Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
henk 400rr
DeelnemerNee, bij die 240 zit de achteruit naast de 1 (staat ook op de pookknop, als die erbij is), bij de R25/28 zit hij onder de 5.
Het simpelst is om hem in een versnelling te zetten, aan de voorste as draaien en dan kijken welke kant hij op gaat en hoe vaak deze tov de voorste ronddraait, dan weet je welke versnelling en ook kun je zelfs nog de verhouding berekenen.
henk 400rr
DeelnemerHij bedoeld dat de carburateur versie vaak een weerstandsdraad hadden om de bobine spanning naar beneden te halen naar zo’n 9,6V en voor deze bobine’s heb je 12V nodig en dus moet je even die draad zien te verwijderen of een andere draad trekken.
Vaak zit de draad (welke doorzichtig is) verbonden via de splitsing die naar voren gaat en naar de startmotor met een grote lus richting de radiateur en weer terug naar de bobine.
4 november 2010 om 19:11 In reactie op: Alles op een rij: Ombouwen 2,4E motor in Manta / Ascona / …e #17310037henk 400rr
DeelnemerIk vond altijd het laag liggende koppel een enorm pluspunt van de 2.4, de motor begint onderin al lekker te trekken, dat mis ik wat bij een 2.0 16V, daar in tegen heeft de 2.0 16V (c20xe) ook veel positieve eigenschappen en ze kunnen heel wat hebben, bij goed gebruik (misbruik) zelfs meer dan ik verwacht had.
Webers en zuipen is ook wel een beetje een mythe, het hoeft op zich niet zo te zijn, ervaring leert dat het (geweldige) geluid wat je ermee krijgt verslavend werkt zodat je wat meer op het gaspedaal loopt te pompen, dat resulteert weer in een meerverbruik.
Hetzelfde effect krijg je wat met injectie en open luchtfilters.Het zit hem dus een beetje tussen de oren en de rechtervoet :D
Eerlijk is eerlijk, echt zuiniger wordt hij d’r niet van, maar daarvoor bouw je ze er ook niet op.
henk 400rr
DeelnemerMooi prijsje :thumbup
je hebt gelijk, daar haalde ik ze vroeger ook altijd onderweg, die pompjes zijn in principe 1 pot nat.
henk 400rr
DeelnemerMisschien wel weer opnieuw ;)
henk 400rr
Deelnemercorrectie: pomp levert meer, maar de systeemdruk is afgeregeld op 2,5 bar.
deze pomp heb ik onlangs gekocht: http://www.biesheuvel.nl/store/product/950/injectie_pomp_3_bar
kost inderdaad een fractie van wat ze normaal kosten.
henk 400rr
DeelnemerProbeer het hier eens: http://www.driftforum.nl/forum/
henk 400rr
Deelnemerorigineel gepost door mantatjipke
zeer mooie ascona
wat is de vraagprijs??:vertag “Gepost op 7-8-2008 “
adv. is van ruim 2 jaar geleden!!!
3 november 2010 om 22:37 In reactie op: Alles op een rij: Ombouwen 2,4E motor in Manta / Ascona / …e #17310033henk 400rr
DeelnemerGeeft niks, je bent niet de 1e die even 2 doorelkaar haalt.
Wat ik ervan weet is het volgende: Qua pk-bereik is er niets van bekend of je daar ruimer mee kan of minder ruimer wat mee kan, dwz. met een std. systeem.
Wel bekend is dat het systeem strakker afgeregeld is en daardoor zuiniger zou moeten omgaan met de brandstof dan een LE-Jetronic systeem. Je zou daardoor aan kunnen nemen dat je hier dan eerder problemen mee zou krijgen dan met gebruik van het LE-jetronic systeem ware het niet dat ook deze vol sensoren zit die dus de brandstoftoevoer weer regelen, het kan dus best zo zijn dat je dus dmv drukverhoging je het PK-bereik kan vergroten maar verwacht wordt wel dat dit systeem eerder aan z’n tax zit dan het ouwe systeem wat in aanvang al te rijk geregeld is.Naast dat dit systeem complexer is dan de oudere systemen wat op zich wel overbrugbaar is om aan te sluiten in een Manta, Ascona, of welk (ouder) model dan ook zit je ook met de voltage waarden, het stationair toerental is wat lastig te regelen heb ik ondervonden; ooit heb geholpen dit in een Manta te bouwen en het bleek dat de toerenteller een andere waarde aangaf dan in werkelijkheid het geval was.
Persoonlijk zou ik een standaard systeem wat afgeregeld is voor de motorspecificatie van bijv. deze 2.4i motor (125pk en 200Nm koppel) niet gaan gebruiken als ik al van plan was er meer uit te halen, ik zou dan eerder voor een programeerbaar systeem gaan, dat hoeft niet direct een DTA systeem te zijn met throttle bodies, dit soort motronic systemen zijn ook wel om te bouwen, maar dat vereist de nodige electro- en computerkennis.
Systemen als bijv “Megasquirt” zijn wel te vinden op internet, het basis systeem is dan wel weer te gebruiken, maar zal dan wel aangepast moeten worden.
