer wat smaller.
henk 400rr
DeelnemerBak kan gebruikt worden in combinatie met de 18S OHC koppelingskom, dan heb je een redelijk goede 5-bak met overdrive en de mogelijkheid tot 16V ombouw.
En opzich geen levensgroot verschil met de 240 OHC bak qua overbrenging.
’t is maar een tip.
henk 400rr
Deelnemerzo vaak zie je ze niet dus bijzonder is het wel.
henk 400rr
Deelnemerorigineel gepost door manta_sport
origineel gepost door henk 400rr
“Het blijft jammer dat we niet veel van de kanonnen in actie hebben gezien, op die ene Audio Quattro S1 na dan die we even kort in de achteruitkijkspiegel gezien hebben en ons al vlot achter zich liet :wors
“
Deze???
[img]lh6.ggpht.com/_uYG7iGkHg98/TER655vKOwI/AAAAAAAAPR8/ocO7h4Q9pBA/s912/IMG_0266.JPG[/img]
of die ander??
Vast die, de andere was al vroeg stuk en stond naast ons achter de bus en vlgs mij waren er maar 2.
henk 400rr
DeelnemerMooie foto’s, ik heb ze al even bekeken :thumbup
8-9 oktober is de “east belgium rally” in Saint Vith vlak over de Belgische grens, dan zijn we weer van de partij samen met de andere leden van Slowly Sideways Belgium.
henk 400rr
DeelnemerDit is normale 4-bak met een (electrische geschakelde) overdrive, zat vlgs mij vrijwel alleen onder de rekord (normaal gesproken)
henk 400rr
DeelnemerDan kan het zijn dat we net wat verder weg waren op de A28, ze waren met een aardig ploegje (man/vrouw of zes) wat ik zo kon zien.
Misschien “zwarte cross bezoekers” dat zat ook vanuit die richting.
henk 400rr
DeelnemerEven een kleine correctie, de auto in het filmpje is aan het startnr. te zien Rohl niet, maar Martin Jens. Ik keek naar de banner op het voorraam, ik weet dat Jens er iets van “autoMartin.de” op het voorraam heeft staan en meende toch wat anders te zien.
Ik heb onder de Manta een Getrag 265 bak zitten, die schakelen normaal soepel, deze niet en hij klinkt als een rechte vertanding bak ondanks dat het dus niet zo’n 1 is.
D’r gaat eerst even wat anders onder en dan kijk ik later wel wanneer ik deze ga repareren.Afgelopen weekend weer veel bijgespijkerd met prijzen van diverse onderdelen, je wil het niet weten wat het kost en hoeveel moeite het sommigen kost om dus die onderdelen te krijgen (zeldzaam onderhand en erg duur).
henk 400rr
Deelnemerorigineel gepost door opelclanermelo
vandaag a28 zwolle oranje a manta rond 16:25heb ik ook gezien, maar dan bij het Ac rest. nabij Apeldoorn, ons niet gezien? we rijden op dezelfde weg.
henk 400rr
DeelnemerIk had al het 1 en ander gehoord over Rohl z’n prestatie’s, hij kan het nog steeds erg goed. :thumbup
Terug van een vrij geslaagd weekend Eifel rally, het was een hele leuke bijzondere ervaring, we hadden een paar problemen die goed opgelost zijn door het service team (dank aan Johan, Maikel en Bas) en we hebben alles kunnen uitrijden.
Uiteraard een grote bedankje aan de navigator Rene v/d noort, ondanks wat pijnklachten heeft hij het volgehouden en zonder een navi, geen rally. En niet te vergeten de partners die goed voor de inwenindige mens gezorgd hebben.Het was echt een beregezellig weekend en ik hoop dat ze zo nog vaker voorbijkomen met deze ploeg mensen.
Hier en daar zijn nog punten van verbetering aan de auto, met name de overbrenging is te lang, we komen soms niet goed weg, zeker als het wat omhoog gaat, verder kun je de naschade redelijk noemen:
Remmen verbrand, koppeling weg en de bak naar z’n grootje, de bodem zal niet al te fris zijn, de buitenkant is er goed voor weg gekomen, eerst even rust, daarna bekijken we het wel even.al met al weer een hele ervaring rijker en weer een hoop kennis meer wat helpt bij de bouw van de nieuwe auto.
Het blijft jammer dat we niet veel van de kanonnen in actie hebben gezien, op die ene Audio Quattro S1 na dan die we even kort in de achteruitkijkspiegel gezien hebben en ons al vlot achter zich liet :wors
-
AuteurBerichten