Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
henk 400rr
DeelnemerAls die klasse er komt laat me maar eens wat erover weten, lijkt me wel interessant.
Ik zit ook al te dubben over Duitsland, daar is ook zoiets.
henk 400rr
Deelnemerhet is toch ook een “rittensport” klasse?, helmen mogen niet eens als ik me niet vergis.
Maar je kan wel lekker aantrappen zonder gevaar voor tegenliggers.
henk 400rr
Deelnemersowiso zijn er verschillen en vaak veel meer dan je zou denken, de paar eersten (werks) hadden hem op de oude plek, later niet meer.
Vaak werd het later ook wel omgebouwd en sommigen zijn eerst straatversies geweest voordat ze de rally in gingen.
Vaak kan je dat wel zien aan bepaalde details en sowiso hebben ze hun eigen nr.henk 400rr
Deelnemerja, dat kan.
henk 400rr
Deelnemerorigineel gepost door McLambo
..Zou je eens iets verder kunnen uitweiden over waarom een ‘vaste-stoter-nokkenas’ misschien problemen kan hebben met hydrostoters? Kan ik gewoon dezelfde tuimelaars blijven gebruiken?Ik ben namelijk echt een kennis-gek omtrendt auto’s :)
Tuimelaars kan je gewoon behouden.
Deze nokkenassen zijn altijd OF geschikt voor hydro- OF geschikt voor vaste stoters, dat heeft met de vorm van de nok te maken. Bij dit soort nokkenassen in een motor die niet zo heftig is, zal je daar weinig verschil, wellicht helemaal geen verschil in merken.
Het werd vroeger wel vaker gedaan omdat men dan van het “onderhoud af” was wat je dus met vaste stoters hebt.
henk 400rr
DeelnemerDe printplaat van het dashboard kan soms nog wel eens een oorzaak zijn, het komt soms voor bij de dashboards met toerentellers.
Kijk eerst de rest maar eens na.
henk 400rr
DeelnemerNu droogt het momenteel ook voor geen meter, maar tectyl in de onderlaag is behoorlijk kut, soms kan je nog beter alles flink wegborstelen dan met de “zachte hand” bezig zijn.
Maar het blijft troep als je wat anders van plan bent.De kop kan best over de hydro stoters, de nokkenas is een ander verhaal, maar daar zal je in de praktijk niks van merken, zeker niet bij een 1.9N, dus monteren die handel.
henk 400rr
DeelnemerDe regels zijn vrij simpel, als je het niet goed aansluit, dan loopt hij slecht, omdat de intervallen bij hogere toerentallen vrij minimaal zijn dan zal daar het verschil minder zijn dan bij lage toeren.
Met de schroef op de LHM stel je het CO af, met de schroef op het gasklephuis je stationair toerental.
Maarrrr, voordat je dat doet, moet je wel weten of dus alles juist aangesloten is en of hij niet op 3 cilinders loopt, dat hij dus onderin kut loopt kan ook zijn dat 1 cilinder dus geen vonk krijgt of benzine.
Dus nadat dus alle kabels op z’n plek zitten, haal dan 1 voor 1 de kabels los en kijk of er verschil is, of niet.
Blijft het rottig kan je nog een compressie test doen.
Als dat allemaal weer klopt en eerst het CO weer goed is, dan is de rest redelijk kinderspel, dan is het een kwestie van ontsteking goed en stationair weer goed zetten.henk 400rr
DeelnemerJe hebt hem nu zo te lezen zo ontregeld waarschijnlijk dat je eerst even de boel even moet goed zetten bij een garage (CO afstellen).
Wat de injectoren betreft, op alle kabels van die stekker aansluitingen staat voor welke cilinder het is: ZYL1, ZYL2,…etc.
Cilinder 1 is de 1e bij je radiator, de 4e zit het dichtste bij je kachel, 2 en 3 kom je dan vanzelf wel uit.