Ik ben wat meer “old-skool”, voor mij werkt een LE-jetronic goed genoeg en verder ben ik gek op Weber carburateurs, voor vragen over bewerken van Mototronic of programeerbare injectie, daar kan ik verder weinig van vertellen. Ik weet dat er hier meer zitten die er veel meer over kunnen vertellen dan ik kan.
Meer info over “Meagsquirt”: http://www.msefi.com/index.php
henk 400rr
DeelnemerAls je deze hebt, dan heb je geen L- of LE-jetronic systeem maar Mototronic en wijkt nogal af van qua aansluitwaarden, hoe en wat exact zal je moeten bekijken via aansluitschema’s van zo’n motor.
Misschien dat het aansluitschema van een 2.4 mototronic systeem daar je meer in helpen kan, staat geloof ik wel eleders in dit gedeelte.
3 november 2010 om 20:29 In reactie op: Alles op een rij: Ombouwen 2,4E motor in Manta / Ascona / …e #17310031henk 400rr
DeelnemerMcLambo: H-400 heeft geen AcDelco manta, ik denk dat je die van mij bedoelt en daar zit geen 2.4 CIH in.
Voor de situatie die jij schetst, kan zo’n LE-Jetronic systeem het genoeg doen, in het verleden hebben we het er al eens over gehad, maar ongeveer bij zo’n 145-150 pk begint de hoeveelheid benzine wat krapjes te worden, dit kan je veranderen door er een benzinedrukverhoger erop te schroeven en dan van 2,5 bar dit te verhogen tot (al naar gelang nodig is) ±3,3 bar, daarboven sluiten de std. injectoren zich en doen dus niks meer. In principe kan je met een redelijk standaard LE-systeem met benzinedrukverhoging tot zo’n 170-175 pk gaan, de meesten halen dat niet eens (alleen tijdens verjaardagfeestjes en clubdagen ;) als je begrijpt wat ik bedoel)
@2000, je kan last hebben van valse lucht aanzuiging, veel van die gasklephuizen hebben last van speling op de gasklep en daardoor krijg je een raar stationair beeld. Daarnaast zorgt de dikke bruine sensor tezamen met de blauwe injector achterop (als je LE hebt) voor de extra hoeveelheid brandstof, het kan zijn dat die niet goed werkt, maar echt normaal is dat niet dat dit zo zou zijn.
Daarnaast kan je temperatuursensor op je thermostaathuis (blauwe sensor) ook kaduuk zijn, dan krijg je ook weer valse waarden.Verder kan de LHM beschadigd zijn en/of een foute waarde geven, maar bekijk eerst het andere even.
Terugkomend op het verhaal injectoren; mij is ooit vertelt dat dit systeem eigenlijk constant inspuit, ongeacht of de kleppen gesloten zijn of niet, of dat zo is…. geen idee.
In ieder geval functioneerd dit systeem goed op deze motoren.3 november 2010 om 20:14 In reactie op: Alles op een rij: Pasbout 2,4 bij gebruik Getrag 240, 242, 2 #17309901henk 400rr
DeelnemerIk kan niet uit het verhaal opmaken of je hem zo los gekocht heb of dat hij nu gemonteerd zit en nu plots een probleem geeft.
In principe is het zo dat je om hem in de vijfde versn. te zetten je hem uiterst rechts even moet doordrukken en dan naar boven, de achteruit werkt net zo, maar dan naar uiterst links, even (flink) doorduwen en dan naar boven. Als jue hem niet gemonteerd heb, dan kan het zijn dat je hem niet genoeg doordrukt om hem in de achteruit te krijgen.
Soms wil het zo zijn dat in stilstand 1 versnelling even niet lekker meewerkt, dan kun je deze nogmaals even in de 1 zetten en dan weer eens proberen.
Als hij altijd goed was en nu niet wil dan (logisch gezien) is hij dus nu stuk.
Stel, de bak is nooit gemonteerd geweest en vaak getransporteerd en eens een keer omgevallen, dan kan het zo zijn dat hij zichzelf blokeerd in de achteruit, dat kun je zien doordat hij eigenlijk in z’n vrij staat maar toch de uitgaande as draaid en vaak in de verkeerder richting, dit kan je opheffen door even de achteruitschakelaar eruit te draaien en even de pen met het schuine kantje wat je ziet in dat gat met een schroevendraaier naar achteren te drukken, dan is het verder opgelost.
3 november 2010 om 13:11 In reactie op: Alles op een rij: Ombouwen 2,4E motor in Manta / Ascona / …e #17310022henk 400rr
DeelnemerWaar even je denkfout zit is dat je denkt dat het systeem erg nauwkeurig staat afgesteld en berekend is voor een 2.0, maar dat is dus niet waar.
Het werkend gebied van deze injectoren is redelijk breed en het systeem zelf spuit tov de 2.0 een ruime hoeveelheid in, daarnaast kun je als de brandstof te schraal wordt dit nog wat bijregelen.
