Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
henk 400rr
DeelnemerAfgelopen vrijdag was dan de test bij Test Track Thedinga te Emmer-compascum.
Dit was een erg geslaagd dagje, er zijn een paar dingetjes naar voren gekomen die we nog even moeten oplossen voor a.s. donderdag en het is al duidelijk dat de koppeling ook vervangen moet worden voor een sportkoppeling, grip was uitmuntend, auto trok goed, maar daardoor was het ook een enorme belasting voor de koppeling en de remmen.
Er zijn een paar filmpjes opgenomen, hier rijd de Mantasport.nl samen met de monteur: https://www.youtube.com/watch?v=8lrHnEbHito&feature=youtu.be
en hieronder een paar foto’s







henk 400rr
DeelnemerKijk maar eens, we zullen vast wel ergens rondzweven ;)
henk 400rr
DeelnemerNee, met de Celica, planning is dat we als 0 voor de Demo rijden.
Ik heb voor de Manta nog absoluut geen tijd gehad om deze weer wat te herstellen van het Spa avontuur, dat kan ook nog wel even duren.
henk 400rr
DeelnemerNee, ik weet bijna wel zeker van niet.
GTC, daar zijn we wel bij zoals het nu lijkt, maar niet met de Kadett.
henk 400rr
DeelnemerBietjen autonieuws:
Binnenkort is de 1e rally gepland met de Celica, hij staat te koop maar we willen er natuurlijk zelf ook een keertje in rijden.
De auto heeft inmiddels APK dus die is er wel klaar voor, tevens hebben we nog wat pktjes kunnen vinden.
De geplande testlocatie op vrijdag ging helaas niet door dus er moest even snel wat anders geregeld worden en dat is inmiddels ook gelukt, vrijdag gaan we nu op een andere locatie testrijden.
Afgelopen tijd nog even een Impreza gestript, sommige onderdelen worden uiteraard weer hergebruikt voor een ander project.

En de startlijst is bekend van de Eifel rally, we hebben nummertje 114 toegewezen gekregen.