Dan is het systeem vrij simpel, maar d’r kan van alles mis zijn, begin bij de basisafstelling, dan komt de rest er wel uit.
henk 400rr
Deelnemer“sherlock” hoef je niet te zijn zolang je maar niet blind bent kan je dat nog wel zien.
Het lef om er wat over te zeggen wordt niet altijd gewaardeerd en vaak verkeerd opgevat.
In de meeste gevallen heb ik geen zin in dat gezeur, maar ik vind de reactie nogal ongepast op je normale vraag en je opmerkzaamheid, daar was niks aanstootsgevends aan.
Ik zal nu ook wel weer al een lul beschouwd worden, maar het zij zo.
Discussie is nu wel weer gesloten, kon me haast niet voorstellen dat er een “a” staat ipv een “o”, een goed tatoeerder controleeerd dit wel van te voren.
Dus “ontopic” maar weer, iemand anders nog plaatjes op z’n lichaam die hij/zij wil laten zien?
henk 400rr
Deelnemer10.9 en deze heeft Metrisch fijne draad, M14x1,5 of M14x1.25 (1 van de 2)
henk 400rr
DeelnemerBuitenkant niet echt op de typecodering na, hier heb je genoeg info daarover: http://www.opel-infos.de/getriebe/ha_diff.html
henk 400rr
DeelnemerViel mij ook al op.
Maar goed..
henk 400rr
DeelnemerDat is tectyl, kan in je onderlaag getrokken zijn en komt er met een nwe verflaag weer doorheen.
henk 400rr
DeelnemerOch, gisteren een rode 400 verplaatst van Frl. naar Gelderland en al die andere keren slechts 1x gezien, dus het kan verkeren.
28 november 2010 om 19:17 In reactie op: omega dis snaar gebroken 2.0 16v naar de sloop helaas #17765186henk 400rr
Deelnemerken nog iemand die zo’n motor te koop heeft, die komt net uit een rijdende auto weg, dus als je intresse hebt stuur dan maar even een u2u
henk 400rr
Deelnemermet programeerbare injectie neem ik aan.
henk 400rr
Deelnemernetjes, Gerent is een goed adres.
henk 400rr
DeelnemerHeeft Marc nog steeds de 2.2 erin of inmiddels al een 400 motor?
henk 400rr
Deelnemerorigineel gepost door hanzzz
origineel gepost door henk 400rr
Hier ligt een beetje, maar nog geen zodanige hoeveelheid om gelijk opgewonden van te raken.Als je er overheen ejaculeerd smelt het weer
nou veel plezier dan maar de komende winter..pfffr :sleeping
henk 400rr
DeelnemerHier ligt een beetje, maar nog geen zodanige hoeveelheid om gelijk opgewonden van te raken.
henk 400rr
Deelnemerje hebt een oud type, op de latere stond niks.
henk 400rr
DeelnemerZe zijn er wel (Vauxhall cavalier mk1, Vauxhall Carlton mk1) maar het kleppendeksel is net zo interessant als de CIH in de opel.
henk 400rr
Deelnemer…. of iemand die het niet onder z’n eigen “nickname” durft te zeggen waar hij/zij bekend om is.
Ik vind de meeste tatoo’s ook niks, maar laat dat vooral je niet tegenhouden, ik kan me wel vinden in de uitspraak van @brobbel, als je het voor anderen doet of om leuke reacties te krijgen kun je beter geen tatoo zetten.
henk 400rr
Deelnemeryep, min of meer wel.
Grappig is wel dat de meesten met negatief commentaar zelf erg hun best doen het imago in stand te houden :D :D
“no offense” maar dat viel me zo op, als ik zo het forum momenteel doorblader dan is het imago nooit echt weggeweest.
De “new kids” show heb ik een paar keer bekeken, ik vindt het helemaal niks en dat ze een manta misbruiken, daar kan ik niet wakker van liggen, d’r zijn ergere dingen.
-
AuteurBerichten