Houd even in gedachten dat het systeem ook ruim 30 jaar geleden is bedacht en niet te vergelijken is met de huidige systemen die met veel kleinere marges rekening houden.
henk 400rr
Deelnemerorigineel gepost door DevilraY
10-PSV-0 ;)helaas voor je:
Bron: Blik op nieuws
‘NSB’-kenteken via RDW is programmeerfoutZoetermeer – Een programmeerfout bij de Rijksdienst voor het Wegverkeer (RDW) heeft er voor gezorgd dat er ongeveer honderd kentekens zijn uitgegeven met de lettercombinatie ‘NSB’. Een oplettende garagehouder trok bij de RDW aan de bel, die de fout meteen terugdraaide.
Het is niet de eerste keer dat de RDW een fout laat sluipen in het uitgeven van kentekens. Eerder werden er al kentekenplaten voor brommer uitgegeven met de combinatie van ‘SS’ en ‘SD’.
Bij het uitgeven van een kenteken zou de computer enkele combinaties moeten uitsluiten waarmee een link gelegd zou kunnen worden. Dit zijn o.a. combinaties als VVD, PKK, PSV en KKK
henk 400rr
DeelnemerOok daarvoor even uitleg dan:
Bron: Wikipedia
KGB is de afkorting van de Russische naam Komitet Gosoedarstvennoj Bezopasnosti (Комитет Государственной Безопасности ), oftewel Comité voor Staatsveiligheid. De KGB was de belangrijkste geheime dienst van de Sovjet-Unie, vergelijkbaar met de CIA in de Verenigde Staten (aangevuld met de taken op het gebied van contraspionage en binnenlandse veiligheid van de FBI) en de AIVD in Nederlandhenk 400rr
DeelnemerAltijd! :thumbup
Airbags al geïnstaleerd aan mijn kant? ;)
henk 400rr
Deelnemerorigineel gepost door Arjen
origineel gepost door louwe 16 klepper
hmmm 666 zou mij wel wat lijken:P;)Verklaar:hmmz
666= duivelsgetal of satansgetal (getal van het beest) of het teken van de antichrist.
Ook is het de titel(song) van een album van Iron Maiden begin jaren ’80 (beter bekend bij ouwe hardrockers)
Kans lijkt mij klein dat dit nummer ooit op een nummerbord zal verschijnen.
henk 400rr
Deelnemerorigineel gepost door CoupeetjeJr
Startnummers zijn ook bekend en wij zijn start nummer 125 ;)
Hier de rest van de startnummers.
Rally:
http://www.twenterally.nl/index.php?competition=rally&page=deelnemers
Rallysprint:
http://www.twenterally.nl/index.php?competition=sprint&page=deelnemers125!!! :o
uitslapen dus en laat op bed. :cool:
henk 400rr
DeelnemerEven over dat “balast blok”; zoals eerder geschreven is dat ding er inderdaad op een gegeven moment onder komen te hangen en voor zover ik weet alleen bij de dikkere motoren/assen, bij de N-motoren heb ik hem niet gezien, bij de 1.8S zat het blok er ook onder.
Waarom exact, is koffiedik kijken, vermoedens was ooit een bepaalde trilling die bij een bepaald toerental aanwezig waren, wel is het zo dat de rubber ophanging in de dwarsbalk anders was dan voorheen, misschien heeft dat er mee te maken.
Let wel, op de stalen staartstukken zat hij weer niet, maar daarbij was de ophanging in de dwarsbalk ook weer geheel anders.Ik weet het ook niet precies en het boeit ook niet, ding had dus een functie volgens de fabrikant en daarom kun je hem er beter weer onder hangen, de plek is vaak wel terug te vinden door de beschadiging op het aluminium die achtergelaten is door de beugel.
henk 400rr
Deelnemer2 sets joh, plak je ze aan elkaar en snij je ze op lengte ;)
henk 400rr
Deelnemer40% is beter en wat berekenbaarder als het vochtig weer wordt, de 70% heeft dan in lage snelheden de neiging om de auto de bocht door te duwen, bij droog weer krijg je een sneller bandenslijtage.
Ik ken mensen die wel met 100% sper rijden in hun dagelijkse wagen, dus het kan wel, maar ook dat vreet banden en op den duur de rubbers e.d.
henk 400rr
DeelnemerDus je nokkenastandwiel staat niet goed? als ik je goed begrijp?
Op zich geen probleem op deze afbeelding staat hoe deze moet staan:

in de praktijk bij gemonteerde toestand, moet je even bepalen of je zuiger van de 1e cilinder in het bovenste dode punt staat en dan moet de markering ongeveer tegenover de kerf op het plaatje onder je nokkenastandwiel zitten, in de rand van je tandwiel zit een putje (markeringsteken), tegelijkertijd staat de stift die door dit tandwiel steekt recht naar boven.
hoe je kleppenstellen moet hydro of mech, dat staat dus daar beschreven in dat topic, moet haast wel duidelijk zijn.
henk 400rr
Deelnemer(zucht): http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=35033
let ook even op als je de klepveren bij de juiste kleppen hebt, soms maakt het niks uit, maar soms ook wel.
henk 400rr
Deelnemer’t wordt tijd dat er wat anders verbouwt wordt dan de auto

:D :D
henk 400rr
Deelnemer
-
AuteurBerichten