Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
henk 400rr
DeelnemerInderdaad, Ik had al aangegeven “de achterkant”, maar goed, het is nu een beetje specifieker aangegeven. ;)




let wel dat er “Ascona E” aan de ene kant op staat, dat wordt wel eens over het hoofd gezien.

Verder staat er al heel veel in het ascona sport topic wat wel een goed idee geeft.
Maar ik weet niet wat @Ganyaboy van plan is, in ieder geval vind ik dat het blauwe interieur niet echt mooi staat met de buitenkant van de auto.
Ik ben benieuwd.henk 400rr
DeelnemerOk, de 1e zin heeft dus niks te maken met de rest :D ik dacht al…
henk 400rr
Deelnemernee, bij een sport is de achterkant van het kofferdeksel origineel matzwart, matzwart tussen de achterlichten was bij een SR en de 400 origineel.
henk 400rr
Deelnemer4-deurs sport kwam eigenlijk niet voor in Nederland, wel in Duitsland.
Heb je de achterkant ook matzwart gemaakt? ik neem aan dat het blauwe interieur ook exit gaat?
henk 400rr
DeelnemerJa, waarom makkelijk als het ook moeilijk kan :D
Ik volgde altijd de kabelboom naar achteren en meestal was dat langs de best.kant op de bodem naast de deur.
henk 400rr
DeelnemerDan trek ik die 5cm erg in twijfel, die as kan niet ongestraft zomaar 5cm meer in de bak schuiven.
henk 400rr
DeelnemerStaat ook al een paar jaar te koop, Magson had ook die Astra RWD (aka zg. “Kadett-400”) te koop.
henk 400rr
Deelnemerorigineel gepost door Ghanz
ow sorry ben nie zo`n sms koning :PIk ook niet, hoor alweer bij de oude garde

