Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
henk 400rr
DeelnemerAls dat zo is, moet je even contact met me opnemen, ik weet wel iemand die eentje zoekt en eentje dan wel ruilen wil en die woont ongeveer in je omgeving.
henk 400rr
DeelnemerDie dikke deuk in de tank, heeft dat een functie? of bij gebrek aan beter?
henk 400rr
Deelnemer[url]http:www.vdonl.nl[/url] kosten iets van €80,-
Officiele benaming is “kniestuk”
henk 400rr
DeelnemerDat klopt wel aardig, het was voor Marcel z’n eerste keer en hij moest alles in 1 dag leren wat je normaal op een cursus leert die wat langer duurt, maar hij heeft het er wel goed van af gebracht, de 1e paar kp’s gingen wat stroef, maar gaandeweg ging het beter.
Hij vond het leuk, dus als de gelegenheid zich weer voordoet mag hij weer mee.
Toevallig zag ik je staan in die bocht op kp5, normaal gesproken zie ik niks op een kp en heb ik m’n ogen op de weg, maar we moesten het wat rustig aan doen omdat we een lege achterband hadden. Op Kp4 hebben we iets geraakt achter waardoor deze waarschijnlijk leeggelopen is.
leuk om even het gezicht te kennen achter de naam en wie weet tot een volgende keer. ;)
henk 400rr
Deelnemerdan hebben wij met elkaar gesproken zeker?
henk 400rr
DeelnemerDat idee had ik al, bedankt voor de bevestiging.
henk 400rr
DeelnemerRobert Bosch is zelfs overleden, maar hij had z’n mallen verkocht aan DPC polyester.
Dit stond nooit op de site, maar er was toen sprake dat ze wel 400 kits konden leveren, maar dan zijn de voorspatborden vermoedelijk halfpolyester.
henk 400rr
DeelnemerEven een snelle vraag (heb me er nog niet in verdiept) een V6, kan dat zonder demontage van de nokkenassen?
henk 400rr
Deelnemerok, dan loop ik weer wat achter wat het verhaal Dennis betreft. excuzemoi
Als na de kopwissel er rook is en voor de tijd niet, dan kan dat alleen maar betekenen dat het laatst geplaatse onderdeel (de kop dus) niet goed is, dat kan dus betekenen dat er een lekkage in zit van de compressieruimte naar de oliehuishouding, door bijv. een scheur of iets anders. Maar goed, daar kom je op z’n vlotst achter door aan de slag te gaan en de boel eraf te halen, een compressietest zou wat kunnen doen, maar ik denk niet dat dit veel oplevert, immers het lek in die ruimte kan ook door andere zaken veroorzaakt worden.
Een tik in de kop kan ook een aantal oorzaken hebben, echt ernstig of onmogelijk te maken hoeft het niet te zijn. het kan varrieren van een lekke stoter tot een loszittende moer/tapeind , een gebroken tuimelaar of een versleten nokkenas. lagerschade hoor je ook wel of dat het is, dat zit hem in de toerentallen, dit zien aan de lagers is altijd makkelijker.
Probleem lage oliedruk is altijd verschillend opgelost, soms werd dit gedaan door de zender ergens te plaatsen waar wat meer oliedruk is (distributiehuis)en dat is geen grapje.
beter is even de overstortklep van het oliepomp deksel te bekijken of even het hele deksel te bekijken op ingelopen slijtage, de veer kun je stakker maken dan verhoog je de druk ook wel wat.Het is vaak de kortste klap, soms is het huis erg uitgesleten dan moet je een beter distributiehuis zien te vinden, maar vaak kan je dit via het deksel al voldoende oplossen.
Het is altijd lastig hoor 2e hands motoren, ze hebben er al een heel leven opzitten en de 1 wat beter dan de ander, blokken met hydro stoters die lang stonden hadden vaak vastzittende stoters en in de regel werd dit opgelost met een scheut ATF olie over de stoters en een paar daagjes geduld.
en weer groeten :D
henk 400rr
DeelnemerAch, dan hebben we het over dezelfde groef ;)
Dennis heeft een “SH” nokkenas (code D), geen 1.9E nokkenas (code H), het heeft meer met het bouwjaar te maken van de nokkenas, nieuwere hebben geen groef, de oudere wel.
