Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
18 augustus 2010 om 20:06 In reactie op: 12-14 aug 2011 Oldtimer opel meeting opelteamoost #17613421
henk 400rr
DeelnemerOver het algemeen bezien was het drukker dan vorig jaar.
@eric BB; hoe lang ben je eigenlijk gebleven? zag een blauwe corrado het terrein opkomen en dan gelijk weer redelijk vlot van het terrein afrijden, ik neem aan dat jij dit was.Op parkeer terrein gezet? of toch niet? begreep even niet waarom die zo vlot weg ging.
henk 400rr
Deelnemerorigineel gepost door JvV
je hebt als goed is een excel bestandje gemaakt door zweedse mensen hoe het zit met verhoudingen en bakken en velgen in verschillende maten, op welke snelheden je dan uitkomt.
Als iemand dat bestandje heeft hoor ik het graag. kan het niet meer vinden in mijn archief.ik heb 2 excel bestanden waar je allebei wat kan invullen, onder m’n profiel staat m’n emailadres wel, dan stuur ik het even op als je mij een mailtje stuurt.
(geld ook voor andere geïnteresseerden)
henk 400rr
Deelnemervan de weg gevlogen? pech? of lomp parkeergedrag?
:D
henk 400rr
Deelnemerja, alleen die spatplaat, daar kan je niks mee met een cih.
hoe kan je het zien (juiste carter) : distributiehuis heeft een grote halfronde vorm en achter zit slechts een lagerkap met een kleinere halfronde vorm, ook gaat hij daar de bocht om omdat de halfronde vorm kleiner is.
En Kadett C heeft ook de oliebak achter de vooras nodig.henk 400rr
DeelnemerDaarom, je kan je beter verder zoeken.
ik rij trouwens met 2.0 16V, 265 bak en 4:30 in de achteras, de 3:67 was mij al te lang, een 3:18 zou dus voor mij helemaal niks zijn.
Maar net wat je schrijft, mischien zit het ‘m in het formaat wiellen, ik rij eigenlijk alleen met 15″ en redelijke banden (niet te plat).
ik moet ergens wel een berekening hebben dat je het wat gemakkelijk kan bekijken, maar dan moet ik echt even spitten.
henk 400rr
Deelnemertot 170 pk (±) gaat het wel.
henk 400rr
Deelnemerkan ook wel van de oude blokjes hoor, wel even de raakvlakken bestuderen op beschadigingen en loopsporen, maar “kent” levert die dingen ook wel.
Iedereen vliegt naar Risse of Biesheuvel,maar er zijn meer leveranciers en goedkoper.
henk 400rr
Deelnemerik neem aan dat dit aan mij gevraagd wordt?
zowel de 2,5 als 3.0 buis had een groter gasklep, wordt meestal ook compleet verkocht.
De 3.0 had in de regel geen grotere LHM, de (o.a.)625csi (BMW)wel, redelijk geschikt voor de L-jetronic systemen, maar daar kom je niet zo gemakkelijk meer aan.Maar er zijn mogelijkheden, d’r zijn meer modellen met dikke LHM’s, je kan de electronica overbouwen naar welk systeem dan ook.
Als het niet aan mij gericht is, vergeet wat ik geschreven heb. :P
henk 400rr
Deelnemergeen idee, kijk even bij Kent, daar staat het toerental bereik en doeleinde wel van die nokkenas.
ik denk zelf dat de op234 al vlot genoeg is omdat je ook wel A–>B wil rijden en in de 5 met 75-80 willen de motoren met een vlot nokkenasje wel eens vervelend gaan “bokken”, dat irriteert op den duur.
maar dat is mijn mening, heb zelf de i200 nokkenassen gehad in 2.4’s, was niet echt slecht, maar zodra je zo’n lamlul voor je hebt die 0-80 km/h in 3 kilometer doet waar je niet omheen kan, dan bevalt hij stukken minder.
henk 400rr
DeelnemerDe rothmans uitvoeringen waren oorspronkelijk allemaal gespoten, dus geen stickers.
die kleine logo’s e.d. zijn dus wel stickers. (hé hé)
henk 400rr
Deelnemerdeze sowiso niet gebruiken, iets is al afgebroken, je kan wachten op meer.
maar een 3:18 op een 2.0 liter?? goed turbo en 16V, maar ook die moet op gang komen en toeren maken.
ik kan me voorstellen dat het wat is als je dagelijks spanje op en neer rijd, dan kan hij lekker zuinig zijn, maar verder..
maar goed, zelf weten. :thumbup
succes.
henk 400rr
Deelnemerneem de 3.0 (de dikke versie)
2.2 kan wel, maar moet je veel bewerken, dwz; de kanalen naar de inlaat kunnen! (2 soorten) veel te klein zijn, maar zijn wel groter te maken, maar het gasklephuis is smaller dan de 3.0/2.5 versie.
2.0 heeft wel dikke kanalen, maar een kleiner gasklephuis diameter, is wel groter te maken, maar gaat uiteindelijk valse lucht aanzuigen op deze koppen doordat je haast geen goede klemkracht krijgt op de inlaatbuis.
dus, bespaar veel werk en ellende en neem de 3.0 buis
henk 400rr
Deelnemergoed, dat is al een indicatie, maar het staat ook gewoon in de zijkant van je kop geslagen met slagletters, naast het vierkante dekseltje aan bougie zijde.