Bedankt beiden voor de uitleg. :thumbup
henk 400rr
DeelnemerManta 400 met uitbouw, achter 10J en ET17, voor 8J en ET23
henk 400rr
DeelnemerDan heb je de veer d’r ook niet in en tot nu toe geluk gehad.
of ….. je hebt een ouwe karosserie (voor ’82) en je maakt een denkfout ;)
:D :D vond het wat toevallig met die 5 cm.
henk 400rr
Deelnemerin runescape?
trouwens, wat is dit “iig” wat ik sommigen wel zie gebruiken? ’t zegt mij niks.
henk 400rr
DeelnemerToch is het antwoord al een paar keer gezegd, via “google” kom je er ook wel achter, maar de letter K staat ook in geld termen voor 1000, dus €30K is hetzelfde als €30.000
Ik vind het persoonlijk ook niks, maar jah…
henk 400rr
Deelnemerorigineel gepost door mies&geri
origineel gepost door corresmaar bij mijn weten is wegenbelasting ervoor om de wegen te onderhouden en aan te leggen.
wist je dat maar 3% van opbrengst van wegenbelasting en benz acijnzen besteed word aan wegen onderhoud
groet michel
Daar is jaren gelden nogal wat ophef over geweest en omdat te verklaren is de benaming veranderd van wegenbelasting naar houderschapsbelasting en konden ze gelijk de auto’s ook belasten die officiëel niet van het wegennet gebruikt maakten.
Dus je betaalt geen belasting meer voor het onderhoud van wegen, maar gewoon omdat een kenteken op je naam staat.
Wat de regering er dan mee doet, daar heb je als burger dus ook weinig zeggenschap over, voor de tijd kon je dus theoretisch gesproken daar nog bezwaar over maken.Niet dat het helpt…
henk 400rr
Deelnemerik vind het altijd weer geweldig dit soort zaken te lezen :thumbup
henk 400rr
DeelnemerMijn motor zit ook wat naar achteren en de tunnel is daarbij ongemoeid gelaten, dus het kan wel, maar kan er zo slecht bij dat ik dus wel de tunnel ga verbouwen.
Als ik zo de foto bekijk dan is dat dus ook iets om overna te denken.
en inderdaad, de tussenas mag niet te ver de bak in gaan.
henk 400rr
Deelnemerorigineel gepost door Manta 24V
Het is wat uitgelopen maar vanavond de baksteun voor de baksteen gelast.Motor hangt nu een flink eind naar achter.
waar praten we over? een cm of 3 dat hij naar achteren gegaan is?
origineel gepost door Christian-tsx
betere gewichtsverdeling. gewicht tussen de assen in.aandrijfas inkorten, uitlaat pas maken, en verder hoeft er weinig aangepast te worden dacht ik.
Hmmm, wat dacht je van tunnel, motorsteunen en baksteun.
Ik weet niet of het wel zo goed uitpakt, op zich is de gewichtsverdeling al vrij goed in een B-Ascona, nu verplaats je dat wat meer naar achteren, het kan zijn dat de grip voor nu een stuk slechter is en je weer moet experimenteren met de veren om die grip weer terug te krijgen.
Maar mischien valt het mee.
henk 400rr
Deelnemerorigineel gepost door mr-turbo
Geen wonder dat ie steeds kapot ging… de belasting is dan de verkeerde kant op..:PIk neem aan dat de reactie op mijn post slaat.
Nee, dat was niet de reden en bovendien maakt dat geen flikker uit.
De verenplaat kon de belasting niet aan die ik nodig had en je kan kiezen voor een zwaarder pakket, maar ik had al eerder gereden met starre platen en dat beviel ook wel en is een stuk goedkoper.
henk 400rr
Deelnemerorigineel gepost door Whity
Bertram Altena is op proef 2 de kat dichtgebrand zodat ze 17 min. te laat inklokte ….Wat moet zo’n ding er ook onder ;)
Maar goed, Duitse regelgeving zeker, zie veel die hem achter de laatste demper hebben, was dat bij hem ook zo?
henk 400rr
DeelnemerDat heeft met het verenpakket te maken en die past niet in het vliegwiel en wel weer in de drukgroep. Ik heb zo zelf ooit m’n setje met 9″ erin gebouwd, tegenwoordig heb ik dat probleem niet meer, heb geen verenpakket meer en gewoon een star hart.
Maar je merkt het vanzelf, de meesten raken in panniek als “schwungradseite” niet aan “schwungradseite” past en het kan zo prima, bij mij ging iedere keer het verenpakket kapot en heb dus uiteindelijk gekozen voor een star hart.
henk 400rr
DeelnemerLet bij gebruik van zo’n “CIH-koppelingsplaat” dat je de plaat er gespiegeld op moet leggen, dus “schwungradseite” dus niet tegen het vliegwiel, maar tegen de bak.
henk 400rr
Deelnemerorigineel gepost door opelmanta29
Ik ga het binnenkort uitzoeken en dan hoor je het, ik denk zelf dat het een rr is dus wees gerust.
Ik ken de familie een beetje en ze hebben een grote loods met meerdere oldtimers staan van Rolls tot Manta :PIk ken dat verhaal wel van iemand die deze auto gezien heeft, die was daar een keertje vanwege z’n werk en vlgs hem stond daar een originele TE2800 gestald en deze was niet te koop.
Waar precies dit zich afspeelde mocht hij niet vertellen, deze man had absoluut geen behoefte aan bezoek.
Misschien hebben we het over dezelfde, de auto moet zich ergens in jullie deel van de provincie bevinden vlgs mij.
15 november 2010 om 20:40 In reactie op: alles op een rij: Ombouw naar dubbele carburateurs #17310286henk 400rr
Deelnemerorigineel gepost door Protech
Misschien een domme vraag. Kan ik de ontsteking van een 1600s overbouwen op een 2400 die ik op webers wil leggen?Alvast bedankt!
Ja, dat kan.
15 november 2010 om 20:39 In reactie op: alles op een rij: Ombouw naar dubbele carburateurs #17310285henk 400rr
Deelnemerorigineel gepost door kiyamizio
weet iemand een basic sproeier bezetting voor een stock 2.0s met dubble 40dcoegeen idee, verschilt per motor.
15 november 2010 om 20:38 In reactie op: alles op een rij: Ombouw naar dubbele carburateurs #17310284henk 400rr
Deelnemerorigineel gepost door Bear79
Wat is het verschil tussen DCOE & DCOM ?
En kun je beter kieze voor Weber dan Solex
vanwege het gemakkelijker afstellen ?Greetz,
BearHet verrschil tussen de Weber DCOM en DCOE is het type acceleratie pomp, de ene werkt met een zuigertje (DCOE), de andere met een membraan (DCOM).
De beste keus voor vlakke dubbele carburateurs is momenteel Weber, dit omdat hier vrij veel voor te krijgen is en qua afstelling dit een vrij gemakkelijke carburateur is, daarnaast kan je vrijwel overal terecht met deze carbs.
Solexen waren altijd standvaster, maar moeilijker te bereiken voor afstellen en momenteel is er bijna niks meer voor te krijgen.
Weber is mijn 1e keus, dan als 2e de Dellorto, die werden nog wel eens bij Alfa’s gebruikt en daardoor is er nog wel wat voor te vinden, voor Solex wordt dat al vrij moeilijk.
15 november 2010 om 20:32 In reactie op: alles op een rij: Ombouw naar dubbele carburateurs #17310283henk 400rr
Deelnemerorigineel gepost door asconadriver
Er is hier sprake van kelken. Maar ik ben liefhebber van open luchtt filters zoals bij K&n. Omdat ik van gedachte ben, dat de stof in de lucht toch ook mee naar binnen gaat in de motor. Is dat niet slecht voor de motor?Nuja, dat is eigenlijk niet echt mijn vraag die ik wou stellen. Lange of korte kelken zouden dus een invloed hebben op de motor. Maar met open luchtfilters heb je geen kelken. Wat is dan het invloed van openluchtfilters op je motor?
Ik weet ook dat er hoesjes bestaan om over kelken te plaatsen. Maar dat is dan gewoon om dat stof tegen te houden
Er is niks slechters dan geen luchtfilter voor je carburateurs te plaatsen, wat je bedoelt met open luchtfilter, is gewoon een luchtfilter.
Geen kelken plaatsten heeft enig slechter effect op de motor dan met, dit is meer omdat de luchtstroom niet meer lekker de venturi’s ingaat. De vraag of dat merkbaar is, welnee, op een bank wel, in de praktijk kan het erg meevallen.
Nogmaals, alles valt en staat wat je ermee gaat doen en of je de max eruit wil halen of gewoon voor de lekkere sound.
Het is mooier en makkelijker dat ze erbij zitten, maar als je verder geen spannende dingen doet aan je motor, dan zal in de praktijk het verschil verwaarloosbaar zijn.
Sokjes over de kelken plaatsen is ook gewoon een type luchtfilter, warschuwing is wel dat je die regelmatig moet vervangen, wacht je te lang en ze worden te vettig dan kan dit een erg brandgevaar worden, er zijn voorbeelden genoeg die met deze types filters na een backfire met een uitgebrande motorruimte kwamen te zitten.
-
AuteurBerichten