Als olie via de carterslang eruit komt, dan heb je (te veel) carterdruk, dat betekend eerder slijtage in het onderblok (langs de cilinder wanden) dan het olieniveau in de kop, dus nee.
groeten terug :D
henk 400rr
DeelnemerVarajet 2’s hebben vaak lekkage langs de gaskleppen, ook de choke’s zijn dramatisch slecht van kwalliteit.
Op zich een hele simpele carburateur waar kleine zaken veel problemen kunnen geven, afstelling van de choke luistert wel nauw.
reviseren kan en is altijd een goed idee als je het gevoel hebt dat het niet lekker genoeg loopt. loop wel even het boekje eropna als je hier zelf mee aan de slag gaat, kun je meteen controleren of overal nog de goede speling zit.
Enkele Solexen zijn ook niet moeilijk, Zeniths… daarin tegen…
henk 400rr
DeelnemerDat is sowiso een immitatie kap, hoogstwaarschijnlijk indertijd gemaakt door Bosch polyester en gelevert door Lynx of Biesheuvel.
Kwallitatief een redelijk goede strakke kap en redelijk goed vormvast.Dus zeker geen orignele kap, originele kappen van een 400 (straat) waren van staal btw. ;)
E de B had een x-aantal versies waaronder best goede kappen en ook wel mindere kappen, zoals gezegd met stalen binnenframe, maar hoofdzakelijk was het probleem de kit die de kap vast hield, daar was een serie bij die dit erg slecht was, maar ook een serie die vrij goed was.
De bekendste kap in die van Mattig, een hele goede kap die sterk leek op de roosters na op de rally kap (zaten op een andere plek), erg goed qua vormvastheid.
De eerste versie van de 400 rally had dikkere balken (kruisvormig) de latere voornamelijk tbv groep B had een lichtere kap met dunnere platte balkjes, erg slap maar wel licht.
Verder zijn er zoveel mensen geweest die kits maakten of afdrukken namen van bestaande kits, kappen, spoilers,…etc. dat soms moeilijk te zeggen is of deze ook daadwerkelijk bij die leverancier weg kwam of dat deze z’n eigen mallen gemaakt had.
Heel veel materiaal is ook via Engeland hier gekomen, soms zie je nog wel een “SD” nr staan in zo’n deel.
lang verhaal kort, er was wel goed materiaal, maar ook veel rotzooi in omloop, vaak werden door 2e generatie spoilerbouwers te weinig glasvezelmatten gebruikt zodat die delen naderhand erg snel uitzakten, ook veel motorkappen hadden daar last van, vooral omdat die vaak hogere temperaturen te verwerken kregen dan bijv. een spatbord.
henk 400rr
Deelnemerorigineel gepost door toppertheo
even andere vraag:heb bij mijn eigen 2.0E motor een paar hydro stoters die niet lekker meer zijn, kan ik nu gewoon de hydro’s vervangen voor vaste stoters zonder dat er iets geen olie meer krijgt ofzo??
Dat kan, maar zoals vaak gezegd, de 2.0E nok is niet echt gemaakt voor vaste stoters, echt mooi en strak zal hij d’r niet mee lopen, maar onmogelijk is het niet.
als extra punt: de ene reet is wat gevoeliger dan de ander, dus er zullen altijd individuen zijn dit dit nooit zo beleeft hebben, technisch gezien is de nok anders van vorm, maar wie weet heeft de tand des tijds de nok al wat bijgesleten zodat je er weinig van merkt.
weet wel dat je vaste niet zomaar kunt vervangen voor hydro’s omdat de nokkenas vaak geen olie groef heeft.