Het scheelt weer wat werk en pakking.
Welke nokkenas leuk is begint altijd met de vraag; wat wil je er mee. er zijn vele soorten die in een bepaald toerental gebied leuke dingen doen, maar die weer voor andere zaken bijzonder lastig zijn.
Kijk even op de site van Kent: http://www.kentcams.com/ daar staat bij types nokkenas omschreven wat je nodig hebt (andere veren/stoters,..etc.) en wellicht is daar je keus te maken.
Pk’s en Nm’s is ook altijd lastig voorspelbaar, dat hangt ook van vele zaken af en niet alleen wat je aan type injectiesysteem hebt, ook de staat van je motor, kop, bewerkt of niet, krukas en aanverwante zaken uitgebalanceerd,….etc….etc.
Maar wil je het persé weten dan moet je deze man eens vragen ;)

henk 400rr
Deelnemerleuk project :thumbup laat niets je tegenhouden om het af te maken.
henk 400rr
Deelnemerdit geeft geen extra vermogen in een 2.4, ik kan ook geen logische reden bedenken waarom men zoveel moeite doet om daar een vrijwel gelijkeaardige nokkenas is te zetten.
zit er niet een 2.2 kop op gemonteerd?
henk 400rr
DeelnemerJe moet even kijken of er ook nummers ingeslagen en/of gegrafeerd zijn.
Plaatjes alleen zijn alleen voer voor ellenlange discussies voor wat het nu wel of niet is.
henk 400rr
Deelnemerzodra je pur tegenkomt dan weet je ook wel genoeg, gelukkig is het niet al te nat geweest, ik heb ze nog wel slechter gezien.
henk 400rr
DeelnemerGoed, daar kan je heel lang over discussieren, ik heb bij goedgekeurde rallywagens ook wel bevestigingen gezien van Gordels die vlgs sommigen niet goed kunnen zijn, maar toch wel geaccepteerd zijn.
Persoonlijk zou ik geen bouten door de kooi doen, maar dan liever een plaat tegen de kooi aan lassen en ze daarop bevestigen.
Al met al staat en valt het 1 en ander van wat je er mee wil doen en dan nog gaat het erom wat de keurmeester ziet en wat hij ervan vindt.
Over dat “Scroth” verhaal, ik kan geen data van de cd gekopieerd krijgen, wel heb ik via de site van hun bijna exact dezelfde informatie gevonden, dus even klikken op deze link: http://www.schroth.com/racing/installation_instructions.php en dan even je keus maken.
Ik ben gek op de 6-punts gordels, deze zitten veel beter en je zit er ook strakker in, 4-punts of 3-punts gaan heel vlotjes kruipen naar boven en als je eenimpact hebt van voren loop je het risico onder de gordel door te schuiven.
Anderen hebben vast een andere mening, maar vast ook andere omstandigheden.
henk 400rr
DeelnemerOver de gordels, ik heb een cd van “Scroth” daar staat wel een uitleg op, ik zal die wel even opzoeken en kijken of ik die info ook posten kan.
henk 400rr
DeelnemerDe ideale gordelhoek naar achteren is ongeveer 10° vanaf de schouderpartij naar beneden, heb je ze sterker naar beneden dan wordt bij een impact de rug inelkaar gedrukt (grote kans op…) in dit geval wordt je beter tegengehouden mocht er een impact komen (van voor)
Dus hij zit zo goed zat, en het wordt meer op deze manier gedaan in de rallysport.
Over de originele kooi: de kooi van een kadett 400 liep niet zo en de tank zat plat in de kofferbak op de plek waar het reservewiel zat.
Geen kritiek, even een feitje.
henk 400rr
DeelnemerWaar komt die uitbouw vanaf? ’t misstaat hem niet moet ik zeggen.
Verder: ga zo door, ’t zier er goed uit. :thumbup
henk 400rr
Deelnemerzo te zien zit er zo’n biesheuvel/Lynx setje op, die hebben randen aan de binnenkant van de uitbouw ipv erom heen, daar kan je aleen bij vanaf de binnenkant van de wielbak, de achterbumper zal daar wel tegenaan gemat zijn.
Dat wordt niet echt gemakkelijk, dus een beetje voorzichtig te werk gaan en veel geduld, als je overhaast gaat breken trek je alle kapot.
als je toch de uitbouw e.d zo wil houden kun je proberen de boel even vanuit een klein gaatje of opening vanaf de onderkant te bekijken of alles nog naar wens zit, dus geen roest of iets dergelijks en ze dan te laten zitten als het verder dus ook goed op z’n plek zit.
maar dat moet je zelf even bekijken en beslissen.
henk 400rr
Deelnemerorigineel gepost door mr-turbo
als we toch gaan muggeziften, ELKE bout is een REKBOUT :Pbeetje “johan Cruijf wijsheid” niet? ;)
henk 400rr
DeelnemerZal wel gekit zijn, dus even steken met een plamuurmes dan moet hij wel loskomen.
henk 400rr
Deelnemerorigineel gepost door calibra16v
heb op de a32 nog getoeterd reed in een witte crafter:jerryIk dacht al… :D
-
AuteurBerichten