Verder druk me het vormen van een nieuw plan voor de toekomst.
23 juni 2014 om 21:03 In reactie op: gezocht getrag 265 en een versnellingsbak van ascona 18S rwd #18220754henk 400rr
DeelnemerJa.
henk 400rr
DeelnemerDat komt wel goed, ik ben druk bezig met de veranderingen en voorbereidingen. De afgelopen tijd zijn we ook druk bezig geweest met de verbouwing van de website, hoofdzakelijk Marcel ( MantaSport Nl ) want dat is de wizkid van het team in dit geval. :thumb
Het resultaat is te zien op onze vernieuwde website: http://henk-400.nl/henk-400.nl/?page_id=149
henk 400rr
Deelnemerof… als je de ene verkloot heb je nog wat :) (ha, ha, ha)
herken de gedachtengang :thumb
henk 400rr
DeelnemerArbeidsloon is vaak een kostbare zaak, als je daar veel op kan besparen is dat je winst al.
De onderdelen blijven hetzelfde kosten en de bewerkingen ook.
Komt wel goed met je, niets overhaasten, zaak goed bekijken.
henk 400rr
DeelnemerYep, dus de hobby gaat flink op de schop en wat er dan gaat gebeuren zie ik wel en laat ik wel even weten.
henk 400rr
DeelnemerDeze motoren zijn ooit gebouwd omdat in de klasse het onderblok bepalend was en de kop vrij. Van daaruit is dat verder gegroeid.
je kon dus meer halen uit de beperkte mogelijkheden die bij de auto hoorden.
Er gaan vele verhalen rond over deze motor, pk’s koppels e.d. vliegen je om de oren, maar 1 ding is zeker, de euro’s vliegen je wel om de oren, goedkoop zijn ze niet.
Alternatieven zijn er ook, maar in een race klasse mag niet alles en daarbij, ook die motoren kunnen de beursinhoud stevig lichter maken.
Dit zijn motoren die moet je willen hebben, geen motoren die je bouwt omdat ze goedkoop zijn.
henk 400rr
DeelnemerDank je, ik ga altijd verder dan mijn gezondheid het toe laat, maar het wordt tijd om de zaken even anders aan te pakken om nog wat plezier er aan over te houden.
henk 400rr
DeelnemerHet was een tijdje rustig, maar doordat mijn gezondheid me parten begint te spelen (gevolg zwaar ongeval in 1998) zie ik me genoodzaakt het in ieder geval rustiger aan te doen en het anders te doen. De lol is hierdoor er ook even flink van af gegaan.
Hoe en wat, daar ben ik druk mee bezig.
henk 400rr
Deelnemer100% origineel niet (spoilers, skirts, e.d.), maar het is wel een originele 400 wat Herman heeft.
Ook een vrij unieke, want veel b1 types zijn er niet (meer).
henk 400rr
Deelnemer@Boskje wrote:
Sorry Henk, ik wist niet dat je ze in “productie” ging nemen.
Ik heb het er laats nog met de tuner van mijn crossauto
over gehad om ook een te bouwen. Als opel man is het wel
interessant ,maar de kosten niet.Geeft niet, kan je ook niet weten, dat zijn zaken die op de achtergrond spelen en nog niet echt openbaar zijn gemaakt.
Verder: het zijn prijzige motoren, maar interessant voor mensen die deze motor echt (heel graag) willen hebben en daarbij de kosten onbelangrijker vinden.@hillclimber16V wrote:
@Henk : jammer dat je geen info meer wil leveren voor de zelf bouwers maar succes met de zaken.
Misschien willen er mensen wel onderdelen via jullie aanschaffen???Plannen liggen niet alleen in complete motoren, maar ook onderdelen en toegevoegde onderdelen zoals kleppendeksels, spruitstukken e.d. , een aantal onderdelen zijn niet of moeilijk te krijgen en daarin willen we ook een alternatief bieden wat beter en goedkoper is. De afgelopen paar jaar zijn we er uitgebreid mee bezig geweest om er een betrouwbaar concept van te maken, alleen de prijzen moeten nog berekend worden.
Daarbij willen we een opbouw van de kosten per max. vermogen maken zodat niet elke motor onnodig duur wordt. Laten we eerlijk zijn, een motor die 200 pk levert hoeft niet zo duur te zijn dan eentje die 300pk moet leveren.
Zoals ik dus zei wil ik hem zelf gaan bouwen en zoek ik dus wel stap voor stap alles uit.
Er is wel één en ander te vinden op het net voor de aanpassingen.
Je moet ook niet altijd alles geloven wat in het rond gezegd word en dus zelf kijken wat er te doen staat.
Het blijft wel een achtergrond project die ik rustig aan wil gaan doen.Ivan
Prima dat je hem zelf wil bouwen en je slaat de spijker op z’n kop, er staat veel, maar veel ook niet en andere kleine dingen zijn weer niet bekend.
Het probleem is, als hij stuk gaat en goed stuk, dan ben je een hele berg geld kwijt. Ik heb veel zien sneuvelen en veel mensen hebben duur leergeld betaald voordat ze eindelijk het kunstje onder de knie hadden of de handdoek in de ring gooiden.
Heel goed dat je het rustig aan doet, in dit geval, doe je het overhaast zie je net die kleine dingen over het hoofd. Wij zijn ook al vanaf 2008 bezig de boel goed te bekijken en al ging dat dus wel tussen alle rally’s en andere werkzaamheden door.
henk 400rr
DeelnemerVanaf heden bouwen we die motoren in opdracht, mogelijkheden en prijzen worden binnenkort duidelijk gemaakt.
Begrijpelijkerwijs wordt er dus geen info meer vrijgegeven over de constructie, wij bouwen ze iets anders op en daardoor ook beter en betrouwbaarder.
Houd mijn website in de gaten, deze gaat flink op de schop.
henk 400rr
DeelnemerKlopt, maar “per ongeluk” kan altijd gebeuren.
Maar simpel gezien; de mogelijkheden zijn enorm beperkt en de restricties groot en dat is praktisch overal hetzelfde verhaal. Ook op Niederrhein.
henk 400rr
DeelnemerHet is wachten op de nieuwe spruitstukken.
henk 400rr
DeelnemerIk onderzoek het even, kijken of we wat datums en plekken kunnen vinden.
Overigens, met Wimedo krijg ik met deze qua geluid niet zoveel commentaar denk ik.
henk 400rr
DeelnemerDat is Weeze (Niederrhein), meestal mis ik de testdagen, ik zie ze vaak als ze al geweest zijn, als ze al van te voren aangekondigd worden, dan worden ze weer afgelast vanwege te weinig deelname.
henk 400rr
DeelnemerGronegau rally hebben we ook gepland, maar ik moet nog enorm wennen aan de auto, lijkt me handig eerst nog even te gaan oefenen met de wagen, waar dat is weet ik nog niet.
Verder hebben we, op de Eifel na, niks op de planning.
henk 400rr
DeelnemerNee, helaas, was wel leuk geweest maar qua tijd red ik dat niet.
henk 400rr
DeelnemerVandaag de laatste hand gelegd aan de Celica zelf en vanmiddag is deze terug naar de loods gebracht ter afwachting van z’n 1e testrun.
Nu de rest van de reservedelen nog prepareren en dan kunnen we los.



henk 400rr
DeelnemerEven een update over de Celica, afgelopen weken bezig met de gebruikelijke puntjes op de “i”, de stoelen zijn inmiddels een stukje lager gezet ivm. de hoofdruimte, dit was toch wat aan de krappe kant, veel ruimte heb je niet in zo’n ding.

De uitlijning van de ophanging nadert voltooiing, werkelijk waar alles was in de war, sporing, camber, toespoor, stuuruitslag. Dat is nu allemaal afgesteld, met deze set-up zou hij nu flink om de hoek kunnen, het enigste is even de hardheid bepalen.
De lampenbar is nu ook verder klaar, alle montagepunten zitten erop, de afstelling ervan moet nog en nog een hoop kleine dingetjes die even tijd vreten.




Toch wel gaaf, zo’n lampenbak 8)
henk 400rr
DeelnemerOnlangs begonnen met het klaar maken van de celica, eerst hebben we hem motorisch even nagekeken en uiteraard alles even vernieuwd qua riemen, olie, e.d.

Het had even wat voeten in de aarde met het verkrijgen van de onderdelen, ik kon dit niet alleen en samen met FPF-Motorsport is vandaag dan de klus geklaard,.
Hij loopt nu een stuk beter en blijft ook beter lopen nu. :mrgreen:
-
AuteurBerichten