Dat heeft niks met elkaar te maken, dus je bent foutief geïnformeerd.
tip is wel even achterin het oliekanaal een opstaande rand te zetten(busje inslaan), dan blijft er wat meer olie in de kop zitten, sommige nokkenassen vinden dat erg lekker en dat heeft weer wel met het aanwezig zijn van de groef of niet.
henk 400rr
DeelnemerWaar je even mee zit is dat het waterkanaal achter op het blok dicht geschroeft is, dat kan een klein drama zijn om die eruit te halen en je moet even een plaatje voor het gat van de pomp zetten, of gewoon de pomp laten zitten, ook het kleppendeksel meot even gewisseld worden, verder past mechanisch alles.
de computer regelt wel het mengsel, het kan zijn dat hij iets teveel krijgt, maar verder zal het wel loslopen.Het trekt geen straatstenen uit de weg of gras uit de grond, maar als je wat plat achter het stuur gaat liggen voor evt. tegenwind dan moet het wel vooruit komen. ;)
henk 400rr
DeelnemerIk denk dat hij bedoeld “distributiehuis”
aan de ontstekingszijde en dan onderin bij de oliepomp (en onder evt de mechanische benzinepomp) zit een inbusbout en als je die eruit draait dan kun je daar dmw een adapter een temperatuurzender in kwijt.
die adapter kan je maken van een oude oliezender en dan tap je daar M10x1 in (of M10x1,5, dat is de draad van de temp zender), de adapter draai je er vervolgens in en aansluitend de temp. zender.
let wel op dat die inbusbout erg vast kan zitten dus zorg voor een goede passende sleutel als je die eruit draait.
succes.
henk 400rr
Deelnemerik wil eerst wel even een foto zien van de “gesprongen” radiator.
we kunnen wel uren doorlullen over wat het nu wel en niet is, als er een afdruk van de vin in zit, dan weet je wel genoeg.
22 augustus 2010 om 17:36 In reactie op: welke banden op mijn borbet 9j velgen onder ascona voyage #17715619henk 400rr
DeelnemerIk had toen 245-45 (of 40) eronder, stond goed, was qua diameter redelijk gelijk aan de banden die er origineel onder zaten dus ook geen geklooi met de KM-teller of verlies trekvermogen.
Ik kan nog wel een foto plaatsen maar de band zelf is er wat slecht aan toe :P dagje Furstenau heeft abrupt een einde gemaakt aan het profiel. :D
henk 400rr
Deelnemerkop krom of rubber ring vergeten te plaatsen? ;) De koppakking is gelijk.
20 augustus 2010 om 22:39 In reactie op: welke banden op mijn borbet 9j velgen onder ascona voyage #17715614henk 400rr
Deelnemervertel even hoeveel inch de velg is, het ziet eruit als 15″ maar het blijft gissen, voor de 1 zijn wel meer keuzes in banden dan bij de ander.
20 augustus 2010 om 22:00 In reactie op: passen deze velgen onder de manta? nu met fotos!! #17716055henk 400rr
Deelnemerik vindt ze niet passen ;) , maar smaken verschillen
henk 400rr
DeelnemerHet maakt geen fuck uit welke hevel je zet om een 9″, 8″of wat dan ook, d’r zit echt niks speciaals op, de maten zijn allemaal gelijk echter de bevestiging van de kopppelingskabel is wel eens anders.
ook is de afstelling echt niet speciaal tov een andere diameter koppelingsplaat.
gewoon de maten zoals @H-400 aangeeft gebruiken en een goede hevel/druklager , e.d. , dan komt het wel goed.
henk 400rr
DeelnemerIk denk dat je Anoniem bedoelt, Unaniem is wat anders.
’t blijft mooi kut ik hoop op goede berichten voor je, maar vrees het ergste.
henk 400rr
Deelnemeriets dergelijks kan vele oorzaken hebben;
-rotzooi in de olie
-te ruime lagers
-verkeerde flankspeling
– etc. … etc. tot gekke zaken zoals loslopende moer waardoor het piniontandwiel gaat klapperen.het kan zelfs zo zijn dat de as zo lang gelegen heeft dat roestvorming ervoor zorgt dat na ingebruiknemingde tanden zo overbelast dat dit dus gebeurd.
18 augustus 2010 om 22:11 In reactie op: 12-14 aug 2011 Oldtimer opel meeting opelteamoost #17613423henk 400rr
DeelnemerHet weer werkte ook wel mee gelukkig.
Corrado’s zijn op zich wel leuke wagens maar inderdaad op een opeltreffen valt hij wat uit de toon.
henk 400rr
Deelnemeroriginele 400 of originele rothmans?
denk zo ’t eerste
apart kenteken, komt deze uit Luxemburg?
-
AuteurBerichten